Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SR20 głośne szklanki przy odpalaniu

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

SR20 głośne szklanki przy odpalaniu

Post autor: ring_s » 2015-10-20, 12:19

Witam
Czy to normalne w SR20 że przy odpalaniu silnika na zimno słychać szklanki? Odgłos cichnie po tym jak olej osiągnie odpowiednie ciśnienie.
Czy szklanka nie powinna być na tyle szczelna aby nie tracić ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika?

Mam teraz drugą z kolei Primerkę SR20 i tak samo się zachowuje. Przebieg ponad 200k.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-10-20, 13:48

HLA do regeneracji :) pisz do Ad@amus'a ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-20, 14:11

ring_s, jaki masz olej zalany?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2015-10-20, 14:18

Nową Primerką śmigam od początku lipca, kupiłem ja w styczniu od Niemca i oleju jeszcze nie zmieniałem, z naklejek które pod maską znalazłem wynika że jakiś Castrol, ale dokładnie nie wiem bo nieczytelne. Kupiłem Mobil 10W40 na zmianę.

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-10-21, 18:42

U mnie też hałasuje dopóki nie zgaśnie lampka od oleju czyli jakieś 1-2 sekundy. Na Castrolu orkiestra i lampka potrafiła świecić do 5s :roll: na Mobilu trochę lepiej było już ale najlepiej jest na Valvolinie.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-21, 19:34

ring_s, te silniki dużo lepiej pracują na 5W i nie ma co się bać zmiany z 10W na 5W. Mobil nie jest dobrym olejem.......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2015-10-21, 20:29

Swego czasu do poprzedniej primery lałem Mobil 1 5W50, ale ze względu na to że miałem problemy z uszczelnieniem pokrywy zaworów i sporo się lało, zacząłem używać 10W40.
W sumie to nie zawsze słychać zawory, zależ pewnie w jakiej pozycji stanie wałek.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-21, 20:48

ring_s, bo zamienniki uszczelek pod dekiel są nieco niższe niż OEM, dlatego trzeba poskładać na silikon - porządny - Elring DIRKO HT.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2015-10-22, 09:58

Kupiłem nawet uszczelkę kompletną, razem z oringami do świec i 'grzybkami pod nakrętki. Jeżeli wszystkie elementy mają identyczną wysokość to powinno równo dociągnąć wszędzie, bo się licuje. Ewentualnie można jeszcze w grzybek pod gumkę podkładkę włożyć, ale ciekawe czy nie zwichruje to uszczelek/pokrywy. Na sylikon (dobry sylikon) nic nie pomogło.
Ale odbiegamy od tematu.

Zastanawia mnie to w jaki sposób są regenerowane HLA? Znalazłem w necie informację że jakoby dobre umycie, wyczyszczenie ze starego oleju i osadów wewnętrznych , daje zadowalający efekt. Któregoś razu jak podnosiłem dekiel, to też wyjąłem hydro i je odpowietrzyłem, tak jak to opisują w serwisówce, miałem przez miesiąc spokój. Myślałem że to wystarczy. Ale teraz gdzieś, chyba na sr20forum wyczytałem że konieczne jest gruntowne umycie, wypłukanie ze środka starego oleju. Więc zanim się zdecyduję na regenerowane sprawdzę czy to zda egzamin.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-10-23, 09:26

ring_s, od razu ci mówię że nie zda. Sam pałowałem się kilka reazy z moimi HLA. Mycie moczenie i inne akrobacje nie działają. Jak oddałem na regenerację to jest cisza i spokój, odpalanie to tzw rys rozrusznika. Olej 5w50 gulfa

viewtopic.php?t=20528

od razu poproszę upa tematu co by nie spadł do piekła...


tak więc kolego, posłuchaj się mojego doświadczenia, szkoda czasu na brandzlowanie się w rożne internetowe sposoby bo przerobiłem wszystkie. lepiej dać do fachowca i tyle. Po za brakiem Hałasu zyskujesz tez cos w gratisie. Poczytaj w moim temacie w temacie na performance i w temacie z giełdy.

Cena za HLA to uszczerbek nowych OEMów :!:
Ostatnio zmieniony 2015-10-23, 09:27 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2015-10-23, 10:14

Ad@mus, nie wątpię w to co piszesz, zastanawia mnie jednak sposób regeneracji. Bo analizując budowę HLA wychodzi na to ze jest prosta jak budowa cepa. 2 tłoczki, kapsel, 2 sprężynki i kulka. Zastanawia mnie w jaki sposób się to regeneruje. jedyne co mi przychodzi do głowy to szlif/wygładzenie powierzchni do której przylega kulka (tak jak w zaworach w głowicy) i ewentualnie wymiana kulki. Drugi element w którym może wystąpić nieszczelność to powierzchnia zewnętrzna wewnętrznego tłoczka i wewnętrzna zewnętrznego. I w tym miejscu nie widzę możliwości poprawienia tego. Każda ingerencja w tym miejscu powoduje zwiększenie szczeliny więc co za tym idzie, zmniejszenie szczelności. to samo tyczy się łoża hydro, które z czasem też się będzie 'wyślizgiwać', ale to raczej nie ma wpływu na działanie całego układu tylko zmniejszenie ciśnienia oleju w układzie.

