Strona 1 z 1

[N15] Co robić w zawieszeniu przy 270 tkm ?

: 2015-05-18, 08:55
autor: maniek_NKP
Witam

Kupiłem moją N15 przy przebiegu ok 150 tkm , a teraz ma 270 tkm. Przy okazji corocznych czynności eksploatacyjnych i przeglądu każę sprawdzić m.in. zawieszenie i jest OK. Jednak przy takim przebiegu myślę, że już warto zająć się niektórymi elementami. Jestem drugim właścicielem od nowości i nie wymieniałem jeszcze nigdy:
- amortyzatory przód
- wahaczy/sworzni
- łączników/gum drążków stablilizatora/kierowniczego

wymieniałem jedynie popękane osłony przegubów. Te niewymienione elementy, jak pisałem , były systematycznie kontrolowane. Co zatem warto przy tym przebiegu wymienić. Subiektywnie czuje, ze pomimo dobrego stanu amortyzator chyba już cza na nie, bo na zakrętach "kołysze".

: 2015-05-18, 13:05
autor: sergiej
moze to przez spreżyny ...jesli amor ma dobra sprawność

: 2015-05-18, 13:14
autor: janusz
Maniek_NKP, to czy łącznik stabilizatora jest wywalony najczęściej wychodzi dopiero po demontażu. Gumy łączników i drążka stabilizatora - zamienniki to dziadostwo jakich mało, gumy przy łącznikach lecą w tempie ekspresowym. Lepiej jest wydać kasę i do nowych łączników wrzucić poliuretany.

Co do bujania na zakrętach - trzeba sprawdzić/wymienić sprężyny.

: 2015-06-13, 11:32
autor: maniek_NKP
Przegląd wiele wyjaśnił. Przy skalkulowaniu kosztów praktycznie na jedno wychodzi cenowo wymiana tulei i sworzni wahacza a wymiana całego wahacza - koszt robocizny pokrywa dopłatę do nowego całego wahacza.

Ale do wymiany przydałyby się także przednie amortyzatory. I teraz pytanie czy wymieniać razem z nimi poduszki i łożyska (mocowanie) ? Nie zaobserwowałem skrzypienia na zakrętach.