Strona 1 z 1

[ N16] Wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

: 2016-04-15, 08:18
autor: Fogo
Sprawa dość ważna (przynajmniej dla mnie). "Na dniach" będę wymieniał sprężyny i amortyzatory z przodu, o ile jedne i drugie mam już wybrane to zostaje kilka pytań co jeszcze zakupić. Na logikę potrzebował będę jeszcze:
Komplet osłon i odbojów

jest jeszcze: zestaw napraczy amortyzatora

czy coś jeszcze jest potrzebne? a może zestaw naprawczy sobie darować? Wymienić coś jeszcze przy tak zwanej okazji?
W obu przypadkach napisane jest, że komplet, ale czy komplet na jedną, czy na dwie strony? bo jak kupię za dużo, to średnio mi się uśmiecha zabawa ze zwrotem.

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi sugestie i tym podobne.

: 2016-04-16, 00:33
autor: polo32
Fogo, sprawdź w opisie co masz w komplecie - amortyzatory często sprzedawane są parami, bo tak się je wymienia, czasami możesz mieć tam osłony i odboje - wszystko zależy od ceny.
Dlaczego wymieniasz sprężyny i górę McPhersona? Coś słychać?
Przy okazji wymiany, zobacz jaki jest stan kielichów od spodu.

: 2016-04-16, 07:08
autor: Fogo
Już się tłumaczę. Wymieniał będę w warsztacie i chcę mieć wszystkie części, żeby nie włożyli jakiegoś badziewia. W zawieszeniu nic nie puka i nie stuka, ale sprężyny są do bani, bo ktoś je uciął i jest sztywno i nieprzyjemnie. Tył zrobiłem w zeszłym roku teraz czas na przód. Amortyzatory pewnie mają około 70% (ostatnie badanie techniczne we wrześniu pokazało około 75). Chcę jednak je wymienić na kyb, żeby mieć z tyłu i z przodu to samo.
Mam nadzieję, że nie pokręciłem za mocno tłumaczenia. Co do kielichów to nie bardzo mam jak sprawdzić :/
Chciałem od tazu też wpakować rozpórkę, ale nie wiem skąd zamówić.

: 2016-04-16, 07:57
autor: polo32
Odnośnie kielichów to miałem na myśli ich konserwację od spodu przy wymianie. Co chcesz osiągnąć poprzez rozpórkę? Bo ona dodatkowo usztywni przód - a chcesz od tego odejść - zresztą ja nie mam do nich przekonania.

: 2016-04-16, 08:28
autor: Fogo
Nie tyle chcę zrezygnować ze sztywności, co zwiększyć komfort przez zmiane sprężyn i amortyzatorów przy niskoprofilowej oponie.
Rozpórka powinna dodatkowo nieco odciążyć karoserię. Rozpórka to tylko pomysł. Jedni są za inni przeciw ja jestem po środku.

: 2016-04-16, 08:43
autor: Zielkq
Fogo, w kwestii rozpórki wystarczy tylko jeden link: http://ultraracing.my/v1/?page_id=2267, gdzie masz wyraźnie pokazane jej oddziaływanie na karoserię. Warto. (poczytaj sobie również prezentacje - howarda czy brylanta, którzy ostatnio wrzucali rozpórki na przód).

: 2016-04-16, 09:26
autor: Fogo
Ok, to teraz pytanie gdzie kupić rozpórke i czy mi ją w warsztacie bez problemu założą.
Chyba kupię same amory i sprężyny a jak czegoś braknie to niech dokładają oni.
Amory to nie wiem czy pisałem kyb ulyra sr i sprężyny k-flex :)

: 2016-04-16, 09:49
autor: Zielkq
Fogo, nie wiem kto robi rozpórki do N16. Ważne, aby nie gięła się w rękach i nie miała żadnych śrub rzymskich, ani innych wynalazków - ma być solidna. Jeżeli rozpórka jest robiona do konkretnego samochodu jako rzecz akcesoryjna, to mocowana jest przeważnie na śrubach od amortyzatora - odkręcasz 3 nakrętki na stronę, nakładasz rozpórkę, skręcasz nakrętkami. Wsio roboty ;)

: 2016-04-16, 10:23
autor: Fogo
http://allegro.pl/rozporka-kielichow-ni ... 17672.html
Takie coś znalazłem. Nada się?
Co do samego montowania to jedni mówią, że na podnośniku, inni, że na ziemi montować i zgłupiałem, ale myślę, że w warsztacie ogarną jak już będą wymieniać. No i po całym tym zabiegu trzeba będzie zrobić geometrię :)

: 2016-04-19, 22:41
autor: Kwietas
Napisz do MacGayvera o rozpórkę. Robił do mnie. Solidna i wyjdzie Cię jakieś 50zł taniej niż ta z Allegro.
W teorii powinno się zamontować, gdy auto jest na podnośniku (ale podniesione na karoserii, a nie na kołach :P ), ale w praktyce różnie to bywa. ;)

: 2016-04-29, 22:10
autor: michalmichal
jeśli nie jest za późno to nie bierz sprężyn k flex, podnosi auto o dobre 5cm

: 2016-04-30, 07:27
autor: Fogo
zobaczymy jak będzie, sprężyny już zamówione.
Nawet jeśli podniesie samochód to będzie spoko, oby tylko tył nie był niżej niż przód ;)
ogólnie zależy mi głównie na komforcie, a jak wpadnie coś kasy, to założymy solidne delikatnie obniżające sprężyny

: 2016-05-02, 13:14
autor: michalmichal
u mnie przód był wyżej z 3x od tyłu, typowa motorówka

: 2016-05-03, 10:13
autor: Fogo
A wymieniałeś i przód i tył, czy tylko przód? Ja tył wymieniłem na jesienie, więc teraz będzie seria :) nomoże poza amorami, które są nieco sztywniejsze.

: 2016-05-03, 19:41
autor: michalmichal

: 2016-05-03, 21:42
autor: Mas
Hej Panowie,
Tak teraz wpadł mi w oko Wasz temat, więc się wypowiem :)
Z mojego doświadczenia - jak zmieniać zawieszenie na inny typ - np. obniżające, twardsze itp. - to najlepiej na całym aucie od razu. To kwestia prowadzenia w zakrętach, bezpieczeństwa, itd.
Przy mojej konfiguracji prowadzenie było git, komfort względny... :P
Nie nadawało się do jazdy z małym dzieckiem :razz:
Tu foto mojej ex z Weitec -30mm i Kayaba Ultra SR, koła 15":
Obrazek
Rozpórka - do zrobienia w większości lepszych zakładów zajmujących się wydechami z kwasówki, spasują na aucie i będzie git - a prowadzenie poprawia niewiarygodnie ;)

: 2016-05-08, 11:43
autor: Fogo
Wiem, że najlepiej wymienić od razu całość :D
Niestety nie było takiej opcji. Tył był do robienia w zeszłym roku, a że padła jednocześnie skrzynia to brakło na przód.
Mam już w bagażniku sprężyny i amortyzatory ultra sr. Zobaczymy jak będzie po wymianie.

[ Dodano: 2016-05-07, 15:03 ]
To już po wymianie. michalmichal miałeś racje jest wyżej, ale lepiej sie jeździ. Jestem pod mega wrażeniem. Dużo bardziej komfortowo i jednocześnie sztywniej.
Jeżeli ktoś by się zastanawiał to ultra sr super sie sprawdzają. Wieczorem pierwsza dłuższa trasa i zobaczymy jak będzie. Zmiana na plus, chociaż wygląd już nie taki fajny ;)