Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jak zaprogramować pilota Siemens ?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Jak zaprogramować pilota Siemens ?

Post autor: jarkk » 2009-12-04, 14:46

Programowanie pilota:

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy. u mnie to zadziałało.
______________________________________________________________________________________________

to jest sposób na 5WK4 865
oraz 5WK4 600

Ja po trzech miesiącach doszedłem do tego jak to zrobić.
pkt. 1 na tą operację masz 10 sekund i oczywiście to pisze ale ...
pkt. 2 na tą operację masz 2 sekundy - ktoś kto robił to dokładnie powoli nigdy mu to nie mogło wyjść ( mowa o momęcie naciskania na pilocie guzików 2 sekundy potem powoli drugi pilot do ręki i wciskając guziki masz znowu 2 sekundy)
pkt. 3 też 2 sekundy
Może inne modele też zatrybią ponieważ ktoś napisał że to metoda na 5WK4 865 a mi się udało na 5WK4 600.


źródło: NKP

mizgal
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-03-06, 15:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: mizgal » 2010-03-06, 18:49

Mam problem z pkt. 2, wciskam LOCK i trzymając go wciaskam 3x UNLOCK lecz kierunki nie migają więc nie programuje pilota. Mam pilota 5WK4 600 w Nissanie Primera P11 98'.
Proszę o wskażówki co trzeba dokładnie zrobić, co może być nie tak.
Programowanie spowodowane jest wymianą baterii na nowe.

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-03-11, 21:12

mizgal pisze:Mam problem z pkt. 2, wciskam LOCK i trzymając go wciaskam 3x UNLOCK lecz kierunki nie migają więc nie programuje pilota. Mam pilota 5WK4 600 w Nissanie Primera P11 98'.
Proszę o wskażówki co trzeba dokładnie zrobić, co może być nie tak.
Programowanie spowodowane jest wymianą baterii na nowe.
Witam, miałem ostatnio ten sam problem po wymianie baterii, ale trzeba cierpliwości i powinno zadziałać tak jak to jest napisane. Ja się trochę męczyłem ale to wynikało z za wolnego wykonywania poszczególnych czynności aż wreszcie za którymś razem się udało.

Powodzenia i pozdrawiam
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
morphem
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2009-12-18, 23:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: morphem » 2010-03-22, 23:22

mizgal pisze:Mam problem z pkt. 2, wciskam LOCK i trzymając go wciaskam 3x UNLOCK lecz kierunki nie migają więc nie programuje pilota.
Musisz trzymać UNLOCK i naciskać 3 x LOCK! Z tego co napisałeś to robisz to odwrotnie.
Ja dziś zaprogramowałem dwa piloty korzystając z tego opisu i wszystko przebiegło bez problemów za pierwszym razem. Trzeba tylko po kolei dość szybko i pewnie wykonać poszczególne instrukcje.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-11-03, 18:48

Ja mam kluczyk z dwoma przyciskami, stosowany w P11.144 i pierwszych rocznikach P12. Stosując powyższą procedurę wszystko ładnie mruga, ale nawet po zakończeniu pilot nie otwiera i nie zamyka samochodu. Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-11-05, 11:20

mi tez nie zawsze wychodzilo ale probuj napewno sie uda ...poza tym sprawdz stan baterii jak wymienilem to pilot zaczal trzymac dobrze

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-11-05, 13:11

No właśnie po wymianie programowałem. Myślałem początkowo, że przez baterię nie działa. Ale programowanie po wymianie nie przynosi efektów :-/

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-11-05, 13:18

moze pilot skopany i nie zapamietuje albo poprostu jest innego typu i jest jakis haczyk ...

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-11-05, 15:52

To ten kluczyk. Nie wiem jaki to model..
Wcześnie działał bez zarzutu. Po dłuższej trasie po prostu przestał.

Obrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-11-05, 17:47

to ja mam inny a metoda opisana przez yark jest napewno dzialajaca dla nats od n15

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-11-05, 18:34

Metoda akurat jest taka sama...:/

Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 457
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2011-07-17, 11:27

Sasza_fragles13 pisze:Metoda akurat jest taka sama...:/

Obrazek
mam primere po lifcie 99/2000 2,0 TD kluczyk taki jak pokazany wyzej z dwoma przyciskami i ten sposob programowania u mnie zadziałał. Wielkie dzieki za instrukcję. Jedyny problem był z szybkością naciskania przycisku ,,zamknij'' jak naciskałem w odstepach sekundowych to nie działało, trzeba było troche szybciej klikac.

Awatar użytkownika
Entermax
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-09-14, 18:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Entermax » 2013-09-14, 18:24

Witam

Mam problem z zakodowanie pilota.
Mam 2 komplety kluczyków z pilotami. jeden pilot ledwo działał (a le działał), a drugi nie miał baterii, więc postanowiłem go zakodować po wymianie baterii, ale niestety chyba rozkodowałem tego pierwszego pilota, bo po przeprowadzeniu procedury jaką opisuje poniżej ten działający pilot przestał sterować centralnym zamkiem (procedura znaleziona w necie):
Na forum znalazłem taką oto procedurę. I jakby raz zadziałała problem w tym, że nie udało mi się z jej pomocą zakodować pilota.

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.

Mam teraz pytanie, co zrobić żeby ponowić procedurę kodowania ??
Po pierwszej próbie zakodowania pilota kroki 1 i 2 były potwierdzone mrugnięciem kierunkowskazów, ale coś źle zrobiłem i nie potwierdziło się zakodowanie pilota, więc chciałem powtórzyć procedurę, ale gdy robię to co wcześniej nic się nie dzieje, nie mogę przebrnąć przez punkt 1 (autko nie potwierdza miganiem kierunków), Czy wiecie, co mam robić, żeby udało się ponowić procedurę ??
Dodam jeszcze, że wydaje mi się, że od kąd rozkodowałem tego działającego pilota, to przy uruchamianiu samochodu gdzieś z okolic radia albo schowka wydobywa się bardzo, bardzo delikatny dźwięk takie puk puk jak by ktoś w pusty pieniek pukał dwa razy. Autko mam 3 tygodnie, więc może było tak wcześniej tylko się nie zorientowałem, ale myślę, że to jest od tej nieudanej operacji kodowania. Poza tym co ileś uruchomień samochodu kontrolka "check engine" miga ze 3-4 razy, ale nie zawsze, wcześniej z kontrolką wszystko było ok. Samochód pali idealnie i nic złego się nie dzieje.
Operacja kodowania dotyczy pilota siemens 5WK4 600, mam też system NATS.
Samochód to Almera N15 1,4 z 1998r po lifcie

Czy wiecie, co mam zrobić, żeby udało się ponowić procedurę ??
Czy odłączenie akumulatora pomoże ?? Ewentualnie na ile go odłączyć ??
Czy takie odłączenie akumulatora jest bezpieczne dla pozostałych zaprogramowanych układów elektronicznych ??
Proszę was o radę.
Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-09-15, 10:08

z tym kodowaniem pilota to raz sie udaje raz nie ... byc moze cos za wolno robisz ... ale procedura napewno dziala ...sam ja wklejalem na forum i testowalem w swojej almie ...

odlaczenia aku napewno nic nie zepsuje ...ale nie pomoze w kodowaniu pilota ...]

probuj na spokojnie

Awatar użytkownika
Entermax
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-09-14, 18:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Entermax » 2013-09-15, 21:10

Cześć.
Udało się za pierwszym razem, odłączenie akumulatora pomogło i procedura była dostępna ponownie, a wtedy wszystko zrobiłem jak trzeba i mam centralny z pilota :-)
PS
Akumulator odłączyłem na 30min
Dzięki

