Witam,
Ja miałem podobne objawy w N14 1.4 GA14DS '93. Auto spalało ~20l/100 na trasie, czuć było benzynę szczególnie gdy uruchamiałem nawiew.
Oddałem do mechanika stwierdził że wymienił jakieś przewody układu paliwowego. Przestało śmierdzieć i spalanie jakby mniejsze (~10l/100km miasto).
Póki co testuję ponieważ wymieniłem świece na nowe (poprzednie były żółtawe od góry na ceramice a od spodu całe czarne więc prawdopodobnie jeździł na zbyt bogatej mieszance bądź coś jeszcze innego mu dolegało w związku z tymi przewodami).
Tutaj jest sporo przewodów podciśnienia, sonda lamba podobno podaje prawidłowo sygnały, być może w związku z nieszczelnością w układzie paliwowym nie działały prawidłowo także podciśnienia.
Sprawdzę jak na tych świecach wymienię jeszcze asekuracyjnie filtr paliwa i zobaczymy.
Jeśli za 5 tyś km świece będą czarne, jadę na analizator spalin po wymianie filtra powietrza celem regulacji mieszanki, jeśli wykaże że wszystko ok z mieszanką na analizie a sonda lamba podaje w porządku sygnały, wymienię kable wysokiego napięcia i rzucę okiem na kopułkę etc. Nie podejrzewam jednak wady w instalacji HV ponieważ nie ma typowych dla tego typu sytuacji objawów - auto zachowuje się podobnie niezależnie od stopnia wilgotności powietrza, zamuły nie zdarzają się losowo a jedynie przy daniu w gaz na ciepłym silniku podczas jazdy.
--
No i wszystko jasne - po 500km nowe świeczki czarne - Nismo jeździ za bogato. Ponieważ w GA14DS w moim roczniku dostałem gaźnik sterowany sondą lambda elektronicznie, szukam kogoś na terenie Łódzkiego bądź Warszawy kto podłączy się pod komputer tego auta i wyreguluje lub sprawdzi układ odpowiadający za podawanie ilości paliwa.
Może ssanie się nie cofa? Jeśli ktoś z Was tutaj wie kto takie rzeczy robi - proszę o informacje. Na Admiralskiej nie mają interfejsu do tego komputera.
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Sprawdziłem wężyki, uszczelniłem, wymieniłem jak było trzeba.
Zdjęcie które zamieściłem jest zrobione przy wyłączonym silniku.
Po jego załączeniu element A, pchany przez dźwignię z pompki A1 dotyka B z silniczka krokowego ( chyba to jest silnik krokowy ).
I tak już zostaje do samego zagrzania silnika, aż wentylator się włącza.
1.) Chciałem zapytać czy tak to powinno być, czy klapka C na wolnych powinna być zamknięta ?
2.) Na zdjęciu widać dodaną przeze mnie sprężynkę między A i B, ponieważ ta klapka była cały czas otwarta na maxa, no chyba żeby wyłączyć silnik, podnieś dźwignię z zieloną sprężyną, wtedy w/w klapka dała się zamknąć.
Czy to jest poprawna praca ?