Strona 2 z 2

: 2013-07-20, 17:41
autor: DubSon
Shadows, śmiem twierdzić, że po to mają byc 2kRPM na początku by rozgrzać silnik ;) dopiero później do tych 3kRPM można dać :)

: 2013-07-20, 21:32
autor: Arias
Może jakieś argumenty, bez dogadywania :) ja osobiście myślę, że metoda jest dobra tylko trzeba ją dopasować pod siebie i swój samochód

: 2014-05-04, 09:18
autor: garygary
Ja mam trochę inny problem, mianowicie po remoncie nie chcę palić... :( Kręci rozrusznikiem, ale nie zapala mieszanki( kable nowe, świece też, kopułka i palec również) iskra jest. Rozrząd ustawiony na znakach na nowym pasku, zawory wg. książki, tj. 0,22mm. Nowe pierścienie, panewki, głowica po remoncie. Jest jakaś "złota zasada pierwszego palenia"? Słychać też po przekręceniu wału kołem pasowym, że jest kompresja. Paliwo dochodzi do wtrysku .. Pomocy

: 2014-05-04, 10:43
autor: janusz
garygary a silnik jest połączony z budą - w sensie masa. Jak nie to by tłumaczyło brak iskry i zapalania mieszanki :]

: 2014-05-04, 11:25
autor: Pawel18PL
garygary pisze: iskra jest.
janusz,

: 2014-05-04, 11:31
autor: janusz
Pawel18PL, fakt nie doczytałem moja wina.

Może coś jest niepodpięte - jakiś czujnik?

: 2014-05-04, 14:23
autor: wod2u
Kable zapłonowe podpięte prawidłowo? Nie pomylone?

: 2014-05-04, 17:37
autor: garygary
Kable prawidłowo, czujniki są 3 i wszystkie podpięte przedwczoraj kręciłem do rozładowania i d**a, poza tym jeśli kable byłyby źle podpięte, to chociaż by pierdnął a on nic poprostu sam rozrusznik kręci wałem, świece po wykręceniu mokre, może by mu nalać jakiegoś "mocniejszego dynksu" do wtrysku? Żeby iskra miała łatwiej złapać. Co Wy na to??

: 2014-05-04, 18:11
autor: bombel
A na pych próbowałes?

: 2014-05-04, 18:15
autor: Pawel18PL
Z pedałem gazu wciśniętym do końca próbowałeś?

: 2014-05-04, 18:21
autor: garygary
Próbowałem na pych i z pedałem wciśniętym, nic się nie dzieje :/

: 2014-05-04, 19:20
autor: scubzik
spróbuj z samostartem .. jak odpali .. znaczy, że coś nie teges z mieszanką

: 2014-05-05, 04:55
autor: Boro1989
a istniał w twoim modelu immo? może on blokuje wtryski...

: 2014-05-05, 06:32
autor: janusz
Boro1989 świece są mokre, czyli nie ma zapłonu.

: 2014-05-05, 06:47
autor: bombel
A nie ma zapłonu bo jest za bogato wg mnie lub świece już są za słabe. Wyciągnij bezpiecznik od wtrysków, napsikaj autostaru i zobacz czy zadziała

: 2014-05-05, 10:08
autor: garygary
Boro1989, nie ma immo 88 rok,bombel, sprawdzę

: 2014-05-05, 10:17
autor: janusz
Ja mam pewne podejrzenia, że energia iskry jest zbyt mała, żeby zapalić mieszankę. Przejrzyj cewkę zapłonową i zrób porządną masę.

: 2014-05-05, 14:49
autor: karol282
Pytanie pierwsze, jakiego koloru jest iskra ? Jakie w ogóle masz świece ? I czy przypadkiem nie masz ich "sklepanych", czyli albo jest mała przerwa między elektrodami lub nie ma jej wcale.

: 2014-05-05, 19:04
autor: garygary
Wnioski z dnia dzisiejszego:

Wymieniłem świece na stare, zdemontowałem miskę olejową po czym poluzowałem wał korbowy i korbowody, dokręciłem je z momentami z AutoData. Po podłączeniu akumulatora, kręcił świetnie, ale nie odpałał (chociaż próbował ). Wyregulowałem luzy zaworowe, ustawiłem na znakach zapłon, a tu d*** w ogóle nie kręci jakby aku padł, ale zabieram aku do drugiego samochodu i .... na dotyk, aku pełny, wracam do nissana, nie kręci nawet wałem.

Czyli po dokręceniu korb, na git, z kolejnymi kręceniami wału jakby się śruby same dokręcały i blokowały wał, w sumie jest to niemożliwe a panewki mają zamki, więc WTF?

