Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Diesel czy benzyniak?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-01-18, 08:48

każdy jeździ tym czym lubi ja wybrałem diesla poniważ dużo kilometrów robie rocznie. w popszednim samochodzie do szału mnie doprowadzało to że niemal raz a czasami dwa razy w miesiącu musiałem wymieniać filterek od lpg plus jeszcze jakieś regulacje.. to nie jest dla mnie ja potrzebuję auto codziennie a brak wolnego czasu zadecydował o tym że niemam zamiaru jeździć co chwile do jakiegoś gazownika na jakieś przeglądy i wymiany.
z drugiej strony w benzynce jak mi wydmuchało uszczelke z powodu gazu to naprawa auta nie przekroczyła zaoszczędzonych pieniędzy z lpg.
mój wybór był świadomy, wiem ile mi kasy pożera auto w dieslu. ale jego charakterystyczny klekot na zimnym silniku jest cudowny i niezamienię go na żadną benzyne ;-)
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-18, 12:27

wert pisze:w popszednim samochodzie do szału mnie doprowadzało to że niemal raz a czasami dwa razy w miesiącu musiałem wymieniać filterek od lpg plus jeszcze jakieś regulacje..
wert pisze:z drugiej strony w benzynce jak mi wydmuchało uszczelke z powodu gazu
Po tym widać, że ktoś oszczędzał na montażu instalacji. Ja za moją zapłaciłem 2800zł, przelatałem ponad 44000km i jedyne co robię to co 10000km wymianę filtrów gazu, świec, olejów itp. Regulacje miałem dwie, wszystko pod kompem, tuż po montażu i do takiego stanu jaki mi odpowiada, czyli brak spadku mocy (lub naprawdę minimalny) i przełączenie automatyczne na benzynę przy 5500RPM. Wszystko na moje życzenie i wg tego jak ja chciałem.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-01-18, 14:21

theant pisze:
B 52 pisze:Zasoby ropy kończą się kolego. To będzie argument do podwyżki cen diesla ale może spowodować, że ceny aut na ropę spadną.
A benzyna to niby z czego jest robiona? Z tego samego co ON i jej cena jest wyższa tylko dlatego że proces jej wytwarzania jest droższy. Faktycznie był w tamtym roku (?) krótki okres że ON był 4-5 groszy droższy od benzyny, ale ta sytuacja miała źródło zupełnie gdzie indziej niż w "kończących się zasobach ropy". A te się tak szybko nie skończą, ci którzy twierdzą inaczej mają w tym swój cel - większą kasę.
Tak, jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

Diesel droższy w zakupie (wyjątkiem jest Lexus),
i droższy w naprawach.

I rzecz bardzo ważna - benzyna nie terkocze.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-18, 17:24

Quattro pisze:
Zresztą nie bez powodu Honda ogłosiła wycofanie z projektu Diesla (mimo, iż i-CTDI był bardzo chwalonym silnikiem),
Hmmm.. ten CTDI z tego co wiem to oni od Isuzu zakupili i osobiście wolał bym Hondowską bynę !! jeśli już.

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Post autor: mdzalewski » 2010-01-22, 23:51

ten cały gaz to jest gówno

i to piszę ja, który jeździ na gazie ponad 10 lat w różnych autach i mam trochę o LPG pojęcia...


instalacja gazowa zawsze stwarza jakieś problemy a przynajmniej problemiki


nigdy nie chciałbym mieć auta na gaz , nigdy

a mam dlatego, że taniej się jeździ a ja dużo jeżdżę i auto potrafi mi spalić do 20 litrów co przy aucie 7 osób, masie 2 tony, automacie i V6 jest wynikiem nie jakimś olbrzymim...

