Strona 10 z 18

: 2015-09-07, 16:55
autor: Andrzej.

: 2015-09-07, 17:16
autor: Zielkq
Blog Castrola. Rozumiem, że Castrol nie ma w swojej ofercie żadnej płukanki i w najbliższych planach biznesowych brak takiego produktu? :->

: 2015-09-08, 00:25
autor: Gaweł
Z ostatnim zdaniem z artykułu zgodzę się w całej rozciągłości :)

: 2015-09-08, 12:50
autor: frytas
na allegro sa 2 rozne opakowania plukanek liquid moly powie mi ktos czy roznia sie one czyms jeszcze poza opakowaniem pojemnoscia i cena?

: 2015-09-15, 09:55
autor: janusz
Masz serię zwykłą - biała, mniejsza puszka oraz seria Pro - czarna duża puszka. Seria Pro jest lepsza. Na płukanie serią Pro wystarczy połowa opakowania.

___________________________________________________________

Zobaczcie i przeczytajcie to, bo myślę, że warto:
www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=148&t=1234





_

: 2015-10-01, 15:58
autor: Modzelitto
Zbliża się wymiana oleju. Postanowiłem odstąpić od Valvoline VR1 5W50 na poczet czegoś lepszego.
Co polecacie do wypłukania syfu i zalania?
80% to trasy, więc stawiam na lepkość, ale bez przesady bo zbliża się zima.
Cenowo to samo oleum do max. 200zł 4l.

: 2015-10-01, 16:36
autor: Gaweł
U mnie w podpisie :)

: 2015-10-01, 17:35
autor: janusz
Gaweł, zrób aktualizację na stronie :]

: 2015-10-02, 12:08
autor: Andrzej.
zbliża się zima, powoli czas na wymianę oleju, jaki polecacie ? problem w tym, że nie wiem jaki był lany wcześniej...

: 2015-10-02, 17:09
autor: HakeN
to żaden problem :) robisz płukankę i lejesz co chcesz jeśli silnik jest w dobrym stanie i suchy nie masz się czego bać !

: 2015-10-02, 17:23
autor: janusz
HakeN, x2. Tylko zalej dobry olej - silnik Ci podziękuje :]

: 2015-10-03, 18:52
autor: Oskr5
Chciałbym wymienić olej w maximie przed zimą . Serwisówka podaje albo 5w30 albo 10w30. Zastanawiałem się nad Petronas 5w40 albo Eneos 10w30. Cena do przełknięcia . Przebieg 137 k . Silnik ogólnie bez wycieków. Który byście proponowali? Z góry dzięki :)

: 2015-10-03, 18:59
autor: janusz
Wlej 5W30, będzie łatwiejszy rozruch :] W sumie zamiast 5W30 wolałbym zalać 5W40.

: 2015-10-03, 20:23
autor: Oskr5
Właśnie też wolał bym zalać 5w40. To jednak japońska benzyna i lubi obroty :) Dzięki

: 2015-10-03, 20:25
autor: janusz
Oskr5, jak masz więcej kasy na oliwę to Penrite albo Royal Purple :]

: 2015-10-03, 21:09
autor: Oskr5
Nie bardzo uśmiecha mi się wydawać tyle na oliwę (wolę zatankować) . Odnoszę wrażenie że Petronas 4l za 110 pln albo Shell to dobry interes :) . W podobnych pieniądzach nie łatwo o coś lepszego....

: 2015-10-17, 22:24
autor: janusz
Oskr5, zobacz jeszcze Eni, Petro-Canada, Midland


_____________________________________________________

Mały up. W sierpniu robiłem remont silnika - wymiana pierścieni. Zalany olej to był Eneos 10W40.

Ostatnio przyszła pora na wymianę oleju i został zalany Penrite 5W60. Olej piekielnie lepi się do rąk.

Tak więc przed wymianą na początek płukanka silnika - tym razem zwykłe LM. Zlany olej - standard brudny w ciul, a silnik przed złożeniem czyściłem tyle, ile się dało

Obrazek

Potem przyszło przepłukanie olejem Commy X-FLOW Flush Out. I tu największe zdziwienie - kolor oleju, no i ilość brudu, którą zebrał.

Obrazek

Od zalania Penrite zrobiłem z 500km. Muszę przyznać, że silnik bardzo ładnie pracuje na tym oleju. Wyciszył się i to znacznie. Czasami stojąc na światłach to ja się zastanawiam czy silnik w ogóle pracuje. Podczas podróży na trasie - 110km/h i cisza w aucie. Wcześniej było słychać silnik jak pracuje.



_

: 2015-10-18, 12:16
autor: Poplas
Janusz a co sądzisz o płukance Penrite?
W swojej byłej primerce w trakcie jej posiadania użyłem 3 płukanek valvoline, millers oraz liqui-moly. Jak dla mnie z tych trzech najlepsza była płukanka valvo. Z jednej strony przyznam, ze była to pierwsza płukanka, którą użyłem i chyba miała najwięcej do "roboty". Przechodziłem wtedy z 10w40 na 5w40, choć olej miał przejechane max 1500km to zleciała czarna smoła. Po dolaniu płukanki i odpaleniu silnika w miarę upływu czasu było słychać coraz cichszą i delikatniejszą i równiejszą jego pracę. Po millersie i liqui efektów przede wszystkim słuchowych już nie było, olej zlatywał ciut czarniejszy od tego co na bagnecie.

: 2015-10-18, 15:05
autor: janusz
Poplas, miałem teraz przy zmianie oleju testować płukankę Penrite, ale termin wymiany mnie przycisnął i nie mogłem czekać, aż mi ją łaskawie do sklepu ściągną......

Za to przy następnej wymianie oleju z chęcią ją przetestuje. Co do innych płukanek to moja lista wygląda następująco (od najlepszej): BG109, Archoil AR2820, LM Proline, LM, Millers

: 2015-10-20, 11:35
autor: Modzelitto
Tydzień temu zmuszony zrzuceniem miski przez ukręcony korek zalałem LM ProLine. Smoka jak i górną misę zastałem bez żadnego osadu, przepalonego oleju itp... Po tym zalany na zimę Valvo Synpower 5W40. Znaczących zmian nie zauważyłem, silnik nie sika olejem, ubytków po pierwszych 500km brak.

: 2015-10-20, 11:39
autor: janusz
Ja obecnie zrobiłem ponad 800km na Penrite 10TENTHS Premium 5 (5W60) muszę powiedzieć, że olej sprawuje się genialnie. Nominalnie przy 3krpm ciśnienie powinno wynosić 4 bary. Ja na oleju Penrite mam takie ciśnienie przy 2,5krpm :]

: 2015-10-20, 12:37
autor: wod2u
janusz pisze:Ja obecnie zrobiłem ponad 800km na Penrite 10TENTHS Premium 5 (5W60) muszę powiedzieć, że olej sprawuje się genialnie. Nominalnie przy 3krpm ciśnienie powinno wynosić 4 bary. Ja na oleju Penrite mam takie ciśnienie przy 2,5krpm :]
Co niestety oznacza, że max ciśnienie osiągniesz za wcześnie i na wysokich obrotach przepływ oleju będzie niewystarczający (mniejszy przepływ -> gorsze chłodzenie -> gorsze smarowanie). Adamus kiedyś pisał, że rozmawiał z jakimś znawcą/ekspertem, który mu doradził olej 5W30 do Primery i ja już rozumiem, dlaczego: lepkość powinno dobierać się tak, żeby ciśnienie oleju rosło do samego odcięcia, co gwarantuje rosnący przepływ (aczkolwiek nie wiem, czy to jest liniowa funkcja). W sumie jest to logiczne, większe obroty, to większe obciążenie termiczne silnika, więc trzeba wydajniej ten silnik chłodzić.
Polecam lekturę: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/ gdzie jest wyjaśnione, że jeżeli chodzi o oleje, to liczy się więcej, niz tylko ciśnienie.

: 2015-10-20, 13:22
autor: Pawel18PL
janusz jako, że masz rozłożony widzę temat na łopatki to zapytam o coś do 1.2TSI który ma mieć drugą wymiane oleju (przy 30kkm). Pierwsza wymiana przy 15 kkm na własne życzenie (bez płukanki).

: 2015-10-20, 13:59
autor: janusz
Pawel18PL, FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, PETRONAS SYNTIUM 5000AV 5W30, ENI I-SINT 5W-30 midSAPS, MIDLAND CRYPTO 3 5W-30. Wszystkie mają normę 504.00, 507.00

