Lp bieg obroty predkosc spalanie
1- 2 ok 2tys ok 20 ok 9/100
2- 5
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
3- 4 puszczony gaz ok 80 0- 0.5/100
tyle co zapamietalem. przy 3 pomiarze takie male spalanie udowodnilo mi ze ECC wylacza silnik (wtryskiwacze) gdy hamujemy silnikiem. wlacza dopiero przy okreslenych obrotach.
Mam nadzieje ze temat wywola dyskusje i moze ktos wie jaka jest dokladna wartosc w 1.4 n15 wtryskiwanego paliwa/min.
fotka urządzenia:
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/221/f243e5387044e3d8m.jpg)
___________________________________________________________________________
Informuje co sie dzieje.
- skonczylem oprogramowanie termometrow.
- zamowilem pierwsza prototypowa plytke
pozostalo do zrobienia :
- globalne liczniki (tzn srednia spalania, predkosci)
- czas do okreslonej predkosci.
I na tym chyba zakoncze, potem etap testow. Bedzie o tyle prosty ze wiem na co zwracac uwage, bo wszelkie wpadki zaliczylem juz na obecnym sprzecie.
Mam wyswietlacze (male) 2*24 znaki. Na zyczenie bede mogl taki montowac. Mniejszy sporo od tego duzego. Ten duzy dla porownania to wielkosc zaslepki w kompie duzej, maly chyba malej.
A teraz mala reklama co juz jest i chyba bedzie :
----------------------------------------------------------
- predkosciomierz
- spalanie chwilowe w ml/s
- spalanie chwilowe w l/100
- spalenie od ruszenia w l
- srednia predkosc od ruszenia
- sredni czas od ruszenia
- dystans od ruszenia
- temperatura IN/OUT dwie czujki cyfrowe
- napiecie w instalacji (nietestowane wiec moze nie byc n )
-----
- srednie spalanie w l/100
- srednia predkosc
- sredni czas
są to srednie ktore mozna w kazdej chwili skasowac, by moc mierzyc na nowo.
-------
- stan paliwa w baku
- dystanas jaki na tym zrobimy , zalezny od sredniego spalania na dystansie
--------
- czas do 100 ( lub innej ) postaram sie to zrobic
- globalne czasy, tzn nie zerujace sie po tankowaniu.
--------
- ekonomizer, czyli mozliwosc podpiecia lampki kt bedzie sie zapalac jak przekroczymy zadane spalanie chwilowe w ml/s
- rezerwa obsluga kontrolki, zalezna od stanu baku i okreslenia poziomu, np 5l
- kontrola wlaczonych swiatel, (nie testowane jeszcze)
------------
Uwaga, licznik bedzie w wersji gołej, tzn pelna funkcjonalnosc ale bez obudowy, poniewaz nie mam do tego pojecia, a kazdy i tak ma wlasna koncepcje. Instalacja bedzie wymagala dobrania sie do instalacji elektr samochodu, w tym kabli sterujacych wychodzacych z ECU.
Czekam na komentarze...
___________________________________________________________________________
A do n16 będzie pasowało???
___________________________________________________________________________
Mysle ze bedzie pasowalo do kazdego samochodu na wtrysku.
Tylko musi byc spelnione zalozenie ktorego sie trzymam mianowicie :
- ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy tylko od czasu otwarcia wtrysku , cisnienie stale.
- predkosc jest podawana do ECC jako fala prostokatna, o czestotliwosci wprostproporcjonalnej do predkosci.
Te informacje czerpalem z ksiazki o almerze, dostepnej w ksiegarniach wiec mysle ze prawde pisza.
Wtedy konieczny jest parametr, o kt pisalem.
Co ciekawe pieknie predkosc mozna mierzyc
___________________________________________________________________________
A to urządzonko pokazuje zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, czy potrzebuje chwile na przeliczanie? Domyślam się, że pokazuje non-stop. Super.
A mierzyłeś maksymalne spalanie chwilowe?
___________________________________________________________________________
Tak jak widzisz masz spalanie chwilowe na liczniku pierwszym na dole.
Analiza spalania jest dosyc szybka.
Np jak odpalisz furke wchodzi na ssanie bylo ok 0.415 ml/sek
ssanie opadlo i spalanie tez. wlaczys wentylator od razu wzrasta
teraz mam pomysl ze dodam sterowanie jeszcze diodą. Gdy przekraczasz np splanaie 20l/100. A czesto takie jest podczas przyspieszania. Wtedy mozna ekonomiczniej hihihi.
Podejrzewam ze niedlugo przejde na wiekszy procesorek, bo pomyslow coraz
wiecej
źródło: NKP