Już po zabiegu. W moim przypadku uszkodził się staw mocujący krótsze cięgło do pierwszej wycieraczki od strony pasażera.
MANUAL:
0. Otwieramy maskę samochodu - wszystkie czynności wykonujemy od strony silnika.
1. Zdjąć kapturki osłaniające śruby mocujące wycieraczki - mały płaski śrubokręcik.
2. Odkręcamy wycieraczki - klucz płaski 14mm - wycieraczki dociskamy lekko do szyby,
ładnie schodzą z wielorowkowego mocowania.
3. Podszybia zamocowane są w wpinki - dwie na prawym podszybiu, 4 na prawym
podszybiu.
Mały płaski śrubokręcik - podważamy ze wszystkich stron i powyjmowane.
4. Od strony komory silnikowej trzymają się na około 10 wpinkach które od razu mocują
uszczelkę maski oraz podszybia do karoserii. Aby je wyjąć musimy każdą pchnąć
kciukiem w kierunku szyby następnie w prawo, lewo i wyjęta - operację powtórzyć do
zdemontowania uszczelki wraz z wpinkami.
5. Prawe podszybie zapięte jest jeszcze na dwie wpinki których nie widać. Podszybie
podważyć od środka auta śrubokrętem. Podważone energicznie i pewnie szarpiemy ku
górze i wyjęte. Drugie podszybie wyciągamy bez kłopotów.
6. Po prawej stronie zobaczymy plastykową zaślepkę zasłaniającą mocowanie pierwszego
cięgła do silniczka wycieraczek. Zdejmujemy ją. Sięgamy dłonią i energicznym
ruchem zdejmujemy cięgło z silniczka. Stawy należy przeczyścić i przed założeniem
wypełnić smarem.
7. Następnie zdjąłem również cięgło łączące wycieraczki.
8. Oczom naszym ukaże się "grzybek" tak dokładnie jest to krótki pręt D10mm
zakończony kulką. Na końcu kulki możemy zobaczyć wgłębienie po obróbkowe. Teraz
wiertarka, wiertło D4mm i wiercimy wykorzystując właśnie to wgłębienie do
pozycjonowania wiertła. Tak samo wywiercamy otwór D4mm w plastykowej panewce
cięgła. Dopasuwujemy śrubę M4 do tego podkładka sprężynująca i nakrętka.
Skręcamy po wcześniejszym wypełnieniu panewki smarem skręcamy cięgło nie mocno
tak aby mechanizm się mógł poruszać swobodnie.
9. Po połączeniu wszystkich cięgien przed zmontowaniem wszystkich osłon. Sprawdzamy
czy nasz mechanizm pracuje poprawnie.
10. Zakładamy podszybia na wpinki. Zakładamy uszczelkę na wpinki. Zakładamy
wycieraczki. Dokładamy w położeniu które wydaje nam się poprawne, następnie na
przegubie dociskamy - prostując je odrobinę - wycieraczka sama nam wsunie się na
wielowpust. Dokręcamy nakrętki, zakładamy zaślepki i już mamy działające
wycieraczki.
Jak długo to wytrzyma

Nie mam pojęcia. Zakupię to cięgło na zapas i zobaczymy.