Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-21, 19:55

Wod2u, 0W40 od Penrite :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-10-21, 20:19

janusz, dla mnie w tej chwili każdy 0W40 > 5W40. Wystarczy porównać parametry, cenę i lać lepszy (albo bardziej opłacalny).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-26, 10:41

Penrite ma 0W50 i z tego co pamiętam to Eneos też, ale ten drugi to wymiana co 5kkm :d MNie pamiętam co RP ma w swojej ofercie :]

A co do Agipa to mówiłem, że dobry :]

___________________________________________________


Polecam kolejny ciekawy artykuł:
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,N ... 729,1.html



_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-10-26, 11:02

janusz, ten silnik wygląda jakby nigdy nie miał zmienianego oleju. Uważam, że wymiana co 30.000 km ma sens, o ile wymiana jest co pół roku. W Golfie robie 40 tys rocznie, w między czasie dolewam ok 2l oleju świeżego i przez 2 lata zero awarii. Pewnie jak się skończy gwarancja, to warto to skrócić, ale to już problem nastepnego właściciela.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-10-26, 11:14

Ja jakoś nie mogę się przekonać do tej wymiany co 30kkm...Mam nowe 1.2 tsi i tam jest wymiana co 30 właśnie ale na własne życzenie wymieniam co 10(zobaczymy jak to wpłynie na żywotność jednostki). Muszę jeszcze tylko znaleźć sposób żeby przy wymianie w ASO zmusić ich do stosowania płukanek bo nie chcą i straszą utratą gwarancji (wiadomo rozleci się po gwarancji to kupię kolejny nowy, a tak to klient im ucieknie bo będzie bezawaryjnie jeździł).
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-26, 11:27

Pawel18PL, można bez płukanek, jeśli leje się od nowości porządne oleje i wymienia max co 10kkm. Ważne, żeby był względnie wysoki TBN (zasadowość).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-10-26, 12:20

janusz, ten silnik chyba nigdy wymiany oleju nie widział :-P ja raz na rok zmieniam olej, czyli co jakieś 15 kkm + filtr powietrza i oleju
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-10-26, 12:20

To co jest wlewane do silnika też dobiera Skoda...Castrol...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-26, 12:22

Andrzej., ja zmieniam co 7kkm :]

Pawel18PL, ..................................
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-10-26, 13:26

Z tego co wiem to w PL też da się zrobić analizę używanego oleju, może warto wlać, co zalecają, po 10k wziąć próbkę i do analizy. Jak wyjdzie, że olej ciągle ma dobre właściwości (=że dodatki się nie zużyły) to można cisnąć dalej i po powiedzmy kolejnych 5k znowu próbka.
Generalnie w EU oleje wytrzymują dłużej niż np w US, powodem jest mniej zasiarczone paliwo, w EU jest norma 10ppm (lpg 50ppm), w stanach 30ppm. Więcej siarki to szybsze zakwaszenie a przez to szybsze obniżanie TBN. Tak czy inaczej zmiana raz na rok to raczej minimum, ale w US potrafią wyjść dobrze analizy oleju nawet po 15 tys. mil (dobrze = mają jeszcze dodatki chroniące, wystarczające TBN i nie ma nadmiaru metalu w oleju).
Paweł, częsta wymiana zastepuje płukankę, nie odłoży Ci się syf jeśli olej ma jeszcze dodatki myjące. Może zekrnij pod dekiel czy rzeczywiście trzeba to już płukać (edit: teraz zauważyłem, że janusz to samo napisał).
Jak Ci się nie podoba Castrol to dobierz po normie VW coś innego, jest spory wybór teraz, aczkolwiek te oleje z wysokimi normami są cholernie drogie.
pozdr. Kamil

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-10-28, 13:42

jest sens zmieniać valvo 10w40 maxlife diesel na coś innego?
myślałem o jakimś millersie 10w40, albo valvo maxlife 5w40. Nie chcę wydawać za dużo na olej, ale te 30-40zł za litr jest w miarę akceptowalne.
Jeżeli chodzi o płukanki to trochę się boję, że jakiś magik przede mną mógł coś skopać i po płukance silnik się rozklekocze :P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-28, 14:25

