Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Uszkodzona tarcza hamulcowa

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Uszkodzona tarcza hamulcowa

Post autor: toio » 2011-10-27, 15:29

Możecie mi powiedzieć co sądzicie o takim uszkodzeniu tarczy ??? Dyskwalifikuje ją, czy ryzykować i zakładać??
Obrazek
Obrazek
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-27, 15:38

wg mnie może "bić"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2011-10-27, 15:44

wg mnie też :)
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-10-27, 21:28

Kuźwa , co Wy wypisujecie ? To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2011-10-28, 07:43

Maniek-ol pisze:To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy
nie żartuj sobie .... Poważnie ??? Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie. To jest tyko na jednej tarczy druga jest idealna.
Dodatkowo te dwie połówki wentylowane nie są zawsze równe. W jednym miejscu tarczy połówki maja po 5mm, obróci się tarcze o 1/3 obrotu i już mamy 4,5 z jednej strony i 5,5 z drugiej strony. Druga tarcza ma podobnie tylko że mniejsza różnica.
Na mój rozum to wada produkcyjna nie wychwycona na kontroli jakości. I będzie bić i falować podczas hamowania.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-28, 07:50

Maniek-ol pisze:uźwa , co Wy wypisujecie ? To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
spotkałem się z tym .. ale nie aż taki "rów" .. u mnie w nowych i starych tarczach tak nie było ... ale jeśli faktycznie tak jest (aż tak) to sorry ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-10-28, 08:03

Wg mnie Maniek-ol ma rację.
Zauważcie, że ta tarcza jest dodatkowo nawiercana. W celu prawidłowego wyważenia mogli zebrać trochę materiału.
toio pisze:Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie.
A wiesz ile może jej zejść? Zapewne po 1mm na stronę. Także nie ma aż tak wielkiego zagrożenia.
toio pisze:Na mój rozum to wada produkcyjna nie wychwycona na kontroli jakości. I będzie bić i falować podczas hamowania.
Skoro tak uważasz, to bierz tarczę do ręki, i naginaj z nią do sklepu, z którego ją kupiłeś. Oddaj jako reklamację, poproś o taką bez nacięcia i tyle.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2011-10-28, 08:13

johny_fellow pisze:Oddaj jako reklamację, poproś o taką bez nacięcia i tyle.
johny nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać więc jak już to zwrot kasy będzie.. A co z tym przypadkiem że połówki tarcz mają w różnych miejscach różne wymiary ??? Przyszło mi właśnie do głowy czy nie wrzucić na wyważarkę opon i nie sprawdzić jakie mają bicie - da się taki myk zrobić??? Mój rozum nie ma super doświadczenia stąd pytanie na forum.
johny_fellow pisze:Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie.
A wiesz ile może jej zejść? Zapewne po 1mm na stronę. Także nie ma aż tak wielkiego zagrożenia.
tutaj chyba masz rację ....
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-10-28, 08:24

toio pisze:Mój rozum nie ma super doświadczenia stąd pytanie na forum.
Mój jakiegoś super też jeszcze nie ma :mrgreen:
toio pisze:nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać
Ktoś chyba cię okłamał. Nie wierzę, że coś takiego jak tarcze hamulcowe występuje w ilości 2 sztuk, i koniec.
toio pisze:Przyszło mi właśnie do głowy czy nie wrzucić na wyważarkę opon i nie sprawdzić jakie mają bicie - da się taki myk zrobić?
Nie sądzę, żeby wyważarka do kół coś pokazała. Koło jest o wiele większe i cięższe od samej tarczy hamulcowej.
Podjedź do jakiegoś doświadczonego tokarza, który zajmuje się również toczeniem tarcz. On na tokarce powinien wychwycić, jeżeli coś będzie nie tak jak być powinno.
toio pisze:A co z tym przypadkiem że połówki tarcz mają w różnych miejscach różne wymiary
Ciężko powiedzieć. Kwestia odlewu etc.

Podjedź do porządnego tokarza, i powinieneś będziesz wiedział co i jak.
Poza tym jeżeli to oryginalne brembo, to wszystko powinno być OK.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2011-10-28, 08:30

johny_fellow pisze:nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać
Ktoś chyba cię okłamał. Nie wierzę, że coś takiego jak tarcze hamulcowe występuje w ilości 2 sztuk, i koniec.
to jest tarcza która była kiedyś produkowana, a została już wycofana z produkcji jakiś czas temu. Leżała na półkach i się kurzyła. Po rozmowie z Gr00bym, który zaopatruje większość PasswordJDM w te tarcze, wiem że nie występuję już one w katalogach od jakiegoś czasu.
A jest to Brembo ORO. Tokarza mam w rodzinie, to się jutro może podskoczy :P
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-28, 08:56

no biorąc pod uwagę to co piszą np. tu:

http://portal.promoto.eu/news/66-wadliwe_tarcze_

to można się zastanawiać czemu frez na tarczy toio, jest taki głęboki a przynajmniej na taki wygląda...
Poza tym .. jakie to jest Brembo ? Polskie ? Słyszałem opinie, że niestety popsuły się bardzo jeśli chodzi o jakość , może stąd taki frez..
toio pisze:Tokarza mam w rodzinie, to się jutro może podskoczy
na zwykłej tokarce nie da rady sprawdzić (pracowałem na takich zabytkach w technikum) tylko na takiej elektronicznej z czujnikami na wale.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2011-10-28, 09:02

toio pisze:W jednym miejscu tarczy połówki maja po 5mm, obróci się tarcze o 1/3 obrotu i już mamy 4,5 z jednej strony i 5,5 z drugiej strony.
no i? w czym problem, bo mierzysz chyba od płaszczyzny do której dociskają klocki (czerwony kolor - to masz opisane na tarczy 16mm) a nie między płaszczyzną hamowania i odlewu (żółty kolor)
Obrazek
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-28, 09:05

toio, chyba pozostaje po prostu montaż . i badanie zachowania tarczy :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2011-10-28, 09:19

scubzik pisze:jakie to jest Brembo ? Polskie ?
Napisane wyżej. BREMBO ORO (SPORT) produkowane we Włoszech i z nie nawiercanymi otworami tylko z odlewanymi (przynajmniej tak są produkowane te nowe, starsze nie wiem - to jest ta starsza produkcja). W cenie jak kiedyś patrzyłem 650zł netto komplet.
jawert pisze:no i? w czym problem, bo mierzysz chyba od płaszczyzny do której dociskają klocki (czerwony kolor - to masz opisane na tarczy 16mm) a nie między płaszczyzną hamowania i odlewu (żółty kolor)
mierząc tak jak czerwony kolor to jest 18 wszędzie. Tylko zastanawia mnie dlaczego jest taka różnica pomiędzy połówkami. Ktoś się spotkał z czymś takim ??? Jutro jak znajdę chwile to tokarza i oponiarza zaliczę.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-10-28, 09:22

to wcięcie jest zrobione w celu wyważenia tarczy,można śmiało montować

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-10-28, 09:27

toio pisze:Ktoś się spotkał z czymś takim ??
Oczywiście, że tak niejednokrotnie ... odlew ma być równy przy powierzchniach ciernych klocka oraz ma być wyważony - a jak wygląda wewn to już kwestia wytopu/ odlewu. Po drugie jeśli tarcza ma np grubość 20 mm to jej minimalny wymiar dopuszczany przez producenta wynosi ok 16/17mm. Więc i tak jeśli ją dojedziesz do dopuszczalnej minimalnej grubości to i tak zostanie Ci towaru na tarczy.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-10-28, 09:37

Szymeq, ale wiadomo tez ze sa tacy co jada do konca ze prawie juz te zebra tylko sa :-) Spotkalem sie z tym kiedys na warsztacie jak mialem praktyke. kobieta przyjechala ze nie hamuje juz jej auto.A sie okazalo ze tarcz i klockow prawie nie ma. :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-10-28, 09:42

toio pisze:Napisane wyżej. BREMBO ORO (SPORT) produkowane we Włoszech
sorry nie zwróciłem uwagi ..
zakładaj i badaj .. w razie co napisz czy te tarcze są coś warte
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2011-10-29, 12:11

homik123456 napisał/a:
Szymeq, ale wiadomo tez ze sa tacy co jada do konca ze prawie juz te zebra tylko sa :-) Spotkalem sie z tym kiedys na warsztacie jak mialem praktyke. kobieta przyjechala ze nie hamuje juz jej auto.A sie okazalo ze tarcz i klockow prawie nie ma. :-)
O to się nie martwię, zawsze jak widzę zbliżające się Min. to wszystko idzie na śmietnik.

Edit:
Dziś byłem u tokarza, stwierdził że tarcza jest jak najbardziej oki, a tak wyfrezowane tarcze zdarzają się.
Tak więc za jakiś czas montaż i ocena sprawności hamowania.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Micra20
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-11-04, 15:20
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Micra20 » 2011-11-04, 15:36

Tarcza do wymiany, tylko pytanie co spowodowało takie uszkodzenie?

To żadne wyważenie tarczy, bo ta ma być idealna na okręgu. Wyważać to można opony odważnikami lub drzwi w mieszkaniu.

Awatar użytkownika
Kruczek
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kruczek » 2011-11-04, 18:36

Maniek-ol pisze:To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
Dokładnie
Micra20 pisze:Tarcza do wymiany, tylko pytanie co spowodowało takie uszkodzenie?
Bez paniki bo jak robię w tym fachu ileś lat to w większości takie coś widzę i jeszcze żadna nigdy nawet minimalnie nie biła
Pozdrawiam wszystkich.Paweł

Awatar użytkownika
Niski1
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-11-22, 18:59
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Niski1 » 2011-12-23, 15:11

Jak się spisuje ta tarcza i jakiej firmy zastosowałeś do niej klocki?

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-01-06, 12:08

Niski1 pisze:Jak się spisuje ta tarcza i jakiej firmy zastosowałeś do niej klocki?
trudno powiedzieć. Przesiadłem się z nie wentylowanej na wentylowana grubszą. Więc poprawa jest znaczna. A co do skuteczności hamowania z dużych prędkości to też na razie nie mogę nic powiedzieć bo tarcze i klocki są jeszcze w fazie docierania.
Klocki zastosowałem ATE, ale już widzę, że dobry wybór. Miękki klocek więc mikropęknięcia, które często powstają w takich tarczach mogą nie wystąpić.

Uszkodzenie, które opisałem w pierwszym poście nie jest uszkodzeniem. Tarcze nie biją i faktycznie musi to być wyważenie tarczy.
Brat w Accordzie w tarczach ATE ma podobne wybranie materiału, tylko odrobinę mniejsze.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

lepo
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-09-22, 18:33
Lokalizacja: W-wa

Post autor: lepo » 2012-01-06, 17:23

toio, testuj, testuj i bierzemy się za mody u mnie :->

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2012-01-07, 17:46

Ile forumowiczów tyle opinii.

Wg mnie nie masz się czego obawiać. Kiedyś jeszcze na studiach robiliśmy pomiary bicia niedolanych tarcz hamulcowych - bo to co widać na zdjęciach nie jest efektem wyważania. Wystarczy spojrzeć na powierzchnię, nie jest ona po narzędziu skrawającym, chyba, że użyto laserowego :mrgreen:

Do rzeczy: wpływ takich ubytków nie jest znaczący dla całego układu jezdnego z uwagi na średnicę/wagę i prędkość obwodową.

Wszystkim niedowiarkom proponuję na tokarce wytoczyć "dekielek" z rantem pasujący do otworu w tarczy. W deklu koniecznie nakiełkiem zrobić nawiercenie w osi od strony rantu (rant będzie się opierał na powierzchni tarczy tak by dekielek nie przelatywał).
Następnie kawałek deski przebić gwoździem 100, ustawić na płaskiej powierzchni i teraz tarcze z zapasowanym deklem od strony wewnętrznej umieścić na ostrzu gwoździa.

Łatwo się wtedy przekonacie, że nawet tarcze bez widocznych defektów nie zachowują równowagi - od cała tajemnica.

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-01-08, 10:35

jes pisze:bo to co widać na zdjęciach nie jest efektem wyważania
to jestem ciekaw czego jest efektem
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2012-01-08, 11:14

Wada odlewnicza - niedolanie w skutek zgromadzonego powietrza w formie odlewniczej.

Po wydobyciu z formy odlewy są klasyfikowane jakościowo, te, które nie spełniają wymogów jakościowych wracają do pieca, dobre idą do śrutowania (piaskowania), potem obróbka mechaniczna.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2012-01-08, 13:23

jes pisze:Wada odlewnicza - niedolanie w skutek zgromadzonego powietrza w formie odlewniczej.
Jakoś mnie nie przekonałeś. Za równa ta powierzchnia. Wygląda jak po obróbce mechanicznej. Kierował bym się jednak w stronę wyważenia....

lepo
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-09-22, 18:33
Lokalizacja: W-wa

Post autor: lepo » 2012-01-08, 13:38

podj pisze:Jakoś mnie nie przekonałeś. Za równa ta powierzchnia. Wygląda jak po obróbce mechanicznej. Kierował bym się jednak w stronę wyważenia....
Mnie również - leżą obok mnie w pudełku nowiutkie ATE 300 mm i również mają takie wybranie. Nie wygląda na przypadkowe spowodowane bąblem powietrza, tylko wykonane mechanicznie i celowo.

Miałem też do czynienia z tarczami do celicy przygotowywanej pod barbórkę (tarcza sportowa 324 mm bodajże) i również podobna sytuacja.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-08, 15:09

To jest wywarzenie. Są różne sposoby wywarzania zależy co się wywarzarza. Jeden ze sposobów to właśnie jest za pomocą obróbki skrawaniem. Czasami tak jak w tarczach jest własnie taki "rowek" a w innych przypadkach nawierca się otwory np wirniki elekrtycznych silników). Tarcze są odlewane więc ich powierzchnia nie jest idealnie równa i właśnie między żebrami tarczy są nierówności. Zewnętrzne płąszczyzny tarczy są dodatowo obrabiane. I jeżeli tarcza ma taki rowek to napewno to nie jest odpad bo była wyważana. Nochyba że ktoś spartaczył wyważanie ale to już inny temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”