Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2015-12-09, 18:46

Gaweł idealnie to ujął. Możnaby pomyśleć że co drugi tu w Primerce ma V8 lub silnik z wurca :lol:

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-09, 19:50

Panowie a jaki olej byście polecili do 1.6 DIG-T, w sobotę będę wymieniał i nie wiem co kupić?
Aktualnie jest zalany jakiś ELF 5w40. Przebieg to 53tys km, wcześniej olej był zmieniany co 20tyś ja skrócę interwał do 10tys km. Czy przy takim przebiegu warto zastosować jakąś płukankę przed wymianą?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-09, 20:23

Ghostdriver, olej - może być Millers Trident 5W40 - możesz zamówić u Gawła. Płukankę też warto zrobić :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-09, 20:40

A MOTUL 8100 X-cess 5W40 też by się nadał?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-09, 20:54

Ghostdriver, szczerze - wolałbym dołożyć i kupić Liqui Moly albo Eneosa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-10, 21:15

Ok, dzięki. A który z olejów Liqui moly byłby najlepszy bo znalazłem 3 rodzaje. Czy każdy z nich będzie ok, czy któryś polecacie szczególnie?

Top Tec 4100 5W-40 2686
Leichtlauf High Tech 5W-40 3864
Synthoil High Tech 5W-40 1307

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2015-12-11, 11:55

Ostatni z listy.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-12, 17:41

Dzięki. Olej wymieniony na ten który poleciliście, wymiana poprzedzona płukanką.

Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-12, 18:25

Ghostdriver, gorszych filtrów to się nie dało?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-12, 19:22

A dlaczego niby są złe?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-12, 19:41

Ghostdriver, filtr oleju cienko trzyma ciśnienie oleju i kontrola oleju przez to gaśnie później. Filtr powietrza jest przynajmniej nasączany?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-12, 19:47

U mnie kontrolka oleju gaśnie od razu tak samo jak na poprzednim filtrze ''nissan'', różnicy nie zauważyłem. A czy filtr powietrza nasączany to nie wiem, powinno to być napisane na opakowaniu? Nigdy z filtronem nie miałem złych doświadczeń a mało nie jeżdżę i trochę kilometrów zrobiłem.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-12, 19:55

Inaczej jak wyjąłeś filtr powietrza z opakowania to był w folii?

Kolega Berny_p jak miał P12 to miał cyrki z autem jak miał filtr paliwa filtrona - auto nie jechało i szarpało. Po wymianie filtra na KNECHTa auto zaczęło normalnie jechać :]

U mnie, jak miałem przez chwilę filtr oleju filtrona to kontrolka oleju gasła dużo później niż na filtrze MANNa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2015-12-12, 20:09

10k km do następnej wymiany i tak przejeżdżę na tym, przy następnej zapodam jakiś inny, auto jedzie normalnie, nic nie szarpie. Odnośnie filtra powietrza to szczerze powiem że, nie zwróciłem uwagi czy był w folii bo nie ja rozpakowywałem, miał tylko jakąś metalową siatkę. Po wymianie mam wrażenie że auto jedzie nawet lepiej, stary filtr powietrza był już mocno brudny, może nigdy nie był wymieniany.
Ostatnio zmieniony 2015-12-12, 20:12 przez Ghostdriver, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-12, 20:11

Mi filtr powietrza KNECHTa - nasączany - starcza na jakieś 3,5-4kkm potem jest już brudny :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-12-14, 23:51

janusz, no to już wiem dlaczego pod maską masz czysto - wszystko wciąga filtr! :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-01-02, 18:04

No dobra, a podsumowując na dziś dzień: dobra płukanka i jakiś olej do traktowanego jako dupowóz P11 GT?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-02, 18:08

Foo, płukanka Liqui Moly seria ProLine i Agip Eurosports 5W50
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-01-02, 18:13

Okidoki, thx.

Płukankę mam na miejscu, ale januszku na Agip'a to gdzie to to z pewnego źródła dostać?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-02, 18:15

Foo, poszło info :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-01-02, 18:17

Klikam <pomógł> ;)

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2016-01-26, 17:50

Dwa pytania:
1. Mając półsyntetyk marki A, chce zmienić na półsyntetyk marki B, potrzebna płukanka czy normalnie jeden zlewam, drugi leje?

2. Czy płukanka w silniku z wyciekiem (czasem zostawia gdzieś plamke po sobie), zrobi spustoszenie i będzie gwozdziem do trumny?

