Strona 1 z 1
[N15] Almera GTi a sprezyny tył
: 2016-07-18, 09:15
autor: matek_p
Panowie, obdzwonilem już wszystko nawet fury na części w poszukiwaniu sprężyn do swojej almy na tył. Mam butlę z LPG w miejscu zapasowki. Co zrobić, gdzie kupić ? Przód jest seria gti. Nie chce jakoś super nisko póki co ale jakie sprężyny wpakować na tył do LPG? Nawet w centralnym magazynie IC w Niemczech nie mają. Ale wg danych zamiennik z KYB ma dane: grubość sprężyny - 12mm, wysokość - 278mm i średnica zewnętrzna 114mm. Zwykle z 1.6 są czasem wyższe czasem takie same ale grubość o pół mm mniej i mniejsza średnica zewnętrzna. Co mu zaaplikowac by nie było motorowki z butla z tyłu? Nie chce sprężyn -40mm. Chyba że ktoś sprzeda 4 takie i wiecie jak to się ma w przypadku LPG?
: 2016-07-18, 09:53
autor: falbinho
Ale w czym ma Ci przeszkadzać LPG bo też mam i wszystko jest ok . A żeby było lepiej to jedynie mogę wsadzic amory nowe bo są słabe juz i nowe sprezyny nie wybite . I są takie gumowe podkładki żeby samochód na nich się opierał i mial większą twardość na seryjnych sprezynach. Przecież tył i tak wysoko stoi na serii
: 2016-07-18, 10:05
autor: matek_p
Ale ja mam pęknięte z tyłu. I przymierzam się do takich by nie zrobić sobie tzw efektu motorowki. Gumy mam takie
pytanie czy serie z 1.6 HB mogę śmiało wpakować.
: 2016-07-18, 11:21
autor: falbinho
Spokojnie nie będzie takiego efektu. Prędzej na peknietych tak jest . W ogóle to strach na peknietych jeździć. Ja mam przód obniżony a tył seria i daje rade przy 180/200km/h wiec raczej spoko bez obaw
: 2016-07-18, 13:11
autor: matek_p
Czyli kupuje standardowe z 1.6 i wcisnąć po gumie ? I spokój ? A z czasem jakieś .. -30 na przód ?
: 2016-07-18, 20:11
autor: falbinho
Jeśli nie chcesz obnizac tylu to tak
z reszta do 1.6 czy do 2.0 to takie same
: 2016-07-19, 08:03
autor: Ad@mus
chłopaki nie kombinujcie z gumami i innymi tego typu bajerami.
Jeśli obniży się przód to z tyłem powinno się podziałać tak, aby twardością nie odbiegał od przodu. Inaczej będzie wężyk i nie będzie dobrego prowadzenia-a na tym też wam zależy ?
Zatem poszukajcie kontaktu u żródła, u producentów etc. Zamówcie stopnie obniżenia jaki was interere i po sprawie.
Nie wszystko da się zrobić za parę stówek, czasem żeby było tak jak się chce to trza wybecalować odpowiedni kesz
i mówię to ja, który kręci jak umi, żeby się nie zrujnować bo nie tylko auto mam na utrzymaniu. Ale jak trza było to po eibacha jechałem stawiając na jego jakość i jest dobrze
: 2016-07-19, 21:14
autor: deadduck
matek_p, jaką masz dokładnie datę produkcji? w sierpniu czy wrześniu 97 była modyfikacja zawieszenia, a nawet bez tego widziałem na tył do GTI OEM sprężyn trzy rodzaje.
: 2016-07-20, 08:15
autor: matek_p
Rozkodowalem Vin i szukałem po częściach wg tego. Nie ma
we wrześniu była modyfikacja. Sprawdzałem. Ja mam produkcję 02.1997. Ani zamiennikow ani nic
numery początkowe takie same jak 1.6 HB. Różnica jest po myslniku.
: 2016-07-21, 10:19
autor: falbinho
Wystarczy moim zdaniem dobrać pod amortyzator i wszystko będzie pasowac