Strona 1 z 1
Skorodowane łączenie tłumika środkowego/końcowego
: 2010-09-26, 17:40
autor: maniek_NKP
Temat jest ogólny więc zamieszczę tutaj.
Przerdzewiało mi łączenie tłumika końcowego ze środkowym - lata luźno cały tłumik. Puściło w miejscu połączenia tego kołnierza (skręcanego) z rurą idącą do tłumika końcowego. Skutkiem jest efekt dźwiękowy jak w WRC
Pytanie czy lepiej wymienić cały tłumik (który jest oryginalny, od nowości czyli ma 13 lat) czy może bawić się w jakieś reanimacje tego połączenia ? Domyślam się, że skoro tłumik jest już też wypalony to i na niego pewnie przyjdzie i czas, ale niech napisze ktoś kto miał tego typu przypadek.
: 2010-09-26, 17:56
autor: homik123456
W moim tez tak mialem ze ten kolnierz przerdzewial. Tlumik jeszcze w dobrym stanie jest wiec wyrownalem tylko rure na ktorej byl ten kolnierz i przyspawalem nowa,pozniej dopasowalem i jest ok. Wiec jesli jeszcze tlumik nie ma dziur to chyba lepiej tylko to wstawic niz kupowac nowy.
: 2010-09-26, 18:04
autor: maniek_NKP
Byłem ostatnio na kanale i z tego co widziłem to chyba najsensowniej byłoby wyciąć kilka cm tej przegniłej końcówki rury łączącej się z kołnierzem i wstawienie nowego kawałka oraz przyspawanie go do tego kołnierza. Problem w tym, że ten kołnierz też nie jest w najlepszym stanie. A dobry tłumik Bosala to dwie stówki....
homik123456, ile czasu temu robiłeś taki zabieg ?
: 2010-09-26, 18:13
autor: homik123456
w maju to robilem, tyle ze ja za kolnierzem rure mialem zdrowa i od srodkowego ten kolnierz tez dobry wiec mialem mniej roboty.
zawsze mozesz tez razem zespawac tlumik koncowy ze srodkowym wstawiajac rure odpowiednio wygieta.
: 2010-09-26, 18:14
autor: GrzegorzPPP
Ja dałem cały używany tłumik
P.S Wrzuć wsteczny i rozpędź się powyżej 4000obr/min

Dźwięk jakbyś podtlenek azotu miał na pokładzie

: 2010-09-26, 18:51
autor: maniek_NKP
nad używką myślałem, ale też niewiadomo na co się trafi i w jakim stanie, czy już też nie jest mocno wypalony.
Z kolei wycięcie tych kołnierzy i wstawienie rurki to dodatkowa zabawa przy wymianie tłumika która może sie okazać niezbędna za jakiś czas.
Spróbuję z wstawieniem kawałka rurki w miejsce skorodowanego fragmentu.
dzięki
: 2010-10-05, 08:14
autor: ice
Bosala mam u siebie cały układ, skorodował dokładnie w tym samym miejscu. Ma jedną nie miłą wadę, buczy po rozgrzaniu. Jak układ jest zimny to spoko cisza itp po nagrzaniu buczy przy przyspieszaniu. Troszkę bardziej sportowo niż oryginał.
: 2010-10-05, 13:00
autor: maniek_NKP
Sprawę rozwiązalem wstawieniem kawalka rurki i wycięciem uprzednio tego łącznika bo niewiele brakowalo a to samo miałby z drugiej strony czyli od środkowego tłukika. Tak na dobrą sprawę to cały układ kwalifikuje się do wymiany a to już koszt ok. 400-450 zł (BOSAL) czyli końcowy i środkowy tłumik, uszczelki i śruby.
: 2010-10-05, 15:06
autor: homik123456
maniek_NKP,
Czyli jednak zrobiles tak jak pisalem.

: 2010-10-05, 15:50
autor: maniek_NKP
homik123456[/b], no niezupełnie, bo nie trzeba było nawet wyginać rury

A tak serio to tak, wersja economic

Pkt leci, dzięki !