Wod2u, wybierając olej patrzyłem głównie na indeks lepkości, lepkość kinematyczną, TBN, no i pakiet dodatków :] Silnika nie pałuję, bo po co?! Zresztą olej miał też być mało popularny u nas w kraju. Wziąłbym 5W50 ale niestety, w baniakach 4L ani 1L nie było...... W sumie to korcił mnie jeszcze RP 5W30 HPS, który nie spełnia norm API :d ale jego parametry jakoś tak cienko wyglądały przy 5W60 od Penrite :] Mam jeszcze kilka ciekawych olejów w zanadrzu, które trzeba sprawdzić :d
A co do Penrite to sprawdziłem jak olej lepi się do łap, jak jest rozgrzany - lepi się i to całkiem nieźle. W sumie nie tak jak na zimno, ale nadal ma lepkość i to zacną.
Również wsadziłem butelkę 1L do zamrażarki - miało być na 2 dni, a wyszedł ponad tydzień, bo mi się zapomniało i konsystencja oleju zmieniła się nieznacznie - troszeczkę zgęstniał.
A i co jeszcze ciekawego zauważyłem - to nawet widać jak się wlewa olej do silnika - inaczj zachowują się oleje PAO, a inaczej HC/HC+. Oleje PAO są nieco gęstsze niż HC/HC+ i bardziej się lepią.

: 2015-10-20, 14:19
autor: Pawel18PL
A jeśli chodzi o płukanki :D

: 2015-10-20, 14:19
autor: janusz
Kilka postów wyżej jest ranking płukanek, które używałem.

W czwartek, jak mi się uda to zrobię mały test płukanki :] Jak wszystko pójdzie ok, to opublikuję wyniki :]

: 2015-10-20, 15:58
autor: Ad@mus
wod2u pisze:Adamus kiedyś pisał, że rozmawiał z jakimś znawcą/ekspertem,
doradca z gulfa tak mi powiedział ;) jest opcja lania oliwy bardziej lepkiej, ale nie w seryjnym wozie... jak już cos to max jaki ustaliłem to 5w50

[ Dodano: 2015-10-20, 17:01 ]
przy zianie pompy oleju to można lać i 20w60, ale trzeba zrobić wtedy pompe wysoko wydajna, z wiekszymy przelywami i odpowiednio dostosować zaworek wc co by silnika nie rozkutwiło

: 2015-10-20, 21:36
autor: janusz
Ad@mus, to w takim razie co zrobić z olejami 15W40, 15W50 w zimie?!

Ja po odpaleniu silnika czekam z 2-4min aż się silnik choć trochę nagrzeje i dopiero ruszam :] Na zimno nigdy nie pałuję, ani nie ruszam.

Pytanie - ma ktoś może filmik ze startu P10eGT ze wskaźnikiem ciśnienia oleju - oczywiście zimny start. Chodzi mi o to, co pokazuje wskaźnik.

: 2015-10-21, 07:47
autor: foo
Jak dorwę Karola to skręcę film :) Chyba ostatnie jak nie jedyne około forumowe eGT w HB :]

: 2015-10-21, 19:52
autor: wod2u
OK, moje ostatnie spostrzeżenia a propo oleju.
Agip Eurosports 5W50 to bardzo dobry olej - wczoraj w trakcie wymiany mechanik pytał mnie, po co zmieniam świeży olej. Jak mu powiedziałem, że przejechałem na nim 13,5 tys. km to nie chciał uwierzyć, mówił, że olej wygląda jakbym na nim max 5 tys. zrobił. Martwił mnie fakt, że przeciągnąłem wymianę (zazwyczaj robię 10 do max 12 tys. km) ale jak widać nie było to problemem dla tego oleju.
Na ostatnią wymianę (auto sprzedaję za półtorej miesiąca) zalałem Mobil 1 0W40 (NewLife). Generalnie żałuję, że nie używałem go wcześniej. Silnik po całej nocy na zewnątrz (a było poniżej 5 st. C) odpala prawie jak ciepły, nie ma porównania z Agipem ani z żadnym olejem którego wcześniej używałem (a próbowałem Valvoline, Millers, Motul, Fuchs, Amsoil, 5W40 albo 5W50). Pracuje chyba też deczko delikatniej, na pewno jest cichszy na wysokich obrotach (5 tys. i więcej). Może uda mi się ustalić, czy będzie coś mniej na nim palił, chociaż nie wydaje mi się, żeby to były zauważalne różnice. Generalnie przy cenie 130zł za 4l to jest mój zwycięzca w klasie ACEA A3/B4 i lepkości 40.
Aktualnie doktoryzuję się w olejach 0W30 ACEA A5/B5 (lekkobieżne, fuel save) bo kupiłem turbobenzynę od Volvo i taki typ jest wymagany. Wiem, że nie zmienię oleju na taki o innej lepkości niż zalecana, mam tylko wątpliwości co do klasy ACEA, zastanawiam się, czy nie zalać czegoś A3/B4 (mid- albo full-saps), bo niestety te oleje A5/B5 wszystkie są low-saps. Chociaż wg opisów ochronę zużyciową mają taką samą jak te z full-saps, tylko osiąganą inaczej (chyba przez fosfor ale nie dam sobie reki uciąć).