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-01-23, 12:08

A ja nie zamieniłbym gazu na ropę. Jest taniej i jakoś lepiej mi się jeździ , a jeżdżę od jakiś 13 lat. Może i są jakieś niedociągnięcia , ale to wszystko z winy gazowników , montują słabe elementy instalacji gazowych. Z resztą ja tych dociągnięć nie widzę , bo sam lubię sobie czasem pogrzebać przy autku. Odnośnie filtrów do gazu to sam zaglądam do nich raz na jakieś 2 lata. Jeśli tankuje się dobry gaz to nie ma potrzeby częściej.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-01-23, 12:55

Ja mialem 3 auta Pb+ lpg, jednego Pb oraz teraz kupilem diesla. Kupiłem znany 1.9 TDi...Diesla oplaca sie kupic jak przejezdza sie w jedna strone ponad 10km, silnik dlugo sie nagrzewa. Moj na szczescie ma podgrzewanie plynu chlodzacego i dmucha cieplym powietrzem szybciej niz zwykla benzyna, ale w wersjach bez tego cieple powietrze dmucha przy takich temp. po przejechaniu 10 km :-o . Samochodu z lpg bym juz nie chcial...sa dodatkowe przeglady, auto jest wrazliwsze na filtr powietrza, przewody WN, w bagazniku mamy zabrana przestrzen a w zime przy niewielkich odcinkach głównie sie jedzie jednak na benzynie nizeli na gazie. W trasie moje 1400kg kombi pali 5.3 l, w miescie jak jest powyzej O C pali ok. 7l. W miescie nie zachwyca mnie jezdzenie nim, ma 116hp do zwyklego startu spod swiatel starcza, ale nie robi wrazenia, natomiast pokazuje pazurki w trasie, ma super elastycznosc dzięki wysokiemu Nm (285Nm w 220hp SXie mialem o 10 Nm mniej). Lece caly czas na V biegu, czy jade 70 czy 160km/h...wystarczy tylko wcisnac gaz do konca i ciagnie tak samo
Ogolnie jestem b. zadowolony, do jezdzenia na codzien spelnia w 100% swoje zadanie, przyspiesza od 1500 obr/min samochod ciagnie do samego konca, nie ma tak jak w 200SXie, ze czasem musialem mocno redukowac biegi by turbo sie obudzilo.
Co do kosztów uzytkowania...paliwo wychodzi mi b. tanio, jednak wszystko jest sterowane przez komputer i dzieki temu jest wiele elementow, ktore moze nawalic. Dodatkowo jeszcze jest turbina, ktora tez nie jest wieczna. Ogolnie silniki 1.9TDi sa nie do zabicia, ale oprzyrządowanie do niego juz nie. Mysle, że jesli bym zwracal uwage tylko na koszty eksploatacji to wybralbym jakies proste 2.0+LPG, ale biorac przyjemnosc z jazdy wole mojego 1.9 TDi.

BTW: zagazujcie jakis skomplikowany silnik benzynowy(np. silnik z Celici VVTi ), wtedy to sie zaczna problemy i koszty części tez nie będą tanie.

Hyperion
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-27, 21:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Hyperion » 2010-01-24, 11:08

Wg mnie z gazem jest tyle problemów bo:
- samo paliwo jest bardzo słabej jakości, zasiarczone, propan-butan w różnych proporcjach, nawet w zimie kupisz na nie jednej stacji propanu jest mało...
- niektóre silniki nie dają się zagazować..taka Celica to nie wyjątek. Dużo zależy od konstrukcji silnika, na pewno silnik do gazu powinien być specjalnie przystosowany, w końcu to inne paliwo i inne warunki pracy silnika
- instalacje gazowe są mocno uniwersalne i jest problem ze zestrojeniem silnika

Jeżeli producent przewidziałby montaż instalacji LPG...przystosował do gazu silnik tak aby chociażby układ zaworowy wytrzymał wyższe temperatury, płyn chłodniczy miał podgrzewanie tak aby silnik szybko się rozgrzewał, bak na paliwo był mały i miał 20 litrów, a zbiornik gazu miał z 60 litrów. Do tego małe koło dojazdowe i bagażnik jest cały. Do silnika fabryczna instalacja dostrojona w "fabryce", gaz lepszej jakości i pewnie taki "układ" jeździłby długo i przyjemnie za naprawdę małą kasę.

A tak jest tanio, ale może być z problemami...niestety.

