Uszkodzona tarcza hamulcowa
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Uszkodzona tarcza hamulcowa
Możecie mi powiedzieć co sądzicie o takim uszkodzeniu tarczy ? Dyskwalifikuje ją, czy ryzykować i zakładać??
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
wg mnie może "bić"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
nie żartuj sobie .... Poważnie ? Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie. To jest tyko na jednej tarczy druga jest idealna.Maniek-ol pisze:To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy
Dodatkowo te dwie połówki wentylowane nie są zawsze równe. W jednym miejscu tarczy połówki maja po 5mm, obróci się tarcze o 1/3 obrotu i już mamy 4,5 z jednej strony i 5,5 z drugiej strony. Druga tarcza ma podobnie tylko że mniejsza różnica.
Na mój rozum to wada produkcyjna nie wychwycona na kontroli jakości. I będzie bić i falować podczas hamowania.
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
spotkałem się z tym .. ale nie aż taki "rów" .. u mnie w nowych i starych tarczach tak nie było ... ale jeśli faktycznie tak jest (aż tak) to sorry ..Maniek-ol pisze:uźwa , co Wy wypisujecie ? To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Wg mnie Maniek-ol ma rację.
Zauważcie, że ta tarcza jest dodatkowo nawiercana. W celu prawidłowego wyważenia mogli zebrać trochę materiału.
Zauważcie, że ta tarcza jest dodatkowo nawiercana. W celu prawidłowego wyważenia mogli zebrać trochę materiału.
A wiesz ile może jej zejść? Zapewne po 1mm na stronę. Także nie ma aż tak wielkiego zagrożenia.toio pisze:Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie.
Skoro tak uważasz, to bierz tarczę do ręki, i naginaj z nią do sklepu, z którego ją kupiłeś. Oddaj jako reklamację, poproś o taką bez nacięcia i tyle.toio pisze:Na mój rozum to wada produkcyjna nie wychwycona na kontroli jakości. I będzie bić i falować podczas hamowania.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
johny nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać więc jak już to zwrot kasy będzie.. A co z tym przypadkiem że połówki tarcz mają w różnych miejscach różne wymiary ? Przyszło mi właśnie do głowy czy nie wrzucić na wyważarkę opon i nie sprawdzić jakie mają bicie - da się taki myk zrobić??? Mój rozum nie ma super doświadczenia stąd pytanie na forum.johny_fellow pisze:Oddaj jako reklamację, poproś o taką bez nacięcia i tyle.
tutaj chyba masz rację ....johny_fellow pisze:Przecież jak tam trochę tarczy zejdzie to mi się rant odłamie.
A wiesz ile może jej zejść? Zapewne po 1mm na stronę. Także nie ma aż tak wielkiego zagrożenia.
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Mój jakiegoś super też jeszcze nie matoio pisze:Mój rozum nie ma super doświadczenia stąd pytanie na forum.
Ktoś chyba cię okłamał. Nie wierzę, że coś takiego jak tarcze hamulcowe występuje w ilości 2 sztuk, i koniec.toio pisze:nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać
Nie sądzę, żeby wyważarka do kół coś pokazała. Koło jest o wiele większe i cięższe od samej tarczy hamulcowej.toio pisze:Przyszło mi właśnie do głowy czy nie wrzucić na wyważarkę opon i nie sprawdzić jakie mają bicie - da się taki myk zrobić?
Podjedź do jakiegoś doświadczonego tokarza, który zajmuje się również toczeniem tarcz. On na tokarce powinien wychwycić, jeżeli coś będzie nie tak jak być powinno.
Ciężko powiedzieć. Kwestia odlewu etc.toio pisze:A co z tym przypadkiem że połówki tarcz mają w różnych miejscach różne wymiary
Podjedź do porządnego tokarza, i powinieneś będziesz wiedział co i jak.
Poza tym jeżeli to oryginalne brembo, to wszystko powinno być OK.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
to jest tarcza która była kiedyś produkowana, a została już wycofana z produkcji jakiś czas temu. Leżała na półkach i się kurzyła. Po rozmowie z Gr00bym, który zaopatruje większość PasswordJDM w te tarcze, wiem że nie występuję już one w katalogach od jakiegoś czasu.johny_fellow pisze:nie dostane już takiej tarczy na rynku. Te tarcze które mam to są ostatnie 2 szt. jakie można było dostać
Ktoś chyba cię okłamał. Nie wierzę, że coś takiego jak tarcze hamulcowe występuje w ilości 2 sztuk, i koniec.
A jest to Brembo ORO. Tokarza mam w rodzinie, to się jutro może podskoczy
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
no biorąc pod uwagę to co piszą np. tu:
http://portal.promoto.eu/news/66-wadliwe_tarcze_
to można się zastanawiać czemu frez na tarczy toio, jest taki głęboki a przynajmniej na taki wygląda...
Poza tym .. jakie to jest Brembo ? Polskie ? Słyszałem opinie, że niestety popsuły się bardzo jeśli chodzi o jakość , może stąd taki frez..
http://portal.promoto.eu/news/66-wadliwe_tarcze_
to można się zastanawiać czemu frez na tarczy toio, jest taki głęboki a przynajmniej na taki wygląda...
Poza tym .. jakie to jest Brembo ? Polskie ? Słyszałem opinie, że niestety popsuły się bardzo jeśli chodzi o jakość , może stąd taki frez..
na zwykłej tokarce nie da rady sprawdzić (pracowałem na takich zabytkach w technikum) tylko na takiej elektronicznej z czujnikami na wale.toio pisze:Tokarza mam w rodzinie, to się jutro może podskoczy
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
no i? w czym problem, bo mierzysz chyba od płaszczyzny do której dociskają klocki (czerwony kolor - to masz opisane na tarczy 16mm) a nie między płaszczyzną hamowania i odlewu (żółty kolor)toio pisze:W jednym miejscu tarczy połówki maja po 5mm, obróci się tarcze o 1/3 obrotu i już mamy 4,5 z jednej strony i 5,5 z drugiej strony.
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
toio, chyba pozostaje po prostu montaż . i badanie zachowania tarczy
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Napisane wyżej. BREMBO ORO (SPORT) produkowane we Włoszech i z nie nawiercanymi otworami tylko z odlewanymi (przynajmniej tak są produkowane te nowe, starsze nie wiem - to jest ta starsza produkcja). W cenie jak kiedyś patrzyłem 650zł netto komplet.scubzik pisze:jakie to jest Brembo ? Polskie ?
mierząc tak jak czerwony kolor to jest 18 wszędzie. Tylko zastanawia mnie dlaczego jest taka różnica pomiędzy połówkami. Ktoś się spotkał z czymś takim ? Jutro jak znajdę chwile to tokarza i oponiarza zaliczę.jawert pisze:no i? w czym problem, bo mierzysz chyba od płaszczyzny do której dociskają klocki (czerwony kolor - to masz opisane na tarczy 16mm) a nie między płaszczyzną hamowania i odlewu (żółty kolor)
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Oczywiście, że tak niejednokrotnie ... odlew ma być równy przy powierzchniach ciernych klocka oraz ma być wyważony - a jak wygląda wewn to już kwestia wytopu/ odlewu. Po drugie jeśli tarcza ma np grubość 20 mm to jej minimalny wymiar dopuszczany przez producenta wynosi ok 16/17mm. Więc i tak jeśli ją dojedziesz do dopuszczalnej minimalnej grubości to i tak zostanie Ci towaru na tarczy.toio pisze:Ktoś się spotkał z czymś takim
Z nissanem od 2005 roku
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
sorry nie zwróciłem uwagi ..toio pisze:Napisane wyżej. BREMBO ORO (SPORT) produkowane we Włoszech
zakładaj i badaj .. w razie co napisz czy te tarcze są coś warte
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
homik123456 napisał/a:
Szymeq, ale wiadomo tez ze sa tacy co jada do konca ze prawie juz te zebra tylko sa Spotkalem sie z tym kiedys na warsztacie jak mialem praktyke. kobieta przyjechala ze nie hamuje juz jej auto.A sie okazalo ze tarcz i klockow prawie nie ma.
O to się nie martwię, zawsze jak widzę zbliżające się Min. to wszystko idzie na śmietnik.
Edit:
Dziś byłem u tokarza, stwierdził że tarcza jest jak najbardziej oki, a tak wyfrezowane tarcze zdarzają się.
Tak więc za jakiś czas montaż i ocena sprawności hamowania.
Szymeq, ale wiadomo tez ze sa tacy co jada do konca ze prawie juz te zebra tylko sa Spotkalem sie z tym kiedys na warsztacie jak mialem praktyke. kobieta przyjechala ze nie hamuje juz jej auto.A sie okazalo ze tarcz i klockow prawie nie ma.
O to się nie martwię, zawsze jak widzę zbliżające się Min. to wszystko idzie na śmietnik.
Edit:
Dziś byłem u tokarza, stwierdził że tarcza jest jak najbardziej oki, a tak wyfrezowane tarcze zdarzają się.
Tak więc za jakiś czas montaż i ocena sprawności hamowania.
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
DokładnieManiek-ol pisze:To wybranie w tarczy jest efektem wyważenia tarczy. TAK MA BYĆ.
