Strona 1 z 1
Podstawowe kroki przy wymianie paka rozrządu
: 2011-01-03, 16:44
autor: fibo91
Chciałbym wymienić pasek rozrządu w swoim BB 2.0D slx.
Proszę o podanie jakie czynności (nie tylko w moim modelu, może się to przydać innym) będą niezbędne przy wymianie paska.
: 2011-01-04, 07:21
autor: Wieshaq
1. Kupić odpowiedni zestaw.
2. Jeżeli chcemy sami się w to bawić sami to zaopatrzy się w serwisówkę danego modelu. (są różnice w ilości zębów na pasku pomiędzy punktami).
Osobiście polecam oddać tę czynność w ręce fachowca, w zależności od rejonu kraju cena za wymianę to waha się między 200, a 400 pln. W zależności czy przy tak zwanej okazji wymieniane są również pozostałe paski ( alternator, wspomaganie,klima). Przy silniku cd20 żeby wymienić rozrząd trzeba je też zdjąć.
: 2011-01-04, 17:10
autor: Michalllo
Też radzę oddać do fachowca bo jeżeli dojdzie konieczność odkręcenia np koła pasowego to może się okazać że nasze klucze są "za krótkie"
Poza tym jeżeli nawet nigdy nie widziałeś jak to się robi to nie ryzykuj (wiadomo czym grozi źle naciągnięty pasek) mniejsze ryzyko jeżeli silnik jest na łańcuchu.
: 2011-01-04, 19:34
autor: Artur_z1112
Do mnie masz ze 150km. Przyjeżdżaj to wymienimy w pół dnia...
: 2011-01-04, 20:03
autor: nowak
dobry zestaw narzędzi i dajesz...
jak odkryjesz rozrząd to ustaw go na "znaki" i jeśli jest taka możliwość zablokuj. jak nie ma fabrycznych znaków możesz je zrobić samemu, żebyś wiedział jak coś się przestawi. zdejmujesz stary pasek i rolki, zakładasz nowe i upewniasz się że wszystko trafiło na "znaki" i pasek jest dobrze naciągnięty. składasz obudowy i GOTOWE.
tak jak kolega wyżej napisał "pół dnia roboty".
: 2011-01-05, 14:51
autor: Wieshaq
Nie to żebym się czepiał roboty przy tym jest max. na 3 godziny, jeżeli ktoś to robi lub robił zawodowo i ma dobry komplet narzędzi.
Np. w CD20T jeżeli dobrze pamiętam na kole pasowym jest nakrętka na klucz 22, i do tego trzeba mieć nie złą przedłużkę, że by nie trzeba było zdejmować nadkola, a bez zluzowania tej nakrętki zapomnij o wymianie.
nowak pisze:zdejmujesz stary pasek i rolki, zakładasz nowe i upewniasz się że wszystko trafiło na "znaki" i pasek jest dobrze naciągnięty
Nie tak szybko, pasek ma określoną ilość zębów,po założeniu na rolki wszystko się powinno ładnie napiąć, ale jeżeli przesunie się o 1 ząbek w prawo lub w lewo na jednym ze znaków to powodzenia życzę. Oprócz tego warto wykazać się dokładnością, żeby uniknąć nie przyjemności dobrze jest uważać żeby czegoś nie pokrzywić, u mnie na przykład lekko skrzywione koło pasowe (zakrzywienie ok.1-1,5mm spowodowało zerwanie paska po 20kkm.
Po za tym po wymianie dobrze jest podnieść samochód i za pomocą klucza zakręcić wałem żeby się upewnić czy nie występuje podparcie na zaworach, po wymianie rozrządu i nie zauważonym przesunięciu.
: 2011-01-05, 21:27
autor: Artur_z1112
No jak pierwszy raz w 2.0D robiłem to ponad pół dnia...
: 2011-01-05, 21:33
autor: Michalllo
Wieshaq, Konia z rzędem temu kto wymieni sam rozrząd w 3 godziny w moim Villagerze z silnikiem VG30
Podejrzewam że po 3 godzinach pracy samemu to się skończy na pie***** kluczy i pójściu do sklepu po litra wódki

: 2011-01-05, 23:17
autor: fibo91
Wymiana rozrządu odbędzie się na wyciągniętym silniku, przy okazji wymienię uszczelki, olej, i resztę pasków.
(rozrząd wymieniam przy okazji uszczelnienia pompy wtryskowej która cieknie jak cholera

, jeszcze szukam miejsca, zakładu gdzie mógłbym dać uszczelnić pompę bo na razie ceny za tą przyjemność mnie nie satysfakcjonują a spalanie rzędu 10L/100 to przegięcie)
: 2011-01-05, 23:31
autor: Michalllo
fibo91, to zmienia postać rzeczy na pewno będzie łatwiej

na wyjętym silniku
: 2011-01-06, 08:41
autor: Wieshaq
Michalllo pisze:Wieshaq, Konia z rzędem temu kto wymieni sam rozrząd w 3 godziny w moim Villagerze z silnikiem VG30
Podejrzewam że po 3 godzinach pracy samemu to się skończy na pie***** kluczy i pójściu do sklepu po litra wódki

Rozmawiamy o silniku CD20 tam jest mniej skomplikowane niż VG ,
a z wyprawą do sklepu to dobry pomysł
