Strona 1 z 1
[ N16] Wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn
: 2016-04-15, 08:18
autor: Fogo
Sprawa dość ważna (przynajmniej dla mnie). "Na dniach" będę wymieniał sprężyny i amortyzatory z przodu, o ile jedne i drugie mam już wybrane to zostaje kilka pytań co jeszcze zakupić. Na logikę potrzebował będę jeszcze:
Komplet osłon i odbojów
jest jeszcze:
zestaw napraczy amortyzatora
czy coś jeszcze jest potrzebne? a może zestaw naprawczy sobie darować? Wymienić coś jeszcze przy tak zwanej okazji?
W obu przypadkach napisane jest, że komplet, ale czy komplet na jedną, czy na dwie strony? bo jak kupię za dużo, to średnio mi się uśmiecha zabawa ze zwrotem.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi sugestie i tym podobne.
: 2016-04-16, 00:33
autor: polo32
Fogo, sprawdź w opisie co masz w komplecie - amortyzatory często sprzedawane są parami, bo tak się je wymienia, czasami możesz mieć tam osłony i odboje - wszystko zależy od ceny.
Dlaczego wymieniasz sprężyny i górę McPhersona? Coś słychać?
Przy okazji wymiany, zobacz jaki jest stan kielichów od spodu.
: 2016-04-16, 07:08
autor: Fogo
Już się tłumaczę. Wymieniał będę w warsztacie i chcę mieć wszystkie części, żeby nie włożyli jakiegoś badziewia. W zawieszeniu nic nie puka i nie stuka, ale sprężyny są do bani, bo ktoś je uciął i jest sztywno i nieprzyjemnie. Tył zrobiłem w zeszłym roku teraz czas na przód. Amortyzatory pewnie mają około 70% (ostatnie badanie techniczne we wrześniu pokazało około 75). Chcę jednak je wymienić na kyb, żeby mieć z tyłu i z przodu to samo.
Mam nadzieję, że nie pokręciłem za mocno tłumaczenia. Co do kielichów to nie bardzo mam jak sprawdzić
Chciałem od tazu też wpakować rozpórkę, ale nie wiem skąd zamówić.
: 2016-04-16, 07:57
autor: polo32
Odnośnie kielichów to miałem na myśli ich konserwację od spodu przy wymianie. Co chcesz osiągnąć poprzez rozpórkę? Bo ona dodatkowo usztywni przód - a chcesz od tego odejść - zresztą ja nie mam do nich przekonania.
: 2016-04-16, 08:28
autor: Fogo
Nie tyle chcę zrezygnować ze sztywności, co zwiększyć komfort przez zmiane sprężyn i amortyzatorów przy niskoprofilowej oponie.
Rozpórka powinna dodatkowo nieco odciążyć karoserię. Rozpórka to tylko pomysł. Jedni są za inni przeciw ja jestem po środku.
: 2016-04-16, 08:43
autor: Zielkq
Fogo, w kwestii rozpórki wystarczy tylko jeden link:
http://ultraracing.my/v1/?page_id=2267, gdzie masz wyraźnie pokazane jej oddziaływanie na karoserię. Warto. (poczytaj sobie również prezentacje - howarda czy brylanta, którzy ostatnio wrzucali rozpórki na przód).
: 2016-04-16, 09:26
autor: Fogo
Ok, to teraz pytanie gdzie kupić rozpórke i czy mi ją w warsztacie bez problemu założą.
Chyba kupię same amory i sprężyny a jak czegoś braknie to niech dokładają oni.
Amory to nie wiem czy pisałem kyb ulyra sr i sprężyny k-flex
: 2016-04-16, 09:49
autor: Zielkq
Fogo, nie wiem kto robi rozpórki do N16. Ważne, aby nie gięła się w rękach i nie miała żadnych śrub rzymskich, ani innych wynalazków - ma być solidna. Jeżeli rozpórka jest robiona do konkretnego samochodu jako rzecz akcesoryjna, to mocowana jest przeważnie na śrubach od amortyzatora - odkręcasz 3 nakrętki na stronę, nakładasz rozpórkę, skręcasz nakrętkami. Wsio roboty
: 2016-04-16, 10:23
autor: Fogo
http://allegro.pl/rozporka-kielichow-ni ... 17672.html
Takie coś znalazłem. Nada się?
Co do samego montowania to jedni mówią, że na podnośniku, inni, że na ziemi montować i zgłupiałem, ale myślę, że w warsztacie ogarną jak już będą wymieniać. No i po całym tym zabiegu trzeba będzie zrobić geometrię
: 2016-04-19, 22:41
autor: Kwietas
Napisz do MacGayvera o rozpórkę. Robił do mnie. Solidna i wyjdzie Cię jakieś 50zł taniej niż ta z Allegro.
W teorii powinno się zamontować, gdy auto jest na podnośniku (ale podniesione na karoserii, a nie na kołach
), ale w praktyce różnie to bywa.
: 2016-04-29, 22:10
autor: michalmichal
jeśli nie jest za późno to nie bierz sprężyn k flex, podnosi auto o dobre 5cm
: 2016-04-30, 07:27
autor: Fogo
zobaczymy jak będzie, sprężyny już zamówione.
Nawet jeśli podniesie samochód to będzie spoko, oby tylko tył nie był niżej niż przód
ogólnie zależy mi głównie na komforcie, a jak wpadnie coś kasy, to założymy solidne delikatnie obniżające sprężyny
: 2016-05-02, 13:14
autor: michalmichal
u mnie przód był wyżej z 3x od tyłu, typowa motorówka
: 2016-05-03, 10:13
autor: Fogo
A wymieniałeś i przód i tył, czy tylko przód? Ja tył wymieniłem na jesienie, więc teraz będzie seria
nomoże poza amorami, które są nieco sztywniejsze.
: 2016-05-03, 19:41
autor: michalmichal
: 2016-05-03, 21:42
autor: Mas
Hej Panowie,
Tak teraz wpadł mi w oko Wasz temat, więc się wypowiem
Z mojego doświadczenia - jak zmieniać zawieszenie na inny typ - np. obniżające, twardsze itp. - to najlepiej na całym aucie od razu. To kwestia prowadzenia w zakrętach, bezpieczeństwa, itd.
Przy mojej konfiguracji prowadzenie było git, komfort względny...
Nie nadawało się do jazdy z małym dzieckiem
Tu foto mojej ex z Weitec -30mm i Kayaba Ultra SR, koła 15":
Rozpórka - do zrobienia w większości lepszych zakładów zajmujących się wydechami z kwasówki, spasują na aucie i będzie git - a prowadzenie poprawia niewiarygodnie
: 2016-05-08, 11:43
autor: Fogo
Wiem, że najlepiej wymienić od razu całość
Niestety nie było takiej opcji. Tył był do robienia w zeszłym roku, a że padła jednocześnie skrzynia to brakło na przód.
Mam już w bagażniku sprężyny i amortyzatory ultra sr. Zobaczymy jak będzie po wymianie.
[ Dodano: 2016-05-07, 15:03 ]
To już po wymianie.
michalmichal miałeś racje jest wyżej, ale lepiej sie jeździ. Jestem pod mega wrażeniem. Dużo bardziej komfortowo i jednocześnie sztywniej.
Jeżeli ktoś by się zastanawiał to ultra sr super sie sprawdzają. Wieczorem pierwsza dłuższa trasa i zobaczymy jak będzie. Zmiana na plus, chociaż wygląd już nie taki fajny