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2010-01-25, 20:40

EnDrIu pisze:ma 116hp do zwyklego startu spod swiatel starcza, ale nie robi wrazenia, natomiast pokazuje pazurki w trasie, ma super elastycznosc dzięki wysokiemu Nm (285Nm w 220hp SXie mialem o 10 Nm mniej). Lece caly czas na V biegu, czy jade 70 czy 160km/h...wystarczy tylko wcisnac gaz do konca i ciagnie tak samo
Pazurki...? :what:
Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać :) Elastyczność to jedno, ale moc to drugie. Jak w benzynowym 2.0 130KM zredukujesz np do III biegu, to nie ma bata żeby został z tyłu.

Ja cenię sobie charakterystykę silników z turbiną takich jak TDI za to, że bardzo dobrze dają sobie radę przy spokojnej jeździe. Że właśnie można jechać na niskich obrotach i dzięki wysokiemu momentowi zachować dynamikę wystarczająca do sprawnego poruszania się. Ale jak trzeba naprawdę gazu, to tylko redukcja i ognia. Nieważne czy benzyniak czy diesel. I wówczas liczą się koniki a nie niutonometry.
To co mi się podoba, to ze dzięki takiej charakterystyce do sprawnej jazdy w silnikach z turbinką wystarczy mniejsza moc. Ja np turlając się po mieście rzadko przekraczam 3 tys obr. I do takiego turlania wystarczyłby słaby 115 konny diesel, bo dół ma podobny jak moje 3.0 z ok 200KM.

Najlepiej mieć 200KM z mocnym dołem rzędu 400Nm, no ale cóż... :D

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2010-01-30, 13:27

Hyperion pisze:nawet w zimie kupisz na nie jednej stacji propanu jest mało...
z tego co wiem to proporcje w gazie w lato i zimie równią sie troche od siebie :D
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Unexy
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-06, 21:09
Lokalizacja: [TAT]

Post autor: Unexy » 2010-02-10, 13:38

Ale się temat rozbujał :D

Z tego, co tu czytam, przy moim trybie jazdy (ok 10 tyś rocznie, cykl mieszany, z przewagą tras krótkich - miasto i okolice, do 60 km - bardzo długie tylko kilka razy w roku) to raczej diesel odpada, szkoda zachodu. Moja Micra ma 12 lat, litrowy silnik, paliwa nie zżera aż tak strasznie wiele, bym musiała szukać wielkich oszczędności. Nie wiem jeszcze, czy będę za te 2, 3 lata kupować używkę czy nowe auto. Do instalacji gazowej jakoś nie czuję przekonania.

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi! :D

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-11, 13:16

EnDrIu pisze:(...) ma 116hp (...) pokazuje pazurki w trasie, ma super elastycznosc dzięki wysokiemu Nm (285Nm w 220hp SXie mialem o 10 Nm mniej). Lece caly czas na V biegu, czy jade 70 czy 160km/h...wystarczy tylko wcisnac gaz do konca i ciagnie tak samo
Sorry, ale Diesle to najmniej elastyczne silniki. Elastyczność to ZAKRES UŻYTECZNYCH OBROTÓW, nie zdolność do dobrego przyspieszania przy niskich obrotach. Audi ciągnie super od 1,5k rpm do samego końca - super, a ten koniec to gdzie, 4k? Zatem np. SR20DE, które ciągnie również od 1,5k rpm (słabo, nie powinno się tak robić ale na upartego może) do 7,x k rpm jest nieporównywalnie elastyczniejsze niż Twoje TDI. Dasz radę przeciągnąć na 3-ce w przedziale 25 - 160 km/h? Nie sądzę.
200SX miał 10Nm mniej, ale zapierdzielał nieporównywalnie lepiej niż Audi, prawda? Why? Bo silnik miał więcej mocy i był elastyczniejszy, co pozwoliło konstruktorom na zastosowanie innych przełożeń skrzyni biegów.

Honda oficjalnie zapowiedziała w niedalekiej przyszłości wycofanie się z produkcji Diesli. BMW chyba też. W tym roku ON podrożeje, ponieważ dołożą do niego nowy podatek. Tendencja będzie taka, aby ceny benzyny i ON się zrównały. Trzeba dobrze przeliczyć, zanim dokona się wyboru.

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-02-11, 14:02

pawel_p10 pisze:
EnDrIu pisze:(...) ma 116hp (...) pokazuje pazurki w trasie, ma super elastycznosc dzięki wysokiemu Nm (285Nm w 220hp SXie mialem o 10 Nm mniej). Lece caly czas na V biegu, czy jade 70 czy 160km/h...wystarczy tylko wcisnac gaz do konca i ciagnie tak samo
Sorry, ale Diesle to najmniej elastyczne silniki. Elastyczność to ZAKRES UŻYTECZNYCH OBROTÓW, nie zdolność do dobrego przyspieszania przy niskich obrotach.
Google Twoim przyjacielem:
Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych. Przenosząc to na jazdę, im elastyczniejszy silnik, tym rzadziej trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów, aby wykonać redukcję. W samochodach osobowych miarą własności dynamicznych jest czas rozpędzania pojazdu na biegu poprzedzającym bieg bezpośredni i na biegu bezpośrednim. Na biegu czwartym mierzy się czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h, zaś na biegu piątym od 80 do 120 km/h. Jest to istotna wielkość, ponieważ określa mobilność samochodu w warunkach szosowych. Krótsze czasy sprawiają, że samochód szybciej wyprzedza wolniejsze pojazdy, przez co skraca się okres, w którym kierowca i pasażerowie są narażeni na zagrożenia wynikające z wykonywania tego niebezpiecznego manewru.
Dla przykładu (na czerwono zaznaczyłem zeby nie trzeba bylo długo szukać):

Obrazek

Oba samochody wyposażone w turbo, to samo nadwozie, praktycznie identyczna pojemność i masa. Jak widać diesel ma nawet lepsze osiagi.

Jeśli sie nie zgadzacie znajdzcie podobne porownianie najlepiej wsrod jednego producenta i modelu.


EDIT: Zapomniałem dopisać o spalaniu różnica przy pełnym bucie była 5l/100km...oczywiscie diesla kupują osoby, które sporo jeżdzą i spalanie ma dla nich znaczenie.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-02-11, 14:43

EnDrIu, jest tylko jedno ale w tym porownaiu co zrobiles - 5spd vs 6spd. W tym wypadku mierzenie elastycznosci na 4tym i 5tym moim zdaniem nie ma sensu.

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-11, 15:36

EnDrIu pisze:Google Twoim przyjacielem:
Zgadza się. Jedyny fakt w przytoczonym przez Ciebie cytacie to:
EnDrIu pisze:Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych.
reszta zaś jest luźną interpretacją autora (motofakty? :) ).
Przeczytaj może to: http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... zny,716231

Co do porównania, które przytoczyłeś:
1. benzyna ma 5 biegów, Diesel 6,
2. pomiar tzw. elstyczności 60-100 km/h, czyli parametr mówiący o bezpieczeństwie itp. - wszystko fajnie, ale nie ma pomiaru na 3. biegu dla 1.8T, gdzie ten czas będzie najkorzystniejszy. Obecnie odchodzi się takich kretyńskich porównań pokazując najlepsze czasy 60 -> 100 km/h,
3. przykład, który podałeś potwierdza, że dla osiągów najważniejsza jest moc :).

Spalanie - Diesel rządzi ofkorz.

[ Dodano: 2010-02-11, 15:40 ]
EnDrIu pisze:Krótsze czasy sprawiają, że samochód szybciej wyprzedza wolniejsze pojazdy, przez co skraca się okres, w którym kierowca i pasażerowie są narażeni na zagrożenia wynikające z wykonywania tego niebezpiecznego manewru.
... dlatego mierząc elastyczność 2-u litrowych silników benzynowych, w przedziale 60 - 100 km/h, konsekwentnie posługujemy się 4. biegiem. Luzik.
P10 SLX -> P10 GT -> P11 GT Top Sport "Need For Speed" Edition

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-02-11, 18:15

pawel_p10 pisze:
EnDrIu pisze:Google Twoim przyjacielem:
Zgadza się. Jedyny fakt w przytoczonym przez Ciebie cytacie to:
EnDrIu pisze:Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych.
reszta zaś jest luźną interpretacją autora (motofakty? :) ).
Przeczytaj może to: http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... zny,716231

