EGR - system recylkulacji spalin
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
i nie ma tez lambdy i nie ma tez pewnie katalizatora...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Ok, to jutro zobacze to u siebie. Moze zaslepie sobie i zobacze jak bedzie.
Ale skoro wiekszosc twierdzi ze warto to trzeba sprobowac.
[ Dodano: 2011-03-19, 12:09 ]
No niestety nic nie zrobilem z EGR bo dostep to nie za dobry tam. Nie szlo klucza wsadzic.
Przydal by sie wygiety klucz to by szlo ale nie posiadam
Innym razem sproboje to zrobic.
Ale skoro wiekszosc twierdzi ze warto to trzeba sprobowac.
[ Dodano: 2011-03-19, 12:09 ]
No niestety nic nie zrobilem z EGR bo dostep to nie za dobry tam. Nie szlo klucza wsadzic.
Przydal by sie wygiety klucz to by szlo ale nie posiadam
Innym razem sproboje to zrobic.
panowie odkopię temat ...
Mam zamiar zlikwidować to ustrojstwo ale nie mam dostępu żeby wywalić wszystko i nurtuje mnie jedno czy jak odłączę rurkę podciśnienia do kapelusza egr to będzie on w pozycji zamkniętej czy otwartej ?
Drugie pytanko to czy może być tak wadliwy czy zużyty egr ,że trochę przepuszcza spaliny jak jest zamknięty?
Mam zamiar zlikwidować to ustrojstwo ale nie mam dostępu żeby wywalić wszystko i nurtuje mnie jedno czy jak odłączę rurkę podciśnienia do kapelusza egr to będzie on w pozycji zamkniętej czy otwartej ?
Drugie pytanko to czy może być tak wadliwy czy zużyty egr ,że trochę przepuszcza spaliny jak jest zamknięty?
- ryzykantos
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
- Lokalizacja: Zdolny śląsk
OK dzięki... ale moje auto jest z 92 r. nie ma tam żadnych czujników przy egr więc nie powinno nic wywalać ale sam się przekonam .
Chciałem się tylko upewnić że egr będzie zamknięty i nie będą dostawały się spaliny nonstoper do silnika.
To w takim razie po co ludzie sobie zadją tyle trudu jak sprawa jest taka prosta że wystarczy odłączyć i zaślepić wężyk od podciśnienia ?
Chciałem się tylko upewnić że egr będzie zamknięty i nie będą dostawały się spaliny nonstoper do silnika.
To w takim razie po co ludzie sobie zadją tyle trudu jak sprawa jest taka prosta że wystarczy odłączyć i zaślepić wężyk od podciśnienia ?
- ryzykantos
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
- Lokalizacja: Zdolny śląsk
Bo większość ludzi robi to w nowszych autach, które mają stos elektroniki, a ta nie daje im żyć po zwykłym odłączeniu wężyka .FROST1978 pisze:OK dzięki... ale moje auto jest z 92 r. nie ma tam żadnych czujników przy egr więc nie powinno nic wywalać ale sam się przekonam .
Chciałem się tylko upewnić że egr będzie zamknięty i nie będą dostawały się spaliny nonstoper do silnika.
To w takim razie po co ludzie sobie zadją tyle trudu jak sprawa jest taka prosta że wystarczy odłączyć i zaślepić wężyk od podciśnienia ?
Dziś pojeździłem no i muszę stwierdzić, że chyba kultura pracy na jałowym lepsza i naczej trochę silnik pracuje ale muszę jeszcze pojeździć bo może akurat dziś tak było.
Zbiera się chyba z dołu ciutke lepiej ale nie wiem czy czasem nie żre więcej paliwa, to jeszcze muszę zbadać
na szczęście żaden check się nie pali bo i nie powinien to prosty układ egr, a odłączyłem tylko wężyk i zaślepiłem śrubką. Mam tylko nadzieje, że egr jest w pozycji zamkniętej teraz.
Zbiera się chyba z dołu ciutke lepiej ale nie wiem czy czasem nie żre więcej paliwa, to jeszcze muszę zbadać
na szczęście żaden check się nie pali bo i nie powinien to prosty układ egr, a odłączyłem tylko wężyk i zaślepiłem śrubką. Mam tylko nadzieje, że egr jest w pozycji zamkniętej teraz.
- ryzykantos
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
- Lokalizacja: Zdolny śląsk
Mam 300zx twinturbo ale nie da się zlikwidować całkiem egr bez wyciągnięcia przynajmniej skrzyni bo jest niefortunnie umiejscowiony nawet nie ma dostępu do zaworu .
Bardziej martwi mnie spalanie, dziś będę testował puki śniegów nie ma ale coś mi się wydaje że więcej będzie palił, komputer bedzie wiecej sadził paliwa bo inna mieszanka będzie .
Jak tak to pozostaje wsadzić jakiś chip bez egr.
