stożek a gaźnik
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
stożek a gaźnik
Witam
Czy taki setup będzie miał sens ? ( chodzi mi o doznania dźwiękowe 16v ) Jeździ ktoś z stożkiem na gaźniku ? Z tylnim tłumikiem uporałem się ( kwasówka po długości ) , teraz czas wziąć się za dolot .
Czy taki setup będzie miał sens ? ( chodzi mi o doznania dźwiękowe 16v ) Jeździ ktoś z stożkiem na gaźniku ? Z tylnim tłumikiem uporałem się ( kwasówka po długości ) , teraz czas wziąć się za dolot .
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.
ja mam stozek w moim ga16ds. dzwiek nieznacznie się zmienił, słychać charakterystyczne zasysanie powietrza ( takie jak przy ściągniętej gorze puchy fabrycznego filtra oraz braku samego filtra...) oraz dzwiek przy mocnym wciskaniu gazu zrobił się bardziej "rasowy".
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
tak, od gaźnika mam poprowadzoną rure. gaźnik z ową rurą połączony jest kolankiem 90 stopni z nor auto....
ja mam troszke inaczej poprowadzone rury niż wiekszość, bo idą one w okolice wlotu powietrza w zderzaku, a wiekszość ludzi montuje stozek za akumulatorem. zreszta masz foto i zobacz jak to u mnie wyglada.
ja mam troszke inaczej poprowadzone rury niż wiekszość, bo idą one w okolice wlotu powietrza w zderzaku, a wiekszość ludzi montuje stozek za akumulatorem. zreszta masz foto i zobacz jak to u mnie wyglada.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Też myślę o stożku .. ale dopiero po zakupie blosa:) Pytanie.. nie lepiej w takim setupie . ustawić stożek na wprost do strumienia powietrza tzn tak jak majchrzok, z tym że na "sztorc" ? Też myślałem, aby ustawić stożek obok chłodnicy zaraz za atrapą chłodnicy (mam chłodnicę 3/4 także jest tam miejsce)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
W sumie .. pomysł też ok ..
może (jak w końcu się za to zabiorę) to wykorzystam po prostu rury od aktualnego, ori dolotu do "podajnika" powietrza..
może (jak w końcu się za to zabiorę) to wykorzystam po prostu rury od aktualnego, ori dolotu do "podajnika" powietrza..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Ja sie wtrace w temat.
Ja np mam za akumulatorem stozek dany i oslonke zrobilem zeby nie szlo na niego cieple powietrze od silnika. A na stozek mam nawiew zrobiony zimnego powietrza.
Wykorzystalem do tego wentylatorek z komputera i teraz nawet po jezdzie w korkach stozek jest zimny. Wiec wiatraczek spelnia swoje zadanie.
Ja np mam za akumulatorem stozek dany i oslonke zrobilem zeby nie szlo na niego cieple powietrze od silnika. A na stozek mam nawiew zrobiony zimnego powietrza.
Wykorzystalem do tego wentylatorek z komputera i teraz nawet po jezdzie w korkach stozek jest zimny. Wiec wiatraczek spelnia swoje zadanie.
homik123456, wentylator chodzi nonstop?? te wentylatorki mają chyba średnią żywotność w takich "ekstremalnych" warunkach?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
No tak.. ale w kompie nie ma takich różnic temperatur i kurzu (pęd powietrza). Stosujesz jakiś filtr przeciwpyłowy, przeciwcząsteczkowy? (pończoszka )
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
W kompie tez masz temperaturke i kurz jak najbardziej tez jest. Jak bys rozebral zasilacz to bys widzial jaki tam syf jest. Filtrow nie stosuje zadnych bo po co. Wentylatorek nadmuchuje zimne powietrze na filtr stozkowy.
Jak by zrobic tak ze kolo chlodnicy dac stozek to bardziej sie usyfi stozek niz w tym miejscu co go mam.
Jak by zrobic tak ze kolo chlodnicy dac stozek to bardziej sie usyfi stozek niz w tym miejscu co go mam.
