Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 667
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2016-05-06, 13:45

Co za oszczędność :mrgreen: kolega do e46 2L potrzebuje 7l oleju :-o
Tej płukanki to ile wlać? Tyle co jest w instrukcji?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2016-05-06, 17:49

Wlewasz całą i zostawiasz włączony silnik na 15 minut. Potem spuszczasz olej.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

misieksss
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-07-26, 12:53
Lokalizacja: Krosno

Post autor: misieksss » 2016-06-01, 17:11

Witam!

Czy jest mi stanie ktoś powiedzieć czym różni się olej ASL 5W-30 SN Signature Series od AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 100% SYNTHETIC AFL 5W-30 oraz która płukanka szybka jest lepsza BG109 czy Archoil 2820? Od zakupu mojego samochodu czyli 230 tys km używam tylko oleju ASL 5W-30 SN Signature Series (wcześniej był 10w40) i zastanawiam się czy jest może coś lepszego. Płukałem przy pierwszej wymianie Liqui Moly Engine Flush Pro-Line, przy drugiej BG109 Engine System Cleaner i dodałem ARCHOIL AR 9100 oraz zalałem bak AR 6400. Teraz planowałem ARCHOIL AR 2300 przejechać minimum 1500 km (wcześniej zrezygnowałem gdy przeczytałem na forum iż olej ASL ma w sobie taki dodatek),wymienić olej z płukanką Archoil 2820 Engine Flush i następnie wlać olej ASL 5W-30 SN Signature Series uzdatniony ARCHOIL AR 9100 lub 9200 lub 9300, ewentualnie użyć jakiś olej do płukania jak X-FLOW FLUSH OUT 5L. Ostatecznie zaproponowano mi bym użył AR 2300 zrobił 2000 km i zmienił olej ASL i dodał 9300. Filtry używam Mann’a bo wydają mi się najlepsze cena jakość. Zastanawiam się która opcja jest najlepsza dla auta które ma już 270 tys km przejechane w spokojnej miejskiej jeździe (15 tys km rocznie około), czyli 50 tys km zrobione na dwóch płukankach i na oleju ASL 5w30?

Dzięki za wszelakie odpowiedzi i przepraszam za pytania które były a nie doczytałem.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8330
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-12, 16:26

Kolejna wymiana oleju, i znów inny olej. Tym razem padło na olej MITASU 5W50

Obrazek

Po płukance zleciał standard
Obrazek

Krótka opinia o poprzednim Sunoco, na którym zrobiłem circa 7200km
Odpalanie łatwe, miłe i przyjemne. Przez jakieś 4,5-5kkm olej sprawował się w miarę dobrze. Po przekroczeniu 5kkm silnik zaczął pracować głośniej - zwłaszcza w zakresie 3-3,5krpm. Jazda po autostradzie z taką prędkością obrotową silnika stała się trochę uciążliwa. Co do wkręcania się na obroty - bezproblemowo, bez większego ciśnięcia i z przyjemnością kręcił się. HLA na tym oleju było dość wyraźnie słyszalne.

Z racji, że to już prawie 500km na MITASU, to mogę coś o nim powiedzieć
Pierwsze co, to silnik trochę się uciszył. To samo było jak zalałem AGIPa. Na Mobilu, Millersie, Sunoco silnik pracował głośniej - wszystkie 5W50. Na Eneosie 10W40 głośność pracy plasowała się gdzieś między MITASU/PENRITE a Mobilu/Millersie/Sunoco. Na wolnych obrotach ucichły HLA, nie tłuką się już tak bardzo.
Myślę, że ma to związek z bazą olejową. Oleje PAO mają inną konsystencję niż HC/HC+/SHC, co więcej inaczej się też lepią do łap.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 418
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2016-06-16, 21:55

Janusz jakiś nowy olej poszukuje do powiedzmy 120zł za 4l 10w40 planuje zalać coś polecisz :D czy standardowy millers :P
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8330
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-16, 22:03

Ulus, Millers może być. Eneos jest również jak najbardziej OK. Za 143zł/4L masz Mitasu (plus 15zł przesyłka). http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/si ... 1139058036

Ja po przejechaniu prawie 600km (tak ostatnio trochę wypraw miałem) bardzo sobie chwalę Mitasu :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 418
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2016-07-03, 17:14

też właśnie o nim myślałem ;p

[ Dodano: 2016-06-17, 21:50 ]
Hehe zamówiłem Mitasu i napisali mi, że w poniedziałek skontaktuje się ze mną dealer z Swarzędza wiec wysyłka odpada :D


