Strona 4 z 18

: 2014-04-17, 21:50
autor: janusz
No i robimy updejt.

Dziś zrobiłem kolejną płukankę silnika - tym razem preparatem Millersa. W sumie takiego syfu jak był po pierwszej płukance nie było, jednak sporo zostało jeszcze wymyte.
Co więcej, dziś zalałem silnik oliwą Millersa 5W50 - silnik zaczął pracować jakoś tak równiej i ciszej - większa kultura. Zobaczymy jak to będzie dalej.

: 2014-04-18, 10:47
autor: mata23
na jesien uzylem plukanke valvoline i ostatnio przy wymianie amorow zauwazylem od spodu ze silnik sie poci a wczesniej suchy jak pieprz:) moze zbieg okolicznosci , moze przy wymianie oleju cos polecialo ale musze to kontrolowac:) wracajac do samej plukanki to faktycznie silnik rowniej pracowal ale po tyg olej czarny co mnie zdziwilo:)

: 2014-04-18, 18:44
autor: Wiooreck
Olej Ci się zrobił czarny, bo nigdy nie spłynie 100% starego.

: 2014-04-18, 20:17
autor: byczynho
Wiooreck, a gdyby wypłukał silnik nowym tanim olejem i zalał nowym dobrym olejem to dłużej byłby jasny? Gaweł pisał, że diesle to do siebie mają, że bardzo szybko olej brudzą.
U mnie olej również po płukance już następnego dnia zrobił się brudny :D

: 2014-04-18, 20:27
autor: janusz
Byczynho, zrobisz jeszcze ze 2 płukanki i zobaczysz :] Taniego oleju bym nie lał.
Ja teraz po drugiej płukance zlewany olej miałem czystszy niż poprzednio. Nowy olej jeszcze się nie zabrudził :D

: 2014-04-18, 20:44
autor: byczynho
janusz, w benzynie tak jest, w dieslach chyba nie bardzo.
Sprzeczał się nie będę i głowy też sobie nie dam urwać bo pewności 100% nie mam :D

: 2014-04-18, 20:48
autor: janusz
Byczynho, to co Ci napisał Gaweł jest prawdą. Olej będzie szybciej czerniał, chociażby z tego powodu, że ma dużo gorsze warunki pracy - temperatura.
Jak miałem Mobila, to po przejechaniu takiego samego dystansu jak teraz olej był już brązowawy.

: 2014-04-18, 23:33
autor: PrzeRuSco
No i nadszedł czas na płukankę u mnie. Poprzednio zalany Valvoline Maxlife 10W40 i potrafił łyknąć 1L/1k km na autostradzie. Płukanka Valvoline, nowy olej VR1Racing 5W50, miska zdjęta i wyczyszczona. Wszystko zrobione przez Bodka.

: 2014-04-18, 23:35
autor: janusz
PrzeRuSco z czystej ciekawości - co zostało zlane z silnika?

: 2014-04-18, 23:45
autor: PrzeRuSco
Samochód zostawiłem u Bodka na cały dzień więc nie bylem przy spuszczaniu oleju, ale zapewne Bodek albo tu albo mi na PW odpowie.

Odpowiedz Bodka
"Ciał obcych nie zarejestrowaliśmy. Olej był standardowy, czarny"

: 2014-04-19, 11:58
autor: toio
PrzeRuSco daj znać jak zrobisz pierwszy tysiąc na tym oleju VR1Racing 5W50.

Ja teraz do jednego ze swoich aut będę wlewał Fuchsa 5W50, bo po założeniu LPG zaczął mi wpierdzielać olej. Obecnie jest jeszcze w silniku Amsoil 5W40.

: 2014-04-19, 12:22
autor: janusz
Toio, ja bym na Twoim miejscu trzymał się tego Amsoil.

Ja u siebie po zalaniu Millersa zauważyłem, że silnik jakoś tak inaczej pracuje - kulturalniej, równiej.

: 2014-04-19, 13:44
autor: toio
no ja właśnie go nie chce. Nie sprawdza się u mnie.
Po rozmowie z człowiekiem co dobiera mi olej polecił mi właśnie tego Fuchsa lub Millersa.
Mam dobre doświadczenia z Fuchsem w Primerze dlatego na niego się zdecydowałem.

: 2014-04-19, 13:44
autor: byczynho
Ja o swoim starym traktorku mogę powiedzieć tak samo, zupełnie inna kultura pracy i jest tak jakby troszeczkę ciszej. Może ciszej to złe określenie, dźwięk zrobił się taki bardziej przyjazny dla ucha, taki miękki?
U mnie trochę oleju już ubyło ale póki co obwiniam za to korek wlewu, którego nieszczelność spowodowała, że 3x myłem silnik :D myłem, żeby sprawdzić czy nie ma innych wycieków.
Na razie wszędzie suchutko i czyściutko :D

: 2014-04-19, 18:06
autor: wod2u

: 2014-04-19, 20:22
autor: toio
wod2u, tak a co ??

takie pytanko, czy przypadkiem zastosowanie lepszego jakościowo oleju bez płukanki może spowodować, że silnik zacznie pobierać oliwe ?? Może rozpuszcza jakieś osady i przez to ubytek ??

