Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

stożek a gaźnik

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

stożek a gaźnik

Post autor: dualowiec1111 » 2010-09-19, 09:02

Witam
Czy taki setup będzie miał sens ? ( chodzi mi o doznania dźwiękowe 16v :D ) Jeździ ktoś z stożkiem na gaźniku ? Z tylnim tłumikiem uporałem się ( kwasówka po długości ) , teraz czas wziąć się za dolot :D.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2010-09-19, 21:30

ja mam stozek w moim ga16ds. dzwiek nieznacznie się zmienił, słychać charakterystyczne zasysanie powietrza ( takie jak przy ściągniętej gorze puchy fabrycznego filtra oraz braku samego filtra...) oraz dzwiek przy mocnym wciskaniu gazu zrobił się bardziej "rasowy".

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2010-09-19, 21:41

Hmm a jak zamontowałeś sam stożek?
do gaźnika poprowadziłeś rurę a na końcu filtr?
Da się to tak zmontować? :P
kurde sam nie wiem czy zakładać, bo nie cały miesiąc temu wymieniałem filtr powietrza na świeży, ale przy następnej wymianie może pomyślę nad tym.
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2010-09-19, 22:29

tak, od gaźnika mam poprowadzoną rure. gaźnik z ową rurą połączony jest kolankiem 90 stopni z nor auto....
ja mam troszke inaczej poprowadzone rury niż wiekszość, bo idą one w okolice wlotu powietrza w zderzaku, a wiekszość ludzi montuje stozek za akumulatorem. zreszta masz foto i zobacz jak to u mnie wyglada.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-09-23, 18:40

Też myślę o stożku .. ale dopiero po zakupie blosa:) Pytanie.. nie lepiej w takim setupie . ustawić stożek na wprost do strumienia powietrza ?? tzn tak jak majchrzok, z tym że na "sztorc" ? Też myślałem, aby ustawić stożek obok chłodnicy zaraz za atrapą chłodnicy (mam chłodnicę 3/4 także jest tam miejsce)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2010-09-23, 19:08

No nie wiem, jak patrzyłem to wszędzie w samochodach stożek jest montowany poziomo.
hmm zamiast wydłużać dolot dorobiłbym rurkę zasysającą powietrze gdzieś obok chłodnicy która dmuchałaby na stożek ale to tylko moja wizja :)
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-09-23, 19:12

W sumie .. pomysł też ok ..
może (jak w końcu się za to zabiorę) to wykorzystam po prostu rury od aktualnego, ori dolotu do "podajnika" powietrza..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-09-23, 19:33

Ja sie wtrace w temat.
Ja np mam za akumulatorem stozek dany i oslonke zrobilem zeby nie szlo na niego cieple powietrze od silnika. A na stozek mam nawiew zrobiony zimnego powietrza.
Wykorzystalem do tego wentylatorek z komputera i teraz nawet po jezdzie w korkach stozek jest zimny. Wiec wiatraczek spelnia swoje zadanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-09-23, 19:36

homik123456, wentylator chodzi nonstop?? te wentylatorki mają chyba średnią żywotność w takich "ekstremalnych" warunkach?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-09-23, 19:43

w kompie ci chodzi czasem cale dnie i jakos zyja i dobrze sie maja.
Ja podlaczylem sobie wentylatorek pod postojowki, ze jak zaswiece to sie zalancza.
A obciazenia duzego nie robi bo to mniej niz jedna postojowka. 2,1W ma.
podlaczyl bym pod stacyjke ale mi sie nie chcialo.
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-09-23, 19:47

No tak.. ale w kompie nie ma takich różnic temperatur i kurzu (pęd powietrza). Stosujesz jakiś filtr przeciwpyłowy, przeciwcząsteczkowy? (pończoszka :) )
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-09-23, 19:52

W kompie tez masz temperaturke i kurz jak najbardziej tez jest. Jak bys rozebral zasilacz to bys widzial jaki tam syf jest. Filtrow nie stosuje zadnych bo po co. Wentylatorek nadmuchuje zimne powietrze na filtr stozkowy.
Jak by zrobic tak ze kolo chlodnicy dac stozek to bardziej sie usyfi stozek niz w tym miejscu co go mam.
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-09-24, 07:19

W kompie to wiem że kurzu jest od groma :) .. ale nie pędzi w takim tempie heheh .. nieważne ..
jak działa to i może sam pomyślę nad takim patentem. :)
Z czego robiłeś osłonę ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-09-24, 13:10

Z plexi i przykrecilem ja blaszkami do auta. Wycialem w tej plexi otwor na rure co idzie z stozka do kolektora. A jak chcesz miec jeszcze lepsza izolacje to wez i oklej plexi taka folia srebrna jak w kuchni sie uzywa.
Obrazek

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2011-04-12, 12:42

Hej,

Mam N14 z takim samym silnikiem, jakiego rozmiaru (średnica rury) dobrałeś dolot oraz stożek?