Edit:
Mitasu zalane :D 10w40 syntetyk, do zestawu oczywiści płukanie i filtr mann. Porównywać będe z również niezłym olejem valvo vr1 10w60, więc po przejechaniu jakiś 500 km mogę śmiało stwierdzić, że ten olej zdecydowanie lepiej współgra z sr-em po 1 i najważniejsze! kontrolka ciśnienia gaśnie po 2 sekundach i nie słychać klepiących hydro uważam to za wielki plus. Jesli chodzi o prace na rozgrzanym silniku to nie ma większej różnicy (mam cholernie głośny wydech i mogę nie słyszeć) natomiast na zimnym mam wrażenie, że silnik pracuje równo i nawet ciszej. Kolejnym pozytywem jest zdecydowanie łatwiejsze (jakby z mniejszym oporem) wkręcanie się na obroty (to zapewne sprawa lepkości) ale porównując do wczesniej zalanego maxlife 10w40 jest lepiej.
Cena 4l to 147 zł w autoryzowanym punkcie sprzedaży dealera:) Podsumowując decydowanie pozytywna zmiana czekam tylko aż dojdzie do kolejnej zmiany i zobaczymy czy zachowa swoje właściwości po 7k km:)

Ubytków nie porównam bo nie występowały do tej pory w ilościach wymagających dolewania
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8330
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-07-09, 17:47

No dobra, to ja mogę coś powiedzieć o swoim Mitasu 5W50 - zrobione ponad 2,5kkm. Silnik na tym oleju pracuje ładnie i równo oraz co najważniejsze cicho. Nie ma problemów z rozruchem, HLA nie tłuką się (jest ciszej niż na olejach z serii HC lub HC+), ciśnienie trzyma tak, jak przykazano, temperatura oleju też jest w takim zakresie jak należy. Przy temperaturze na dworze na poziomie >28°C, nie ma najmniejszych problemów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-07-18, 09:33

Panowie, co lepsze:
motul 8100 5W40 X-CESS czy X-CLEAN?

Mam akurat oba w garazu i nie wiem co wlac lepiej w VQ30 ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8330
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-07-18, 09:38

DubSon, Liqui Moly/Gulf, albo jak masz więcej $$ to Mitasu/Eneos
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-07-18, 11:14

nie chce kupowac kolejnego, a akurat takie dwa mam u siebie w garazu i nie wiem ktory wlac do VQ, bo ten co zostanie leci na 2-3kkm do GA16

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-19, 15:54

DubSon pisze:motul 8100 5W40 X-CESS czy X-CLEAN?
Oba to HC i różnice są nie wielkie, ale chyba dał był Xcleana

@Janusz??
GULF? Czyżbyś się czegoś ciekawego dowiedział?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2016-08-09, 18:39

Między 23.08,a a 14.09 moje P11 czeka ok. 2000km , co da 8000km po wymianie oleju i 4000km na Archoil AR2300.

Po tych wojażach będę mieniał oliwę i dalej płukał dziada. Chcę kupić Comme Flush Out 5L i nasuwają się 2 ważne pytania:

- kto ma zniżki do Intercars większe nież 5% (bo tam jest Comma) i mógłby wesprzeć
- kto chce wziąć "na spółkę" drugie 2.5L Commy?
Hobbysta Japanista

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 253
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2016-08-13, 18:59

Jako ciekawostkę dodam jak wygląda silnik po 80 tys km jazdy na Valvoline 10w/40. Ostatnie 15 tys zrobione na Shell ultra 5w/40 . :) . Silnik przed zalaniem Shella też tak wyglądał ;) . Nie ma nawet najmniejszych śladów osadu na ściankach głowicy- silnik wygląda jak by ktoś go wyszorował . Wiec polecam Valvo Maxlive . Aha i olej zmieniany co 15 tys .
http://imgur.com/7A4qiTt

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2016-08-14, 20:16

Moja TSIkawka tez dostała smarowidło wysokiej klasy ;)

Obrazek
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2016-08-16, 10:16

Panowie, może ktoś się wypowie.
Muszę zmienić olej po dwóch miesiącach i 3000km bo Millers ostatnio zalany stał się gómnem... nie powiem jak wygląda, nie powiem jak głośno pracuje auto i nie powiem jak on w ogóle nie klei...

