Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Diagnozowanie sprzęgła/skrzyni biegów

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Diagnozowanie sprzęgła/skrzyni biegów

Post autor: MarekL » 2010-02-22, 14:27

Hej, mam prośbę w zdiagnozowaniu pewnych objawów. Myślę że nie ograniczają się one do konkretnego modelu, stąd temat tutaj.

Objaw 1: Zaciągam ręczny, wrzucam I bieg i stosunkowo szybko ale płynnie puszczam sprzęgło. Słychać wyraźny "puk" gdy samochód chce ruszać. Jeśli sprzęgło puszczam powoli, to puknięcie nie występuje.

Objaw 2: Po przejeździe z niską i stałą prędkością przez pewne garby spowalniające (ale tylko niektóre, te strome) słyszę podobny "puk" i całym samochodem potrafi lekko szarpnąć, jakby coś pod maską zostało wyprowadzone z równowagi i musiało się uspokoić.

Co to, kurde, jest? :)

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-22, 14:35

MarekL stary miałem to u siebie, droga poszukiwań dłuuuga, kosztowna ale skuteczna.

Te pukanie to któryś przegub, na skręconych kołach nic mi nie pukało i po podniesieniu auta też. Ale właśnie na kanale tak samo zrobiłem, ręczny 1nka i ruszałem, ojciec stał pod autem i zdiagnozował trafnie <ok> przegub zewnętrzny.

Dodatkowo przed wymianą przegubu wymieniłem, końcówki i drążki kierownicze, gumy wahacza, gumy i końcówki stabilizatora oraz poduchy silnika. U mnie pukanie się zmniejszyło ale nadal było więc dokładne oględziny i się udało, tylko fakt że dosyć ostro puszczałem sprzęgło bo jak lekko to jeszcze nie pukało.

Więc u innych prawdopodobnie to samo.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-02-22, 15:26

1) przyczyna to mi wygląda na poduszkę silnika (sprawdź czy na poduszkach widać jakieś pęknięcia na gumie .
2) to sprawdzić łączniki i gumy stabilizatorów (ewentualnie góra poduszkę amortyzatora) i tą poduszkę silnika .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2010-02-25, 12:31

Jeden z przegubów miałem niedawno wymieniany. Drugi był w dobrym stanie, więc poprzestano na wymianie osłony.
Równocześnie miałem wymieniane drążki kierownicze, a przy okazji sprawdzono mi zawiedzenie.
Tak więc tu bym nie upatrywał winowajców.

Sam myślałem nad poduszkami silnika lub skrzyni. Prosiłem mechanika żeby je obejrzał ale stwierdził że wyglądają okej. Tyle że sprawdzał organoleptycznie. Takiego testu jak pisałem, to nie był w stanie przeprowadzić z prostej przyczyny że nie ma kanału tylko podnośniki :)

Muszę znaleźć jakiś kanał, kierowcę testowego i będę osłuchiwał...

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-25, 16:48

Podłączę się pod temat. Objawy:
1. Sprzęgło cholernie ciężko chodzi mimo wymiany linki,
2. Podczas ruszania z małych obrotów słychać pukanie, nie głuche, bardziej terkoczące. Ruszanie z wyższych obrotów nie daje tego efektu. Wszystkie poduszki nowe, przeguby ok,
3. Sprzęgło się nie ślizga,
4. Sprzęgło ma ~100k km przelotu, dostało trochę w d.pę agresywną zmianą biegów.

Nowe sprzęgło już zamówione, w poniedziałek wymiana, natomiast jestem ciekawy co się sypnęło - docisk?

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-02-25, 23:45

pawel_p10 pisze:Sprzęgło ma ~100k km przelotu, dostało trochę w d.pę agresywną zmianą biegów.
Może tłumiki drgań skrętnych w tarczy nie wytrzymały.Dlatego te objawy.

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-03-06, 09:47

Mi chyba pada sprzęgło, bo jak ruszam i np. na półsprzęgle to szarpie autem, przy zmianie na wyższe biegi tego nie czuć.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-10-09, 21:22

Coś mi nie pasuje ze sprzęgłem w setce, po 1 było wymieniane w marcu tego roku na valeo, mam paragon od poprzedniego właściciela i tak jak zawsze jest problem, że łapie późno tak u mnie łapie za wcześnie. Dosłownie wystarczy odpuścić sprzęgło pół centymetra i od razu samochód jedzie, próbowałem poluzować linkę, ale nic to nie dało może to wina nie regulacji linki tylko pedału sprzęgła co?

Kto wie dostanie nagrodę 8-)

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-09, 21:47

Powinienneś podciągnąć linkę ,a nie popuścić. Sprzęgło służy do rozłączania :)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-10-09, 21:52

no chyba właśnie nie do końca, bo problem polega na tym, że sprzęgło bierze nisko, linkę się podciąga w trakcie jak się sprzęgło zużyje, czyli jak zaczyna łapać wysoko np na 3/4 pedała, u mnie łapie na 1/4, delikatnie odpuszczasz i już jedzie

tunko
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2016-02-22, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tunko » 2016-02-22, 12:54

skoro mowa o skrzyni biegów, to czy ktoś z was miał może styczność z regeneratorami i wszelkiego rodzaju płukankami? chodzi mi konkretnie o coś takiego http://regeneratory.pl/13-do-przekladni-i-skrzyn-biegow - u mnie w nissanie jest problem ze skrzynią ( synchronizatory i w ogóle ze zmianą przełożeń ) i mechanik polecał mi wrzucić sobie właśnie tego typu specyfik, wolę owszem spróbować tego niż robić skrzynię, tylko czy to rzeczywiście tak działa?

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2016-02-22, 13:00

Dziadostwo. Lepiej oddać skrzynie do regeneracji, mam gości w pruszkowie od skrzyń. Mogę podać namiary :)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-02-22, 14:25

Lepiej do Siedlec z Pruszkowa nie wszyscy są z ich usług zadowoleni .
http://lukaszdmowski.prv.pl/
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2016-02-22, 14:35

No nie wiem, mi zrobili skrzynie i chodzi bez zarzutu. Zostawiają u nich skrzynie ze skajlajnów, supr o mocach ~800KM :)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-02-22, 14:42

Ja mówię o magikach z pływackiej w Pruszkowie .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”