BTW
Kiedyś oddałem skrzynię do regeneracji(słychać było dyferencjał), do polecanego zakładu. Na pytanie 'Czy wszystkie łożyska zostaną wymienione na nowe?', pracownik powiedział że tylko te które będą tego wymagały wymiany, jednak po powrocie z regeneracji nie mógł określić które wymienili, pomimo tego że oznajmił 'że jak wszystkie będą wymagały wymiany to wymienią wszystkie, bez podnoszenia ceny usługi'. Skrzynia po zamontowaniu chodziła super, przez ok 3 miesiące. Gwarancji nie uznali bo nie miałem żadnego rachunku, nawet go nie wystawili. Po rozebraniu skrzyni okazało się że wymienili łożyska 'na lewą stronę' zapewne. W zaprzyjaźnionym warsztacie sam naprawiłem skrzynię, tak ja należy i chodziła 5 lat bez problemu, do czasu złomowania auta z powodu korozji.

Dlatego też w związku z tym co piszę o skrzyni, chciał bym wiedzieć w jaki sposób są regenerowane HLA? które elementy odpowiedzialne za szczelność są regenerowane?

Z tego co zauważyłem to założyłeś je u siebie dość niedawno. Na ile czasu dają gwarancję na tą robotę?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-10-23, 11:21

po 1.
ring_s pisze:analizując budowę HLA wychodzi na to ze jest prosta jak budowa cepa. 2 tłoczki, kapsel, 2 sprężynki i kulka. Zastanawia mnie w jaki sposób się to regeneruje. jedyne co mi przychodzi do głowy to szlif/wygładzenie powierzchni do której przylega kulka (tak jak w zaworach w głowicy) i ewentualnie wymiana kulki. Drugi element w którym może wystąpić nieszczelność to powierzchnia zewnętrzna wewnętrznego tłoczka i wewnętrzna zewnętrznego. I w tym miejscu nie widzę możliwości poprawienia tego. Każda ingerencja w tym miejscu powoduje zwiększenie szczeliny więc co za tym idzie, zmniejszenie szczelności. to samo tyczy się łoża hydro, które z czasem też się będzie 'wyślizgiwać', ale to raczej nie ma wpływu na działanie całego układu tylko zmniejszenie ciśnienia oleju w układzie.
chce ci się nad tym myśleć i kombinować i ostatecznie zniszczyć pare HLA żeby poskromić tą wiedzę? Masz za 25zł/szt gotowe rozwiązanie, tanio szybko i pewnie

po 2
ring_s pisze:Kiedyś oddałem skrzynię do regeneracji(słychać było dyferencjał), do polecanego zakładu. Na pytanie 'Czy wszystkie łożyska zostaną wymienione na nowe?', pracownik powiedział że tylko te które będą tego wymagały wymiany, jednak po powrocie z regeneracji nie mógł określić które wymienili, pomimo tego że oznajmił 'że jak wszystkie będą wymagały wymiany to wymienią wszystkie, bez podnoszenia ceny usługi'. Skrzynia po zamontowaniu chodziła super, przez ok 3 miesiące. Gwarancji nie uznali bo nie miałem żadnego rachunku, nawet go nie wystawili.
to nie jest skrzynia i nie wnikaj jak zrobić regeneracje bo i tak tego się nie dowiesz - to jest know how i zapewne nikt inny tego nie robi, ani w Polsce ani na swiece. HLA nie tylko występują w Nissanie i nie od wczoraj ten zakład je robi.

po 3.
ring_s pisze:Dlatego też w związku z tym co piszę o skrzyni, chciał bym wiedzieć w jaki sposób są regenerowane HLA? które elementy odpowiedzialne za szczelność są regenerowane?
są regenerowane w taki sposób, że są jak nowe. Utrzymują ciśnienie i są twarde przez co niwelują luzy zaworowe jak każdy inny nowy fabryczny lub sprawny HLA
Z tego co zauważyłem to założyłeś je u siebie dość niedawno. Na ile czasu dają gwarancję na tą robotę?
Jak na razie mam 2500km objechane, temperatura się obniżyła, olej postarzał a odpalanie jest takie jak zaraz po. Na moje oko można mówić o dożywotniej gwarancji, bo jeśli coś się z nimi zacznie dziać to buda podejrzewam będzie już na złomie. Jak chcesz to dostaniesz gwarancje rozruchową na dzień dobry

A tak podsumowując, powiedzmy że sprzedaje się usługę a nie towar, powiedzmy że użytkownik leje słabej jakości oleje i nie wiadomo co jeszcze... dziwnie się czuję dając jaką kolwiek gwarancję w takich okolicznościach.

ps. pomyśl tez o wymianie napinacza, koniecznie z drobnym zębem i koniecznie po przeglądzie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Re: SR20 głośne szklanki przy odpalaniu

Post autor: VE Killer » 2015-10-23, 19:58

ring_s pisze:Witam
Czy to normalne w SR20 że przy odpalaniu silnika na zimno słychać szklanki? Odgłos cichnie po tym jak olej osiągnie odpowiednie ciśnienie.
Czy szklanka nie powinna być na tyle szczelna aby nie tracić ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika?

