Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Złote rady przy docieraniu silnika?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Złote rady przy docieraniu silnika?

Post autor: Hahkuh » 2010-07-05, 21:43

- praca na wolnych przez 2h?
- zmiana oleju?

...jakie macie patenty?
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-07-06, 07:20

Po remoncie odpalenie silnika, praca przez ok. 5-10min i zlanie oleju. Nowy filtr i olej i nie przekraczanie 3tys. obr przez co najmniej 600km a najlepiej 1000km. Wymiana oleju po okresie docierania. W trakcie docierania kontrolować stan oleju i przyglądać się wskaźnikowi temperatury.

PS. temat powinien być umieszczony w dziale "eksploatacja..." i za niedługo tam go przeniosę :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2010-07-06, 19:54

bodek pisze:Po remoncie odpalenie silnika, praca przez ok. 5-10min i zlanie oleju. Nowy filtr i olej i nie przekraczanie 3tys. obr przez co najmniej 600km a najlepiej 1000km. Wymiana oleju po okresie docierania. W trakcie docierania kontrolować stan oleju i przyglądać się wskaźnikowi temperatury.
...czyli standardowo... Dzieki!
bodek pisze:PS. temat powinien być umieszczony w dziale "eksploatacja..." i za niedługo tam go przeniosę :-)
...nie byłem pewien wybierając dział - sorry za pomyłkę...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-07, 00:20

I przede wszystkim jak był robiony szlif wału nowe panewki itd...
To te pierwsze 1000km robić ze zeminnym obciążeniem tzn. unikać jazdy ze stałą prędkością 2500obr.min a leciutko sobie przyspieszać do tych 3 tyś i powolutku hamować silnikiem do tych 2500...

A i do pierwszego zalania silnika olejem kupić coś najtańszego nawet mineralnego, po to się to robi by oczyścić silnik z brudu, kurzu i syfu jaki powstaje przy jego rozbiorce i składaniu czy po autoszlifie...

Ja osobiście po złożeniu silnika i pierwszym odpaleniu, wiadomo odpowietrzam go czekam aż się nagrzeje do normalnej temperatury, robię delikatną rundkę w ogół garażu ok 400m i zlewam go i jakiegoś półsyntetyka zalewam...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2010-07-07, 19:01

Coobcio pisze:I przede wszystkim jak był robiony szlif wału nowe panewki itd...
...wałków na razie nie ruszałem (chociaż już leżą pod zamówienie w Krakowie :evil: )
...była planowana głowica -1mm...

Dzięki za odzew!
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”