Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Gaweł idealnie to ujął. Możnaby pomyśleć że co drugi tu w Primerce ma V8 lub silnik z wurca
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Ghostdriver, olej - może być Millers Trident 5W40 - możesz zamówić u Gawła. Płukankę też warto zrobić
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Ghostdriver, szczerze - wolałbym dołożyć i kupić Liqui Moly albo Eneosa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Ok, dzięki. A który z olejów Liqui moly byłby najlepszy bo znalazłem 3 rodzaje. Czy każdy z nich będzie ok, czy któryś polecacie szczególnie?
Top Tec 4100 5W-40 2686
Leichtlauf High Tech 5W-40 3864
Synthoil High Tech 5W-40 1307
Top Tec 4100 5W-40 2686
Leichtlauf High Tech 5W-40 3864
Synthoil High Tech 5W-40 1307
Ostatni z listy.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Ghostdriver, gorszych filtrów to się nie dało?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Ghostdriver, filtr oleju cienko trzyma ciśnienie oleju i kontrola oleju przez to gaśnie później. Filtr powietrza jest przynajmniej nasączany?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Inaczej jak wyjąłeś filtr powietrza z opakowania to był w folii?
Kolega Berny_p jak miał P12 to miał cyrki z autem jak miał filtr paliwa filtrona - auto nie jechało i szarpało. Po wymianie filtra na KNECHTa auto zaczęło normalnie jechać
U mnie, jak miałem przez chwilę filtr oleju filtrona to kontrolka oleju gasła dużo później niż na filtrze MANNa
Kolega Berny_p jak miał P12 to miał cyrki z autem jak miał filtr paliwa filtrona - auto nie jechało i szarpało. Po wymianie filtra na KNECHTa auto zaczęło normalnie jechać
U mnie, jak miałem przez chwilę filtr oleju filtrona to kontrolka oleju gasła dużo później niż na filtrze MANNa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
10k km do następnej wymiany i tak przejeżdżę na tym, przy następnej zapodam jakiś inny, auto jedzie normalnie, nic nie szarpie. Odnośnie filtra powietrza to szczerze powiem że, nie zwróciłem uwagi czy był w folii bo nie ja rozpakowywałem, miał tylko jakąś metalową siatkę. Po wymianie mam wrażenie że auto jedzie nawet lepiej, stary filtr powietrza był już mocno brudny, może nigdy nie był wymieniany.
Ostatnio zmieniony 2015-12-12, 20:12 przez Ghostdriver, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi filtr powietrza KNECHTa - nasączany - starcza na jakieś 3,5-4kkm potem jest już brudny
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, no to już wiem dlaczego pod maską masz czysto - wszystko wciąga filtr!
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Foo, płukanka Liqui Moly seria ProLine i Agip Eurosports 5W50
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Foo, poszło info
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
brylant13, jak to kolega Ad@mus napisał o moim silniku:
Pytanie dlaczego nie przejdziesz na pełny syntetyk?
Rano zrobię up, bo zrobiłem kolejną płukankę u siebie i zalałem kolejną oliwę, która jeszcze testowana nie była.
płukanki nie szkodzą, pod warunkiem, że są dobrej firmy.Ad@mus pisze:mial wiecej plukanek niz Brook Logan Forester samców
Pytanie dlaczego nie przejdziesz na pełny syntetyk?
Rano zrobię up, bo zrobiłem kolejną płukankę u siebie i zalałem kolejną oliwę, która jeszcze testowana nie była.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zbliżam się do 400kkm, myślałem że wraz ze wzrostem przebiegu właśnie idzie się na półsyntetyk, w dodatku taki był do tej pory lecz słabej jakości.
Wycieku chce się pozbyć na wiosnę, gdy będę mógł wymyć silnik i zlokalizować co, gdzie, jak i dlaczego.
Jako, że nie chciałbym po wymianie oleju robić remontu silnika stąd moje pytania jak to zrobić żeby było dobrze.
Wycieku chce się pozbyć na wiosnę, gdy będę mógł wymyć silnik i zlokalizować co, gdzie, jak i dlaczego.