W kompie to wiem że kurzu jest od groma .. ale nie pędzi w takim tempie heheh .. nieważne ..
jak działa to i może sam pomyślę nad takim patentem.
Z czego robiłeś osłonę ?
jak działa to i może sam pomyślę nad takim patentem.
Z czego robiłeś osłonę ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
imachine jak zamawiałeś z allegro to trzeba było od razu kolanko 90 stopni 60/70mm , i 2 łączniki 70/80 mm od BRC kupić.
Robisz tak:
- kolanko skracasz o tyle aby nie wadziło o maskę czyli prawie cala węższa część i zakładasz na gaźnik wlotem w kierunku aku.
- kawałek kibel rury fi 75mm PCV (100mm) kierujesz pod lekkim kątem w dół
- łącznik
- blos
- łącznik
- około 500mm rury
- Stożek fi 77mm na jakiejś podpórce przykręconej do podłużnicy.
Aha gaźnik ma 63mm średnicy i śmieszny ok. 10mm rancik na którym się ledwo co trzyma kolanko.
Dlaczego kolanko/łącznik BRC, a nie Jacky?
Ponieważ brc jest gładkie w środku oraz jest elastyczniejsze.
jacky natomiast ma ostre załamanie co burzy przepływ powietrza(mieszanki LPG-powietrze)
Łączniki tak samo elastyczniejsze, Jacky pękają na łączeniu.
Dlaczego kibel rura z PCV, a nie nierdzewka?
Cena : metr 10zł, oraz nagrzewanie się i utrzymywanie temperatury przez materiał. PCV jest ciepła, metalowej na zeszłorocznym zlocie przed hamownią nie mogłem utrzymać.
PS.Nie zapomnij pozatykać podciśnień dochodzących do ori puszki filtra, bo nie odpalisz auta.
UFF to chyba wszystko jak coś to GG nie będziemy spamować
Robisz tak:
- kolanko skracasz o tyle aby nie wadziło o maskę czyli prawie cala węższa część i zakładasz na gaźnik wlotem w kierunku aku.
- kawałek kibel rury fi 75mm PCV (100mm) kierujesz pod lekkim kątem w dół
- łącznik
- blos
- łącznik
- około 500mm rury
- Stożek fi 77mm na jakiejś podpórce przykręconej do podłużnicy.
Aha gaźnik ma 63mm średnicy i śmieszny ok. 10mm rancik na którym się ledwo co trzyma kolanko.
Dlaczego kolanko/łącznik BRC, a nie Jacky?
Ponieważ brc jest gładkie w środku oraz jest elastyczniejsze.
jacky natomiast ma ostre załamanie co burzy przepływ powietrza(mieszanki LPG-powietrze)
Łączniki tak samo elastyczniejsze, Jacky pękają na łączeniu.
Dlaczego kibel rura z PCV, a nie nierdzewka?
Cena : metr 10zł, oraz nagrzewanie się i utrzymywanie temperatury przez materiał. PCV jest ciepła, metalowej na zeszłorocznym zlocie przed hamownią nie mogłem utrzymać.
PS.Nie zapomnij pozatykać podciśnień dochodzących do ori puszki filtra, bo nie odpalisz auta.
UFF to chyba wszystko jak coś to GG nie będziemy spamować
O których podciśnieniach mówisz?
Łączniki i redukcje mam w tym samym mieście więc to nie problem; czemu nie blosa bezpośrednio do kolanka przez łącznik?
a, i co zrobić z aktualną instalacją? mam wpięty gaz gdzieś w gaźnik, co ja tam zastanę?
czy po prostu odpinam jakąś redukcję wywalam ją z obiegu i podpinam węża do blosa, czy muszę zatkać rozwiercony gaźnik?