Mam już blosa, tylko czeka na założenie, a nie chcę rozmontowywać wszystkiego tylko po to żeby zmierzyć średnicę i zamówić gumy

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2011-04-12, 21:22

hmmm nie pamirtam srednicy gaznika;/ ja kupowalem gotowy zestaw od innego forumowicza, kolanko redukcje rure itp. generalnie kolanko musisz miec zeby z jednej strony mialo srednice gaznika, z drugiej BLOS'a a pozniej rure o srednicy BLOS'a, a stozek o tej samej srednicy co BLOS. :P

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-04-13, 07:20

imachine jak zamawiałeś z allegro to trzeba było od razu kolanko 90 stopni 60/70mm , i 2 łączniki 70/80 mm od BRC kupić.
Robisz tak:
- kolanko skracasz o tyle aby nie wadziło o maskę czyli prawie cala węższa część i zakładasz na gaźnik wlotem w kierunku aku.
- kawałek kibel rury fi 75mm PCV (100mm) kierujesz pod lekkim kątem w dół
- łącznik
- blos
- łącznik
- około 500mm rury
- Stożek fi 77mm na jakiejś podpórce przykręconej do podłużnicy.

Aha gaźnik ma 63mm średnicy i śmieszny ok. 10mm rancik na którym się ledwo co trzyma kolanko.

Dlaczego kolanko/łącznik BRC, a nie Jacky?
Ponieważ brc jest gładkie w środku oraz jest elastyczniejsze.
jacky natomiast ma ostre załamanie co burzy przepływ powietrza(mieszanki LPG-powietrze)
Łączniki tak samo elastyczniejsze, Jacky pękają na łączeniu.

Dlaczego kibel rura z PCV, a nie nierdzewka?
Cena :-P : metr 10zł, oraz nagrzewanie się i utrzymywanie temperatury przez materiał. PCV jest ciepła, metalowej na zeszłorocznym zlocie przed hamownią nie mogłem utrzymać. :!:

PS.Nie zapomnij pozatykać podciśnień dochodzących do ori puszki filtra, bo nie odpalisz auta.

UFF to chyba wszystko jak coś to GG nie będziemy spamować :-P

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2011-04-13, 10:26

O których podciśnieniach mówisz?

Łączniki i redukcje mam w tym samym mieście więc to nie problem; czemu nie blosa bezpośrednio do kolanka przez łącznik?

a, i co zrobić z aktualną instalacją? mam wpięty gaz gdzieś w gaźnik, co ja tam zastanę?

czy po prostu odpinam jakąś redukcję wywalam ją z obiegu i podpinam węża do blosa, czy muszę zatkać rozwiercony gaźnik?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-04-13, 10:52

imachine, gaz masz wpięty w mikser umiejscowiony między obudową filtra a gaźnikiem. Wyciągasz to badziewie, odłączasz gumowy przewód i wpinasz go w blosa. Jak przewód będzie za krótki u każdego "gazownika" dostaniesz dłuższy. Teoretycznie wystarczy odkręcić śrubę na tym przewodzie (regulator gazu) na tzw "zicher" , ale w praktyce jedź lepiej do gazowników na ustawienie gazu na podstawie analizy spalin - choć niektórzy twierdzą że nie trzeba bo powinno działać bo w końcu sam blos to reguluje :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-04-13, 16:44

kolego ja z blosem zrobiłem tak:
na gaźnik zamówiłem kolanko 90st. 63/70->blos->łącznik 70/76-> dalej rura pcv poprowadzona w okolice chłodnicy i na końcu stożek.
kolanko oraz łącznik zamówiłem na fmic.pl

tu masz foto jak to wyszło u mnie.

foto1
foto2


aha a co do przymocowania kolanka do gaźnika to wkręciłem dłuższą śrubę niż ta co jest fabrycznie, przewierciłem dziurke w kolanku poczym przykręciłem kolanko do gaźnika od góry. dziura była mniejsza coby nie łapało lewego powietrza oraz dodatkowo uszczelnione klejem "sika"
pozdr

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2011-04-14, 09:37

No i wyszło zajebiście, o to mi właśnie chodziło :)

Jak nic nie stanie na przeszkodzie w ten albo przyszły weekend blos trafi do auta.