I teraz pytanko, Mitasu czy Eneos do 2.0 TD? I najlepiej którą odmianę oleju?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2016-08-16, 16:16

Napisz, jaki olej wlałeś.
A przy okazji - jak ma wyglądać wg kolegi? Przecież jeździsz dieslem, olej robi się czarny po pierwszym dniu :)
I co to znaczy, że nie klei? To nie superglue, żeby kleiło.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8330
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-08-16, 20:33

bartek9108, czarny olej w dieselu - nic nowego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2016-08-17, 17:18

Nie chodzi o to, że jest czarny. Chodzi o to, że zrobiła się woda. Nie da się sprawdzić nawet poziomu bo zlatuje z bagnetu jak woda. W ogóle nie gaśnie kontrolka ciśnienia.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-08-17, 17:23

To w ogole mozliwe? Nie smierdzi tej olej ropą? Nie uciekla Ci woda z układu? Zlales juz ten olej?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-08-17, 17:56

Mi to wygląda na uszczelke pod głowicą

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2016-08-17, 19:51

Z silnikiem wszystko ok. Z resztką oleju stojącą w bańce zrobiło się to samo i powstała jakaś fioletowa warstwa. Dzwoniłem do sklepu, jutro ma przyjechać jakiś przedstawiciel bo sami nie wiedzieli co powiedzieć.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 211
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-18, 10:15

A wtrysk Ci nie leje? Po zlaniu oleju nie masz go więcej w bańce?

[ Dodano: 2016-08-18, 11:39 ]
Fioletowa plama to olej napędowy + zapach.
LPG Lovato Smart

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2016-08-18, 12:55

polo32 pisze:A wtrysk Ci nie leje? Po zlaniu oleju nie masz go więcej w bańce?

[ Dodano: 2016-08-18, 11:39 ]
Fioletowa plama to olej napędowy + zapach.
Olej napędowy w resztce oleju w bańce? Teleportował się tam?
Przyjechał przedstawiciel, stwierdził że olej to podróba, na pewno nie od nich. No to mu pokazałem paczkę w której przyszedł, rachunki i faktury z e-maila. Wybałuszył oczy i stwierdził, że dostanę nowy. Odmówiłem. Stanęło na tym, że zwrócą mi za olej, filtr, do tego mają ponieść koszty płukanki i nowego oleju i filtra dowolnego jakiego sobie zażyczę. Oczywiście gdybym nie postraszył rzecznikiem to pewnie spadłoby wszystko na mnie.

Zaleję najprawdopodobniej Eneos/Mitasu, tyle, że jest ich kilka odmian. Którą najlepiej wybrać z 5w40 do starego TD?

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-08-18, 13:25

No to kolejny olej, któremu można powoli podziękować za współpracę.
Niestety przyjdzie i kolej na eneosa i mitasu...
Do millersa podchodzilem już z dystansem przed 2 laty na zlocie gdy wsiadłem do jednego Sunnego. Brrrrrr

Chociaż te eneosy i i mitasu to wartoby bylo potestować w cięższych warunkach niż trasa na 5 biegu z tempomatem.

Na dolnośląskim będzie kilka osób, które stale latają po torze...zapytamy na czym jeżdżą :)

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 211
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-18, 19:50

bartek9108, trochę mi to przypomina bajki z mchu i paproci :-P .
Ludzie latami procesują się o oczywiste sprawy (np. wymiana akumulatora), a tu na ładne oczy, bez żadnej ekspertyzy wymieniają olej :mrgreen:
Dalej utrzymuję, że przyczyna rozrzedzenia oleju tkwi w silniku.
Ostatnio zmieniony 2016-08-18, 20:12 przez polo32, łącznie zmieniany 1 raz.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-08-18, 20:11

Śmigam od 30kkm na Millersie takim jak Gaweł wrzucił (też mam tsi) i same pozytywne opinie mam na temat tego oleju...Może trafiłeś z jakiejś wadliwej partii olej...A to, że w jakimś tam sunnym chodził źle to trzeba brać poprawkę na stan silnika w sunnym, poprawność doboru oleju etc, wystawianie laurki dla olejów na podstawie chwilowego odsłuchu pozostawiam bez komentarza.