Fogo, przeczytaj temat od początku. Valvo dupy nie urywa, MaxLife to tylko chwyt marketingowy.
Jak 30-40zł/1L jest akceptowalne to oleje Midland, Gulf, Liqui Moly, Ravenol
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-10-28, 14:40

przeczytałem. Chyba zaryzykuję z tą płukanką i olejem od millersa. Wydaje się być najlepiej wyśrodkowany jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-10-28, 14:44

Fogo, płukankę polecam od Valvo, używam już xx raz z rzędu i wszystko gra :)
co ważne - nie jest robiona na rozpuszczalnikach więc bezpieczna dla uszczelek :)

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-28, 18:48

http://motoneo.pl/img/133/pdf/027029a.pdf
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam :-| .Wiem że były filtry wspomagania w starych mietkach w124. Warto coś takiego aplikować?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-02, 21:24

Dzięki uprzejmości kolegi Colinsa z NKP dostałem taki ciekawy link :d Ja zawsze wiedziałem, że na Rosjanach można polegać TEST OLIW
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-11-11, 17:30

Na prośbę janusz, opowiem dzisiejszą bajkę o olejach i płukankach i smokach :)

Tym razem zaszalałem i jedno płukanie było gratis , a co mi tam. Raz się żyje :D
Pierwsze co zrobilem to dodałem do obecnego VR1 plukankę Valvo,
15min na wolnych
wylałem smołę,
zmieniłem filtr,
zalałem Commę do płukania,
następne 15min, tym razem na lekko podniesionych obrotach,
wylałem trochę mniej zasyfiałą zupę, ale nadal czarną,
opróżniłem filtr oleju i zalozylem go spowrotem,
wlałem jeszcze jedną porcję Commy i klasycznie po 15min wylałem. Tym razem kolor mocnej herbaty a nie smoły.
zmienilem filtr na docelowy i zalałem nowym valvo (SynPower 5W-40)
w miedzyczasie sruba od miski oczywiscie musiala wpasc 2 razy w piach.
przy kazdym wylewaniu zupy podnosilem najpiew lewa strone samochodu sporo do gory , a pozniej prawą ( dzieki temu dodatkowe 0,5l oleju udało sie wydobyc z miski)
Przy drugim płukaniu na bagnecie nie mozna bylo dojrzec stanu , po wlaniu docelowego oleju tym bardziej :)

Na fotkach z bagnetami widac jak wygladała zupka przed plukaniem , w trakcie i po.
Co do plam na koszulce nie jest to reklama proszku do prania, a kolejnych wymiocin.
Dość zanudzania! Fotki :D

Obrazek Obrazek Obrazek

Ostatni rzyg:

Obrazek

Obejrzałem przy okazji silnik pod względem wycieków, np.simmering od strony koła pasowego wygląda na suchy, a to już była hmm.. Nta płukanka w każdym razie.

Pozwolę sobie zapisać tutaj przebieg.
Jak za pół roku zapomnę to sobie tutaj sprawdzę :D
205500 Km

Co powiecie na temat koloru spalin? To jest już niebieski czy jeszcze biały?
Mi ciężko odróżnić. Oleju żre ok 0,4l na 1000km

Obrazek
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-11-11, 21:10

nie koniecznie jest to spalany olej-moze to byc nie spalone paliwo, czesto sie myli ;)
czekam na jutrzejszy up :arrow:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-13, 23:32

howard512, niezłe efekty :d - Lubię takie coś :]


________________________________________________

Wymiana oleju u Michala_M66

LM 10W40+BG109
Obrazek

A po zlaniu oleju z kuwety........