Co do porównania, które przytoczyłeś:
1. benzyna ma 5 biegów, Diesel 6,
2. pomiar tzw. elstyczności 60-100 km/h, czyli parametr mówiący o bezpieczeństwie itp. - wszystko fajnie, ale nie ma pomiaru na 3. biegu dla 1.8T, gdzie ten czas będzie najkorzystniejszy. Obecnie odchodzi się takich kretyńskich porównań pokazując najlepsze czasy 60 -> 100 km/h,
3. przykład, który podałeś potwierdza, że dla osiągów najważniejsza jest moc :).
Wybaczcie, ale diesel ma mniejszy zakres obrotow dlatego sie montuje w mocniejszych 6 biegów...prosze znajdzie porownianie gdzie bylby spelnione takie same kryteria-model, pojemnosc, turbodoladowanie i do tego taka sama ilosc biegow i wtedy przejdziemy do merytorycznej dyskusji, krytykowac jest najlatwiej.
Gdyby nawet znalazbym z taka sama iloscia biegów to byscie napisali, ze zaraz zaraz przy 60km/h w benzyniaku masz zalozmy 2.5 tys obr. a w dieslu to juz z 3 tyś i ze tez nie jest rowna walka- sa to zupelnie inne konstrukcje, ktore wymagaja czegos innego, mozna by powiedziec, ze zaraz, ale diesel ma doładowanie x.x bara a benzyna ma mniejsze i ze jak sie podniesie doladowanie to przeciez bedzie szybszy. Wezcie pod uwage, ze przyspieszenie jest identyczne obu aut przy oszczednosci 5l na 100km/h...i co diesel taki jest wolny? Czy warto placic 5l wiecej za paliwo tylko po to by miec benzyne?
Jasne, ze wolalbym jakas v8 pod maska zamiast diesla, ba kupilbym benzyne 2.0 jesli silnik spelnialby dwa warunki-mialby podobne osiagi i palil tyle co moj(dodam, ze auto wazy 1400kg jest duzo ciezsze od Primery m.in. na wyposazenie)

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-11, 20:02

Relax :).
Nikt nie twierdzi, że Diesel jest bleee. Chodzi o:
1. Pik momentu obr. przy niskich rpm wcale nie świadczy o tym, że fura jest elastyczna,
2. Nie można rajcować się różnicą max moment obr. Diesla vs benzyny, bo ze względu przełożenia skrzyni na kołach wcale nie jest już tak różowo. Poza tym istotne jest również ile tego momentu mamy w funkcji obrotów,
3. O osiągach auta świadczy raczej jego moc, nie moment,
4. TAK, DIESEL MNIEJ PALI,
5. Benzyna może okazać się tańsza w naprawach.

Mając na względzie powyższe, a także zapowiadane podwyżki cen ON oraz ilość "zdrowych", "z niskim przebiegiem" Diesli na rynku zastanowiłbym się 2 razy przed zakupem ropniaka.

Peace.

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-02-11, 20:24

pawel_p10 pisze:Relax :).
Nikt nie twierdzi, że Diesel jest bleee. Chodzi o:
1. Pik momentu obr. przy niskich rpm wcale nie świadczy o tym, że fura jest elastyczna,
2. Nie można rajcować się różnicą max moment obr. Diesla vs benzyny, bo ze względu przełożenia skrzyni na kołach wcale nie jest już tak różowo. Poza tym istotne jest również ile tego momentu mamy w funkcji obrotów,
3. O osiągach auta świadczy raczej jego moc, nie moment,
4. TAK, DIESEL MNIEJ PALI,
5. Benzyna może okazać się tańsza w naprawach.

Mając na względzie powyższe, a także zapowiadane podwyżki cen ON oraz ilość "zdrowych", "z niskim przebiegiem" Diesli na rynku zastanowiłbym się 2 razy przed zakupem ropniaka.

Peace.
Poki nie przedstawisz jakis danych potwierdzajacych Twoje teorie nasza dyskusja nie ma sensu...znajdz porownanie elastycznosci wg Twoich zalozen podobnych aut diesel i benzyna. Nigdzie nie widzialem testu na II biegu od 60-100 i nazywanie tego testem elastycznosci, ale moze Tobie sie uda.