Jako, że nie chciałbym po wymianie oleju robić remontu silnika stąd moje pytania jak to zrobić żeby było dobrze.
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Smeru, nie zwiększy wycieku - nie ma mowy. Jeśli jest wyciek oleju, to najczęściej na uszczelniaczach wału - przedni.
_______________________________________________
Dobra obiecane fotki z wymiany.
Zalewany olej to Sunoco 5W50
No i po płukance
Olej, który zlatywał z miski
Wlatywał do innej miski:
Porównując to, co zleciało u mnie, to nie było tak czarne i brudne jak oleje spuszczane z innych silników po płukankach
Pierwsze odczucia po zalaniu Sunoco - hmmm silnik jakby lżej się wkręca na obroty. Olej szybciej łapie temperaturę, bo żeby ciśnienie zeszło do 4 barów, trzeba mniej czasu
_
_______________________________________________
Dobra obiecane fotki z wymiany.
Zalewany olej to Sunoco 5W50
No i po płukance
Olej, który zlatywał z miski
Wlatywał do innej miski:
Porównując to, co zleciało u mnie, to nie było tak czarne i brudne jak oleje spuszczane z innych silników po płukankach
Pierwsze odczucia po zalaniu Sunoco - hmmm silnik jakby lżej się wkręca na obroty. Olej szybciej łapie temperaturę, bo żeby ciśnienie zeszło do 4 barów, trzeba mniej czasu
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz-- a co polecisz do almery II FL z silnikiem QG15DE 98KM ?
Właśnie stałem się posiadaczem almery ze znikomym przebiegiem 24000km od nowości.
Zalewana była ELF-em 5W40 . -- wlepka serwisowa.
Gdzieś mi się obiło o uszy, aby nie wlewać do tego silnika oleju o gęstości 0Wxx z powodu nieodpowiedniego napięcia łańcucha rozrządu, czy to prawda? (słynna sprawa z wyciągającymi się łańcuchami)
Słyszałem że Nissan zaleca 5W30, czy to przez durną ekologię czy konstrukcję silnika?
Na półce już czeka Shell ultra helix 5W40, ale mam dylemat...
Nadmienię, iż almera będzie wkrótce zagazowana.
Dołączam printscreen z serwisówki :
http://naforum.zapodaj.net/5f50fe6df99f.jpg.html
Właśnie stałem się posiadaczem almery ze znikomym przebiegiem 24000km od nowości.
Zalewana była ELF-em 5W40 . -- wlepka serwisowa.
Gdzieś mi się obiło o uszy, aby nie wlewać do tego silnika oleju o gęstości 0Wxx z powodu nieodpowiedniego napięcia łańcucha rozrządu, czy to prawda? (słynna sprawa z wyciągającymi się łańcuchami)
Słyszałem że Nissan zaleca 5W30, czy to przez durną ekologię czy konstrukcję silnika?
Na półce już czeka Shell ultra helix 5W40, ale mam dylemat...
Nadmienię, iż almera będzie wkrótce zagazowana.
Dołączam printscreen z serwisówki :
http://naforum.zapodaj.net/5f50fe6df99f.jpg.html
bartosss, ELF jest dobry, tylko bierz z pewnego źródła. Możesz wziąć też Gulfa, Midlanda, Ravenola, Comme.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Masz bardzo dziwne odczucia Janusz albo stosujesz autohipnozę. Nie można jednocześnie osiągnąć obu tych rzeczy naraz, bo przeczy to fizycejanusz pisze:hmmm silnik jakby lżej się wkręca na obroty. Olej szybciej łapie temperaturę
Lżej się wkręca na obroty silnik, który ma mniejsze opory własne - między innymi poprzez stosowanie rzadszego oleju. Jednocześnie, rzadszy olej ma niższą temperaturę pracy i/lub wolniej się rozgrzewa, właśnie dlatego, że stawia mniejszy opór/ma mniejsze tarcie.
Czyli albo jedno, albo drugie. Inaczej się nie da.
Pokaż kartę produktu - rzucę okiem na parametry fizykochemiczne i wszystko będzie jasne.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535