Obrazek

Comma wyciągnęła jeszcze takie rzeczy z silnika

Obrazek

Obrazek

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-11-17, 19:26

Ja na tyle jeszcze jestem rąbnięty, że już po wylaniu praktycznie wszystkiego niepotrzebnego i założeniu docelowego filtra zakręcam korek miski juz na 2 kolach na ziemi, wlewam ok 300ml docelowego oleju, znow podnosze na boki i wylewam praktycznie do co kropli commę . W silniku zostaje tylko to, co ma zostać :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-11-30, 10:48

Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-11-30, 10:48

Wymieniłem olej w swoim 1.2 tsi, Wcześniej był Castrol niestety, obecnie wlany został Millers Oil 5w30 EE Longlife. Pierwsze spostrzeżenia - na chwilę przed wymianą cykliczna trasa i normalne tempo 100-110 dawało spalanie na poziomie 5,6-5.8l/100km (olej miał przebieg ~10kkm), dziś ta sama trasa i te same prędkości - spalanie 4.6....Silnik chodzi może minimalnie ciszej ale ciężko jest mi to stwierdzić bo i tak praktycznie nie słychać go w kabinie. Zobaczymy co będzie później....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-05, 23:01

Kolejny pacjent, który przeżył płukankę - Primera P11GT kolegi Vespa. Motorownia - SR20DEH, która klepała jak stara ku...a. Płukanka środkiem Liqui Moly seria ProLine. Do silnika był zalany castrol.......

Bełt po zlaniu miski:
Obrazek

Po zlaniu oleju z kuwety, ostało w niej takie coś:
Obrazek

I ni chu.....a nie chciało spłynąć. Po ponad 5min grzania opalarką trochę spłynęło:
Obrazek

Auto dostało nowy olej - Comma Syner-G 5W40 - i zaczęło normalnie pracować, silnik przestał jęczeć i klepać - ogólnie pozytyw. Co więcej, Comma dość szybko zaczęła zbierać brudy z silnika i już po 20km olej jest brązowy.



_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-12-08, 11:18

U mnie po 500km na nowym nadal ciezko sprawdzic stan na bagnecie, ale pompa oleju juz sie poci i standardowo spod filtra "wylata" swiezy oil.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2015-12-08, 13:21

Dobra panowie, podajcie schemat postępowania dla sr20ve. Obecnie jeździ na liqui moly race tech gt1 10w60. Tylko konkretne co po kolei. Obecnie robione było tak:
-wymiana co 6kkm
-stosowana płukanka LM
-silnik używany zgodnie z zaleceniem ..... Faza używana....dość często >:-)
-brak konsumpcji oleju jak i brak jakichkolwiek wycieków
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2015-12-08, 13:47

Jastrząb pisze:Obecnie jeździ na liqui moly race tech gt1 10w60
To ja zapytam - po co? Startujesz w wyścigach górskich, że tak gęstego oleju używasz?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-12-08, 15:54

Schemat ten sam co zawsze. Wyzej opisywalem w punktach jesli chodzi o moj sposob z comma
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2015-12-08, 21:32

Gaweł lotnisko ala track day i autostrady odwiedzam. Średnio zmieniam między 6-8kkm i ten silnik to lubi. Ostatnio w ogóle przeszedłem z Valvoline vr1 5w50 na LM i też jest różnica w pracy (na LM jest ciszej po pojeżdżawkach).

Fakt że LM jest droższy od Valvo, tutaj można było by pomyśleć o jakiejś alternatywie.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2015-12-09, 13:28

Jastrząb, nie ma w twoim przypadku najmniejszej potrzeby korzystania z oleju, który parametrami lepkościowymi pasuje do luźno spasowanych, mocno wysilonych turbodoładowanych silników pracujących pod długotrwałym dużym obciążeniem. Przerost formy nad treścią.

Stosuj 5W40, silnik odwdzięczy się szybszym smarowaniem przy rozruchu, niższymi oporami wewnętrznymi i redukcją temperatury oleju.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-12-09, 16:14

U mnie w P10 latam na 10w60 od valvo i silnik dobrze z nim współpracuje ;) zmieniam średnio co 2-3 miesiące
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”