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-11, 20:45

Endriu wybacz, ale nie będę szukał. Sprostuj mnie, ale Twoje poprzednie auto, 200SX mimo mniejszego momentu było wyraźnie szybsze niż obecne. Wystarczyło zredukować bieg.
Musi być jakiś powód tego, że Accord TypeR mimo swoich marnych 215 Nm do 100-ki rozpędza się w 7,2s, natomiast Audi 1.9 TDI dysponujące momentem 225 Nm potrzebuje 11,3s.
P10 SLX -> P10 GT -> P11 GT Top Sport "Need For Speed" Edition

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-02-11, 20:58

pawel_p10 pisze:Endriu wybacz, ale nie będę szukał. Sprostuj mnie, ale Twoje poprzednie auto, 200SX mimo mniejszego momentu było wyraźnie szybsze niż obecne. Wystarczyło zredukować bieg.
Musi być jakiś powód tego, że Accord TypeR mimo swoich marnych 215 Nm do 100-ki rozpędza się w 7,2s, natomiast Audi 1.9 TDI dysponujące momentem 225 Nm potrzebuje 11,3s.
Spoko nie chce Ci sie szukac (nie sadze bys cos takiego znalazl, ale to inna sprawa) od lat elastyczność jest podawana 60-100 czy 80-120 przy okreslonych biegach i mysle, ze to jest wlasnie wykladnia a nie Twoje porownywanie 60-100 na II biegu...argumentem jest praktycznie kazde dane techniczne pojazdów, ktore mozemy znalezc w gazetach, w internecie czy dane producenta. Jesli sie myle to proszę żebys pokazal jakies dane wg Twojego pojecia elastycznosci.

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-11, 21:15

Ok, zaczynam pić wódkę, więc nie wyobrażam sobie lepszego momentu, aby skończyć tą dyskusję (na dziś). Jednakże wytłumacz mi, jaki sens ma podawanie jako miarodajnego, świadczącego o bezpieczeństwie, pomiaru przyspieszenia 60 - 100 km/h Primery GT na 4. biegu, skoro mogę to zrobić ponad 2x szybciej na 2. biegu? Problem jest w założeniu pomiaru (wymóg 4. biegu) czy w silniku?
Jak rozumiem 200SX robi wiatrak z Audi?
Pamiętasz jak PMW pokazał filmik obrazujący przyspieszenie 80-120 swojego A6 V6 2.5TDI? Jako posiadacz 200SX`a napisałeś, że "nie jedzie"...

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-11, 21:27

Panowie ja mam pomysł, widać że każdy trzyma się swojego, więc na Ogólnopolskim zrobimy szereg pomiarów wskazując kto ma rację.

Jedynie swoje dodam że aby porównać silnik diesla z benzyną należało by zamontować w nich taką samą skrzynię biegów (a dlaczego?? a to już zapraszam do wiedzy na temat Teorii Maszyn i Mechanizmów).
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-02-11, 22:34

Już raz podawałem w tym temacie, ale się powtórzę, bo ja tam zawsze elastyczność inaczej widziałem :) :
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... t-das.aspx
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-02-11, 22:58

Ja jestem za LPG
Na sekwencji przejechałem 100.000 km co 15.000 km wymiana filtra i nic więcej . (samochód poszedł do kasacji ) .
Jak diesel do tylko starej konstrukcji bym szukał np. 2,5 TD lub 2,9 TD mercedesa
Nowe diesel to porażka , drogo wychodzi serwis w razie awarii .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Post autor: mdzalewski » 2010-02-11, 23:10

Truszczu pisze:Już raz podawałem w tym temacie, ale się powtórzę, bo ja tam zawsze elastyczność inaczej widziałem :) :
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... t-das.aspx
jakaś połowiczna prawda (nie pisząc ze głupoty), bo przeliczyłem zgodnie z tym co pisało dane dla amerykańskiego silnika V8 i wyszło 1,9

biorą teraz pod uwagę takie sprawy jak, np. zmienne fazy rozrządu i inne techniczne rozwiązania mające za zadanie poprawę momentu/elastyczności na określonych obrotach to ten artykuł ma się nijak.

jednak najważniejszy jest przebieg tego momentu, nawet nie to że jest na niskich obrotach, bo często jest w wąskim zakresie obrotów
GrzegorzPPP pisze:
Dzisiejsze instalacje gazowe pozwalają jeździć naprawdę komfortowo :)
era LPG się kończy, nowe silniki FSI, TFSI, Hybrydy, znacznie utrudniają a nawet uniemożliwiają montaż LPG