Leję Millersa od 15kkm do chwili obecnej tj 46kkm. Z różnic jakie odczułem to spadło minimalnie spalanie (co jest stosunkowo akurat mało istotne dla mnie), spadła wyraźnie temperatura oleju w jeździe autostradowej z 105 stopni do 101 przy prędkościach powyżej 160km/h i najważniejsze wyeliminowałem całkowicie dźwięki z rozrządu po pierwszym porannym rozruchu ( typowy problem 1.2tsi jeżdżących na oleju lanym przez serwis ) - wielu próbowało na forum Rapida pozbyć się lub chociaż zminimalizować ten efekt za pomocą zmiany oleju ale chyba tylko użytkownikom Millersa się to udało.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2016-08-18, 20:29

polo32 pisze:bartek9108, trochę mi to przypomina bajki z mchu i paproci :-P .
Ludzie latami procesują się o oczywiste sprawy (np. wymiana akumulatora), a tu na ładne oczy, bez żadnej ekspertyzy wymieniają olej :mrgreen:
Dalej utrzymuję, że przyczyna rozrzedzenia oleju tkwi w silniku.
Dlatego właśnie dochodzę do wniosku, że przedstawiciel sklepu który olej sprzedał, wie coś o faktycznym pochodzeniu oleju, albo innych przewałkach.
Wiem o czym mówisz, bo kupiłem ze 3 lata temu Motula, a właściwie to w kilku z klubu kupiliśmy, w cenie jakiej powinien być i rzekomo prosto od producenta. Okazał się rozlewką jakich pełno na allegro w śmiesznych cenach. Sprawa trwa do tej pory.
Tak czy siak nie mam zamiaru dochodzić i interesować się czy tak duża hurtownia (nazwy nie przytoczę bo życzliwych nie brakuje) robi jakieś przewałki. Liczy się, że sprawnie postawiłem na swoim i nie jestem w plecy.
Lałem wcześniej Millersa do tego auta (serwisowałem mamie) i nie było problemów. Raz zmieniłem sklep bo nie miałem czasu czekać na przesyłki i taki numer.

Tak w temacie olejów. Mamy w rodzinie Dodga, który zalewam MOPAR'em 5w20. Taki silnik, na innym oleju nie chce chodzić, bo wariatory głupkują. Na 5w30 czy 5w40, które są za gęste poza wariatorami, zaczyna świrować z położeniem rozrządu i pukaniem zaworów. Zanim znalazłem sklep w Olkuszu, który rzetelnie sprzedaje ten olej, to przez dwa lata przerobiłem 7 sklepów i przytarte panewki (po zakupie oleju w ASO). Powiem tylko, że wszędzie 5l tego oleju kosztuje 150-190zł, w Olkuszu 239. No i oczywiście etykiety producenta się różnią.

Tak w temacie sklepów to rozumiem, że są umowy między producentami i inne. Że kupujesz zestaw AISIN a w środku masz LUK +NSK. Normalne umowy między producentami. Ale zamawiałem ostatnio do Opla sworznie Febi, a dostałem przełożonego chińskiego noname bez nawet oznaczeń i facet próbował mi wciskać, że tak musi być.

Jak to mówią niektórzy mechanicy. Kupuj pewnie i długo, a nie tanio i szybko. Niestety, tym razem chciałem tak zrobić i od razu się sparzyłem.

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2016-08-18, 21:17

Bartek9108,

Z kim rozmawiałeś? Jedyny sensowny "przedstawiciel" Millersa, z jakim się rozmawia, to Patryk Jarzyna z Diff (generalny dystrybutor tych olejów w PL) ze Świdnicy. Ewentualnie z szefem, Marcinem Majcherem.
"Przedstawiciel sklepu" może sprzedać ci byle historię, jeśli faktycznie na tym oleju zrobiony był wał - a taki czuje w powietrzu.
Napisz gdzie olej był kupiony, porozmawiam sobie z Diff i sprawdzimy czy są ich odbiorcą.
Nawiasem mówiąc, listę autoryzowanych punktów z Millersem znajdziesz tutaj:
http://www.millersoils.pl/gdzie-kupic/
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 211
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-08-18, 21:51

bartek9108 pisze: ... tak czy siak nie mam zamiaru dochodzić i interesować się czy tak duża hurtownia (nazwy nie przytoczę bo życzliwych nie brakuje) robi jakieś przewałki. Liczy się, że sprawnie postawiłem na swoim i nie jestem w plecy...
Wręcz przeciwnie - trzeba sprawę nagłośnić, bo dzisiaj Ty, jutro ja, za tydzień kto inny poniesie koszty zatartego silnika. Za miesiąc role mogą się odwrócić, ja tej sprawy bym nie odpuścił. Na takim postawieniu sprawy korzystają nieuczciwi i kombinatorzy. Niech wreszcie w tym kraju wszystko powraca do normalności.
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”