H.I.D. Xenon
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
H.I.D. Xenon
Witam wszystkich.
O temacie wiele się mówi przy okazji modyfikacji naszych wozów. Pomyślałem, że założę temat, w którym możnaby uzyskać wiele informacji praktycznych związanych z instalacją i eksploatacją Xenonów w autach, które nie miały ich fabrycznie.
Proszę tylko powstrzymać się od komentarzy w stylu: "I tak policja zabierze dowód"
Wg prawa nie wolno stosować żarników wyładowczych w lampach nie przystosowanych do takich właśnie żarówek, (tak samo jak inne wydechy, zawory blow-off i wiele innych rzeczy w Polsce) więc myślę, że możemy to pominąć.
Przy xenonach wymagane są spryskiwacze
I nie chodzi tu o Policję, tylko mając brudne szkła, światło jest tak mocne, że ten brud powoduje odblask i bardzo razi. Sprawdziłem na własnej skórze.
Przy Xenonach dobrze jest mieć smopoziom świateł
I znów kwestia bezpieczeństwa. Nie chodzi tu o dziury w jezdni i nierówności. Podczas pokonywania wzniesienia, jest moment że poprostu walimy światłami w oczy nadjeżdzających z naprzeciwka. Samopoziom poprawia ten problem po części.
Ja u siebie mam zainstalowane zestawy HID z żarnikami H1 o barwie 4300k. Mam taki problem, że po mignięciu długimi, gasną Xenony i trzeba wyłączyć na chwilę i ponownie włączyć lampy. Jakieś propozycje rozwiązania problemu?
O temacie wiele się mówi przy okazji modyfikacji naszych wozów. Pomyślałem, że założę temat, w którym możnaby uzyskać wiele informacji praktycznych związanych z instalacją i eksploatacją Xenonów w autach, które nie miały ich fabrycznie.
Proszę tylko powstrzymać się od komentarzy w stylu: "I tak policja zabierze dowód"
Wg prawa nie wolno stosować żarników wyładowczych w lampach nie przystosowanych do takich właśnie żarówek, (tak samo jak inne wydechy, zawory blow-off i wiele innych rzeczy w Polsce) więc myślę, że możemy to pominąć.
Przy xenonach wymagane są spryskiwacze
I nie chodzi tu o Policję, tylko mając brudne szkła, światło jest tak mocne, że ten brud powoduje odblask i bardzo razi. Sprawdziłem na własnej skórze.
Przy Xenonach dobrze jest mieć smopoziom świateł
I znów kwestia bezpieczeństwa. Nie chodzi tu o dziury w jezdni i nierówności. Podczas pokonywania wzniesienia, jest moment że poprostu walimy światłami w oczy nadjeżdzających z naprzeciwka. Samopoziom poprawia ten problem po części.
Ja u siebie mam zainstalowane zestawy HID z żarnikami H1 o barwie 4300k. Mam taki problem, że po mignięciu długimi, gasną Xenony i trzeba wyłączyć na chwilę i ponownie włączyć lampy. Jakieś propozycje rozwiązania problemu?
DDC-Performance
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html interpretacja przepisów
Co do migania to zobacz czy nie masz problemu z samą dzwignią przy kierownicy.
Co do migania to zobacz czy nie masz problemu z samą dzwignią przy kierownicy.
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Nie, to nie dźwignia. Wydaje mi się, że sprawa tkwi po stronie zbyt niskiego ładowania i ogólnie prądu. Ładowanie mam na poziomie 13.2V...
Brat mi mówił, żeby podłączyć bezpośrednio pod aku te przetwornice przez przekaźniki.
[ Dodano: 2011-08-16, 11:07 ]
Podłączyłem przez przekaźnik i poprawiło się nieco, ale nie jest idealnie. Światła nadal gasną przy przełączaniu na długie... Podczas przełączania jest przerwa na krótką chwilę i przetwornice nie nadążają i nastaje ciemność. Mam jeszcze pomysł, zeby zastosować układ kondensatora z diodą dla podtrzymania przekaźnika "przy życiu" na czas ok 1s. Dzięki temu nie będzie gasło i przy okazji fajny efekt opóźnienia świateł.
Przy okazji przetwornice powędrowały pod lampy tak, ze wogóle ich nie widać pod maską. Przekaźnik i bezpiecznik znalazły swoje miejsce w oryginalnej skrzynce bezpieczników. Muszę jeszcze wykonać nowy opis bezpieczników.
Może ktoś ma fabryczne xenony i mógłby zrobić fotkę skrzynki bezpieczników tak gdzie jest bezpiecznik od xenonów.
Brat mi mówił, żeby podłączyć bezpośrednio pod aku te przetwornice przez przekaźniki.
[ Dodano: 2011-08-16, 11:07 ]
Podłączyłem przez przekaźnik i poprawiło się nieco, ale nie jest idealnie. Światła nadal gasną przy przełączaniu na długie... Podczas przełączania jest przerwa na krótką chwilę i przetwornice nie nadążają i nastaje ciemność. Mam jeszcze pomysł, zeby zastosować układ kondensatora z diodą dla podtrzymania przekaźnika "przy życiu" na czas ok 1s. Dzięki temu nie będzie gasło i przy okazji fajny efekt opóźnienia świateł.
Przy okazji przetwornice powędrowały pod lampy tak, ze wogóle ich nie widać pod maską. Przekaźnik i bezpiecznik znalazły swoje miejsce w oryginalnej skrzynce bezpieczników. Muszę jeszcze wykonać nowy opis bezpieczników.
Może ktoś ma fabryczne xenony i mógłby zrobić fotkę skrzynki bezpieczników tak gdzie jest bezpiecznik od xenonów.
DDC-Performance
Re: H.I.D. Xenon
Z tym, że brud bardzo przeszkadza przy Xenonach zgadzam się.Trzeba często czyścić lampy jeśli się sprysków nie ma.A jeśli chodzi o spryskiwacze to auta sprzed 2002r. albo 2000r.( nie pamiętam dokładnie) nie musiały mieć spryskiwaczy.TomyDDC pisze:
Przy xenonach wymagane są spryskiwacze
I nie chodzi tu o Policję, tylko mając brudne szkła, światło jest tak mocne, że ten brud powoduje odblask i bardzo razi. Sprawdziłem na własnej skórze.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Re: H.I.D. Xenon
Tu nie do końca masz rację. W P11.144 światła nie poziomuja się podczas jazdy same, jedynie po włączeniu. Założenie jest takie, że siadasz, dociążasz auto pasażerami, bagażem, odpalasz a światła przystosowują się do aktualnego obciążenia auta/położenia przodu nadwozia. W czasie jazdy aby ponownie ustawić musisz zgasić światła pokrętłem i włączyć ponownie. Nie ma automatycznej regulacji na wznisieniach. Tak jest raczej w większości aut.TomyDDC pisze:Witam wszystkich.
Przy Xenonach dobrze jest mieć smopoziom świateł
I znów kwestia bezpieczeństwa. Nie chodzi tu o dziury w jezdni i nierówności. Podczas pokonywania wzniesienia, jest moment że poprostu walimy światłami w oczy nadjeżdzających z naprzeciwka. Samopoziom poprawia ten problem po części.
Kamil ma racje - dopiero po uruchomieniu stacyjki ustawienia się resetują i na nowo światła są poziomowane.
U mnie jest jakiś problem z tym - niezależnie od obciążenia światła zawsze ustawiają się w tym samym punkcie (tzn. idą na max w górę i schodzą w dół) ale poziom nie jest ten sam. Pewnie coś elektrycznie przy czujniku musi być nie halo - są dwa czujniki z przodu i z tyłu. Bardzo ciekawy sposób auto diagnostyki samo poziomowania jest w "biblii" od P11.144 - jutro postaram sie go wykonać i dojść czemu się xenon nie poziomuje jak trzeba.
U mnie jest jakiś problem z tym - niezależnie od obciążenia światła zawsze ustawiają się w tym samym punkcie (tzn. idą na max w górę i schodzą w dół) ale poziom nie jest ten sam. Pewnie coś elektrycznie przy czujniku musi być nie halo - są dwa czujniki z przodu i z tyłu. Bardzo ciekawy sposób auto diagnostyki samo poziomowania jest w "biblii" od P11.144 - jutro postaram sie go wykonać i dojść czemu się xenon nie poziomuje jak trzeba.
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
No tak, ale czyw tych P11.144 macie Xenony fabryczne z tym poziomem po stacyjce?
Troche oglądałem tych schematów elektrycznych zanim u siebie zrobiłem i bardzo różnią się schematy z xenonami od tych bez... Ale na żywo styczności z tym systemem fabrycznym nie miałem. Pozatym jeżdżę wieczorami do domu i często rozkminiam, co z systemem samopoziomu automatycznego jeśli podjeżdżamy pod dłuuugie wzniesienie, albo zjeżdżamy...? Np w górach, jedzie się pod górę kilka km i co wtedy? świecimy metr przed samochodem? pomimo, ze samochody jadą równolegle... sytuacja odwraca się kiedy zjeżdżamy w dół.
Sprawę gasnących Xenonów przy długich rozwiązałem prostym układem kondensatora z diodą.
Przed przekaźnikiem podłączamy między plusem i masą kondensator 1000uF/25V (elektrolit) a od strony plusa przed kondensatorem montujemy diodę 1N4007. Po tym zabiegu światła gasną chwilkę po wyłączeniu (niecałe pół sekundy). Działa idealnie
Troche oglądałem tych schematów elektrycznych zanim u siebie zrobiłem i bardzo różnią się schematy z xenonami od tych bez... Ale na żywo styczności z tym systemem fabrycznym nie miałem. Pozatym jeżdżę wieczorami do domu i często rozkminiam, co z systemem samopoziomu automatycznego jeśli podjeżdżamy pod dłuuugie wzniesienie, albo zjeżdżamy...? Np w górach, jedzie się pod górę kilka km i co wtedy? świecimy metr przed samochodem? pomimo, ze samochody jadą równolegle... sytuacja odwraca się kiedy zjeżdżamy w dół.
Sprawę gasnących Xenonów przy długich rozwiązałem prostym układem kondensatora z diodą.
Przed przekaźnikiem podłączamy między plusem i masą kondensator 1000uF/25V (elektrolit) a od strony plusa przed kondensatorem montujemy diodę 1N4007. Po tym zabiegu światła gasną chwilkę po wyłączeniu (niecałe pół sekundy). Działa idealnie
DDC-Performance
Ja mam fabryczne auto poziomowanie. W jego skład wchodzą dwa czujniki, z przodu i z tyłu. Z przodu jest przymocowany do stabilizatora, a z tyłu do tego dużego "wahacza" nad belką. Czujniki to nic innego jak potencjometry, które zmieniają swoje wartości pod wpływem różnego dociążenia auta. Poza tym jest jeszcze komputerek, jednostka sterująca, umieszczona po prawej stronie nóg pasażera. Oraz wiadomo - w lampach zamontowane silniczki elektryczne.TomyDDC pisze:No tak, ale czyw tych P11.144 macie Xenony fabryczne z tym poziomem po stacyjce?
Troche oglądałem tych schematów elektrycznych zanim u siebie zrobiłem i bardzo różnią się schematy z xenonami od tych bez... Ale na żywo styczności z tym systemem fabrycznym nie miałem.
To nie do końca działa tak jak chyba myślisz. Auto poziomowanie działa tylko w momencie uruchomienia auta, czyli pakujesz graty do bagażnika i odpalasz auto. W tym momencie światła się poziomują do właściwego poziomu względem auta, a nie podłoża. Możesz stać pod górkę lub maską w dół - poziom zawsze jest względem auta. Podczas jazdy, nie ma już żadnej korekcji.TomyDDC pisze:Pozatym jeżdżę wieczorami do domu i często rozkminiam, co z systemem samopoziomu automatycznego jeśli podjeżdżamy pod dłuuugie wzniesienie, albo zjeżdżamy...? Np w górach, jedzie się pod górę kilka km i co wtedy? świecimy metr przed samochodem? pomimo, ze samochody jadą równolegle... sytuacja odwraca się kiedy zjeżdżamy w dół.