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-11, 23:19

mdzalewski pisze: FSI
Poczytaj co się dzieje z kanałami ssącymi, które nie są czyszczone benzyną :).
P10 SLX -> P10 GT -> P11 GT Top Sport "Need For Speed" Edition

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Post autor: mdzalewski » 2010-02-12, 01:21

pawel_p10 pisze:
mdzalewski pisze: FSI
Poczytaj co się dzieje z kanałami ssącymi, które nie są czyszczone benzyną :).
o to może gaz by czyścił ?

już przecież w niektórych FSI montują LPG

Awatar użytkownika
pawel_p10
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pawel_p10 » 2010-02-12, 10:51

EnDrIu pisze:Spoko nie chce Ci sie szukac (nie sadze bys cos takiego znalazl, ale to inna sprawa) od lat elastyczność jest podawana 60-100 czy 80-120 przy okreslonych biegach i mysle, ze to jest wlasnie wykladnia a nie Twoje porownywanie 60-100 na II biegu
Automoto, nr 4 (119) kwiecień 2006, strona 42, porównanie Porsche 911 Carrera (370 Nm, 6 biegów manual) oraz Cayman`a S (340 Nm, 6 biegów manual). Czasy:
1. 60-100: Carrera 2,6s, Cayman 2,8s,
2. 80-120: Carrera 3,1s, Cayman 3,2s.
Nie do wykręcenia na 4. i 5. biegu, right?

[ Dodano: 2010-02-12, 10:55 ]
Golf 1.9TDI z tabelki, którą załączyłeś ma 320Nm, prawie tyle co Cayman, a jest ponad 2x wolniejszy w przedziale 60-100. Leo, why?

[ Dodano: 2010-02-12, 14:25 ]
Ta sama gazeta, Civic 1.8 i-VTEC, 140 kucy, 174Nm, 60-100 w 5,2s, Leon 2.0 FSI 5,3s, C4 2.0 5,1s.

[ Dodano: 2010-02-13, 14:09 ]
Truszczu pisze:Już raz podawałem w tym temacie, ale się powtórzę, bo ja tam zawsze elastyczność inaczej widziałem :) :
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... t-das.aspx
- elastyczność momentu obrotowego, czyli iloraz momentu maksymalnego do momentu przy obrotach mocy maksymalnej. Oznaczę go "em".

Czyli silnik o płaskim przebiegu momentu, który to moment nieznacznie opada w rejonach mocy maksymalnej, ma niższy współczynnik elastyczności momentu obr. Według tego SR20DE jest elastyczniejszy od SR20VE, co jest ewidentną bzdurą.

Zacytuję komentarz do tych wzorów z forum tdi-tuning.

"Pamiętajmy jednak, że silnik benzynowy zwykle ma moment obrotowy płaski bądź narastający w miarę wzrostu obrotów (przykład:VTEC). W takim wypadku wartości jakie po przeliczeniu wychodzą są absurdalnie śmieszne. A wiemy przecież, że vtec-i jeżdżą i to całkiem sympatycznie.

Większość "dmuchanych" małych diesli, ma pik, po którym emocje opadają. Przez co często nie przy 4000 ale przy 3000 już nic ciekawego się nie dzieje. Moc maksymalna pomiędzy 3000 a 4000 obr różni się o 3-4% Moment natomiast leci nieubłaganie na pysk :wink: . Przeciążenie spada, ale czy elastyczność także ?

Ile wtedy tak na prawdę wynosi jego elastyczność :?: :)


Przeliczanie elastyczności według tego prostego wzoru w technikum liczona zwykle była dla FSO1500 i FSO1300. I miało to sens (wiem bo sam to przechodziłem :wink: ) .

W silnikach doładowanych zbyt wiele się dzieje. Zbyt łatwo wpłynąć na wartości maksymalne, ich poziom oraz położenie w skali obrotów i zbyt łatwo wpłynąć na to co jest między nimi.

