Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jakie auto kupić po Primerze

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-22, 16:17

Tylko pali 20 po miescie, 25 zima w korkach :(
ehh. ale widac ze ladna i zadbana sztuka

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-03-22, 16:20

Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-22, 16:33

Fajne autka ale widze pewny dysonans: Auta sa mlodsze zaledwie o 2-3-5 lat a kosztuja tyle ile 3-4 zadbane Primery z 2001 roku :-o

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-03-23, 08:56

NismoMan1 pisze:Auta sa mlodsze zaledwie o 2-3-5 lat a kosztuja tyle ile 3-4 zadbane Primery z 2001 roku
- auta z okolic 2006 roku z silnikiem minimum 2.0 w benzynie w segmencie D kosztują około 30kzł. Trochę młodszą możesz mieć Lagunę 3 z silnikiem 2.0 bez turbo (bo z turbo są droższe) lub C5 trzeciej generacji. Do 20kzł można mieć Peugota 407. Niemieckie i japońskie jeżeli jakiś egzemplarz jest tańszy to jest w agonalnym stanie.
Najgorsze jest to, że mając te 30kzł wcale nie jest łatwo znaleźć egzemplarz warty kupna. Są to auta 10cio letnie i duża część jest mocno wyeksploatowana.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2016-03-23, 09:33

Nie ma co, auta w Polsce sporo zdrożały. Kiedyś ojciec miał astrę I kombi i na tamte czasy było ta auto 10cio letnie. Teraz jeździ primerą z 98r bo na 10latka go nie stać.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-03-23, 09:42

adrionGT, to prawda. ja kupując moją WP11 w 2007 roku (miała wtedy 9 lat) zapłaciłem 13kPLN. W tej chwili znaleźć 9 letnie auto tej klasy i w takim stanie w jakim był mój w 2007 za 13k jest prawie niemożliwe.
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-03-23, 10:38

Ale w 2007 kurs euro był niższy średnio o 0,5 euro niż obecnie , a większość sprowadzonych aut .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-23, 11:10

NismoMan1 pisze:Nadal chodzi mi Subaru po glowie.. Ma to cos tak jak Nissan..
Rdzewieje? :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2016-03-23, 11:17

janusz pisze:Rdzewieje? :]
;D ;D

[ Dodano: 2016-03-23, 11:24 ]
A może taki http://otomoto.pl/oferta/ford-mustang-f ... d9a6eaf5dc
rocznik jak primera ale... :)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-23, 16:53

Mam juz metlik w glowie...
Co powiecie o gotowych kompletnych wydechach do Primery z alledrogo za nieco ponad 400zl?

Co sadzicie o Jaguarze X-type (benzyniak albo diesel)? Tanie jak barszcz sa.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-03-23, 16:57

NismoMan1, Rover 75 podobno sie nie psuje

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-23, 17:05

kolega mial Rovera 45 - i niestety nie polecam ;)

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2016-03-23, 17:54

Nie zmieniaj, rób nissana :)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2016-03-23, 18:21

NismoMan1, szwagier ma X-Type, generalnie auto fajne, super dźwięk silnika, ale 2.5 za słaby (chyba 190KM), z automatem jedzie jak P11 2.0 (mimo 4x4), lepsze 3.0 bo pali niewiele więcej a ponoć różnicę w mocy czuć. Beny szwagrowi palił od 12,5 - 13,5l/100km bez dużych korków. On ma chyba wersję z wiskozą, więc zawsze obie osie napędzają, od 2004 chyba coś tam zmienili i jakoś inaczej ten napęd działa. Fajna sprawa w zimie, to grzana przednia szyba. Z minusów to środek skrzypi tak, że szkoda gadać no i te auta trochę jednak rdzewieją. Ponoć są problemy z zagazowaniem tego auta jakbyś się zastanawiał, co do części to nie wiem, bo szwagier nie dba i nie wymienia:D Piasta tylna chyba ponad 4 stówy kosztuje, a potrafią padać.

Rover 75 też słyszałem, że dość solidny i były mocne silniki.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-03-23, 20:49

Rover 75 - całkiem przyjemne auto jak się przekona do jego wyglądu, zawias zdaje się przejęty z BMW, silniki chyba też nie Rovera. Szukałem takiego kiedyś.
Dziwi mnie, że mało jest głosów np za Camry, całkiem przyjemne auto, znajomy ma i sobie chwali.
Generalnie to jest tak jak pisze smeru. Rok temu szukałem auta w miarę wygodnego i w rocznikach 2006-8 i doszło już do sytuacji kiedy te pierwsze auta budowane przez księgowych a nie inżynierów osiągnęły ceny dostępne dla szerszej grupy społeczeństwa są w o wiele gorszym stanie niż 20letni japoniec czy niemiec. Dysponując budżetem 30kPLN wolałbym dozbierać/dołożyć i kupić już w ogóle coś z 2014-15(sam tak zrobiłem, może marka nie premium, ale mam najechane 30kkm a nie 300 kkm, i nie 10 a obecnie niecałe 2 lata) z niskimi kosztami utrzymania i wymieniał co max 5 lat.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-23, 22:35

