Strona 1 z 1

Problem ładowaniem

: 2013-03-02, 10:17
autor: garygary
Sytuacja wygląda następująco -

Kilka dni temu jadąc do pracy, zauważyłem że lampki w kabinie coś słabo świecą...
Po wyjściu z pracy samochód odpalałem z kabli. :-|

Po przejechaniu 200m aku padł. Znowu kable i znowu padł, godzinę później laweta odstawiła mi samochód na podwórko.

Akumulator kupiłem 3 mce temu. Całą zime wszystko było ok. Odpałał w najzimniejsze dni w tym roku bez problemu. W zeszłą niedziele akumulator z nissana powędrował pod maskę forda ka, zrobiłem na tym akumulatorze 3km, godzine później aku pusty, kable i znowu padł, czyli tak samo jak w nissanie - wniosek- aku dał ciała nissan jest ok. Kupiłem nowy akumulator, pojechałem nysą do pracy i sytuacja taka sama z tym że akumulator kupiłem nowy dzień wcześniej.

Teraz żaden z akumulatorów nie trzyma prądu dłużej niż jeden dzień.

Gdzie szukać problemu? Skupić się na wiązkach elektrycznych? Przekaźnikach czy alternatorze. Zaznaczam że, nissan psuje akumulatory.

Za pomoc dziękuje :razz:

: 2013-03-02, 10:18
autor: bombel
garygary alternator. Brak ładowania podczas jazdy wiec pada aku

: 2013-03-02, 10:20
autor: garygary
ok a to że 2 akumulatory z czego jeden kupiony w zeszłym tyg nie trzymają prądu?

: 2013-03-02, 10:22
autor: bombel
garygary pisze:ok a to że 2 akumulatory z czego jeden kupiony w zeszłym tyg nie trzymają prądu?
Od stania czy od jeżdżenia?

: 2013-03-02, 10:36
autor: radziejwwl
Wez sobie miernik i najprosciej sprawdz napiecie jakie masz podczas odpalonego samochodu , od tego zacznij . Bo gdybanie ze samochod psuje aku i kupuje nowy odrazu bez sprawdzania ładowania troszke nad wyraz .

: 2013-03-02, 10:39
autor: garygary
nowy akumulator jedził w nissanie jeden dzień potem padł, wczoraj go naładowałem i włożyłem do forda, dziś rano do pracy szedłem z buta :roll:

: 2013-03-02, 10:42
autor: bombel
garygary pisze:wczoraj go naładowałem i włożyłem do forda, dziś rano do pracy szedłem z buta :roll:
Może prostownik nie naładował. Jak masz stary nie impulsowy to trzeba kilkanascie godzin ładować

: 2013-03-02, 10:45
autor: garygary
prostownik raczej ok. kilka razy bylo juz nim ładowane i wszystko ok, problem polega na tym że, dwa aku które miały kontak z nysą teraz już nie trzymają prądu

: 2013-03-02, 10:51
autor: bombel
garygary, w takim razie alternator moze przeładowywać. Zrób jak radziej mowi i sprawdz prąd ładowania

: 2013-03-02, 10:52
autor: garygary
ok sprawdze, max napięcie powinno być opisane gdzieś "sam naprawiam"?

: 2013-03-02, 10:53
autor: bombel
Normalne napiecie to 14,3 V. Powyzej 15 i poniżej 13,5 to już źle

: 2013-03-02, 10:56
autor: vixo
Może oddaj na gwarancje i Ci powiedzą co się stało ;)

: 2013-03-02, 10:57
autor: garygary
ok jeszcze troche teorii :mrgreen: jeśli będzie +14,3V przeładowuje( może to być spięcie w instalacji?) -13,5V ucieka prąd ??

: 2013-03-02, 11:00
autor: vixo
Raczej przy spięciu wyżej się nie robi ;)

: 2013-03-02, 11:02
autor: garygary
czyli krótko mówiąc, 14,3V +lub- grzebanie w instalacji?

: 2013-03-02, 11:06
autor: bombel
garygary pisze:grzebanie w instalacji?
Od alternatora zacznij, bo szybszy dostęp :)

: 2013-03-02, 11:07
autor: garygary
ok, dzieki :mrgreen:

: 2013-03-02, 11:11
autor: vixo
I najprędzej to będzie altka wina ;)

: 2013-03-02, 17:20
autor: radziejwwl
Jak +14 jak -13,5 ?:P minus to będzie jak bieguny zamienisz :D

: 2013-03-02, 17:31
autor: vixo
chodziło chyba
(+)powyżej 14
(-)poniżej 13.5 :D