Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Sonda Lambda - pomiar

Moderator: sergiej

Rodri
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-08-22, 17:49
Lokalizacja: Sieradz

Sonda Lambda - pomiar

Post autor: Rodri » 2013-04-24, 19:44

Witam serdecznie. Szukałem w tematach, ale nic nie znalazłem oprócz jednego wpisu, który jeszcze do końca nie wyjąsnia tej sytuacji i problemu.
Czy ktoś z Was już sparawdzał może multimetrem sonde lambde? Jest trzy żyłowa, ale który to który i do którego sie podpiąc aby sygnał był?

Może tez znacie i macie program do komputera i jaka wtyczka musi być do kompa aby sie podłaczyć, OBD II może być?
Pozdrawiam

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2013-04-24, 19:52

W N15 masz ODB 1 i wtyczki OBD2 nie podłączysz.
Sondy nie sprawdzisz też multimetrem, co najwyżej oscyloskopem możesz sprawdzić przebieg.

Rodri
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-08-22, 17:49
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Rodri » 2013-04-25, 17:49

Co Ty gadasz? :-> nie ma sygnałowego kabelka żeby się podpiąć i sprawdzić miernikiem parametry w jakich oscyluje sonda?
W almerach w silniku 1.4 75KM bo taki akurat mam, wystepują 1 voltowe sondy czy 5 voltowe?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-25, 18:09

MAsz sonde 0-1V wąskopasmową

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2013-04-25, 20:00

Rodri pisze:Co Ty gadasz? :-> nie ma sygnałowego kabelka żeby się podpiąć i sprawdzić miernikiem parametry w jakich oscyluje sonda?
Hmm... a jak chcesz multimetrem sprawdzić przebieg sygnału?

Rodri
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-08-22, 17:49
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Rodri » 2013-04-25, 21:52

Mówię o napięciu zmiennym jakie daje sonda lambda na rozgrzanym aucie... wiadomo że oscyloskopem zmierzysz cały przebieg i dokładniej zmierzysz.

Ja chce sprawdzić czy w ogóle działa i czy działa poprawnie, bo auto na zimnym non stop jest zalewane benzyną i pracuje ciężko ( 400-500 obrotów, na trzy tłoki jakby no i daje lekką chmurkę niebieską na zimnym, obstawiam uszczelniacze ).

Zazwyczaj prawidłowe wskazanie napięcia powinno oscylowac pomiędzy 0,2 - 0,8 V, jak kolega napisał wyżej że sonda jest 1 voltowa :-)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-26, 16:20

mozesz tak zmierzyc ...ale nie pokaze ci multimetr czy sonda dziala prawidlowo tylko czy w ogole dziala ...sygnal napieciowy bedziesz mial z tego co pamietam na srodkowym przewodzie ...czyli tym ktory jest innego koloru niz pozostale

Rodri
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-08-22, 17:49
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Rodri » 2013-04-27, 10:42

Wczoraj juz zmierzyłem sonde i jest troche dziwnie...

Co do multimetra to zgodze się, nie jest tak wesoło, ale sprawdziłem pomiar miernikiem analogowym. Powiem Wam tak, że sonda oscyluje w granicy 0,8 V i ciągle stoi w jednym miejscu :?:

Co dziwne, jak dodam gazu to wskazówka dalej stoi w jednym miejscu, ale jak już puszcze gaz to obroty silnika spadają do 400-500obr a wskazówka w tym momencie opada do prawie zera, 0,1-0,2 V.
Silnik czasem ma że na zimnym silniku jest zalewany, aż tak że z tlumika czuć nie przepaloną benzyne :-/ a na hamowaniu potrafi czasem zgasnąć nawet. Dodam że na zimnym pracuje nie równo, obroty ma ok. 500-600 i tlepie nim troche, jakby na 3 gary pracował.

Jeszcze dodam że czasem przy jeździe na benzynie i dodawaniu mu gazu to dusi się, jakby paliwa nie dostawał. Gaz na razie wyłaczyłem, bo chce zrobić kompletnie benzynke.

Może ktoś pomoże, gdzie tkwi błąd, może pompa siada? Ale co z tą sondą? :-/

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-29, 10:45

a moze przeplywomierz ? w autach z gazem czesto siada od strzalow w dolot ...

Rodri
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-08-22, 17:49
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Rodri » 2013-05-01, 21:33

Powiem Ci, że przepływke wyciągałem i czyściłem ją. NIby czuć że lepiej się nawet zbiera niż przed czyszczeniem, tak mi się wydaje. A jest jakoś ją sprawdzić? Czy tylko zostaje podmianka lub kupno?

A co myślicie o tej sondzie? Kupować, ryzykować czy wg u Was powinna być dobra i to jest wina czegoś innego?
150zł kosztuje NGK u kolegi w sklepie, Boscha nie ma ale kosztuje 250zł.

Gość

Post autor: Gość » 2013-05-22, 14:58

Ja sonde sprawdzalem normalnym miernikiem elektrycznym 2 kabelki białe (grzanie) czarny napięcie, jesli chodzi o cene boscha to najtańszą jaką udało mi się znaleźć to koszt rzędu około 400zł z wtychka, więc zakupiłem bez wtyczki cena 170zł wystarczy kabelki połączyć kolorami ,działa do dziś:

Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sowa87 » 2013-11-19, 17:54

Witam. Widzę że temat coś ustał więc chciałbym go odświeżyć, a mianowicie mam problem z dość dużym spalaniem na trasie jak i w mieście (benzyna bez gazu). Troszku poczytałem forum i wywnioskowałem, że całkiem możliwe sonda w moim aucie jest padnięta. Fizycznie patrząc na tą sonde jest strasznie okopcona. I tu pojawia się pytanie jak sprawdzić czy pracuje prawidłowo czy nie?? Jęśli ktoś mógłby pomóc byłbym bardzo wdzięczny :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-19, 18:35

sowa87 pisze:I tu pojawia się pytanie jak sprawdzić czy pracuje prawidłowo czy nie??
Może by jednak przeczytać ten temat jeszcze raz? ;>
Mas pisze:Sondy nie sprawdzisz też multimetrem, co najwyżej oscyloskopem możesz sprawdzić przebieg.
etc.

Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sowa87 » 2013-11-19, 21:03

sprawdziłem multimetrem i przy biegu jałowym wartość wacha się od 0.44 - 0.46 zaś przy dodawania gazu i odejmowaniu wartości wachają się od 0.36 - 0.56. I z tego wynika że sonda działa ale niewiadomo czy prawidłowo.

Mam pytanie czy jest inny jeszcze sposób oprócz oscyloskopu żeby sprawdzić poprawność działania sondy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”