Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jak wymienić przewody hamulcowe i nie zapowietrzyć pompy ABS

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Jak wymienić przewody hamulcowe i nie zapowietrzyć pompy ABS

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-06, 14:20

Jak wymienić przewody hamulcowe w komorze silnika pomiędzy pompa hamulcową i pompą ABS i nie zapowietrzyć tej ostatniej?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-10-06, 14:56

Nie wymieniać :mrgreen:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-06, 16:41

Z tego co wiem to pompa ABSu ma chyba jakiś odpowietrznik. Zobacz w manuala.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-07, 11:25

foo, chce zmienić pompę hamulcową na wydajniejszą ale końcówki w przewodach muszą być odwrotnie zarobione z beczułki na stożek lub odwrotnie już nie pamiętam. I możliwości są dwie albo zmieniam przewody na miedziane albo stalowe zarabiam odwrotnie ale miejsca mało i zwykłym przyrządem za kilkanaście złotych tego nie zrobię więc tak czy inaczej trzeba wyjąć przewody.

janusz, w haynesie nie znalazłem nic na temat odpowietrznika pompy ABS, jedyne co było to że przy demontażu pompy ABS usunąć płyn z układu i zaślepić otwory w pompie w celu zminimalizowania wycieku płynu (który wcześniej spuściliśmy?) oraz przedostania się brudu.
W manulau też nic innego nie znalazłem ale mój angielski to googletranslator.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-10-07, 12:00

Eee to szukasz dziury w całym, przy tym co planujesz, to i tak musisz jakoś odpowietrzyć odcinek serwo - ABS. Koszt odpowietrzenia to browar dla kumpla, albo 40pln wsysarką ;) w jakimś warsztacie. Też nie znalazłem, żadnego zaworku na pompie - może są różne wersje, u mnie nie ma - jedyna opcja odpowietrzenie na zaciskach.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-07, 12:06

No to rzeczywiście szukałem dziury w całym...
Gdzieś kiedyś słyszałem że jak pójdzie powietrze w pompę ABS to potem ciężko ją odpowietrzyć ze względu na jakieś zapadki w środku, no ale jak nie ma z tym problemu i odpowietrza się tak samo jak zaciski to luz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-10-07, 13:36

Wiem, że w s13 pompa abs ma własne odpowietrzniki. I mnie też to zastanawiało dlaczego w primerze nie ma i dlaczego nie ma ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”