Czy da się podnieść moc nie wpływając na max moment obrotowy ?
Pewnie że się da :)
Ale czy zgodnie ze wzorem taka modyfikacja sprawia że silnik jest bardziej elastyczny ?
A może mniej elastyczny, w końcu obroty przy jakim osiągana jest moc max są niższe od fabrycznych :roll:
Czy jazda tym samym autem będzie przyjemniejsza, a może nie będzie ?"
P10 SLX -> P10 GT -> P11 GT Top Sport "Need For Speed" Edition

Awatar użytkownika
covax2
nowy na forum
Posty: 38
Rejestracja: 2010-10-08, 10:36
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kozy

Post autor: covax2 » 2012-01-22, 20:47

Tak sobie czytam waszą dyskusje z perspektywy 2 lat. Jak widać benzyna okazała się wyborem lepszym, diesel jest drogi, naprawy diesli sa mega drogie, obecne diesle są nieziemsko usterkowe szczególnie 1,5 renault czy 2.0 VW ale w sumie benzyna od VW obecnie tez jest do bani...

jak chodzi o porównanie, ja mam almerę 1,5 98km - nic szczegolnego średnie spalanie 7,5l/100km, przyspieszenie do 100 katalogowo 13,1s , moj kolega ktory od jakiegos tam czasu ma golfa IV 1,9tdi 90km od zawsze sie ze mna kłocił ze ma lepiej bo ma turbo, ze jest elastyczny, oszczedny i w ogole, nie wspominajac ze dzięki temu ze ba turbo to mnie pod swiatłami zostawi. Zapytałem go ile mu to jego tdi spala, wyszło 6,8 , czyli 0,7l na 100km różnicy w spalaniu. Jaki czas temu jechalismy wiekszą grupą do wrocławia od nas z bielska, wiec pojechalismy na dwa samochody, sprobowalismy się pod światłami, szczerze bałem się że dostane, bo w obu samochodach po 4 osoby, diesle ponoc lepiej znoszą obciazenia i w ogole i co ? mi sie chciało smiać a kolega już zaczał szukać jakiś usterek w swoim tdi, bo to niemożliwe by dostał odemnie pod światłami, przy wyprzedzaniu w ogole nie było mowy konkurowaniu bo ja sobie przy 90km/h spokojnie wrzucam 3jke i moge lecieć do 140km/h on w tdi już nie. Genelranie do wrocka jechalismy raczej spokojnie w okolicach 100km/h tak by zobaczyć ile samochody spalą. W tdi spodziwałem się 4-4,5l ale okazało się 5,3l jakież było zaskoczenie kolegi gdy u mnie okazało się że Ala spaliła 5,5l !! w drodze powrotnej obaj jechaliśmy już zdecydowanie szybciej bo w okolicach 130km/h i znów zaskoczenie bo oba samochody spaliły ok 7l. Co do awaryjności akurat jego egzemplarza nie ma większych problemów bo samochód od nowości w rodzinie i niesamowicie zadbany przebieg na dzień dzisiejszy około 120tys, ale przytrafiały sie jakieś drobnostki, u mnie jak na razie też bezproblemowo. Jednak w tym przypadku warto się zastanowić czy był sens wykładać za tego golfa w salonie ponad 60tys nie mając na wyposażeniu nawet klimatyzacji. Almerę kupiłem używaną ale nowa w saloniew analogicznym okresie jak golf kosztowała jakieś 45-47tys ( elektryka klima 4 poduchy itd). Diesel w VW miał się zwrócić na różnicy w cenie paliwa i mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo, jednak okazało się iż wcale się nie zwrócił.

Znam przypadki gdzie znajomi pokupowali diesle i żałują bo koszty serwisu ich przerażają, a przyjemność z jazdy znacznie im spadła.

Ja osobiscie raczej "gnojowozu" bym nie kupił, chyba ze miałbym dostep do megataniego paliwa od jakiegos znajomego, to może wtedy bym to rozważył :)

Co do porównań jakie robicie prosta sprawa, zapytajcie sami siebie dlaczego w F1 albo w rajdach nie startują diesle ? bo nadają sie tylko do monotonnej stałej jazdy -> LeMans

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-22, 20:54

covax2 Diesle maja duży moment obrotowy ale tylko w piku. Benzyna ma na całej długości, wiec wiadomo ze zawsze wygrasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”