Łączniki i redukcje mam w tym samym mieście więc to nie problem; czemu nie blosa bezpośrednio do kolanka przez łącznik?
a, i co zrobić z aktualną instalacją? mam wpięty gaz gdzieś w gaźnik, co ja tam zastanę?
czy po prostu odpinam jakąś redukcję wywalam ją z obiegu i podpinam węża do blosa, czy muszę zatkać rozwiercony gaźnik?
imachine, gaz masz wpięty w mikser umiejscowiony między obudową filtra a gaźnikiem. Wyciągasz to badziewie, odłączasz gumowy przewód i wpinasz go w blosa. Jak przewód będzie za krótki u każdego "gazownika" dostaniesz dłuższy. Teoretycznie wystarczy odkręcić śrubę na tym przewodzie (regulator gazu) na tzw "zicher" , ale w praktyce jedź lepiej do gazowników na ustawienie gazu na podstawie analizy spalin - choć niektórzy twierdzą że nie trzeba bo powinno działać bo w końcu sam blos to reguluje
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
kolego ja z blosem zrobiłem tak:
na gaźnik zamówiłem kolanko 90st. 63/70->blos->łącznik 70/76-> dalej rura pcv poprowadzona w okolice chłodnicy i na końcu stożek.
kolanko oraz łącznik zamówiłem na fmic.pl
tu masz foto jak to wyszło u mnie.
foto1
foto2
aha a co do przymocowania kolanka do gaźnika to wkręciłem dłuższą śrubę niż ta co jest fabrycznie, przewierciłem dziurke w kolanku poczym przykręciłem kolanko do gaźnika od góry. dziura była mniejsza coby nie łapało lewego powietrza oraz dodatkowo uszczelnione klejem "sika"
pozdr
na gaźnik zamówiłem kolanko 90st. 63/70->blos->łącznik 70/76-> dalej rura pcv poprowadzona w okolice chłodnicy i na końcu stożek.
kolanko oraz łącznik zamówiłem na fmic.pl
tu masz foto jak to wyszło u mnie.
foto1
foto2
aha a co do przymocowania kolanka do gaźnika to wkręciłem dłuższą śrubę niż ta co jest fabrycznie, przewierciłem dziurke w kolanku poczym przykręciłem kolanko do gaźnika od góry. dziura była mniejsza coby nie łapało lewego powietrza oraz dodatkowo uszczelnione klejem "sika"
pozdr
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
pod gumowym łącznikiem łączącym blos z resztą rury dolotu była fabryczna blacha z gwintem do której mocuje się fabryczną puche filtra. do tejże blachy dorobiłem kawałek innej blaszki do której zkolei dokręciłem obejme ( uchwyt do rynny spustowej chyba 80mm) którą założyłem na rure dolotu powietrza- tak aby ładnie wszystko się trzymało. powiem tak- ja jestem zadowolony
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
aj korcicie z tym blosem - korcicie .. chyba i ja założę ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
generalnie może wydać się to dziwne... ale wydaje mi się że auto ma teraz lepszy dolny zakres obrotów niż na PB.
a co do przewagi blosa nad mixerem hmm to nie wiem, bo zakładając LPG ( 2 tygodnie temu) zakładałem odrazu blosa- blos był pierwszą inwestycją w zbieraniu gratów do LPG xD
a co do przewagi blosa nad mixerem hmm to nie wiem, bo zakładając LPG ( 2 tygodnie temu) zakładałem odrazu blosa- blos był pierwszą inwestycją w zbieraniu gratów do LPG xD
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Byłem wczoraj w nagaz.pl i bardzo odradzali mi montaż blosa, mechanik mówił że niby przestanie jeździć jak dotychczas, że jakieś komplikacje z regulacją potem i że to ogółem skończy się fiaskiem.
Nie wiem co mam o tym myśleć, ale nie brzmi to zbyt logicznie.... Ustawili mi luźne obroty bo było za bogato, zastanawiam się czy nie będzie się silnik teraz bardziej grzał i coś nie dupnie, ze względu na zbyt ubogą mieszankę.
Facet mówił też że z reguły wymiana miksera (na inny) załatwia sprawę - często źle dobrany mikser to główny problem.
Wymienili filtr, z przeglądem instalacji zapłaciłem za wszystko 110zł.
Co o tym sądzicie?