Rover 75 - całkiem przyjemne auto jak się przekona do jego wyglądu, zawias zdaje się przejęty z BMW, silniki chyba też nie Rovera. Szukałem takiego kiedyś.
...i bardzo wygodne (dosyć często nim jeżdżę 2,0V6 150PS), ale wszystkie benzyniaki to konstrukcje Rovera (konstrukcja kanapkowa :-D - szpilki idą od pokrywy rozrządu aż po misę olejową), i ma niestety dwumasę. Jedynie silniki diesla to ma od BMW.
Dzisiaj miałem okazję przejechać się Dodge Magnum 3,5V6 250PS - ten samochód płynie, ale nie jest tak wygodny jak Rover i trochę ciasny z przodu pomimo 5 m długości.
Ostatnio zmieniony 2016-03-23, 22:58 przez polo32, łącznie zmieniany 2 razy.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-03-23, 22:45

Seria K jest bardzo podatna na przegrzanie,koleżka w poldolocie dość często uszczelkę robił,w końcu wymieniał całe słupki :lol: ,konstrukcja aluminiowa,lekka gdzie szpile łączą elementy silnika od góry do samego dołu. Też chyba były na zmiennej fazie bodajże VVC.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-24, 00:47

O przegrzewaniu się silnika to taka trochę obiegowa opinia (wina termostatu i wentylatora). W rodzinie Rover 75 od kilku ładnych lat i nic, uszczelka w porządku. Prędzej zamarznie odma w zimie (cienkie przewody) i wywali olej (miałem tak), ale po wymianie dalej jeżdzi. Ponadto jest b.ciasno pod maską i przegrzewa się alternator, a i dwumasa powoli odzywa się. Do niego bardziej pasuje silnik 2,5V6 171PS (jest bardziej elastyczny). LPG też można założyć.
LPG Lovato Smart

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-03-24, 08:27

ulisses pisze:w 2007 roku
- trzeba uwzględnić inflację oraz
nice-wawa pisze:kurs euro był niższy średnio o 0,5 euro niż obecnie
i wychodzi, że ceny aut są na podobnym poziomie. Mój egzemplarz na fakturzez polskiego salonu kosztował 70kzł w 2000 roku. Primera 2.0 benzyna, z grzanymi siedzeniami, czujnikami parkowania itp. Czyli prawie najbogatsza wersja. Dzisiaj analogiczna wersja auta z segmentu D to dwa razy większa kwota.
Pytanie czy po Primerze zostajemy w segmencie D, bo może
Pawel18PL pisze:Camry
albo Maxima? Choć podaż tych aut jest mała.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2016-03-24, 08:37

Do gazu w x-type trzeba ogarniętego gazownika, trzeba zrobić mechaniczny powrót benzyny do baku. Bez tego czujki głupieją, sypie błędami i jeździ coraz gorzej z kilometra na kilometr.
U mnie w chryslerze też mierzy podobnie - jadąc na gazie "zabiera" paliwo na wskazówce na podstawie obliczeń. Wystarczy odpalić po przerwie, poziom beny na zegarach wraca na miejsce.

Rover 75 bardzo fajny strzał, zawsze mi się podobał. Raczej nie wziąłbym nic więcej od hondy, a rover jakby inna bajka, klasa.

Jest jeszcze zabawka, która teraz jest w śmiesznych cenach, osiągi ma z kosmosu i duże szanse na zostanie klasykiem niedługo (cena pewnie będzie rosła). Dla mnie niestety troszkę małe, ale może kiedyś 2.0 turbo łyknę. Chodzi mi o Alfę GTV. Przy alfach warto czytać. Cała marka ma słabe opinie, a niektóre modele są udane.

Jest jeszcze jeden diesel jakiego rozważałem - 2.4JTD, bardzo udana fiatowa jednostka. Chciałem kupić lancię lybrę z tym motorem. Opinie dobre, cena śmieszna. Jednak z gazem nic nie ma szans w temacie ekonomii.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-24, 11:09

Przepraszam z gory za okreslenie, ale Rover to dla mnie taki ubiedzony Jaguar ;) Kolega mial 45 i robil w nim wszystko o czym wspomnial moj mechanik (uszczelke kilka razy mu wywalilo).

