w5w - podswietlenie zegarow / pozycjne - LED czy zwykle?
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
w5w - podswietlenie zegarow / pozycjne - LED czy zwykle?
Witam.
Pytanie takie jak w temacie, ktory stworzylem, bo padla mi LED'ka w podswietleniu zegarow po roku od wymiany i jak juz wymienie, to chcialbym miec z tym spokoj. Co polecicie do podswietlenia zegarow, LED czy zwykla zaroweczke? Zalezy mi na tym zeby bylo to trwale i oczywiscie ladnie sie prezentowalo. Kolor ktory mnie interesuje to albo czysciutka biel, albo delikatny niebieski. Wskazowki i czerwone pola na tablicy zegarow pociagne pomaranczowa farbka fluorescencyjna. Czekam na opinie. (+opinie na temat farb fluorescencyjnych)
Pytanie takie jak w temacie, ktory stworzylem, bo padla mi LED'ka w podswietleniu zegarow po roku od wymiany i jak juz wymienie, to chcialbym miec z tym spokoj. Co polecicie do podswietlenia zegarow, LED czy zwykla zaroweczke? Zalezy mi na tym zeby bylo to trwale i oczywiscie ladnie sie prezentowalo. Kolor ktory mnie interesuje to albo czysciutka biel, albo delikatny niebieski. Wskazowki i czerwone pola na tablicy zegarow pociagne pomaranczowa farbka fluorescencyjna. Czekam na opinie. (+opinie na temat farb fluorescencyjnych)
Ledy mają kilkukrotnie dłuższą żywotność niż żarówki
Na pewno padła Ci dioda czy raczej przestała łączyć ?
Na pewno padła Ci dioda czy raczej przestała łączyć ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Sob, a może masz niewłaściwe napięcie ? Masz Ledy na 12 V ? Niemożliwe żeby Ledy się tak paliły mnie nie padła jeszcze żadna, a mam ponad rok i w poprzednich autach też miałem.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
ja coś kiedyś słyszałem że do Ledów przydaje się stabilizator napięcia... poprawcie mnie jak się mylę
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Wysłałem Ci też na PW ale innym też sie przyda:
Na zdjęciu zaznaczam śruby które trzeba odkręcić.
trzeba ściągnąć obudowę lewarka skrzyni biegów (do siebie i do góry, uwaga na zapinki)
Wyciąga się popielniczkę, odkręca te śrubki które zaznaczyłem i z czuciem szarpie całą deskę do siebie, powinna odskoczyć. Trzeba opuścić kierownicę, wyciąga się plastik z nad zegarów i kawałek z nawiewem (delikatnie szarpać to wyjdzie kratka nawiewu)
Potem odktęcie śrubki od zegara i wylatuje zegar.
Nie wypinajcie wtyczek, da rade wymienić żarówki na diody bez wyciągania całkowicie zegarów. Tylko pamiętajcie, żarówke obojętnie jak podłączycie to zaświeci, w diodach ważne jest + i - .
Powodzenia.
P.S. Nie trzeba wyciągać radia, wyjedzie razem z deską.
Tak to wygląda u mnie:
W zegarach są białe diody z wklęsłym czubkiem (nie jak zwykła dioda) co by rozpraszała światło (LED firmy BOSMA LEDS). Efekt na zdjęciach wygląda że są niebieskie ale faktycznie są jasno-błękitne.
Co do wskazówek to są pomalowane lakierem "fluorestencyjnym" do spławików dostępne w większości dobrych sklepów wędkarskich. Testowałem już wiele lakierów i tylko ten daje rade bo bardzo ładnie rozprasza światło. Tylko taka uwaga, jedno pociągnięcie pędzla na wskazówce i wystarczy, jak dacie za grubo to będzie ciemna.
Przed wsadzeniem diody w oprawkę trzeba porozginać delikatnie blaszki na diodzie, daje to lepszy styk.
Zdjęcia kokpitu i zegarów do pokazania umiejcowienia śrub znalazłem na GOOGLE.PL jeśli to czyjaś własność i ma obiekcje na temat umieszczania ich jako wzór, proszę o informację na PW to usunę.
Na zdjęciu zaznaczam śruby które trzeba odkręcić.
trzeba ściągnąć obudowę lewarka skrzyni biegów (do siebie i do góry, uwaga na zapinki)
Wyciąga się popielniczkę, odkręca te śrubki które zaznaczyłem i z czuciem szarpie całą deskę do siebie, powinna odskoczyć. Trzeba opuścić kierownicę, wyciąga się plastik z nad zegarów i kawałek z nawiewem (delikatnie szarpać to wyjdzie kratka nawiewu)
Potem odktęcie śrubki od zegara i wylatuje zegar.
Nie wypinajcie wtyczek, da rade wymienić żarówki na diody bez wyciągania całkowicie zegarów. Tylko pamiętajcie, żarówke obojętnie jak podłączycie to zaświeci, w diodach ważne jest + i - .
Powodzenia.
