Strona 1 z 1
					
				[N15] wymiana sworznia wachacza
				: 2012-09-25, 19:44
				autor: BaSsGrU
				czy ktoś z kolegów lub koleżanek wymieniał sam sworzeń wąchacza w Almerce N15?
jeśli tak to prośba o podpowiedzi uwagi.
wydaje mi się ze wystarczy odkręcić śruby łączące amortyzator z piastą/zwrotnicą a u dołu odkręcić śrubę samego sworznia co pozwoli odchylić rozłączyć wąchacz z piastą /zwrotnicą.
I teraz pytanie -  czy sam sworzeń po wyjęciu segera zabezpieczającego będzie miał ochotę wyleźć czy raczej będzie wymagał perswazji siłowo młotkowej 

 
			
					
				
				: 2012-09-25, 22:38
				autor: rafal87xc
				ja ostatnio wymieniałem, ale amortyzatora od zwrotnicy nie odkrecałem, najgorzej było wybić zwrotnice ze sworznia, sam sworzeń z wahacza wybijałem w imadle młotkiem 4-5kg i lekko nie było.
			 
			
					
				
				: 2012-09-25, 23:55
				autor: Jarzyn
				najlepiej na prasie go wyprasować, albo w imadle można, jakieś pryzmy zmontować, albo np użyć dużego klucza nasadowego.
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 00:28
				autor: szymektoja
				Mi sie nie chcialo rzezbic i kupilem cale wahacze, przy czym okazalo sie, ze jedna sruba tak mocno siedziala, ze ukrecila gwint. I i tak musialem jechac do warsztatu 

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 04:51
				autor: bombel
				Sworzen na prasie. Mlotkiem to zalatwisz wahacz
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 06:35
				autor: sergiej
				jak sie umie uzywac mlotka to nic sie nie zalatwi ...ale trzeba miec odpowiednie materialy ...co nie zmienia faktu ze lepiej i latwiej na prasie ...no i mniej nerwow 

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 08:35
				autor: BaSsGrU
				no to dziękuje wszystkim za odpowiedzi, mam nadzieje w sobotę się za to zabrać więc przy okazji zrobie praę fotek dla potomnych  

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 12:00
				autor: rafal87xc
				fotki znajdziesz na forum almery w dziale zrob to sam, jest tam relacja z wymiany wahacza na których bazowałem 

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 13:13
				autor: BaSsGrU
				a to poprosze o linka 

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 13:49
				autor: killer2000
				http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=20&t=7571
ale musisz się zalogować ale pewnie juz jesteś członkiem  

 
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 14:04
				autor: szymektoja
				Troche offtopa: To forum jest straszne. Co dwa tygodnie kaza zmieniac hasla a jak juz w koncu ktoregos z rzedu zapomnialem to nie dziala resetowanie hasla przez maila. I mail aktywacyjny przy nowym koncie tez nie dziala.
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 14:13
				autor: DubSon
				szymektoja, napisz do administracji, ja jeszcze nigdy nie musiałem zmieniać hasła 

 
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 14:31
				autor: BaSsGrU
				no mi nie przyszedł własnie mail z tego forum a bardzo chciął bym sprawdzić co napsiane jest w temacie tego sworznia.
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 15:17
				autor: szymektoja
				Patrzylem...patrzylem i nie dopatrzylem sie opcji skontaktowania sie z administratorem. Trzeba by bylo sie ladnie usmiechnac do kogos, kto moze sie tam zalogowac  

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 16:09
				autor: killer2000
				nie no co 2 tygodnie to nie trzeba zmieniać hasła co miesiąc ale admini własnie pracują nad zmianą tej opcji a raczej jej wyłączeniu a co do forum to jest tam dużo ciekawego info
			 
			
					
				
				: 2012-09-26, 17:52
				autor: Modzelitto
				Co do forum almery to hasła juz nie trzeba zmieniać. Dzisiejsze najnowsze info od admina 

 Ale jest problem właśnie z powiadomieniami 
 BaSsGrU
 
BaSsGrU- tam nie ma nic na temat sworznia- jest info jak wymienić wahacz.
skoch84 pisze:Wymianę wahacza zaczynamy od odkręcenia łącznika stabilizatora
 
Następnie luzujemy śrubę tulei przedniej, tylnej i sworzeń wahacza:
 
 
 
Jak już rozbieramy, to warto również wymienić gumy na stabilizatorze. Roboty niewiele bo to tylko dwie śruby na stronę 
 
Po wyjęciu wahacza:
 
Nowy nabytek:
 
Skręcamy wszystko mniej więcej w odwrotnej kolejności pamiętając by tuleje i sworzeń dokręcić na wyprostowanej kierownicy i opuszczonym samochodzie
Efekt końcowy:

 
 
			
					
				
				: 2012-09-26, 17:53
				autor: BaSsGrU
				ok dzięki Modzelitto - wachacz to wiem jak wymienić  

 
			
					
				
				: 2012-09-26, 17:56
				autor: Modzelitto
				No właśnie- a co do sworznia- prasą byłoby 
bezpieczniej 
 
			
					
				
				: 2012-09-26, 21:07
				autor: BaSsGrU
				taki jest plan 

 więc pewni w sobotę wieczór dam foto relację z wymiany  

 
			
					
				
				: 2012-09-27, 11:07
				autor: franc821
				Również podepną się pod temat z takim myślę ciekawym pytaniem: jakie rozwiązanie wybrać, czy lepiej wymienić cały wachacz na nowy np. firmy Yamato, TRW czy postawić na lepsze tuleje, poduchy i sworznie np. firmy CTR, 555, NOK.... ?
Wachacz w całości, fabrycznie wszystko złożone(sworzeń) to chyba lepszy pomysł ale droższy - co o tym myślicie, może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie???
			 
			
					
				
				: 2012-09-27, 11:14
				autor: BaSsGrU
				nowy wachacz ok ale jezli chcesz złożyc coś lepszego to najlepiej reanimacja starego wachacza na polibuszach + dobry sworzeń, ja zakupiłem CTR-a
			 
			
					
				
				: 2012-09-27, 12:15
				autor: franc821
				BaSsGrU pisze:nowy wachacz ok ale jezli chcesz złożyc coś lepszego to najlepiej reanimacja starego wachacza na polibuszach + dobry sworzeń, ja zakupiłem CTR-a
Myślałem już nad tym jakiś czas temu i doszedłem do wniosku że nawet najlepszy sworzeń raczej szybko się podda przy polibuszach, może postawić na sworzeń oryginalny- ile może taki kosztować, cały wachacz to jak się nie mylę ponad 400 zł.
 
			
					
				
				: 2012-09-27, 12:46
				autor: DubSon
				Ja zdecydowałem się reanimować przód na poligumkach 

Niedawno wrzuciłem nowe łączniki staba, mam kupione sworznie TRW, ale moje są jeszcze okej - także jak się skończą to podmienię.
 
			
					
				
				: 2012-09-28, 10:34
				autor: GrzyBek80
				Uwzględnijcie też, że z czasem gniazdo sworznia w wahaczu się wyrabia. U mnie niestety się tak stało, więc musiałem sworzeń dospawać do wahacza. Jak ponownie się wysra, to już wymieniam cały wahacz.
			 
			
					
				
				: 2012-09-28, 13:00
				autor: BaSsGrU
				no nie strasz- GrzyBek80
mam nadzieje że u mnie ominie poszukiwanie nowego wachcacza  
 [ Dodano: 2012-09-29, 22:20 ]
 
[ Dodano: 2012-09-29, 22:20 ]
pewnie będziecie sie śmiać bo i ja się śmieję sam z siebie - ale okazało się że przyczyną stukania było nie dokręcone koło  

 
			
					
				
				: 2012-09-30, 20:04
				autor: ciapek
				BaSsGrU pisze:okazało się że przyczyną stukania było nie dokręcone koło 

 
    
 
Dobrze że obyło się bez kosztów, czy sworzeń miałeś już kupiony?
 
			
					
				
				: 2012-09-30, 20:43
				autor: komorokoro
				BaSsGrU pisze:pewnie będziecie sie śmiać bo i ja się śmieję sam z siebie - ale okazało się że przyczyną stukania było nie dokręcone koło  

 
ostatnio się denerwowałem że coś mi poważnego wysypało w sunniaku tak waliło a powód jak u ciebie więc witaj w klubie
 
			
					
				
				: 2012-09-30, 21:10
				autor: BaSsGrU
				sworzeń kupiony ale co tam- pewni kiedyś się przyda 

 
			
					
				
				: 2013-02-22, 17:50
				autor: rafal87xc
				jak ktoś będzie w przyszłości planował zakup sworznia to powiem na moim przykładzie że wymieniłem sworzeń na jakiś tani z allegro 2100km temu (słownie: dwa tysiące sto) i dziś miałem termin badania technicznego no i nie przeszło, jak zobaczyłem luz na tym sworzniu to się bałem wracać tym autem do domu.
			 
			
					
				
				: 2013-02-22, 21:06
				autor: killer2000
				nie ma co sępić na zawias