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 418
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2016-01-26, 22:22

teoretycznie jesli gęstość i lepkość są takie same to nie chociaż lepiej zrobić warunek dobra firma jak było pisane wcześniej. Jeśli chodzi o wyciek to płukanka zapewne go nie zwiększy lepiej go po prostu zlokalizować i usunąć
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-27, 01:08

brylant13, jak to kolega Ad@mus napisał o moim silniku:
Ad@mus pisze:mial wiecej plukanek niz Brook Logan Forester samców
płukanki nie szkodzą, pod warunkiem, że są dobrej firmy.
Pytanie dlaczego nie przejdziesz na pełny syntetyk?

Rano zrobię up, bo zrobiłem kolejną płukankę u siebie i zalałem kolejną oliwę, która jeszcze testowana nie była.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2016-01-27, 06:35

Zbliżam się do 400kkm, myślałem że wraz ze wzrostem przebiegu właśnie idzie się na półsyntetyk, w dodatku taki był do tej pory lecz słabej jakości.
Wycieku chce się pozbyć na wiosnę, gdy będę mógł wymyć silnik i zlokalizować co, gdzie, jak i dlaczego.
Jako, że nie chciałbym po wymianie oleju robić remontu silnika stąd moje pytania jak to zrobić żeby było dobrze.

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-01-27, 08:03

Moim zdaniem jak cieknie, to płukanka może zwiększyć ten efekt. Także jak zrobisz płukankę, to może szybciej zlokalizujesz skąd cieknie.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-27, 09:17

Smeru, nie zwiększy wycieku - nie ma mowy. Jeśli jest wyciek oleju, to najczęściej na uszczelniaczach wału - przedni.

_______________________________________________

Dobra obiecane fotki z wymiany.

Zalewany olej to Sunoco 5W50

Obrazek

Obrazek

No i po płukance

Obrazek

Olej, który zlatywał z miski

Obrazek

Wlatywał do innej miski:

Obrazek

Porównując to, co zleciało u mnie, to nie było tak czarne i brudne jak oleje spuszczane z innych silników po płukankach :]

Pierwsze odczucia po zalaniu Sunoco - hmmm silnik jakby lżej się wkręca na obroty. Olej szybciej łapie temperaturę, bo żeby ciśnienie zeszło do 4 barów, trzeba mniej czasu :]

_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

bartosss
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-01-11, 08:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bartosss » 2016-01-28, 15:31

janusz-- a co polecisz do almery II FL z silnikiem QG15DE 98KM ?

Właśnie stałem się posiadaczem almery ze znikomym przebiegiem 24000km od nowości.
Zalewana była ELF-em 5W40 . -- wlepka serwisowa.

Gdzieś mi się obiło o uszy, aby nie wlewać do tego silnika oleju o gęstości 0Wxx z powodu nieodpowiedniego napięcia łańcucha rozrządu, czy to prawda? (słynna sprawa z wyciągającymi się łańcuchami)
Słyszałem że Nissan zaleca 5W30, czy to przez durną ekologię czy konstrukcję silnika?

Na półce już czeka Shell ultra helix 5W40, ale mam dylemat...

Nadmienię, iż almera będzie wkrótce zagazowana.

Dołączam printscreen z serwisówki :
http://naforum.zapodaj.net/5f50fe6df99f.jpg.html

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-28, 16:32

bartosss, ELF jest dobry, tylko bierz z pewnego źródła. Możesz wziąć też Gulfa, Midlanda, Ravenola, Comme.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2016-01-28, 17:15

janusz pisze:hmmm silnik jakby lżej się wkręca na obroty. Olej szybciej łapie temperaturę
Masz bardzo dziwne odczucia Janusz albo stosujesz autohipnozę. Nie można jednocześnie osiągnąć obu tych rzeczy naraz, bo przeczy to fizyce ;)

Lżej się wkręca na obroty silnik, który ma mniejsze opory własne - między innymi poprzez stosowanie rzadszego oleju. Jednocześnie, rzadszy olej ma niższą temperaturę pracy i/lub wolniej się rozgrzewa, właśnie dlatego, że stawia mniejszy opór/ma mniejsze tarcie.
Czyli albo jedno, albo drugie. Inaczej się nie da.

Pokaż kartę produktu - rzucę okiem na parametry fizykochemiczne i wszystko będzie jasne.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”