P.S. Nie trzeba wyciągać radia, wyjedzie razem z deską.
Tak to wygląda u mnie:
W zegarach są białe diody z wklęsłym czubkiem (nie jak zwykła dioda) co by rozpraszała światło (LED firmy BOSMA LEDS). Efekt na zdjęciach wygląda że są niebieskie ale faktycznie są jasno-błękitne.
Co do wskazówek to są pomalowane lakierem "fluorestencyjnym" do spławików dostępne w większości dobrych sklepów wędkarskich. Testowałem już wiele lakierów i tylko ten daje rade bo bardzo ładnie rozprasza światło. Tylko taka uwaga, jedno pociągnięcie pędzla na wskazówce i wystarczy, jak dacie za grubo to będzie ciemna.
Przed wsadzeniem diody w oprawkę trzeba porozginać delikatnie blaszki na diodzie, daje to lepszy styk.
Zdjęcia kokpitu i zegarów do pokazania umiejcowienia śrub znalazłem na GOOGLE.PL jeśli to czyjaś własność i ma obiekcje na temat umieszczania ich jako wzór, proszę o informację na PW to usunę.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Nie wiem czemu ale orginalen podswietlenie przynajmniej w p11 wyglada najlepiej wszystkie te tanie diody z allegro itd to badziew , mam diody tylko w rejestracji i nic z nimi sie nie dzieje no ale zapłaciłem po 10zł za sztuke olejcie te bzdety , zaroweczki i orginalne kapturki Chyba sie starzeje
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Rezystor 1 kOm daje się w przypadku zwykłych ledów , a nie ledów 12V. Po prostu kup porządne ledy a nie najtańsze. Proponuję kupić na allegro od użytkownika Wojtas530.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
x2radziejwwl pisze: zaroweczki i orginalne kapturki
Miałem diody(białe, zimne) przez 2 godziny i to nie wyglądało za dobrze wiec przeprosiłem zwykłe żaróweczki. Ledy gdzies sie walają
wygląda to tak : http://images37.fotosik.pl/41/595a7c43a109c98agen.jpg
Hmm, ok, a powiedz mi ktore doklanie kupic zeby nie padly zaraz? Tzn zeby bylo mniejsze prawdopodobienstwo ze padna? Bo gosc sprzedaje duzo tego.Maniek-ol pisze:Rezystor 1 kOm daje się w przypadku zwykłych ledów , a nie ledów 12V. Po prostu kup porządne ledy a nie najtańsze. Proponuję kupić na allegro od użytkownika Wojtas530.
pozwolę sobie na małą dygresję lub sprostowanie - nie 1k tylko 680/800, te co można kupić na allegro mają rezystory po 400/500 i dlatego (chyba) tak szybko padają.Wieshaq pisze:rezystor 1kilo OmhMisiek pisze:stabilizator napięcia...
Oczywiście jest to wynik moich obserwacji i jeśli ktoś empirycznie doświadczył czego innego to z góry przepraszam.
No właśnie. Dioda diodzie nie równa, wrzucenie rezystora nawet przy teoretycznie 12V diodzie nie zaszkodzi.Skazony pisze:pozwolę sobie na małą dygresję lub sprostowanie - nie 1k tylko 680/800, te co można kupić na allegro mają rezystory po 400/500 i dlatego (chyba) tak szybko padają.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
pewnie że nie zaszkodzi, jednak "efekty wizualne" będą dość mocno okrojoneWieshaq pisze:No właśnie. Dioda diodzie nie równa, wrzucenie rezystora nawet przy teoretycznie 12V diodzie nie zaszkodzi.Skazony pisze:pozwolę sobie na małą dygresję lub sprostowanie - nie 1k tylko 680/800, te co można kupić na allegro mają rezystory po 400/500 i dlatego (chyba) tak szybko padają.
wszak opornik tnie nam prąd ......
Biorąc pod uwagę że napięcie potrafi skoczyć do ~15V ...... masz rację.
Przy pojedynczej sztuce dawałem zawsze rezystor około 800om. Przy diodach bardzo jasnych i tak prawie ni widać różnicy czy to 1kom czy 0,8om. Jednak mało kiedy wsadzałem 1 diodę+ rezystor. Starałem łączyć się szeregowo po 5-6szt wtedy nie trzeba dawać w ogóle rezystora (i wszystko działa już tak prawie 1,5roku).
A tak poza tym to jak ktoś chce diody wkładać do auta to nie ma co żałować kasy i kupować najtańsze bo będzie 0 efektu (tylko plamka w danym kolorze świecąca na wprost o kącie 15-30stopni) tylko SMD brać bo są jaśniejsze i mają lepsze kąty świecenia. Ich minus to cena...
A tak poza tym to jak ktoś chce diody wkładać do auta to nie ma co żałować kasy i kupować najtańsze bo będzie 0 efektu (tylko plamka w danym kolorze świecąca na wprost o kącie 15-30stopni) tylko SMD brać bo są jaśniejsze i mają lepsze kąty świecenia. Ich minus to cena...