Dla ciekawostki w 300zx jest jeszcze system AIV, który ma za zadanie dotleniać spaliny(czy cuś takiego) zaraz przed katalizatorami i to działa tylko na jałowym, komputer daje większą dawkę paliwa ~ 3% żeby katy efektywniej działały na jałowym czy coś takiego . Wywalenie tych dwóch rzeczy z poziomu softu mogło by zmniejszyć zauważalnie zużycie paliwa .
Bardziej martwi mnie spalanie, dziś będę testował puki śniegów nie ma ale coś mi się wydaje że więcej będzie palił, komputer bedzie wiecej sadził paliwa bo inna mieszanka będzie .
Jak tak to pozostaje wsadzić jakiś chip bez egr.
Dla ciekawostki w 300zx jest jeszcze system AIV, który ma za zadanie dotleniać spaliny(czy cuś takiego) zaraz przed katalizatorami i to działa tylko na jałowym, komputer daje większą dawkę paliwa ~ 3% żeby katy efektywniej działały na jałowym czy coś takiego . Wywalenie tych dwóch rzeczy z poziomu softu mogło by zmniejszyć zauważalnie zużycie paliwa .
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:37
- Lokalizacja: LBN
Witam! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc chciałbym dołączyć się do tego. Mam Primerę P10 GA16DS i zaślepiałem EGR, ale interesuje mnie przeznaczenie 3 rurek wychodzących z kolektora:
Ta zaznaczona na niebiesko idzie do zaworu EGR i zaślepiłem ją od strony zaworu, a nie kolektora.
Ta na zielono wchodzi do obudowy filtra powietrza (pewnie jakieś podgrzewanie ciepłym powietrzem z nad kolektora).
I ostatnia zaznaczona niebieskim kolorem to chyba też jakieś podgrzewanie, z kolektora wychodzi metalowa rurka, później kawałek gumowej, znowu metalowa i na koniec gumowa, która dochodzi do 'zaworu?' od strony kierowcy komory silnika:
Gumowy przewód z tego zaworu (na zielono) wchodzi do obudowy filtra powietrza, a ten na niebiesko to jakieś podciśnienie pewnie sterujące nim. Ostatnio przy wymianie filtra powietrza i paliwa zobaczyłem, że ta rurka z podciśnieniem była odłączona od strony silnika, a po podłączeniu zaczyna coś jakby bulgotać przez chwilę. Chciałbym aby ktoś kto wie o co chodzi wytłumaczył mi od czego to wszystko jest i czy można bez konsekwencji zaślepić albo usunąć, bo pewnie i tak jest uszkodzone i jeśli daje ciągle ciepłe powietrze to korzyścią to nie jest.
PS. Sorry za zaśmiecanie tematu, ale chciałbym dokładnie wiedzieć coś na temat tego, a na forum konkretnego nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc! [:)]
Ta zaznaczona na niebiesko idzie do zaworu EGR i zaślepiłem ją od strony zaworu, a nie kolektora.
Ta na zielono wchodzi do obudowy filtra powietrza (pewnie jakieś podgrzewanie ciepłym powietrzem z nad kolektora).
I ostatnia zaznaczona niebieskim kolorem to chyba też jakieś podgrzewanie, z kolektora wychodzi metalowa rurka, później kawałek gumowej, znowu metalowa i na koniec gumowa, która dochodzi do 'zaworu?' od strony kierowcy komory silnika:
Gumowy przewód z tego zaworu (na zielono) wchodzi do obudowy filtra powietrza, a ten na niebiesko to jakieś podciśnienie pewnie sterujące nim. Ostatnio przy wymianie filtra powietrza i paliwa zobaczyłem, że ta rurka z podciśnieniem była odłączona od strony silnika, a po podłączeniu zaczyna coś jakby bulgotać przez chwilę. Chciałbym aby ktoś kto wie o co chodzi wytłumaczył mi od czego to wszystko jest i czy można bez konsekwencji zaślepić albo usunąć, bo pewnie i tak jest uszkodzone i jeśli daje ciągle ciepłe powietrze to korzyścią to nie jest.
PS. Sorry za zaśmiecanie tematu, ale chciałbym dokładnie wiedzieć coś na temat tego, a na forum konkretnego nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc! [:)]
Siemka,
Skorzystałem z powyższego tematu i dzisiaj wykonałem to w swoim słoneczku, kwota 20 gr.
Mam problem bo nie mogę do końca dokręcić śruby prowadzącej z kolektora do EGR,
mam okazję zaspawać tą dziurę zamiast tych 20 gr to wystarczy? Dziurę w kolektorze zaspawać jakąś blaszką tak samo na rurce prowadzącej do egr?
Powiedzcie czy tam mam zrobić ?
Skorzystałem z powyższego tematu i dzisiaj wykonałem to w swoim słoneczku, kwota 20 gr.
Mam problem bo nie mogę do końca dokręcić śruby prowadzącej z kolektora do EGR,
mam okazję zaspawać tą dziurę zamiast tych 20 gr to wystarczy? Dziurę w kolektorze zaspawać jakąś blaszką tak samo na rurce prowadzącej do egr?
Powiedzcie czy tam mam zrobić ?
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: