Pacjet:
Nissan Almera N16 2001 rok 1.8 16v 114km
Objawy:
Pierwsze co rzuca się w oczy to świecący CHECK.
Auto kupiłem nieco zaniedbane, długo stało (około 2 miesięcy), więc nie dziwiło mnie parę problemów, no ale jak zaczyna się problem z ogarnianiem to muszę się poradzić..
1. Auto po przejechaniu ok 200km zgasło (obrotek spadł do 0 w czasie jazdy) i nie chciało odpalić przez kilka ładnych minut. Potem zagadało i za 2km znów zgasło. Sytuacja powtarzała się kilkukrotnie ale że troszkę na samochodach się znam udałem się do sklepu w celu nabycia czujnika położenia wału - wymieniony i problem ustąpił.
2. Samochód jeździ super do ok 3-4 tys obr/min. Powyżej zaczyna się jakby dławić, nie chce się wkręcać, przyspiesza w sposób przerywany. Na postoju nie można go dokręcić do odcinki, kończy się gdzieś na 5500obr/min. Problem występuje cały czas.
3. Silnik pracuje sobie na wolnych obrotach, wszystko jest cacy ale po chwili obroty lekko spadają i za sekunde silnik gaśnie. Po odpaleniu przez jakiś czas chodzi znów normalnie i sytuacja się powtarza (raz szybciej, raz wolniej).
Powiedzcie mi od czego zacząć diagnostykę? Niestety nie mam interfejsu do Nismo więc tu będzie ciężko, ale liczę na jakieś podpowiedzi które wtyczki wziąć pod lupę itd.
PS. Próbowałem przepisu na wejście w tryb diagnostyczny który znalazłem na jakimś forum (3 sek stacyjki, 5x gaz, 7sek odczekać i 10sek gaz) ale niestety nie wychodzą mi kody migowe.
[ Dodano: 2015-06-26, 10:05 ]
Nagrałem filmik dziwnego zachowania, rzućcie okiem proszę:
https://youtu.be/VERJhlwyTMw
dziwne zachowanie od około 30 sekundy (pedał cały czas był w podłogę a faluje między 5 a 6k)
[ Dodano: 2015-11-25, 08:45 ]
Widzę żę nikt na mojego starego posta nie odpowiedział