Co do segmentu, to niestety mam wrazenie ze z Primery (D) przejde na C (oby nie na B..) Wieksze auta kosztuja wiecej, potrzebuja mocniejszych silnikow, wiecej pala, wiecej waza itd. A w miare nowe auto segmentu D dalej kosztuje swoje.

Z Jaguarem podchodze ostroznie. Bo to ze za ciekawy egzemplarza z 2007 trzeba zaplacic ledwie kilkanascie tys zlotych (dla porownania znalazlem - Honda Accord 2007 - 30 000zl). to o czyms swiadczy. Ale nie zmienia to faktu, ze x-type jest mega wypasiony w srodku (pomimo lat fotele, kierownica itp nieprzetarte) a i na zewnatrz bardzo mi sie podoba.

na razie czekam na walki polosi do primy :/

OK, znalazlem, nowe (zrobione) - stare auto: http://allegro.pl/honda-civic-mugen-si- ... 91729.html ;)
Piekna Integra: http://otomoto.pl/oferta/honda-integra-ID6yjKIw.html I ten obrotomierz do 10k obrotow :)

Niestety ja potrzebuje auta 4/5 drzwi :)

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2016-03-24, 12:01

NismoMan1 pisze: Co do segmentu, to niestety mam wrazenie ze z Primery (D) przejde na C (oby nie na B..)
Z mojej wiedzy prima to C (odpowiednik passat, vectra, a6).
B-almera/sunny (golf, astra, a4)
D-maxima (phaeton, a8).
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-03-24, 12:02

damianos D - Vectra, Primera, C - to Golf, Astra, B - Corsa, Clio A - VW UP

Maxima jest klasa E, a VW Paeton klasa S

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2016-03-24, 13:39

Pochrzaniło mi się z audicowym oznaczeniem - np A4 to B5 a a6 to C5.


Jeszcze jedno auto dorzucę. Mercedes CLK jest ciekawą opcją, najlepiej kompresor sprzed liftu. Jest to niestety początek chińszczyzny, ale co miało się rozlecieć już się rozleciało. Rozstrzał cenowy jest duży, głównie zależy od blachy. Można wyrwać tanio. Polecane wersje to starsza 2.3 z kompresorem i trochę nowszy motor 2.0 kompresor. Po lifcie odjęli dużo koni niestety. Moim zdaniem piękne auto, chodziło mi po głowie długo.
Wiem, mialy być min 4 drzwi :)

NismoMan1, a może dwa auta ;) Szczerze - wolę mieć kilka starszych niż jedną perełkę, gdzie nieważne jak zadbasz, jakiś kretyn Ci przywali pod supermarketem i pozamiatane.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-03-24, 13:49

Ford ST220. Nowszy niż Primera, z mocnym motorem, z przyzwoitym pakietem zewnętrznym. Nie pamiętam tylko jaka kwotę chcesz na auto przeznaczyć. Ok 20tys taka furka.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-03-24, 14:03

Szwagra ojciec miał Forda Mondeo ST220, kupił w salonie i sprzedał przy przebiegu 250kkm. Na gwarancji 2x wymianiali wszystkie drzwi bo zardzewiały, 2 czy 3 razy padła pompa paliwowa, dość częsty bywalec serwisu był z tego auta jak dobrze pamiętam. Wnętrze bardzo wygodne, skóry solidne recaro, przyciski szybko się zniszczyły jak pamiętam to auto. Seryjne 18 i sztywno zestrojony zawias męczy na nierównościach. Raził przy tej mocy brak 6 biegu(trochę nim jeździłem i czuć to strasznie). Auto pomimo wad przyjemne ale na pewno nie tanie w utrzymaniu...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-03-24, 14:07

Pawel18PL, dlatego wersje po lifcie w 2004 r. miały już 6 biegów i były bardziej dopracowane

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-24, 15:09

2 auta? Ma byc tanio w utrzymaniu ;)

Ford, no nie wiem.. Wiem ze wyjde na szczegolanta ale po co ten zegarek z Jaguara w konsoli srodkowej? ;)
V6 3l, ile to po miescie spali robiac odcinki po 3km? Tanio raczej nie bedzie? Jakie to ma zawieszenie?

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-03-24, 15:21

Nic co ma 3.0 litry nie będzie palilo Malo w miescie.
Jak ma byc tanio to nie zmieniaj auta, zagazuj i jezdzij Primera.
W sumie to dziwne, ze boisz się kosztów utrzymania forda a patrzysz na jaguara ;)
Podaruj sobie zmianę i rob Prime - na zdrowie ci to wyjdzie :)

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-03-24, 16:10

Mam juz LPG w Primie. W miescie krotkie odcinki - jakies 14l/100 - wiec jak dla mnie przy tej mocy jest akceptowalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”