Mam teraz drugą z kolei Primerkę SR20 i tak samo się zachowuje. Przebieg ponad 200k.
w sr 20 na bank nie możesz słyszeć szklanek bo po prostu ich nie ma :)

[ Dodano: 2015-10-23, 21:00 ]
janusz pisze:ring_s, te silniki dużo lepiej pracują na 5W i nie ma co się bać zmiany z 10W na 5W. Mobil nie jest dobrym olejem.......
a że tak brzydko powiem... gówno prawda :)))

[ Dodano: 2015-10-23, 21:03 ]
janusz pisze: bo zamienniki uszczelek pod dekiel są nieco niższe niż OEM, dlatego trzeba poskładać na silikon
chyba Ajusa....
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-23, 20:11

VE Killer, mój na 10W pracował tragicznie, po przejściu na 5W zrobiło mu się dużo lepiej. Ostatnio, po wymianie pierścieni miałem zalanego Eneosa 10W40, ostatnio zmieniłem na 5W60 od Penrite - zmiana kolosalna w kulturze pracy.

Nawet na Elringu się poci :] Ale Elring + silikon i jest spokój :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-23, 20:41

ja wole unikać tłustej wody i lać porządny olej który utrzymuje stabilny film olejowy
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-23, 20:45

No to Penrite taki jest :d Nawet przy temp. na poziomie 70-75°C lepi się jak głupi.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-23, 20:47

mam juz sprawdzony nie musze eksperymentowac z innymi :)
XXX

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-10-23, 21:26

VE Killer, jaki masz sprawdzony?:)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-23, 21:30

Motul 300V 15W50 :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Re: SR20 głośne szklanki przy odpalaniu

Post autor: jswistow » 2015-10-24, 09:03

ring_s pisze:Witam
Czy to normalne w SR20 że przy odpalaniu silnika na zimno słychać szklanki? Odgłos cichnie po tym jak olej osiągnie odpowiednie ciśnienie.
Czy szklanka nie powinna być na tyle szczelna aby nie tracić ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika?

Mam teraz drugą z kolei Primerkę SR20 i tak samo się zachowuje. Przebieg ponad 200k.
a czy na pewno to słychać szklanki ???
ja bym raczej obstawiał że to łańcuch,do chwili kiedy nie nabierze napinacz odpowiedniego ciśnienia i nie napnie łańcucha (słychać po dłuższym postoju)
u mnie było podobnie, było bo zmieniłem filtr oleju knecht z OC195 na OC1052 (różni się długością o 6 mm) knecht obecnie podaje go jako właściwy filtr do SR20
efekt
kontrolka ciśnienia gaśnie już na rozruszniku (na OC195 tak nie było) i nic nie słychać spod maski
przebieg 280tyś, olej 10w40 shell

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-25, 11:03

cokolwiek by nie stukało nie powinno stukać a skoro klepie to znaczy ze nie ma szczelności i upuszcza olej. co do filtra oleju powinien mieć zaworek
XXX

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2015-10-25, 22:24

No akurat wiem jak klepią zawory. Hydro bez ucisku nie straci oleju więc jak wałek stanie na nieszczelnym to zaczyna klepać. Tak jak wcześniej pisałem nie jest tak zawsze, więc z całą pewnością mogę stwierdzić ze to hydro
w sr 20 na bank nie możesz słyszeć szklanek bo po prostu ich nie ma :)

Jak zwał tak zwał, w niektórych autach są szklanki, w niektórych ich się tak nie nazywa. Ważne że to samą funkcje pełnią[/quote]

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-26, 07:20

ring_s pisze:Jak zwał tak zwał, w niektórych autach są szklanki, w niektórych ich się tak nie nazywa
ale nie mówimy o niektórych autach tylko o Nissanie i do tego o konkretnym silniku. popularnie zwane szklanki są bezpośrednio na zaworze i na nie naciska wałek. w SR20 wałek naciska na dzwigienke która wsparta jest na samoregulatorze (HLA) i 2 zaworach.
ring_s pisze:No akurat wiem jak klepią zawory
a co to ma do tego??skoro HLA nie jest w pełni nabite to zawory po prostu nie uzyskują pełnego liftu stukanie przy odpalaniu pochodzi bezposrednio od HLA które wcisniete do końca przez nacisk wałka po prostu wydaje w skrajnym położeniu taki dźwięk. dźwięk ustaje po kilku obrotach silnika gdy ciśnienie oleju uzupełni HLA.
jswistow pisze:ja bym raczej obstawiał że to łańcuch,do chwili kiedy nie nabierze napinacz odpowiedniego ciśnienia
też tak może być z tym ze napinacz jak wiemy ma ząbki i blokadę i nawet jeśli nie trzyma ciśnienia nie cofnie się do końca ;) wtedy słychać dźwięk lużniedo łańcucha jest on trochę inny niż przy HLA.
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”