Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Korozja płyty podłogowej

Moderator: sergiej

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

Korozja płyty podłogowej

Post autor: MTK » 2015-04-07, 19:49

Witam forumowicze. Przeglądając dziś mój samochód postanowiłem sprawdzić podwozie. Niestety to co ujrzałem nie napawa optymizmem. Pod tylnymi drzwiami od strony pasażera zauważyłem dziurę w progu a co gorsza także "miękką" podłogę około 3 cm od progu. Samochód bodaj 2 lata temu był zabezpieczany od spodu antykorozyjnie ale niestety....
Co zrobić z takim miejscem? Wspawać łatkę i znów zabezpieczyć antykorozją a te pół progu wyciąć i wstawić reperaturkę? Ile to może kosztować u blacharza (mniej więcej) i co z tym najlepiej zrobić? Proszę doświadczonych o podpowiedź.
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-07, 19:52

Wyciąć miejsca zainfekowane i wspawać łaty. Całość na nowo zakonserwować. To, że Ci zjadło - nic nowego. Wystarczy, że coś przecięło konserwę na podłodze i wilgoć weszła - miałem to samo u siebie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

Post autor: MTK » 2015-04-07, 19:57

No i zapomniałem dodać że pod koniec tego miesiąca mam przegląd, więc raczej wyczulone zmysły diagnosty zwrócą na to uwagę. :shock:
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-07, 20:57

No to na przegląd weź zaklej/załataj żywicą i płótnem, zamaziaj czymś do konserwacji, przykurz to i po problemie. Po przeglądzie zrobisz :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

Post autor: MTK » 2015-04-30, 20:43

Niestety z powodu korozji moja almera przeglądu nie zaliczyła. Dwa progi dziurawe i podłoga z tyłu chyba w 4 albo 5 miejscach. Aby ją usunąć trzeba będzie zdemontować bak, mocowanie tylnej belki do nadwozia z obydwu stron oraz najprawdopodobniej przewód hamulcowy. Obawiam się że koszty tej imprezy przekroczą połowę wartości auta. Co o tym sądzicie?
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
lukasz86
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2013-06-04, 19:49
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lukasz86 » 2015-05-01, 07:14

Zalezy w jakim zakładzie lakierniczym miałbys zamiar to naprawiać ;-)
W porządnym zakładzie pewnie w 2tyś. sie nie wyrobisz, chyba że masz miejsce i i czas i umiejętności to mozesz sam spróbować .

...a jeszcze pewnie bedzie tak ,że jak zaczną blacharze Ci glądać auto , to znajdą jeszcze tysiąć innych pierdół do naprawy o których nie wiedziałeś ... np. tylne nadkola

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-05-01, 07:31

generalnie oplacalnosc zadna, ale jesli sie skusisz i uratujesz to auto napewno odwdzieczy Ci się bezawaryjnoscia. niestety blacharze nie chca wykonywac takich robot a jak juz sie podejmują to koszą za taka prace jak za zboże.
Ostatnio zmieniony 2015-05-05, 11:04 przez majchrzok, łącznie zmieniany 1 raz.

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

Opłacalność

Post autor: MTK » 2015-05-01, 16:48

Już dwa lata temu na remont blachy (ogólnie pisząc) wydałem ponad 3 tyś. Więc dylemat mam ogromny. Ci tańsi blacharze w ogóle odmawiają podjęcia się tego. Niestety sam nie mam możliwości podjąć się naprawy.
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2015-05-01, 17:45

wydałeś juz ileś tam
teraz pytanie czy bedziesz jeżdził nim +- 5 lat czy masz mozliwość kupienia czegoś innego

jak pierwsze to rób
progi to pikuś
podłoge punktowo przeciez nie wytniesz z innego

jak to drugie
Janusz podał przepis plus przyjazniejsza stacja i na giełde :roll:

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

Dzięki

Post autor: MTK » 2015-05-01, 18:26

Dylemat jest tego typu, że jeśli mam dać połowę wartości na blachę to żeby mechanicznie nic kosztownego się nie posypało na przykład, a jak wiadomo części do almery do najniższych nie należą. Ponadto podłoga to nie jedyne miejsce gdzie jest korozja, pisałem o tym w poście almera n16 korozja. Auto jest garażowane ale to nic nie daje. Konserwację zeżarło w dwa lata, więc pewnie nową też w podobnym zeżre, a była gruba że hej. Co zrobię okaże się po oględzinach blacharzy. :?:
prof. dr inż. arch. MTK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria”