Strona 1 z 1

Wlew paliwa nissan almera

: 2016-03-07, 10:50
autor: Piter10
Witam, zakupiłem 2 tygodnie temu nissana almere 2006r,1.5 benzyna.Mam takie pytanie-rura, nie wiem czy stalowa która biegnie od korka wlewu paliwa jest lużno, tzn ma luz przy korku właśnie,przerdzewiała? wlewam paliwo normalnie i to nie przeszkadza, jednakże chciałbym to naprawić z czasem, spawanie to chyba odpada, chyba żeby zatkał szczelnie wejście do baku?Co radzicie w tej sytuacji?Jakiś klej poliuretanowy?ewentualnie podejść ze spawarką od wewn, strony tzn. od nadkola?

: 2016-03-09, 01:21
autor: polo32
Śruby mocujące w dolnej części rury mogły poluźnić się lub są już urwane, u góry rurę trzyma tylko kołnierz gumowy (mógł wysunąć się).
http://nissan4u.com/parts/almera_uk_mak ... tration_1/
O spawaniu czegokolwiek w okolicach zamontowanego zbiornika i wlewu paliwa (opary!!), piszesz chyba w kategorii żartu? :-o

: 2016-03-09, 13:30
autor: Piter10
Tak rozważałem tylko, wiem że opary są gorsze od samej benzyny, to dobrze że są tam jakieś śruby, wyczyszcze to czymś i dokładnie zobaczę, podejście do śrub jest od zewnętrznej?

[ Dodano: 2016-03-09, 13:31 ]
Ok, napisałeś w dolnej części rury mam szukać.

: 2016-03-09, 19:24
autor: polo32
Masz wszystko narysowane na podanym wcześniej schemacie, dwie śruby (nr 12 wg schematu - pion i poziom) mocują i stabilizują na dole wspornik z rurą. Dokręcaj z czuciem, bo łatwo można je ukręcić (psiknij wcześniej WD). Wcześniej wciśnij u góry kołnierz gumowy na swoje miejsce.

: 2016-03-14, 08:10
autor: Piter10
Więc wygląda to tak...wszystko pod spodem jest na swoim miejscu, śruby trzymają mocno, zero luzu, rura jest mocno trzymana, jedyny luz jest na samym końcu tam gdzie jest wlew i guma, było tam naprawde sporo piachu zarzuconego wcześniej od nadkola a guma była lużno.Wyczyściłem to wszystko na błysk, łącznie z gumą, podgrzałem nieco gumę żeby była elastyczna i próbowałem założyć-i tu jest problem, czy w rant rury powinien wejść rowek gumy?bo jeśli tak to u mnie to nie wychodzi-próbowałem pół godziny-efekt mizeria,trzyma się to na słowo honoru, chyba że rant rury jest widoczny patrząc od strony wlewu i to jest jakoś na wcisk-tak nie próbowałem.W każdym razie tym moim sposobem widoczny jest taki dzyndzelek tej gumy(wystający kawałek w kształcie kwadratu-integralna część tej gumy-tak ma być??Napiszcie proszę jak jest u was...

[ Dodano: 2016-03-16, 08:41 ]
Napiszcie coś proszę bo albo guma się nie nadaje-wątpie, albo po lekkim uderzeniu w tył coś się przesuneło-ten który sprzedawał zapewniał że było lekkie,lampa,zderzak itd, albo ja żle zakładam...Może Ktoś poprostu obluka u siebie i napisze..

: 2016-03-26, 15:59
autor: polo32
Jedyne co możesz zrobić, to odkręcić obie śruby na dole (mogą się urwać), rozłączyć rurę wlewową na elastycznym łączniku ze zbiornikiem oraz rurkę odpowietrzającą (opaski zaciskowe druciane) i z pomocą drugiej osoby wcisnąć (ruszając rurą na boki) najpierw kołnierz gumowy rury w błotnik. Blacha błotnika ma trafić pomiędzy dwie pierścieniowe wargi tworzące kołnierz. Mając rurę w rękach, obejrzyj ją w jakim jest stanie (lubią korodować na dole przy metal. wsporniku) a przy tym będziesz już wiedział jak jest mocowana w błotniku :]. Aby ułatwić sobie pracę przy montażu, potraktuj gumę czymś tłustym (olej).
Niejako przy okazji masz niepowtarzalną możliwość zakonserwować wewnętrzną część błotnika.

: 2016-04-04, 07:26
autor: Piter10
ZROBIŁEM...gume niestety wkładałem odwrotnie stąd nie było dobrze-tak niby włożył poprzedni właściciel, ponadto poluzowałem 2 śruby 12tki na wsporniku, wtedy rura jest lużna, wsadziłem gumę,przykręciłem śruby i tyle, całość 10 min, i trzyma mocno...Dziękuję za pomoc, jedna sprawa mniej.Uwaga-wystarczy odkręcić te 2 od wspornika-dostęp idealny, nie ruszałem tych od zbiornika-są b.zardzewiałe-i nie ma potrzeby ich ruszać...
ZAMYKAM TEMAT.