[ Dodano: 2011-04-14, 11:13 ]
A, samego blosa mocowałeś jakoś też do czegoś, czy tylko same kolanka i węże go trzymają w powietrzu?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-04-14, 21:18

pod gumowym łącznikiem łączącym blos z resztą rury dolotu była fabryczna blacha z gwintem do której mocuje się fabryczną puche filtra. do tejże blachy dorobiłem kawałek innej blaszki do której zkolei dokręciłem obejme ( uchwyt do rynny spustowej chyba 80mm) którą założyłem na rure dolotu powietrza- tak aby ładnie wszystko się trzymało. powiem tak- ja jestem zadowolony :evil:

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-04-15, 07:58

aj korcicie z tym blosem - korcicie .. chyba i ja założę .. :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-04-15, 19:38

generalnie może wydać się to dziwne... ale wydaje mi się że auto ma teraz lepszy dolny zakres obrotów niż na PB.
a co do przewagi blosa nad mixerem hmm to nie wiem, bo zakładając LPG ( 2 tygodnie temu) zakładałem odrazu blosa- blos był pierwszą inwestycją w zbieraniu gratów do LPG xD :evil:

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2011-06-01, 14:47

Byłem wczoraj w nagaz.pl i bardzo odradzali mi montaż blosa, mechanik mówił że niby przestanie jeździć jak dotychczas, że jakieś komplikacje z regulacją potem i że to ogółem skończy się fiaskiem.

Nie wiem co mam o tym myśleć, ale nie brzmi to zbyt logicznie.... Ustawili mi luźne obroty bo było za bogato, zastanawiam się czy nie będzie się silnik teraz bardziej grzał i coś nie dupnie, ze względu na zbyt ubogą mieszankę.

Facet mówił też że z reguły wymiana miksera (na inny) załatwia sprawę - często źle dobrany mikser to główny problem.

Wymienili filtr, z przeglądem instalacji zapłaciłem za wszystko 110zł.

Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2011-06-01, 17:36

ale pewnie doradzali zakup miksera który mają na stanie

jako że poprzednim moim nissanem był NX z gaznikiem i gazem to sporo w temacie blosa mi się obiło o ucho i jakoś nikt nie narzekał

przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża

ale cóż z fachofcami :what: lepiej nie dyskutować

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-06-01, 18:54

komorokoro pisze:przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża
święta racja. . jak zobaczyłem jaki jest prześwit u mnie na mikserze to zbladłem .. nie wiem na 100% jakie "wejście" ma gażnik , chyba FI70.. ale mikser zwęża przelot o połowę jak nie lepiej .. Podejrzewam, że to też może mieć wpływ na beznadziejną pracę na benzynie, zalewanie i "dziury" podczas przyspieszania na benie..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-06-01, 21:07

scubzik pisze:
komorokoro pisze:przy blosie cały dolot ma tą samą średnicę a mikser zdecydowanie ją zwęża
święta racja. . jak zobaczyłem jaki jest prześwit u mnie na mikserze to zbladłem .. nie wiem na 100% jakie "wejście" ma gażnik , chyba FI70.. ale mikser zwęża przelot o połowę jak nie lepiej .. Podejrzewam, że to też może mieć wpływ na beznadziejną pracę na benzynie, zalewanie i "dziury" podczas przyspieszania na benie..
tak jak kolega pisze, w przypadku mixera srednica wlotu do gaźnika zmienia się diametralnie.
kolega thomsonicus z 100nx.fora opisywał dokładnie jak to jest u niego z mixerem. generalnie auto podobno jedzie bardzo słabo- bodajże wspominał coś o 14s. do setki pozatym z tego co czytałem na mixerze w gaźniku jest problem z doborem tego właściwego żeby było wszystko jak należy.

osobiście nie miałęm mixera, montowałem odrazu blosa i powiem że nie jest źle, nie mam problemów z obtorami czy mocą silnika.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-06-08, 12:42

No robota idzie do przodu .. na dniach odbieram używany (po 7tys) reduktor Landirenzo (u mnie już nie działa elektrozawór no i chyba membrana padła bo na zimnym silniku gaśnie na LPG) i BLOS..
Już zamówiłem u mojego "mechaniora" dolot i filterek odmy i działam... Wlatuje też "tuningowa" pokrywa od GA16DE :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2011-06-09, 11:00

komorokoro pisze:ale pewnie doradzali zakup miksera który mają na stanie
dokładnie tak!

odradzam zatem nagaz.pl :-? i jeszcze urwali mi kabelek od czujnika rezerwy (którego i tak nie używam no ale zawsze, który z resztą potem naprawili za jedyne 30zł) partacze.

i tak mi się wydaje też że silnik się grzeje bardziej itp, dziś byłem u gościa z polecenia od kolegi, jak wyjąłem blosa z bagażnika to tylko usłyszałem "szacun" :-) więc jednak chyba coś w tym jest.

powiedział też że ze względu na to iż w ga14ds sonda lambda dawkuje dodatkowe powietrze (bo paliwa nie ustawi, jako że jest zasysane przez silnik) to nie ma za bardzo sensu pakować auta na analizę bo to i tak niewiele da.

krótko mówiąc wydałem niepotrzebnie 150zł, no ale nauczka pozostała.

zamawiam kolanka i stożek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”