Pozdrawiam
Michał
Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2013-10-12, 16:53

Sposób działa w 100%, właśnie robiłem to w swojej almerze z pilotem 5WK4 600, jeśli mieścicie sie w podanym przez kolege czasie, to wszystko przebiega tak jak w opisie, włącznie z mruganiem kierunków itp. Dzięki za wskazówki!

foo
fanatyk nissana
Posty: 1757
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-10-13, 15:30

Dokładnie, u siebie zmieniałem baterię w obecnym pilocie i wczytałem drugiego dokupionego. Przy dwóch sztukach trzeba się streszczać i mieć opanowane te ruchy, ale sposób działa bez zarzutu.

Siw-y
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-09-23, 18:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Siw-y » 2013-12-20, 21:09

Kupując auto miałem tylko jednego pilota to kupiłem używkę coby w razie czego mieć zapas.
Z zaprogramowaniem nie było problemu jednak nie działa on wg mnie tak jak powinien.
Ten co miałem z autem to pierwsze naciśnięcie UNLOCK powodowało wyłączenie alarmu i otwarcie drzwi kierowcy a drugie naciśnięcie otwierało pozostałe drzwi, natomiast ten "nowy" pilot od razu otwiera wszystkie drzwi.
W czym tkwi problem? inny pilot czy trzeba centralkę jakoś nauczyć z niego korzystać?

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2014-02-07, 16:22

Jak dla mnie, to ten pierwszy działa niewłaściwie, a drugi, który zaprogramowałeś działa właśnie dobrze ;p.

Nie cytujemy ostatniego postu w temacie :)
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 09:31 przez ryzykantos, łącznie zmieniany 1 raz.
Była - N15 GTI SR20DEH
Była - P11.144 QG18DE
Jest - W203 2.7CDI M612 Avantgarde

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 939
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-02-07, 22:00

Właśnie ze nie prawidłowo przy pierwszym wciśnięciu rozbraja alarm i otwiera drzwi kierowcy a drugie otwiera pozostałe drzwi.

Poza tym nie cytujemy całości postów!
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ELBE
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-22, 23:38
Lokalizacja: Otwock

Post autor: ELBE » 2014-04-23, 12:49

Próbuję w Nissanie Sunny N14 1994 rok sposobem opisanym przez jarkka [a tym samym schematem wrzuconym przez Sasza_fraglesa] zakodować pilota ale nie działa mi to już od samego początku, tzn. po sześciokrotnym przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i z powrotem auto nie miga kierunkowskazami dwa razy.

Ten sposób nie działa w Nissanie N14 ?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-23, 15:53

Masz dokładnie taki sterownik i pilota jak te do których została podana instrukcja w temacie?

ELBE
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-22, 23:38
Lokalizacja: Otwock

Post autor: ELBE » 2014-04-23, 19:15

Wiooreck: Nie wiem jaki mam sterownik. Jak to sprawdzić ? Co do pilota to w kluczyku go nie posiadam. Mój pilot jest oddzielny. Wrzucam jego zdjęcie. Właśnie mnie oświeciło. Skoro pilot jest oddzielny to pewnie nie jest to oryginał tylko został dorobiony przez co powyższy przepis na kodowanie pilota nie zadziała.

I co teraz ? Zostaje mi wycieczka do speca od centralnych zamków żeby mi zakodował swoim sposobem pilota ?

To mój pilot do centralnego zamka [nie jest w kluczyku]:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-04-23, 19:23

Poszukaj jak koduje się alarmy exus - pilot wygląda na podobny do wytworów tej firmy.
Obrazek

ELBE
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-04-22, 23:38
Lokalizacja: Otwock

Post autor: ELBE » 2014-04-24, 11:06

ulisses: Dzięki za pomoc ! Masz rację ! Po wyglądzie pilota namierzyłem, że mój alarm i zarazem centralny zamek to "EXUS V5", czyli nie jest to oryginał Nissana tylko montowany sprzęt przez jakiegoś instalatora.

