Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

EGR - system recylkulacji spalin

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-09-22, 17:58

U Ciebie kolego nie ma EGR:)

Awatar użytkownika
Tuner
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2010-08-11, 15:56
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Post autor: Tuner » 2010-09-22, 19:54

No i wszystko jasne :-P
Fotografia
był japoniec - jest japoniec :D
N14 -> E11
Still better than Hunda

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2010-09-22, 20:42

i nie ma tez lambdy i nie ma tez pewnie katalizatora...

pawel_102

Post autor: pawel_102 » 2010-09-25, 19:16

ja w p11 2.0 td odłączyłem i nic złego się nie dzieje.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-18, 20:43

A ja moze zadam glupie pytanie :-)
Gdzie nalezy zatkac EGR w silniku SR20De ??
Jakies zdjecie by sie przydalo :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-03-18, 20:48

homik123456 pisze:A ja moze zadam glupie pytanie :-)
Gdzie nalezy zatkac EGR w silniku SR20De ??
Jakies zdjecie by sie przydalo :-)
Obrazek

Rurka wychodzi z kolektora wydechowego i idzie do silnika

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-03-18, 20:57

Ok, to jutro zobacze to u siebie. Moze zaslepie sobie i zobacze jak bedzie.
Ale skoro wiekszosc twierdzi ze warto to trzeba sprobowac.

[ Dodano: 2011-03-19, 12:09 ]
No niestety nic nie zrobilem z EGR bo dostep to nie za dobry tam. Nie szlo klucza wsadzic.
Przydal by sie wygiety klucz to by szlo ale nie posiadam :-)
Innym razem sproboje to zrobic.
Obrazek

FROST1978
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2010-11-22, 00:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: FROST1978 » 2014-01-14, 13:55

panowie odkopię temat ...
Mam zamiar zlikwidować to ustrojstwo ale nie mam dostępu żeby wywalić wszystko i nurtuje mnie jedno czy jak odłączę rurkę podciśnienia do kapelusza egr to będzie on w pozycji zamkniętej czy otwartej ?

Drugie pytanko to czy może być tak wadliwy czy zużyty egr ,że trochę przepuszcza spaliny jak jest zamknięty?

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2014-01-14, 17:26

Raczej nie, EGR często sie nie domyka z powodu zapieczonej ośki czy dużej ilości sadzy, więc w ten sposób może wypuszczać spaliny gdy jest zamknięty. Jak wyjmiesz wężyk, to EGR bedzie zamknięty, ale znając życie zaraz wywali Ci check engine i stracisz moc ;p

FROST1978
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2010-11-22, 00:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: FROST1978 » 2014-01-14, 20:32

OK dzięki... ale moje auto jest z 92 r. nie ma tam żadnych czujników przy egr więc nie powinno nic wywalać ale sam się przekonam ;).
Chciałem się tylko upewnić że egr będzie zamknięty i nie będą dostawały się spaliny nonstoper do silnika.
To w takim razie po co ludzie sobie zadją tyle trudu jak sprawa jest taka prosta że wystarczy odłączyć i zaślepić wężyk od podciśnienia :roll: ???

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-14, 21:14

ryzykantos pisze: EGR często sie nie domyka z powodu zapieczonej ośki czy dużej ilości sadzy, więc w ten sposób może wypuszczać spaliny gdy jest zamknięty.
Pewnie dlatego.

MaciekGti
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-12-03, 16:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekGti » 2014-01-14, 21:18

W GA14DS nie wywali mi check engine ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-14, 21:54

MaciekGti, tam nie ma ECU, to nie wywali :D
Mi w GA16DE nie wywaliło :)

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2014-01-15, 13:52

FROST1978 pisze:OK dzięki... ale moje auto jest z 92 r. nie ma tam żadnych czujników przy egr więc nie powinno nic wywalać ale sam się przekonam ;).
Chciałem się tylko upewnić że egr będzie zamknięty i nie będą dostawały się spaliny nonstoper do silnika.
To w takim razie po co ludzie sobie zadją tyle trudu jak sprawa jest taka prosta że wystarczy odłączyć i zaślepić wężyk od podciśnienia :roll: ???
Bo większość ludzi robi to w nowszych autach, które mają stos elektroniki, a ta nie daje im żyć po zwykłym odłączeniu wężyka :P.

FROST1978
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2010-11-22, 00:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: FROST1978 » 2014-01-15, 19:31

Dziś pojeździłem no i muszę stwierdzić, że chyba kultura pracy na jałowym lepsza i naczej trochę silnik pracuje ale muszę jeszcze pojeździć bo może akurat dziś tak było.
Zbiera się chyba z dołu ciutke lepiej ale nie wiem czy czasem nie żre więcej paliwa, to jeszcze muszę zbadać :lol:
na szczęście żaden check się nie pali bo i nie powinien to prosty układ egr, a odłączyłem tylko wężyk i zaślepiłem śrubką. Mam tylko nadzieje, że egr jest w pozycji zamkniętej teraz.

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2014-01-15, 21:47

Skoro masz poczucie, że samochód lepiej idzie od dołu, to na 100% jest zamknięty. Jakie to auto? Jeśli masz dostęp, to na Twoim miejscu bym go wyjął, wyczyścił z całej sadzy, zobaczył jak chodzi ośka i upewnił sie, że jest dobrze zamknięty.

FROST1978
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2010-11-22, 00:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: FROST1978 » 2014-01-16, 15:14

Mam 300zx twinturbo ale nie da się zlikwidować całkiem egr bez wyciągnięcia przynajmniej skrzyni bo jest niefortunnie umiejscowiony nawet nie ma dostępu do zaworu .
Bardziej martwi mnie spalanie, dziś będę testował puki śniegów nie ma ale coś mi się wydaje że więcej będzie palił, komputer bedzie wiecej sadził paliwa bo inna mieszanka będzie .
Jak tak to pozostaje wsadzić jakiś chip bez egr.

Dla ciekawostki w 300zx jest jeszcze system AIV, który ma za zadanie dotleniać spaliny(czy cuś takiego) zaraz przed katalizatorami i to działa tylko na jałowym, komputer daje większą dawkę paliwa ~ 3% żeby katy efektywniej działały na jałowym czy coś takiego . Wywalenie tych dwóch rzeczy z poziomu softu mogło by zmniejszyć zauważalnie zużycie paliwa .

kamil030994
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-02-15, 23:37
Lokalizacja: LBN

Post autor: kamil030994 » 2014-02-21, 16:03

Witam! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc chciałbym dołączyć się do tego. Mam Primerę P10 GA16DS i zaślepiałem EGR, ale interesuje mnie przeznaczenie 3 rurek wychodzących z kolektora:
Obrazek
Ta zaznaczona na niebiesko idzie do zaworu EGR i zaślepiłem ją od strony zaworu, a nie kolektora.

Ta na zielono wchodzi do obudowy filtra powietrza (pewnie jakieś podgrzewanie ciepłym powietrzem z nad kolektora).

I ostatnia zaznaczona niebieskim kolorem to chyba też jakieś podgrzewanie, z kolektora wychodzi metalowa rurka, później kawałek gumowej, znowu metalowa i na koniec gumowa, która dochodzi do 'zaworu?' od strony kierowcy komory silnika:
Obrazek
Gumowy przewód z tego zaworu (na zielono) wchodzi do obudowy filtra powietrza, a ten na niebiesko to jakieś podciśnienie pewnie sterujące nim. Ostatnio przy wymianie filtra powietrza i paliwa zobaczyłem, że ta rurka z podciśnieniem była odłączona od strony silnika, a po podłączeniu zaczyna coś jakby bulgotać przez chwilę. Chciałbym aby ktoś kto wie o co chodzi wytłumaczył mi od czego to wszystko jest i czy można bez konsekwencji zaślepić albo usunąć, bo pewnie i tak jest uszkodzone i jeśli daje ciągle ciepłe powietrze to korzyścią to nie jest.

PS. Sorry za zaśmiecanie tematu, ale chciałbym dokładnie wiedzieć coś na temat tego, a na forum konkretnego nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc! [:)]

kamkop
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2014-08-28, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kamkop » 2014-09-13, 00:38

Siemka,
Skorzystałem z powyższego tematu i dzisiaj wykonałem to w swoim słoneczku, kwota 20 gr.
Mam problem bo nie mogę do końca dokręcić śruby prowadzącej z kolektora do EGR,
mam okazję zaspawać tą dziurę zamiast tych 20 gr to wystarczy? Dziurę w kolektorze zaspawać jakąś blaszką tak samo na rurce prowadzącej do egr?
Powiedzcie czy tam mam zrobić ?

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2014-09-14, 13:11

[center]
kamkop pisze:Powiedzcie czy zrobić ?
Obrazek[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”