Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Długość sprężyn-przód

Moderator: sergiej

j320
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-11, 08:17
Lokalizacja: Wawa

[N15] Długość sprężyn-przód

Post autor: j320 » 2014-08-11, 08:21

Witam



Posiadam N15-stkę '95r , pewien cymbał sprzedał mi amortyzatory na przód do wersji po lifcie. Nie wchodząc w szczegóły, musiałem je założyć, przód podniósł się o kilka cm, przez co trzeszczą przeguby, rozjechała się geometria, jest źle.



Pytanie;

Z tego co się zorientowałem, różnica wynika z wyższego umieszczenia "podpory" sprężyny na amortyzatorze, co sugeruje mi że sprężyny po lifcie są krótsze. Rozwiązaniem mojego problemu byłaby więc wymiana sprężyn na po-liftowe...



Do osób zorientowanych; Czy moje koncepcja jest słuszna ??



Pozdr.

Jan

waytogo
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2012-03-20, 12:42
Lokalizacja: w-wa

Post autor: waytogo » 2014-08-11, 14:58

Jan, Co Ty kombinujesz?
kup amory przedliftowe i problem się rozwiąże sam.
Popełniłeś błąd kupując poliftowe, jeśli to wina sprzedającego to zwróć mu i tyle. Kup przedliftowe. Jeśli to Twoja wina i zwrócić nie możesz to opchnij te co masz a kup przedliftowe.
waytogo,

j320
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-11, 08:17
Lokalizacja: Wawa

Post autor: j320 » 2014-08-11, 19:59

Dzięki za pomysł, cytując jednak klasyka ; Oj, Beata nie o to pytałem :)

Będę wdzięczny za info, jeśli ktoś zorientowany.

Pozdrawiam
Jan

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-12, 05:46

Tak
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

waytogo
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2012-03-20, 12:42
Lokalizacja: w-wa

Post autor: waytogo » 2014-08-12, 12:26

Tak, poliftowe wg katalogu KYBa są krósze o 8 mm (368,376) w stosunku do przed liftowych. A ponieważ podpora w polifcie siedzi wyżej o 30mm to żeby nie trzeszczało (pozostanie 22 mm różnicy na sucho do tego co miałeś kiedyś) to czy zostawisz te co masz sprężyny czy weźmiesz nowe poliftowe to i tak będziesz musiał ustawić geometrię bo się rozjedzie w stosunku do tego co miałeś.
Jak to mawiał klasyk: Staliśmy nad przepaścią, ale zrobiliśmy ogromny krok naprzód ;)
waytogo,

j320
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-08-11, 08:17
Lokalizacja: Wawa

Post autor: j320 » 2014-08-12, 20:24

Tak, zgadzam się , moja koncepcja dzisiaj upadła. Sam trochę pogrzebałem i znalazłem też dane KYB , plus jeszcze jakieś podróbki , gdzie różnica max wynosiła 11mm.
Nie rozumiem skąd taka różnica w charakterystyce zawieszania , przy tak małych różnicach , gdzie przy żadnym z pozostałych podzespołów nie ma podziału na przed i po liftowe.

No, ajdija po kiego to zmieniali.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”