Mi się udało w końcu u siebie uruchomić chyba ten system. W P11 jest dość prosty no i ma auto diagnostykę - miga lampka którą podłączamy pod odpowiednie piny jednostki sterującej. Okazało się, że się problem był z tylnym czujnikiem - rypnąłem się w kabelkach jak przekładałem Jednak nie wszytko wszystkie kable tego samego koloru w aucie są niepowtarzalne
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Wiem, ale chodziło mi o sam system. Ok zgadzam się i obalam własną teorię ciągłej pracy.
Ale odrazu kolejna sprawa mi się nasuwa. Czy byłaby możliwość zaadoptowania systemu samopoziomu z P11.144 do S14a. Bo skoro nissan to wyprodukował, to może to by się udało... (jak Climatronic i mnie, czy elektryczne sterowanie nawiewów w sunnym)
Byłbym wdzięczny za umieszczenie może stron z Manuala opisujących samopoziom. Oczywiście wolałbym na forum niż PW, tak zeby wszyscy skorzystali.
Druga sprawa, jak dostzec z zewnątrz gołym okiem, czy jest samopoziom w aucie Jakaś sekwencja startowa czy coś Też takie info by się przydało
Z kolei z innej beczki. Gdzieś wyczytałem, że soczewki do Xenonów są inne niż do Hx. Podobno nie są okrągłe, tylko lekko owalne, co poszerza strumień światła, ale nie wiem na ile to prawda
Ale odrazu kolejna sprawa mi się nasuwa. Czy byłaby możliwość zaadoptowania systemu samopoziomu z P11.144 do S14a. Bo skoro nissan to wyprodukował, to może to by się udało... (jak Climatronic i mnie, czy elektryczne sterowanie nawiewów w sunnym)
Byłbym wdzięczny za umieszczenie może stron z Manuala opisujących samopoziom. Oczywiście wolałbym na forum niż PW, tak zeby wszyscy skorzystali.
Druga sprawa, jak dostzec z zewnątrz gołym okiem, czy jest samopoziom w aucie Jakaś sekwencja startowa czy coś Też takie info by się przydało
Z kolei z innej beczki. Gdzieś wyczytałem, że soczewki do Xenonów są inne niż do Hx. Podobno nie są okrągłe, tylko lekko owalne, co poszerza strumień światła, ale nie wiem na ile to prawda
DDC-Performance
Po włączeniu świateł silniczki od poziomowania słychać - ustawiają światła w pozycji "nisko".TomyDDC pisze:OK, a coś o tym, jak poznać czy to jest w aucie?
Po przekręceniu kluczyka lampki idą w górę i ustawiają się we właściwym poziomie.
Generalnie słychać jak się po starcie ustawiają i po tym poznasz.
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Przyglądałem się w manualu na to i myślę, że ta instalacja byłaby prosta poza jedną rzeczą. Ale muszę o tym dokładniej poczytać. Napewno byłby to kolejny element wyposażenia. Silniczki w lampach napewno są inne, pytanie czy główki podpasują, bo mocowania i tak trzebaby dorabiać, a kable to już napewno. Ewentualnie całą wiązkę od P11.144. Będę myślał poważnie nad tym modem.
[ Dodano: 2011-08-31, 12:12 ]
Trochę się rozejrzałem w temacie i praktycznie wszystkie elementy można dostac na allegro. Sterownik (komputer) za 80zł, Potencjometry z mozowaniem do podwozia - 120zł kpl, silniczki do lamp ok 60zł...
Kwestia wtyczek i trochę kabli.
Podobieństwo silniczków trzebaby na spocie obadać
[ Dodano: 2011-08-31, 12:12 ]
Trochę się rozejrzałem w temacie i praktycznie wszystkie elementy można dostac na allegro. Sterownik (komputer) za 80zł, Potencjometry z mozowaniem do podwozia - 120zł kpl, silniczki do lamp ok 60zł...
Kwestia wtyczek i trochę kabli.
Podobieństwo silniczków trzebaby na spocie obadać
DDC-Performance