![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1133/30b0acd6f38ca49dm.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1143/c3bb6b003c25ac90m.jpg)
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
nie żartuj sobie .... PoważnieManiek-ol pisze:To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy
spotkałem się z tym .. ale nie aż taki "rów" .. u mnie w nowych i starych tarczach tak nie było ... ale jeśli faktycznie tak jest (aż tak) to sorry ..Maniek-ol pisze:uźwa , co Wy wypisujecie ? To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
A wiesz ile może jej zejść? Zapewne po 1mm na stronę. Także nie ma aż tak wielkiego zagrożenia.toio pisze:Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie.
Skoro tak uważasz, to bierz tarczę do ręki, i naginaj z nią do sklepu, z którego ją kupiłeś. Oddaj jako reklamację, poproś o taką bez nacięcia i tyle.toio pisze:Na mój rozum to wada produkcyjna nie wychwycona na kontroli jakości. I będzie bić i falować podczas hamowania.
johny nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać więc jak już to zwrot kasy będzie.. A co z tym przypadkiem że połówki tarcz mają w różnych miejscach różne wymiaryjohny_fellow pisze:Oddaj jako reklamację, poproś o taką bez nacięcia i tyle.
tutaj chyba masz rację ....johny_fellow pisze:Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie.
A wiesz ile może jej zejść? Zapewne po 1mm na stronę. Także nie ma aż tak wielkiego zagrożenia.
Mój jakiegoś super też jeszcze nie matoio pisze:Mój rozum nie ma super doświadczenia stąd pytanie na forum.
Ktoś chyba cię okłamał. Nie wierzę, że coś takiego jak tarcze hamulcowe występuje w ilości 2 sztuk, i koniec.toio pisze:nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać
Nie sądzę, żeby wyważarka do kół coś pokazała. Koło jest o wiele większe i cięższe od samej tarczy hamulcowej.toio pisze:Przyszło mi właśnie do głowy czy nie wrzucić na wyważarkę opon i nie sprawdzić jakie mają bicie - da się taki myk zrobić?
Ciężko powiedzieć. Kwestia odlewu etc.toio pisze:A co z tym przypadkiem że połówki tarcz mają w różnych miejscach różne wymiary
to jest tarcza która była kiedyś produkowana, a została już wycofana z produkcji jakiś czas temu. Leżała na półkach i się kurzyła. Po rozmowie z Gr00bym, który zaopatruje większość PasswordJDM w te tarcze, wiem że nie występuję już one w katalogach od jakiegoś czasu.johny_fellow pisze:nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać
Ktoś chyba cię okłamał. Nie wierzę, że coś takiego jak tarcze hamulcowe występuje w ilości 2 sztuk, i koniec.
na zwykłej tokarce nie da rady sprawdzić (pracowałem na takich zabytkach w technikum) tylko na takiej elektronicznej z czujnikami na wale.toio pisze:Tokarza mam w rodzinie, to się jutro może podskoczy
no i? w czym problem, bo mierzysz chyba od płaszczyzny do której dociskają klocki (czerwony kolor - to masz opisane na tarczy 16mm) a nie między płaszczyzną hamowania i odlewu (żółty kolor)toio pisze:W jednym miejscu tarczy połówki maja po 5mm, obróci się tarcze o 1/3 obrotu i już mamy 4,5 z jednej strony i 5,5 z drugiej strony.
Napisane wyżej. BREMBO ORO (SPORT) produkowane we Włoszech i z nie nawiercanymi otworami tylko z odlewanymi (przynajmniej tak są produkowane te nowe, starsze nie wiem - to jest ta starsza produkcja). W cenie jak kiedyś patrzyłem 650zł netto komplet.scubzik pisze:jakie to jest Brembo ? Polskie ?
mierząc tak jak czerwony kolor to jest 18 wszędzie. Tylko zastanawia mnie dlaczego jest taka różnica pomiędzy połówkami. Ktoś się spotkał z czymś takimjawert pisze:no i? w czym problem, bo mierzysz chyba od płaszczyzny do której dociskają klocki (czerwony kolor - to masz opisane na tarczy 16mm) a nie między płaszczyzną hamowania i odlewu (żółty kolor)
Oczywiście, że tak niejednokrotnie ... odlew ma być równy przy powierzchniach ciernych klocka oraz ma być wyważony - a jak wygląda wewn to już kwestia wytopu/ odlewu. Po drugie jeśli tarcza ma np grubość 20 mm to jej minimalny wymiar dopuszczany przez producenta wynosi ok 16/17mm. Więc i tak jeśli ją dojedziesz do dopuszczalnej minimalnej grubości to i tak zostanie Ci towaru na tarczy.toio pisze:Ktoś się spotkał z czymś takim
sorry nie zwróciłem uwagi ..toio pisze:Napisane wyżej. BREMBO ORO (SPORT) produkowane we Włoszech
DokładnieManiek-ol pisze:To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
Bez paniki bo jak robię w tym fachu ileś lat to w większości takie coś widzę i jeszcze żadna nigdy nawet minimalnie nie biłaMicra20 pisze:Tarcza do wymiany, tylko pytanie co spowodowało takie uszkodzenie?
trudno powiedzieć. Przesiadłem się z nie wentylowanej na wentylowana grubszą. Więc poprawa jest znaczna. A co do skuteczności hamowania z dużych prędkości to też na razie nie mogę nic powiedzieć bo tarcze i klocki są jeszcze w fazie docierania.Niski1 pisze:Jak się spisuje ta tarcza i jakiej firmy zastosowałeś do niej klocki?
Mnie również - leżą obok mnie w pudełku nowiutkie ATE 300 mm i również mają takie wybranie. Nie wygląda na przypadkowe spowodowane bąblem powietrza, tylko wykonane mechanicznie i celowo.podj pisze:Jakoś mnie nie przekonałeś. Za równa ta powierzchnia. Wygląda jak po obróbce mechanicznej. Kierował bym się jednak w stronę wyważenia....