Nie wiem co mam o tym myśleć, ale nie brzmi to zbyt logicznie.... Ustawili mi luźne obroty bo było za bogato, zastanawiam się czy nie będzie się silnik teraz bardziej grzał i coś nie dupnie, ze względu na zbyt ubogą mieszankę.
Facet mówił też że z reguły wymiana miksera (na inny) załatwia sprawę - często źle dobrany mikser to główny problem.
Wymienili filtr, z przeglądem instalacji zapłaciłem za wszystko 110zł.
Co o tym sądzicie?
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ale pewnie doradzali zakup miksera który mają na stanie
jako że poprzednim moim nissanem był NX z gaznikiem i gazem to sporo w temacie blosa mi się obiło o ucho i jakoś nikt nie narzekał
przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża
ale cóż z fachofcami lepiej nie dyskutować
jako że poprzednim moim nissanem był NX z gaznikiem i gazem to sporo w temacie blosa mi się obiło o ucho i jakoś nikt nie narzekał
przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża
ale cóż z fachofcami lepiej nie dyskutować
święta racja. . jak zobaczyłem jaki jest prześwit u mnie na mikserze to zbladłem .. nie wiem na 100% jakie "wejście" ma gażnik , chyba FI70.. ale mikser zwęża przelot o połowę jak nie lepiej .. Podejrzewam, że to też może mieć wpływ na beznadziejną pracę na benzynie, zalewanie i "dziury" podczas przyspieszania na benie..komorokoro pisze:przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak jak kolega pisze, w przypadku mixera srednica wlotu do gaźnika zmienia się diametralnie.scubzik pisze:święta racja. . jak zobaczyłem jaki jest prześwit u mnie na mikserze to zbladłem .. nie wiem na 100% jakie "wejście" ma gażnik , chyba FI70.. ale mikser zwęża przelot o połowę jak nie lepiej .. Podejrzewam, że to też może mieć wpływ na beznadziejną pracę na benzynie, zalewanie i "dziury" podczas przyspieszania na benie..komorokoro pisze:przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża
kolega thomsonicus z 100nx.fora opisywał dokładnie jak to jest u niego z mixerem. generalnie auto podobno jedzie bardzo słabo- bodajże wspominał coś o 14s. do setki pozatym z tego co czytałem na mixerze w gaźniku jest problem z doborem tego właściwego żeby było wszystko jak należy.
osobiście nie miałęm mixera, montowałem odrazu blosa i powiem że nie jest źle, nie mam problemów z obtorami czy mocą silnika.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
No robota idzie do przodu .. na dniach odbieram używany (po 7tys) reduktor Landirenzo (u mnie już nie działa elektrozawór no i chyba membrana padła bo na zimnym silniku gaśnie na LPG) i BLOS..
Już zamówiłem u mojego "mechaniora" dolot i filterek odmy i działam... Wlatuje też "tuningowa" pokrywa od GA16DE
Już zamówiłem u mojego "mechaniora" dolot i filterek odmy i działam... Wlatuje też "tuningowa" pokrywa od GA16DE
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
dokładnie tak!komorokoro pisze:ale pewnie doradzali zakup miksera który mają na stanie
odradzam zatem nagaz.pl i jeszcze urwali mi kabelek od czujnika rezerwy (którego i tak nie używam no ale zawsze, który z resztą potem naprawili za jedyne 30zł) partacze.
i tak mi się wydaje też że silnik się grzeje bardziej itp, dziś byłem u gościa z polecenia od kolegi, jak wyjąłem blosa z bagażnika to tylko usłyszałem "szacun" więc jednak chyba coś w tym jest.
powiedział też że ze względu na to iż w ga14ds sonda lambda dawkuje dodatkowe powietrze (bo paliwa nie ustawi, jako że jest zasysane przez silnik) to nie ma za bardzo sensu pakować auta na analizę bo to i tak niewiele da.
krótko mówiąc wydałem niepotrzebnie 150zł, no ale nauczka pozostała.
zamawiam kolanka i stożek