Bez paniki bo jak robię w tym fachu ileś lat to w większości takie coś widzę i jeszcze żadna nigdy nawet minimalnie nie biłaMicra20 pisze:Tarcza do wymiany, tylko pytanie co spowodowało takie uszkodzenie?
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
trudno powiedzieć. Przesiadłem się z nie wentylowanej na wentylowana grubszą. Więc poprawa jest znaczna. A co do skuteczności hamowania z dużych prędkości to też na razie nie mogę nic powiedzieć bo tarcze i klocki są jeszcze w fazie docierania.Niski1 pisze:Jak się spisuje ta tarcza i jakiej firmy zastosowałeś do niej klocki?
Klocki zastosowałem ATE, ale już widzę, że dobry wybór. Miękki klocek więc mikropęknięcia, które często powstają w takich tarczach mogą nie wystąpić.
Uszkodzenie, które opisałem w pierwszym poście nie jest uszkodzeniem. Tarcze nie biją i faktycznie musi to być wyważenie tarczy.
Brat w Accordzie w tarczach ATE ma podobne wybranie materiału, tylko odrobinę mniejsze.
SPRZEDAM !
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
Ile forumowiczów tyle opinii.
Wg mnie nie masz się czego obawiać. Kiedyś jeszcze na studiach robiliśmy pomiary bicia niedolanych tarcz hamulcowych - bo to co widać na zdjęciach nie jest efektem wyważania. Wystarczy spojrzeć na powierzchnię, nie jest ona po narzędziu skrawającym, chyba, że użyto laserowego
Do rzeczy: wpływ takich ubytków nie jest znaczący dla całego układu jezdnego z uwagi na średnicę/wagę i prędkość obwodową.
Wszystkim niedowiarkom proponuję na tokarce wytoczyć "dekielek" z rantem pasujący do otworu w tarczy. W deklu koniecznie nakiełkiem zrobić nawiercenie w osi od strony rantu (rant będzie się opierał na powierzchni tarczy tak by dekielek nie przelatywał).
Następnie kawałek deski przebić gwoździem 100, ustawić na płaskiej powierzchni i teraz tarcze z zapasowanym deklem od strony wewnętrznej umieścić na ostrzu gwoździa.
Łatwo się wtedy przekonacie, że nawet tarcze bez widocznych defektów nie zachowują równowagi - od cała tajemnica.
Wg mnie nie masz się czego obawiać. Kiedyś jeszcze na studiach robiliśmy pomiary bicia niedolanych tarcz hamulcowych - bo to co widać na zdjęciach nie jest efektem wyważania. Wystarczy spojrzeć na powierzchnię, nie jest ona po narzędziu skrawającym, chyba, że użyto laserowego
Do rzeczy: wpływ takich ubytków nie jest znaczący dla całego układu jezdnego z uwagi na średnicę/wagę i prędkość obwodową.
Wszystkim niedowiarkom proponuję na tokarce wytoczyć "dekielek" z rantem pasujący do otworu w tarczy. W deklu koniecznie nakiełkiem zrobić nawiercenie w osi od strony rantu (rant będzie się opierał na powierzchni tarczy tak by dekielek nie przelatywał).
Następnie kawałek deski przebić gwoździem 100, ustawić na płaskiej powierzchni i teraz tarcze z zapasowanym deklem od strony wewnętrznej umieścić na ostrzu gwoździa.
Łatwo się wtedy przekonacie, że nawet tarcze bez widocznych defektów nie zachowują równowagi - od cała tajemnica.
Mnie również - leżą obok mnie w pudełku nowiutkie ATE 300 mm i również mają takie wybranie. Nie wygląda na przypadkowe spowodowane bąblem powietrza, tylko wykonane mechanicznie i celowo.podj pisze:Jakoś mnie nie przekonałeś. Za równa ta powierzchnia. Wygląda jak po obróbce mechanicznej. Kierował bym się jednak w stronę wyważenia....
Miałem też do czynienia z tarczami do celicy przygotowywanej pod barbórkę (tarcza sportowa 324 mm bodajże) i również podobna sytuacja.
To jest wywarzenie. Są różne sposoby wywarzania zależy co się wywarzarza. Jeden ze sposobów to właśnie jest za pomocą obróbki skrawaniem. Czasami tak jak w tarczach jest własnie taki "rowek" a w innych przypadkach nawierca się otwory np wirniki elekrtycznych silników). Tarcze są odlewane więc ich powierzchnia nie jest idealnie równa i właśnie między żebrami tarczy są nierówności. Zewnętrzne płąszczyzny tarczy są dodatowo obrabiane. I jeżeli tarcza ma taki rowek to napewno to nie jest odpad bo była wyważana. Nochyba że ktoś spartaczył wyważanie ale to już inny temat.