Wcześniej miałem auto zalane olejem 5W40, ale nie wiem jakiej firmy.
Tylko, że przez pierwszy tysiąc było wszystko ok, a później po założeniu LPG zaczęło brać olej.
Może ten pobór przy LPG to tylko przypadek ??

: 2014-04-19, 20:50
autor: janusz
Toio lepszy olej prawie zawsze wypłucze pozostałości po gorszym oleju. Kiepski olej dość szybko będzie się przepalał i zostawiał nagary co może prowadzić do zapieczenia pierścieni tłokowych - tam jest najwyższa temperatura.

Miałem to samo u siebie. Poprzedni właściciel lał lotosa..... Ja zalałem Shella i zaczęły się wycieki tu i ówdzie. Zlikwidowałem wszystko co się dało, jednak apetyt na olej był nadal. Po płukance i zaczęciu wlewania lepszego oleju konsumpcja się zmniejszyła. Aktualnie mam jakieś 600-650ml/1000km zredukowane z prawie 1L/1000km.

: 2014-04-19, 20:56
autor: toio
u mnie jest troszkę inaczej.

Pierwszy tysiąc po zmianie oleju na Amsoila bez płukanki i zero ubytku.
Założenie LPG kolejny tysiąc przejechany i spadek z max na min.

Chodzi mi o to, czy przez to że nie robiłem płukanki, to trzeba było czasu, aż dobry olej zadziała i dopiero po 2 tysiącach był efekt, a założenie LPG to tylko zbieg okoliczności.

: 2014-04-19, 20:58
autor: janusz
Jak dla mnie to jest to zbieg okoliczności.

: 2014-04-20, 21:39
autor: wod2u
toio, pytam, bo sam myślę o powrocie do 5W50. Jeździłem na Millersie XFS 5W50 i prawie nie dolewałem (może 300ml na 10 tys. km), zmieniłem na Fuchs-a Race Pro S 5W40 i wygląda, że dolewki wyjdą w okolicach 0,7-1l. Tylko ja płukałem i przed 5W50 i przed 5W40 więc to bym wykluczył na Twoim miejscu.
Najgorsze, że jedyny łatwo-dostępny olej full syntetyk 5W50 (nie HC) to jest Millers XF, a wg mnie stara formuła XFS była lepsza (typowo do benzyny). Z kolei jak patrzyłem na inne oleje 5W40 (na zasadzie, że może innego oleju brałby mniej) to chyba nie ma nic, co miałoby lepsze parametry od Fuchsa Race Pro...

: 2014-04-21, 08:22
autor: toio

: 2014-04-21, 08:30
autor: Emu89
Ja się mogę wypowiedzieć jedynie w taki sposób założony sr20ve , odrazu zrobiona płukanka liqui moly , następnie zalany Mobilem 5w50 peak life , dziś zrobione tysiąc km przy sprawdzaniu oleju ciężko mi go sprawdzić bo jest taki czysty a ubytku zero . A samochód przez te km dostał dość srogo po zaworach ;)

: 2014-04-21, 18:03
autor: byczynho
Panowie, czy to normalne że po zmianie oleju na syntetyczny i filtra na KNECHT kontrolka oleju strasznie późno gaśnie? Jak silnik jest cieplutki gaśnie od razu, po nocy parę sekund się świeci.

[ Dodano: 2014-04-21, 19:04 ]
Czytałem na forach innych aut, że problem może leżeć w zasyfionej pompie olejowej i żeby podjechać do jakiegoś mechanika w celu sprawdzenia ciśnienia oleju. Robi się takie coś?

: 2014-04-21, 18:48
autor: janusz
Byczynho u mnie po zmianie z półsyntetyku na pełny kontrolka gaśnie dużo szybciej - 1,5-2 sekundy. Wcześniej około 4-6 sekund.

: 2014-04-21, 19:12
autor: byczynho
A u mnie właśnie teraz gaśnie dużo później niż gasła wtedy. Gdzie szukać przyczyny? bo jak rozumie, to na pewno nie jest dobry objaw?

: 2014-04-21, 19:22
autor: Gaweł
Byczynho, przyczyn może być tysiąc pięćset...

Jeździć i się nie martwić.

: 2014-04-21, 19:48
autor: byczynho
Ale mnie strasznie wkurza ta kontrolka :/ drogie może być to sprawdzanie ciśnienia oleju? w każdym zakładzie mi takie coś wykonają?

: 2014-04-22, 07:34
autor: Gaweł
Sam wykonasz - wkręć manometr zamiast czujnika ;)
Pomiar niestety nie powie Ci, dlaczego ciśnienie jest niskie na starcie. A przyczyn może być dużo. Więc po co sobie ból głowy robić :)

: 2014-04-22, 07:48
autor: byczynho
Wolałbym wyeliminować też rażący strasznie w oczy blask :D

: 2014-04-22, 09:47
autor: wod2u
byczynho, na nissanklubie był cały temat, którego filtru oleju używać w CD20 i dlaczego, wszystko rozbijało się o zaworki zwrotne, poszukaj, może tu jest problem.
toio, niestety olej ma słabsze parametry od Race Pro S. Za to znalazłem coś z lepszymi, Royal Purple 5W40, tylko cena zabija, okolice 60zł za litr - a w USA ok 30zł... Piękna przebitka:O