[N16] Drgania na kierwonicy
: 2009-12-04, 19:30
Posiadam Almere n16, 1,8benz hatchback 2001'
Mam pytanie czy drgania i wibracje na kierownicy po przekroczeniu około 120 km/h to normalna sprawa dla almery? czy znaczy to o uszkodzeniu układu kierowniczego/zawieszenia? Nadmienię,iż dziś zaobserwowałem to na obwodnicy gdzie nawierzchnia jest równiutka (drgania i wibracje są wyczuwalne ale nie wiem czy sie nasilają wraz ze wzrostem prędkości bo bałem sie sprawdzać ). Przy niższych prędkościach wszystko jest okej i idzie gładko.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zobacz czy w rowkach opon nie są nawbijane małe kamyki, jesli tak, to wydłubać i ponowić próbę prędkości. Jeżeli kamyków nie ma, to jedz do porządnego warsztatu wyważyć koła.
Po prostu należy kolejno eliminować potencjalne przyczyny zaczynając od najprostszych.
Pozdrawiam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miałem ten sam objaw. Drgania pojawiały się przy 120 i nasilały się przy 140. Ktoś komu dałem kiedyś pojeździć zgiął mi felgę od wewnątrz i koła nie był wyważone poprawnie. Oczywiście u Ciebie może być co innego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czasem przy po wym. tarcz i klocków są takie objawy, ciśnienie w oponach, krzywa felga albo nie wyważona.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
U mnie drgania pojawiały się przy tym samym zakresie prędkości od 120 do 140, podobnie jak u kolegów pomogło wyważenie koła, po prostu odpadł ciężarek, po wyważeniu drgania całkowicie ustąpiły, ważne żeby pojechać do porządnego serwisu z dobrą maszyną do wyważania, bo te też bywają różne:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jeżeli to nie pomoże, winna może być skrzywiona tarcza, albo zacinający i nie odbijający tłoczek w zacisku. Czy przy tej okazji, nie słyszysz odgłosu toczenia??
Mam pytanie czy drgania i wibracje na kierownicy po przekroczeniu około 120 km/h to normalna sprawa dla almery? czy znaczy to o uszkodzeniu układu kierowniczego/zawieszenia? Nadmienię,iż dziś zaobserwowałem to na obwodnicy gdzie nawierzchnia jest równiutka (drgania i wibracje są wyczuwalne ale nie wiem czy sie nasilają wraz ze wzrostem prędkości bo bałem sie sprawdzać ). Przy niższych prędkościach wszystko jest okej i idzie gładko.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zobacz czy w rowkach opon nie są nawbijane małe kamyki, jesli tak, to wydłubać i ponowić próbę prędkości. Jeżeli kamyków nie ma, to jedz do porządnego warsztatu wyważyć koła.
Po prostu należy kolejno eliminować potencjalne przyczyny zaczynając od najprostszych.
Pozdrawiam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miałem ten sam objaw. Drgania pojawiały się przy 120 i nasilały się przy 140. Ktoś komu dałem kiedyś pojeździć zgiął mi felgę od wewnątrz i koła nie był wyważone poprawnie. Oczywiście u Ciebie może być co innego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czasem przy po wym. tarcz i klocków są takie objawy, ciśnienie w oponach, krzywa felga albo nie wyważona.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
U mnie drgania pojawiały się przy tym samym zakresie prędkości od 120 do 140, podobnie jak u kolegów pomogło wyważenie koła, po prostu odpadł ciężarek, po wyważeniu drgania całkowicie ustąpiły, ważne żeby pojechać do porządnego serwisu z dobrą maszyną do wyważania, bo te też bywają różne:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jeżeli to nie pomoże, winna może być skrzywiona tarcza, albo zacinający i nie odbijający tłoczek w zacisku. Czy przy tej okazji, nie słyszysz odgłosu toczenia??