: 2014-05-07, 00:15
autor: karol282
A napakowałeś oliwy w pompę oleju na panewki, szklanki cylindrów i w mostki na wałku rozrządu ? Wychodzi na to że jak by się gdzieś przycierał, jeśli wszystko jest naoliwione tak jak wypisałem to może jest problem ze spasowaniem poszczególnych części które wymieniałeś. Lub też przesadziłeś z napięciem paska rozrządu, chociaż wątpię że tak się stało..

Dla moderatorów, może by przenieść tą całą dyskusję do innego działu bo zrobił się trochę bałagan w temacie o w ogóle innej sprawie ;-)

: 2014-05-07, 19:03
autor: garygary
Wszystko naoliwiłem porządnie. Pasek w sumie ma jeden napinacz na sprężynie, więc nie mam wpływu na to jak ciasno jest napięty, w sobotę zrzucę wał, panewki posprawdzam, popatrzę, najpewniej to panewki. Ale zobaczymy.

"Dla moderatorów, może by przenieść tą całą dyskusję do innego działu, bo zrobił się trochę bałagan w temacie o w ogóle innej sprawie" też jestem za.

[ Dodano: 2014-05-10, 21:27 ]
Dobra właśnie skończyłem, silnik rano wyleciał z budy, Po zdjęciu miski i krótkich oględzinach okazało się, że jedna z podpór wału była nie na swoim miejscu, podmieniłem i dalej stoii. Nosz K...., Po przekręceni tłoków o 180st, i skręceniu wszystkiego do kupy wałem obracam ręką za koło pasowe, czyli git :mrgreen: Jutro podłączę elektrykę, ustawię zawory i zobaczymy. Może zagada 8-)

[ Dodano: 2014-05-11, 17:11 ]
odpalił na dotyk :D jeździ, zmienia biegi, wszystko git. Tylko na jazdę próbną pojechałem z nie dokręconym kołem :razz: ale nic się nie stało. Zaraz na myjnie zmyć roczny brud :D

: 2014-07-30, 08:44
autor: siridein
Hehe to mega błąd jechać z niedokręconym kołem ;) Najważniejsze, że auto odpaliło. Widzę, że dbasz o maszynę i oby tak dalej ;) Czytam ten temat z ciekawością i powiem szczerze, że bardzo mi się spodobał.

: 2014-07-30, 11:19
autor: garygary
siridein, dzięki ;) jeszcze CAxx by się pod maskę przydało :D

: 2016-10-13, 10:34
autor: howard512
Chciałbym odkopać temat :oops:

Jak docierać i czy w ogóle jakoś spinać się z docieraniem po wymianie panewek korbowodowych, pierścieni , uszczelniaczy, pastowaniu gniazd i planowaniu łba o 1mm?
Ilu znawców- tyle metod
Gary nie były ruszane.
Co prawda zrobiłem juz 900km i wszystko działa, ale nie wiem czy mogę już się udać na hamownię.
Przez pierwsze 300km starałem sie nie przekraczać 3500rpm, a później z każdym km zwiększałem zakres płynną, dynamiczną jazdą.
Ostatnio jeżdzę już normalnie, ognia trochę też było na trasie, ale czy to nie za wcześnie?
Olej 5w40 Synpower od Valvo od razu zarzucilem i nie kombinowałem nic więcej.

: 2016-10-13, 20:00
autor: Ulus
po pierwszym 1000km proponuję wymienić olej zobaczysz ile tam się metalu nazbierało :)

: 2016-10-13, 20:44
autor: howard512
z samych pierscieni i panewek? mam korek magnetyczny, niech zbiera trociny :) myslalem z 5tys zrobic chociaz

: 2016-10-14, 09:38
autor: garygary
Ja zrobilem swoim po remoncie tysia chyba, duzo hamowalem silnikiem, potem nowa oliwa i ogień. Bylo ok. Tylko wiesz u mnie e16i 8v bez kolizji

Re: Docieranie Silnika po remoncie

: 2019-01-25, 14:15
autor: luki33
Docieranie silnika jest jak najbardziej potrzebne i praktykowane. Dużo na ten temat można dowiedzieć się z tego artykułu: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualno ... je-stosuje

Re: Docieranie Silnika po remoncie

: 2019-04-23, 10:10
autor: Jarek799
luki33 pisze:
2019-01-25, 14:15
Docieranie silnika jest jak najbardziej potrzebne i praktykowane. Dużo na ten temat można dowiedzieć się z tego artykułu: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualno ... je-stosuje
Artykuł bardzo przydatny, bo naprawdę fajnie opisuje czym jest docieranie i dowiadujemy się, że warto to robić.