Ściągnąłem instrukcję obsługi tego alarmu/zamka, jest tam opis kodowania pilotów ale nie działa u mnie o dziwo. No ale drążę dalej.

tomek-xp
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-05, 21:55
Lokalizacja: Tarnów

Programowanie pilota

Post autor: tomek-xp » 2014-06-05, 22:02

Czesc, ostatnio tez probowalem u siebie zaprogramowac piloty i tez nie dokonca chcialo to dzialac (w pewnym momencie zostalem bez dzialajacych pilotow). Metoda prob i bledow udalo mi sie nieco zmodyfikowac procedure i u mnie 2x zadzaiala na 100%.

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK, pusc UNLOCK i wcisnij jeszcze raz krotko LOCK - powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.

blade74
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-05-18, 20:26
Lokalizacja: Łask

Post autor: blade74 » 2015-05-18, 20:34

Cześć. U mnie niestety nie działa. Zatrzymałem się na punkcie 1, nie mruga kierunkami :-(. Pilot Siemens VDO 5WK4 818. Punkt 1 wykonuję w 8 sekund, więc czas nie jest tu problemem. Co robię źle? Proszę o pomoc.

lukasvalet
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-02-24, 22:07
Lokalizacja: Sławno

Post autor: lukasvalet » 2015-05-22, 17:37

Patogen jestes

[ Dodano: 2015-05-22, 18:49 ]
Witam

Mam problem z centralnym zamkiem a mianowicie po zdemontowaniu wszystkich drzwi klapy bagażnika i maski przedniej i ponownym złożeniu przestał działać centralny zamykany z pilota próbowałem zakodować pilota ale się nie udało za każdym razem jak go koduje to kierunki margaja po 2 razy ale pilot i tak nie zamyka samochodu
Na forum znalazłem taką oto procedurę. I jakby raz zadziałała problem w tym, że nie udało mi się z jej pomocą zakodować pilota.

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.

Co może być nie tak???

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2015-06-03, 10:28

może ktoś coś mi doradzi, co może być przyczyną ze próbując zamknąć drzwi z pilota kierunki mrugną raz ale zamki nie reagują, muszę zamknąć kluczykiem, z otwieraniem nie ma problemu, normalnie otwiera się pilotem, wcześniej tego problemu nie było,stało sie po nocy, sterownik słychać ze pracuje, na otwarcie klika 2 razy, na zamkniecie raz, z tym ze zamki na zamknięcie nie reagują, próbowałem podmienić piloty, zaprogramowałem drugi od kluczy zapasowych, sytuacja ta sama, działa tylko otwieranie, i jeszcze jedno pytanie, kodując piloty dział tylko ten co ostatni jest programowany, pierwszy nie, tak ma być ??piloty 5WK4 600 oe nissana

[ Dodano: 2015-06-08, 10:43 ]
Problem rozwiązany
opisany w temacie
viewtopic.php?p=390703#390703

Rox
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-08-19, 15:03
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Rox » 2015-11-22, 12:12

[N16] też się udało.

Nie panikować tylko.

1. 6x przekrecasz kluczyk z pozycji zero do pozycji gdzie się stacyjka zapala i po 6 razie zostawiasz na zero. Po ok 1-2sek kierunki migną 2x i wtedy wciskamy UNLOCK-3x naciskamy LOCK-puszczamy UNLOCK. Jak trzeba to następny klucz programujemy. Na pewno czasu jest więcej niż 10 sec. Aby zakończyć programowanie i zapamietać klucze przekręcamy zapłon na ON i kierunki migna potwierdzajac ze zapisano ustawienia.

Wazne jest to ze chcac zaprogramowac dodatkowy klucz musimy programowac wszystkie uzywane (max 4) bo te ktore nie zostana wprowadzone przy programowaniu przestaja dzialac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”