Strona 1 z 1

odpalanie na przycisk vs wymiana kostki stacyjki

: 2015-07-04, 17:22
autor: keey
Cześć, mam prawdopodobnie pękniętą sprężynkę cofania kluczyka przy rozruchu. Nie podejmę się rozebrania stacyjki, bo nie mam cierpliwości zegarmistrza. I teraz zastanawiam się nad dwiema opcjami.
1 - wymiana kostki stacyjki - czy wiąże się z tym zmiana kluczyka?
2 - przycisk "start" - czyli włączam zapłon a odpalam przyciskiem. Gaszenie kluczykiem.
Auto low budget, stacyjka z 50-60 zł, przycisk 10 zł, kilka piw i frajda.
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli źle rozumuję. Nie podłączam do przycisku bezpośrednio do rozrusznika, bo prądy pewnie będą zbyt duże. Czy uda się podpiąć pod styki w stacyjce, które zwierane są przy pozycji kluczyka na rozruch?

: 2015-07-04, 18:40
autor: mimier
Ale to w Micrze Ci sie stalo czy w Primerze? Najpierw otaguj temat!

: 2015-07-04, 21:47
autor: zuh
Znajdujesz przy stacyjce przewód sygnałowy który idzie do rozrusznika. Kupujesz przekaźnik i włącznik podłączasz poprzez przekaźnik do zasilania stacyjki i do tego sygnałowego przewodu do rozrusznika.

: 2015-07-07, 15:36
autor: keey
A nie wystarczy żeby przycisk zwierał przerwę obwodu, tak jak to robi przekręcony kluczyk? I puścić przycisk po odpaleniu.

: 2015-07-07, 17:18
autor: zuh
Zależy jaki masz przycisk, jeżeli wytrzyma to oczywiście wystarczy.

: 2015-07-07, 19:07
autor: keey
A ze stacyjki nie idzie przez przekaźnik? Styki stacyjki wytrzymują duże prądy? Czy wyzwolenie - sygnał do rozrusznika nie jest z duży prądem?

: 2015-07-07, 20:42
autor: zuh
Sygnał do rozrusznika nie jest jakimś dużym prądem. Sporo aut ma bez przekaźnika ale nie wiem czy wszystkie.