Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-17, 21:50

No i robimy updejt.

Dziś zrobiłem kolejną płukankę silnika - tym razem preparatem Millersa. W sumie takiego syfu jak był po pierwszej płukance nie było, jednak sporo zostało jeszcze wymyte.
Co więcej, dziś zalałem silnik oliwą Millersa 5W50 - silnik zaczął pracować jakoś tak równiej i ciszej - większa kultura. Zobaczymy jak to będzie dalej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mata23
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-24, 17:34
Lokalizacja: kujawy

Post autor: mata23 » 2014-04-18, 10:47

na jesien uzylem plukanke valvoline i ostatnio przy wymianie amorow zauwazylem od spodu ze silnik sie poci a wczesniej suchy jak pieprz:) moze zbieg okolicznosci , moze przy wymianie oleju cos polecialo ale musze to kontrolowac:) wracajac do samej plukanki to faktycznie silnik rowniej pracowal ale po tyg olej czarny co mnie zdziwilo:)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-18, 18:44

Olej Ci się zrobił czarny, bo nigdy nie spłynie 100% starego.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-18, 20:17

Wiooreck, a gdyby wypłukał silnik nowym tanim olejem i zalał nowym dobrym olejem to dłużej byłby jasny? Gaweł pisał, że diesle to do siebie mają, że bardzo szybko olej brudzą.
U mnie olej również po płukance już następnego dnia zrobił się brudny :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-18, 20:27

Byczynho, zrobisz jeszcze ze 2 płukanki i zobaczysz :] Taniego oleju bym nie lał.
Ja teraz po drugiej płukance zlewany olej miałem czystszy niż poprzednio. Nowy olej jeszcze się nie zabrudził :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-18, 20:44

janusz, w benzynie tak jest, w dieslach chyba nie bardzo.
Sprzeczał się nie będę i głowy też sobie nie dam urwać bo pewności 100% nie mam :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-18, 20:48

Byczynho, to co Ci napisał Gaweł jest prawdą. Olej będzie szybciej czerniał, chociażby z tego powodu, że ma dużo gorsze warunki pracy - temperatura.
Jak miałem Mobila, to po przejechaniu takiego samego dystansu jak teraz olej był już brązowawy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-04-18, 23:33

No i nadszedł czas na płukankę u mnie. Poprzednio zalany Valvoline Maxlife 10W40 i potrafił łyknąć 1L/1k km na autostradzie. Płukanka Valvoline, nowy olej VR1Racing 5W50, miska zdjęta i wyczyszczona. Wszystko zrobione przez Bodka.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-18, 23:35

PrzeRuSco z czystej ciekawości - co zostało zlane z silnika?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-04-18, 23:45

Samochód zostawiłem u Bodka na cały dzień więc nie bylem przy spuszczaniu oleju, ale zapewne Bodek albo tu albo mi na PW odpowie.

Odpowiedz Bodka
"Ciał obcych nie zarejestrowaliśmy. Olej był standardowy, czarny"
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-04-19, 11:58

PrzeRuSco daj znać jak zrobisz pierwszy tysiąc na tym oleju VR1Racing 5W50.

Ja teraz do jednego ze swoich aut będę wlewał Fuchsa 5W50, bo po założeniu LPG zaczął mi wpierdzielać olej. Obecnie jest jeszcze w silniku Amsoil 5W40.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-19, 12:22

Toio, ja bym na Twoim miejscu trzymał się tego Amsoil.

Ja u siebie po zalaniu Millersa zauważyłem, że silnik jakoś tak inaczej pracuje - kulturalniej, równiej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-04-19, 13:44

no ja właśnie go nie chce. Nie sprawdza się u mnie.
Po rozmowie z człowiekiem co dobiera mi olej polecił mi właśnie tego Fuchsa lub Millersa.
Mam dobre doświadczenia z Fuchsem w Primerze dlatego na niego się zdecydowałem.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-19, 13:44

Ja o swoim starym traktorku mogę powiedzieć tak samo, zupełnie inna kultura pracy i jest tak jakby troszeczkę ciszej. Może ciszej to złe określenie, dźwięk zrobił się taki bardziej przyjazny dla ucha, taki miękki?
U mnie trochę oleju już ubyło ale póki co obwiniam za to korek wlewu, którego nieszczelność spowodowała, że 3x myłem silnik :D myłem, żeby sprawdzić czy nie ma innych wycieków.
Na razie wszędzie suchutko i czyściutko :D

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-19, 18:06

pozdr. Kamil

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-04-19, 20:22

wod2u, tak a co ??

takie pytanko, czy przypadkiem zastosowanie lepszego jakościowo oleju bez płukanki może spowodować, że silnik zacznie pobierać oliwe ?? Może rozpuszcza jakieś osady i przez to ubytek ??

Wcześniej miałem auto zalane olejem 5W40, ale nie wiem jakiej firmy.
Tylko, że przez pierwszy tysiąc było wszystko ok, a później po założeniu LPG zaczęło brać olej.
Może ten pobór przy LPG to tylko przypadek ??
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-19, 20:50

Toio lepszy olej prawie zawsze wypłucze pozostałości po gorszym oleju. Kiepski olej dość szybko będzie się przepalał i zostawiał nagary co może prowadzić do zapieczenia pierścieni tłokowych - tam jest najwyższa temperatura.

Miałem to samo u siebie. Poprzedni właściciel lał lotosa..... Ja zalałem Shella i zaczęły się wycieki tu i ówdzie. Zlikwidowałem wszystko co się dało, jednak apetyt na olej był nadal. Po płukance i zaczęciu wlewania lepszego oleju konsumpcja się zmniejszyła. Aktualnie mam jakieś 600-650ml/1000km zredukowane z prawie 1L/1000km.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-04-19, 20:56

u mnie jest troszkę inaczej.

Pierwszy tysiąc po zmianie oleju na Amsoila bez płukanki i zero ubytku.
Założenie LPG kolejny tysiąc przejechany i spadek z max na min.

Chodzi mi o to, czy przez to że nie robiłem płukanki, to trzeba było czasu, aż dobry olej zadziała i dopiero po 2 tysiącach był efekt, a założenie LPG to tylko zbieg okoliczności.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-19, 20:58

Jak dla mnie to jest to zbieg okoliczności.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-20, 21:39

toio, pytam, bo sam myślę o powrocie do 5W50. Jeździłem na Millersie XFS 5W50 i prawie nie dolewałem (może 300ml na 10 tys. km), zmieniłem na Fuchs-a Race Pro S 5W40 i wygląda, że dolewki wyjdą w okolicach 0,7-1l. Tylko ja płukałem i przed 5W50 i przed 5W40 więc to bym wykluczył na Twoim miejscu.
Najgorsze, że jedyny łatwo-dostępny olej full syntetyk 5W50 (nie HC) to jest Millers XF, a wg mnie stara formuła XFS była lepsza (typowo do benzyny). Z kolei jak patrzyłem na inne oleje 5W40 (na zasadzie, że może innego oleju brałby mniej) to chyba nie ma nic, co miałoby lepsze parametry od Fuchsa Race Pro...
pozdr. Kamil

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-04-21, 08:22

SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-04-21, 08:30

Ja się mogę wypowiedzieć jedynie w taki sposób założony sr20ve , odrazu zrobiona płukanka liqui moly , następnie zalany Mobilem 5w50 peak life , dziś zrobione tysiąc km przy sprawdzaniu oleju ciężko mi go sprawdzić bo jest taki czysty a ubytku zero . A samochód przez te km dostał dość srogo po zaworach ;)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-21, 18:03

Panowie, czy to normalne że po zmianie oleju na syntetyczny i filtra na KNECHT kontrolka oleju strasznie późno gaśnie? Jak silnik jest cieplutki gaśnie od razu, po nocy parę sekund się świeci.

[ Dodano: 2014-04-21, 19:04 ]
Czytałem na forach innych aut, że problem może leżeć w zasyfionej pompie olejowej i żeby podjechać do jakiegoś mechanika w celu sprawdzenia ciśnienia oleju. Robi się takie coś?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-21, 18:48

Byczynho u mnie po zmianie z półsyntetyku na pełny kontrolka gaśnie dużo szybciej - 1,5-2 sekundy. Wcześniej około 4-6 sekund.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-21, 19:12

A u mnie właśnie teraz gaśnie dużo później niż gasła wtedy. Gdzie szukać przyczyny? bo jak rozumie, to na pewno nie jest dobry objaw?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-21, 19:22

Byczynho, przyczyn może być tysiąc pięćset...

Jeździć i się nie martwić.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-21, 19:48

Ale mnie strasznie wkurza ta kontrolka :/ drogie może być to sprawdzanie ciśnienia oleju? w każdym zakładzie mi takie coś wykonają?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-22, 07:34

Sam wykonasz - wkręć manometr zamiast czujnika ;)
Pomiar niestety nie powie Ci, dlaczego ciśnienie jest niskie na starcie. A przyczyn może być dużo. Więc po co sobie ból głowy robić :)
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-22, 07:48

Wolałbym wyeliminować też rażący strasznie w oczy blask :D

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-22, 09:47

byczynho, na nissanklubie był cały temat, którego filtru oleju używać w CD20 i dlaczego, wszystko rozbijało się o zaworki zwrotne, poszukaj, może tu jest problem.
toio, niestety olej ma słabsze parametry od Race Pro S. Za to znalazłem coś z lepszymi, Royal Purple 5W40, tylko cena zabija, okolice 60zł za litr - a w USA ok 30zł... Piękna przebitka:O
pozdr. Kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”