Strona 1 z 1

Dziurawa rurka - chłodnica płynu wspomagania - czym załatać?

: 2013-05-30, 14:24
autor: maniek_NKP
Witam

Ostatnio zaobserwowałem , że cieknie mi płyn wspomagania z tej rurki, która jest chłodnicą płynu wspomagania. Jest ona aluminiowa. Czy mogę ją bez obaw załatać - oddać do spawania aluminium ? Jest w tym układzie duże ciśnienie ?

: 2013-05-30, 17:23
autor: janusz
maniek_NKP ciśnienie w układzie rośnie wraz z prędkością obrotową silnika. Chłodnica od P10 też powinna bez problemu pasować. Kupić i wymienić wyjdzie Cię taniej niż spawać

: 2013-05-30, 17:37
autor: creativesb
Chyba nie koniecznie aluminiowa bo u mnie w p10 jakby przerdzewiała w jednym miejscu i ciekła, dziurka była jakby igłą nakłuć i waliło na zderzak i na ziemie, chciałem zrobić na sztukę aby nie lać ATFa litrami a potem się tym zając, kawałek zbrojonego węzyka paliwowego rozciąłem na poł, dwie opaski zaciskowe i juz ponad rok nie ubyło kropli oleju, ani nawet nie poci się te miejsce

: 2013-05-30, 17:45
autor: janusz
Aluminium się utlenia. Zresztą nawet kolor już mówi sam za siebie :d .
creativesb z tym wężykiem bardzo dobry pomysł. No i naprawa zamknie się w 5zł + 30zł za olej...

: 2013-05-30, 21:35
autor: maniek_NKP
Z tym wężykiem to trochę taki właśnie półśrodek.. :) zresztą odpada bo w tym miejscu gdzie jest ta dziurka załączony jest wieszak, którym to przykręcona jest chłodnica do karoserii.

: 2013-05-30, 21:43
autor: janusz
No to zostaje kupno używki i podmianka. Kosz używki to w okolicach 30-40zł
Ewentualnie zrobienie wstawki - wycinamy dziurawy kawałek a w jego miejsce wstawiamy nowy. Całość łączymy gumowymi wężykami i opaskami.

: 2013-06-06, 17:19
autor: maniek_NKP
Problem rozwiązany. Skończyło się na spawaniu aluminium - koszt 30 zł + 2 zł za opaski druciane , bo stare się powykrzywiały przy odkręcaniu przewodu gumowego. Niestety nie udało mi się w mojej N15 odkręcić tej rurki bez ściągana zderzaka - w/w opaski druciane tak się pozapiekały ze starości, że pomimo że miałem je na widoku i w zasięgu ręki to nie poszły, a nie chciałem na siłę żeby nie pourywać gumowych przewodów.

: 2013-06-06, 19:22
autor: janusz
Trzeba było jeszcze sobie powymieniać węże - to tak z doświadczenia, bo stare twardnieją.
Przy okazji dla potomnych gdzie spawałeś?

: 2013-06-06, 20:33
autor: Maniek-ol
Tak na przyszłość. Mi kiedyś w primerze też pękła i wywaliłem to dziadostwo całkiem. Kawałek wężyka i po sprawie. W niczym to nie przeszkadza , bo już w P12 tego nie montowali.

: 2013-06-07, 22:40
autor: maniek_NKP
Nie ukrywam, że nie chciałem iść w koszty z wymianami tych węży, bo były w dobrym stanie.
Spawałem na ul. Przesmyckiego - spawanie głowic.

: 2013-06-08, 12:36
autor: janusz
maniek_NKP te co idą do chłodnicy mogłeś wymienić - koszt 5zł w sklepie z częściami do Stara, Jelcza, Autosana na Kościuszki

: 2013-06-19, 20:34
autor: alfabox
Maniek-ol pisze:Tak na przyszłość. Mi kiedyś w primerze też pękła i wywaliłem to dziadostwo całkiem.
Tak samo zrobiłem u siebie ,od razu powrót do zbiorniczka i jest gicio. ;-)