Strona 1 z 1

[N15] Regulacja świateł

: 2010-06-03, 09:41
autor: Asahi
Mam pytanie.
W reflektora przednich Almery, w każdym są dwa pokrętła odpowiedzialne za regulację świateł w poziomie oraz w pionie.
Jeżeli pokrętło do regulacji w pionie przekręcę na maksa tak żeby światło biło jak najbardziej do góry czy elektryczne obniżanie świateł sterowane z deski rozdzielczej wewnątrz samochodu będzie pracowało na tym reflektorze?

Podejrzewam że blacharz troszkę źle zamocował reflektory u mnie i prawe światło musiałem podciągnąć na maksa w górę, po operacji zauważyłem że od środka samochodu mogę opuścić tylko lewy reflektor w dół prawy nawet nie drgnie ..... czy to normalne ??

: 2010-06-03, 10:47
autor: Mishi
HeY

A może silniczek nie pracuje w prawej lampie i dlatego nie ma reakcji? Sprawdzałeś czy działa?

Pozdrawiam

Mishi

: 2010-06-03, 11:56
autor: jes
Hej

Regulacja na śrubach nie ma wpływu na pracę układu zdalnej regulacji.
U siebie mam też przeregulowane ustawienie lamp tak by świeciły wyżej (kiedy trzeba), a właściwe ustawienie odbywa się w kabinie. Jak jadę na przegląd to poprawne ustawienie świateł mam w pozycji 1.
U Ciebie może jest rozpięty elektrycznie albo uszkodzony mechanizm.

: 2010-06-03, 19:42
autor: Asahi
W lewym reflektorze nie da się ręcznie ruszyć mechanizmem w prawym niestety się da..... czy jest sens to rozbierać ?? czy od razu szukać nowej lampy z elektryką ??

: 2010-06-03, 20:04
autor: jes
Ja bym się pokusił to rozebrać, może w trakcie demontażu - montażu uszkodzeniu uległo mocowanie mechanizmu. Trzeba zobaczyć, czy można to odtworzyć (skleić).
Zawsze warto spróbować tym bardziej, że i tak musisz wyjąć reflektor jak zdecydujesz zakupić nowy.

: 2010-06-04, 20:54
autor: morphem
Jak najbardziej mechanizm podnoszenia/obniżania reflektora da się rozebrać. Jest tam silniczek z przekładnią ślimakową + parę trybów.
U mnie była podobna sytuacja, ze środka samochodu jeden reflektor się nie obniżał, chociaż było słychać jak silniczek pracuje. Okazało się, że podczas ręcznej regulacji bolec, który reguluje ustawienie odbłyśnika, wykręcił się całkiem i gwint już nie łapał ślimaka i nie było regulacji. Cały mechanizm regulacji da się zdemontować bez rozklejania klosza lampy. Dostęp jest przez otwór po żarówce, słaby ale jest ;-) potem trzeba tylko wcisnąć bolec na swoje miejsce i powinno hulać. Dzisiaj sam z tym walczyłem i została mi tylko regulacja prawego światła bo teraz świeci w kosmos ;-)