Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
W dieslach olej bardzo szybko robi się czarny po wymianie. To normalne.
Millers Trident 5W40 będzie wystarczający.
Valvoline SynPower 5W40 jest olejem porównywalnym.
Valvoline DuraBlend czy MaxLife 5W40 już nie, bo to nie pełne syntetyki, tylko oleje hydrokrakowane.
Millers Trident 5W40 będzie wystarczający.
Valvoline SynPower 5W40 jest olejem porównywalnym.
Valvoline DuraBlend czy MaxLife 5W40 już nie, bo to nie pełne syntetyki, tylko oleje hydrokrakowane.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Trident 5W40 Longlife spełnia normę Acea C3 i w związku z tym wymagany jest do silników diesla z DPFem, lub benzynowych Euro 4/5.
No i też ma normę BMW LL04, wymaganą dla aut z systemami WIV (zmienne interwały pomiędzy przeglądami).
No i też ma normę BMW LL04, wymaganą dla aut z systemami WIV (zmienne interwały pomiędzy przeglądami).
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Czym odsysasz olej z miski?janusz pisze: Silnik ma być rozgrzany - najlepiej po jeździe. Wyłączamy go wlewamy preparat i włączamy silnik na 15min. Ja zostawiłem na 20min. Potem wyłączamy silnik odkręcamy korek spustowy i zlewamy cały szam. Moje autko postało sobie nockę, żeby wszystko dobrze ściekło. Potem jeszcze zawartość miski olejowej została odessana.
Odsysarką podciśnieniową - na wyposażeniu przyzwoitego warsztatu
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
janusz chyba tutaj nawet wyżej pisał, że nie potrzeba aż tak się babrać. Przy normalnej zmianie oleju misy chyba nikt nie odkręca i też silnik bardzo dobrze kręci.
Wracając do tematu płukania i zmiany z oleju niższej klasy na wyższej klasy, ja w moim otoczeniu poinformowałem kilka osób o takim posunięciu. Napotkałem się z wyśmianiem i docinkami typu "gratuluję Ci doradcy" Dziś pytałem nawet znajomego mechanika o taki zabieg i on również nie bardzo był co do tego przekonany.
Wracając do tematu płukania i zmiany z oleju niższej klasy na wyższej klasy, ja w moim otoczeniu poinformowałem kilka osób o takim posunięciu. Napotkałem się z wyśmianiem i docinkami typu "gratuluję Ci doradcy" Dziś pytałem nawet znajomego mechanika o taki zabieg i on również nie bardzo był co do tego przekonany.
byczynho, a to lepiej z wyższej na niższy zmieniać?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
byczynho - świetnie ja przeszedłem z półsyntetyku 10W40 na pełny syntetyk 5W50 i co?! Nic, auto jeździ, ma się dobrze i wcina mniej oleju niż wcinało. Mechanicy w zaprzyjaźnionym warsztacie też się na mnie dziwnie patrzyli i pukali w głowę co ja robię? Jak to można przejść z niższej klasy na wyższą?! No i płukanie silnika to przecież rozwali silnik.....
Minerałem zabijesz ten silnik, tak samo jak i kiepskim olejem.
Minerałem zabijesz ten silnik, tak samo jak i kiepskim olejem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przechodzenie na olej niższej klasy, np. na mineralny, nie ma żadnego uzasadnienia poza kwestiami ekonomicznymi - czyt. tańszymi dolewkami. Kto twierdzi inaczej ten nieuk i trąba.byczynho pisze:No wg. nich w moim przypadku można zmienić już tylko na mineralny
A w efekcie takich zmian szybciej zabijamy silnik.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
ja 2x już płukałem silnik środkiem valvoline i zalewałem valvoline maxlife 10W40 w CD20 300kkkm teraz zalałem Shella 10W40 HX7 i naprawde po 2kkm nie ma żadnej różnicy w pracy silnika w szczelności czy spalaniu oleju ! Ale przy następnej wymianie chyba rzucę się na millersa bo motul do diesla to chyba ta sama klasa co lałem valvoline
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
byczynho jak masz garaż to po płukance zostaw na noc, nic sobie olej dobrze ścieknie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dodam wam kilka słów od siebie: nie uważajcie płukanek silnika za remedium na wszelkie zło. Nie przywrócicie nimi fabrycznego stanu jednostki
Warto używać, aby zachować jednostkę w należytej czystości - olej nie zawsze wszystko zbierze a skoro często używacie olejów półsyntetycznych czy mineralnych, to weźcie pod uwagę, że ich baza mineralna szybko wypala się i zostawia tłustą sadzę. Taki szlam zalega potem w smoku, pompie olejowej czy na pierścieniach tłokowych. Warto się tego pozbyć. Nie zaszkodzimy, a być może pomożemy.
Stosujemy tylko płukanki ropopochodne! Po czym poznać? Maja wysoki punkt zapłonu (wyższy, niż robocza temperatura oleju, 80-90 stopni).
Warto używać, aby zachować jednostkę w należytej czystości - olej nie zawsze wszystko zbierze a skoro często używacie olejów półsyntetycznych czy mineralnych, to weźcie pod uwagę, że ich baza mineralna szybko wypala się i zostawia tłustą sadzę. Taki szlam zalega potem w smoku, pompie olejowej czy na pierścieniach tłokowych. Warto się tego pozbyć. Nie zaszkodzimy, a być może pomożemy.
Stosujemy tylko płukanki ropopochodne! Po czym poznać? Maja wysoki punkt zapłonu (wyższy, niż robocza temperatura oleju, 80-90 stopni).
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
CD20T? Powinno wejść 4.7Lbyczynho pisze: Ile dokładnie oleju wchodzi do silnika? Ja wlałem 4l i wg., bagnetu było ok.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
4.7L to Max. Między Min a Max powinno być około 1L.
Błagam, nie jeździj na Min
Błagam, nie jeździj na Min
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Ropopochodne można lać przy każdej wymianie. Rozpuszczalnikowych...nie lałbym wcale
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Panowie, wczoraj uzupełniłem olej do stanu ~4,9l, dziś sprawdziłem - bagnet pokazuje równiutki MAX. Uszczelka klawiatury po hermetyku nie cieknie, sprawdziłem filtr oleju - również suchy. Teraz trzeba badać stan oleju i sprawdzać czy silnik nie wciąga oliwy a no jeszcze muszę sprawdzić korek misy, bo czytałem gdzieś po co jakiś czas się powinno jakąś podkładkę wymieniać czy tam coś.