Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Cortanin F vs Brunox

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Cortanin F vs Brunox

Post autor: bombel » 2013-04-22, 10:42

Kto czego stosował i jakie wrażenia? Opinie w necie są podzielone

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=31&t=8176

http://www.lameriada.com/pl-misc-samoch ... E-4VV.html

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-04-22, 10:59

Pisałem już gdzieś na forum - ja postawiłem na brunoxa i niestety po roku rdza wyszła ponownie. Nie zrażam się jednak tak szybko i na wiosnę ponownie go użyłem zmieniając tylko technologię pokrywania całości. Czy słusznie i czy będzie skuteczny - odezwę się za rok :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-05-23, 08:09

Bombel od tych co podałeś jeszcze lepszy jest fertan, brunoxa testowałem i ruda wyszła w tym roku robie zaprawki i będe używał właśnie tego fertanu
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2013-05-23, 08:26

Ja przed zeszym zlotem robiłem ale szybko szybko bez zachowania technologicznych czasów i w lutym wlazła ruda.
Więc widze ze nie jestem sam.

Teraz na spokojnie robiłem i się zobaczy za czas jakis

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-23, 08:33

Tyle tych środków, że trzeba będzie chyba kiedyś kupić wszystkie i na jednym kawałku blachy zrobić eksperyment...
W przypadku fertanu ciekawi mnie jedna rzecz. W opisie stoi:
FERTAN to produkt na bazie wody, który penetruje rdzę, wiąże ją chemicznie i pozostawia ‘zbrązowiały’ metal na powierzchni.Ważne jest, że FERTAN nie pokrywa rdzy, jak inne produkty, lecz ją rozpuszcza. Powstały w efekcie czarny proszek może być łatwo zmyty, a warstwa, która znajduje się pod spodem jest bardzo dobrze zabezpieczona dzięki nowemu wiązaniu z metalem. Warstwa ta zastępuje rdze dopóki nie stworzy wiązania z metalem pod spodem. Na powierzchni tworzy się zwarta warstwa – związek żelaza i taniny, który nie rozpuszcza się w wodzie oraz tworzy idealną bazę pod kolejne warstwy kryjące.
Z tego wynika, że wchodzi w reakcję pod wpływem rdzy. To dlaczego sprzedawany jest w butelce, gdzie jest
w komplecie pędzelek wbudowany w zakrętkę
? Pędzelkiem przecież naniesie się odrobiny rdzy do wnętrza butelki i tym samym, na chłopski rozum, reakcja będzie zachodziła wewnątrz butelki czyniąc całość później bezużytecznym? (tak jest też w przypadku chociażby Brunoxa)

I jeszcze jedno:
FERTAN może być używany jako warstwa zabezpieczająca na lekko zardzewiałym metalu, uporczywej rdzy oraz nie zardzewiałym metalu.
Jak to się ma do pokrywania gołego metalu, tj. metalu bez rdzy i opinii kolegów z Garbiarnii http://www.garbiarnia.com/forum/viewtop ... 2f236d4219

komorokoro, napisz proszę jeszcze czym robiłeś :)

Pozdrawiam :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-05-23, 09:15

Ja stosowałem cortanin,pozostawiłem na 24h ładnie wyschło,wgryzło sie,na to podkład i też 24 i na to akurat pod podwoziem to było więc bool i jest good

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-23, 11:00

Ja zrobiłem tym cortaninem i chyba z 2 tygodnie trzymałem na b,łotniku. Tam gdzie lakier sie zmyło, a tam gdzie była rdza to trzyma solidnie, tylko tyle ze jest czarne :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2013-05-23, 13:14

Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-05-23, 17:49

Trzeba pamiętać, że te wszystkie środki które wymieniliście nakłada się na powierzchnie oczyszczone z luźnej rdzy, a nie oczyszczone całkowicie z rdzy. One wchodzą w reakcję z rdzą i wtedy są najskuteczniejsze- przylegają do podłoża na amen. 70% ludzi kładzie te środki na oczyszczoną do goła blachę, a potem widać efekty w postaci odprysków, lub wyłażącej na nowo rudej ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2013-05-23, 19:36

No ja po to brałem Brunox zeby się z darciem rudej nie bawić więc tu błędu nie było.

Zielkq jesli pytasz o zeszły rok to pełna opcja była.

Oczyszczone, brunox, szpachla, podkład, kolor, klar.... Ruda :mrgreen:
Teraz robiłem w środku podłogę miejscowo więc tylko brunox i tectyl valvo biały
Popatrze co tam się dzieje za czas jakis

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-23, 20:24

Zaczyna się na rudej i na rudej kończy :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-07-01, 23:25

Ja postanowiłem przetestować dostępny np na alledrogo antirust gel, efekty poniżej:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Technika zabezpieczania:
usunięcie rdzy -> epoksyd -> szpachla poliestrowa -> szlif -> epoksyd -> podkład akrylowy -> delikatny szlif -> baza -> klar -> polerka. Na razie jest zrobione do akrylu.
pozdr. Kamil

Kitus
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2012-12-22, 11:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kitus » 2013-07-15, 21:41

Wszystkie środki typu Cortanin, Brunox itp. to tzw. pudrowanie kiły i przedłużanie agonii... jedyną słuszną metodą w pozbyciu się "raka" jest wstawienie reperaturki i prawidłowe zabezpieczenie jej...
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.

GrzyBek80
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2009-12-12, 23:08
Lokalizacja: Masuren

Post autor: GrzyBek80 » 2013-07-16, 16:52

Ja wypróbowuje FERTAN.
Jakieś 2 tygodnie temu zabezpieczyłem narożnik tylnej szyby i po 24h prysnąłem epoxyd i jest ok.

Oczywiście fertan trzeba zmyć przed położeniem epoxydu (instrukcja jest w opakowaniu).
Ostatnio zmieniony 2013-07-18, 06:17 przez GrzyBek80, łącznie zmieniany 1 raz.
Blue Thunder

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-07-17, 07:43

czy po tych 24 godzinach zmyłeś ten fertan i dopiero epoksyd położyłeś
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Entermax
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-09-14, 18:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Entermax » 2014-08-06, 19:38

Witam.

Od soboty i ja walczę z rudą. Robię to bardziej w charakterze zabawy i testu bo w moim przypadku elementem, na którym wyszła ruda jest maska od wewnątrz. Nie są to duże i głębokie ogniska, ale są, a jak się zacznie skrobać to człowiek się doskrobuje i placek jak 1 grosz urasta do wielkości 5zł i nieraz więcej !!! Choć kto wie co dzieje się tam gdzie wzrok nie sięga :-o

Do zabawy kupiłem 2 preparaty Cortanin - 8zł za 150ml (buteleczka z nakrętką), Brunox - 17zł za 150ml (spraj - jak dezodorant).

Z moich obserwacji Brunox jest bezbarwny na zdrowej powierzchni i pozostawia tylko jakby osłonkę, błonkę z preparatu, natomiast na rdzy wchodzi w reakcję, zaczernia ją.

Cortanin niezależnie od powierzchni (czy zardzewiała, czy nie) pozostawia podobną, może trochę cieńszą warstwę z tą różnicą że całość jest żółtawa, a na rdzy czarno-brązowo-fioletowa.

Oba preparaty są lepkie - zalecam zabezpieczenie samochody i rąk. Ja za pierwszym razem nie zabezpieczyłem rąk i... no i mimo względnego domycia, następnego dnia w pracy kleiłem się do wszystkiego :hah:
Potem doskrobałem pumeksem :)

Z ciekawości zrobiłem tak:
kilka ognisk zeskrobałem papierem ściernym (tak na prawdę większość), ale zostawiłem tez takie nieskrobane. całość odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną niektóre miejsca pomalowałem Brunoxem, a niektóre Cortaninem i zobaczymy. Teraz jak wyschnie następna warstwa pomaluję chyba jakimś Hammeritem, a potem lakierem w kolorze auta i może potem jeszcze takim bezbarwnym i zobaczymy co będzie.
Oczywiście odpowiedzi nie dam wam teraz tylko pewnie za rok, albo po zimie, bo to jest największy problem.

Jedno co na pewno mogę powiedzieć to (przynajmniej ja) po Brunoxie zaczynam kichać po jakiś 1-2 godzinach. Na dwa malowania w odstępie 3 dni ten sam objaw. Malowałem na powietrzu i nie jakieś ogromne ilości - dosłownie kilka minut samego pryskania.

Pozdrawiam
Michał :papa:

PS
Miałem fotkę, ale "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum." :|
Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-08-06, 20:25

U mnie jednak wygrał Polrust , brunox nic nie dał

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-08-08, 13:13

Nasze nyski powinny już z fabryki wychodzić z takim podkładem :P
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
Entermax
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-09-14, 18:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Entermax » 2014-08-08, 16:45

Tak, przydałoby się zdecydowanie lepsze zabezpieczenie.

A tak z innej beczki zna ktoś takiego na prawdę godnego polecenia blacharza, który za rozsądną cenę i przede wszystkim dobrze zrobi nadkola? (Warszawa i bliskie okolice)
Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-08-08, 19:26

radziejwwl, kładłeś to bezpośrednio na rdzę, czy jako zabezpieczenie na gołą (wypiaskowaną, czy coś) blachę? Bo przyznam, że pierwszy raz słyszę o tym specyfiku, a cena nie odstrasza. Ile już wytrzymuje i czy wytrzymuje? :)

Entermax, popatrz i pytaj w tym dziale: viewforum.php?f=68

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-08-09, 00:11

Zielkq, czyszczone , tak jak by wypadało z luznej rdzy i malowane , na to poszedł bitum bo to pod spodem , ile trzyma ? na razie zrobilem 500 km , na samochodzie stojacym na powietrzu trzyma od 5 miesiecy . Zmian nie widze , jak położone tak siedzi , ale moj samochod nie jest za wiele uzywany ;) Jednak tam gdzie Brunox był juz coś zaczyna wyłazić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy blacharsko-lakiernicze”