https://www.youtube.com/watch?v=Jf58TA5 ... e=youtu.be
na dzień dobry filmik.
Od czasu zakupu auta mam problem z jego przygasaniem na niedogrzanym silniku, a od momentu założenia LPG, przy przełączaniu się na gaz z beny, auto potrafi zgasnąć.
Może od początku
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Gdy zapalam auto na całkowicie zimnym silniku to obroty ładnie trzyma, ok. 1300 obr, problem pojawiał się, gdy już się silnik zaczyna powoli nagrzewać, wraz ze wzrostem temperatury obroty zaczynają falować, a podczas dojeżdżania do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty potrafią spaść niemal do zera i albo silnik zgaśnie albo jakoś tam da radę jeszcze się rozkręcić do ok. 1000 obr. Po całkowitym rozgrzaniu się silnika falowanie obrotów ustaje, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta zdarzy się, że auto potrafi zgasnąć, więc trzeba trochę gazu dodać chociażby do ok. 1500 obr i już jest OK (niby...)
Po założeniu sekwencji LPG pojawił się dodatkowy problem przy przełączaniu z beny (widać to na filmie jak auto zaczyna się dusić) i dość często bywa, że jak wyjeżdżam z domu lub z pracy, dojeżdżam do skrzyżowania lub nawet śpiącego policjanta to po wciśnięciu sprzęgła dzieje się to samo jak opisałem wyżej, a więc obroty spadają niemal do zera, a czasem w ogóle gaśnie...
Sonda lambda jest walnięta i została odpięta po podłączeniu EcuM. Przed wsadzeniem kompa problem ten także występował (LPG wtedy jeszcze nie miałem, więc nie wiem jak gaz by się zachowywał).
Wydaje mi się, że przyczyną takich jaj z moim autem może być zbyt bogata mieszanka na zimnym silniku (jest to możliwe?), bo przy lekkim odchyleniu przepustnicy i dostaniu się powietrza silnik nie zgaśnie.
Zastanawia mnie teraz także kwestia EcuM. OK, auto było strojone na Pb95, ale teraz jeżdżę na LPG i na gazie też było strojenie przy pomocy AFR. Jednak dawka jest ustawiona na stałe do warunków, w których było strojone, a skoro nie ma sondy to jak komp ma wiedzieć, kiedy jest cieplejsze powietrze, a kiedy zimniejsze? Czy ustawione AFR np. w temperaturze 20 stopni będzie inne przy temp. zewnętrznej 30 stopni, a inne przy 10, dobrze myślę? I tu chyba jest problem braku sondy. Czy po jej wymianie wszystkie problemy mogą zniknąć? Jak wygląda sprawa ze sprawną sondą i EcuM? Jeśli wystarczy wymienić sondę na sprawną to jaką i skąd kupić?
Macie jakieś sugestie? Będę wdzięczny na wszelkie wskazówki.
![;)](./images/smilies/oczko.gif)