Strona 1 z 2
[N15] Poczwórne światła tylne
: 2010-09-05, 00:39
autor: Qard
Witam.
Orientuje sie może ktoś z was jak wykonuje sie takie oświetlenie?
Czy jest to poprostu nowa lampa czy przerobienie starej?
Moim zdaniem wyglada to super, może ktoś coś wie na ten temat?

: 2010-09-05, 01:35
autor: mimier
Może w czymś Ci ten temat pomoże
viewtopic.php?t=559
: 2010-09-05, 02:18
autor: Duchu
nie bardzo bo chybaQard, ma w planie wjechanie światłami na klape
: 2010-09-05, 09:35
autor: Qard
dokładnie

światła na klapie tylko zastanawia mnie jedno bo po prawej stronie nie ma nic na klapie a po lewej jest pzeciwmgielna hmm. jak to zrobić

: 2010-09-05, 22:17
autor: majchrzok
w 100nx widzialem taka modyfikacje. tam gdzie przeciwmgielny nie ma proglemu natomiast z drugiej strony rzeźba. obadaj moze czy aby w anglii nie maja po prawej stornie tez przeciwmgielnego- problem rozwiazany z rzeźba.
: 2010-09-05, 22:52
autor: Maxko
tez myslalem o tym modzie w almerze tylko w 3d i jedyne co wymyslilem to oprawka na zarowke + wpiecie sie w obwod oswietlenia rejestracji. Ale niestety nie jestem elektrykiem i nie mam zielonego pojecia o prądzie, moglby ktos skomentowac ten pomysl?

: 2010-09-05, 22:58
autor: homik123456
Maxkotylko ze w podswietleniu masz dwie zarowki z tego co wiem 5 watowe
a z postojowek masz mocniejsze wiec troche obciazysz instalacje bardziej ale wytrzyma. Najwyzej daj tez troszke mocniejszy bezpiecznik.
: 2010-09-05, 23:21
autor: Qard
no tak zostaje tylko rzeżba bo co tu wymyślić

najlepiej było by chyba rzeczywiście podłączyć sie pod podświetlenie rejestracji ale tam watowość jest zupełnie inna

w obudowie lamp na klapie bagażnika sa takie miejsca na otwory nie wiem czy to produkcyjne czy moze do innych wersji mysle ze mozna by było coś wyrzeżbić

pomyślimy zobaczymy. byłem ciekawy czy ktoś wykonywał taka modyfikacje

: 2010-09-05, 23:29
autor: Maxko
byla swego czasu czerwona almera gti na allegro i miala wykonane takie cos.
: 2010-09-16, 20:27
autor: merid
W sunnym po prostu szukales odblysnika i wkladales go na druga strone podpinales pod instalacje drugiej strony i dzialalo
: 2010-09-16, 21:06
autor: Maniek-ol
Żeby nie obciążać instalacji od podświetlenia tablicy , wystarczy zamiast żarówek od podświetlenia wstawić ledy.
: 2010-09-16, 21:32
autor: MacGayver
ja u starszej zrobiłem w almerze 3D ten patent. Efekt jest bardziej niż zadowalający

: 2010-10-14, 18:46
autor: kubek
w p10 bynajmniej mojej mozna rezygnującz jako takiego sw przeciwmgłowego zrobić to w bardzo prosty sposób. U mnie w prawej lampie jest miejsce na żarówkę od przeciwmgielnych wystarczy tylko przewiercić dziurkę od wewnątrz w lampie wkładamy żaróweczkę włączamy swiatłą przeciwmgłowe na stałe i taki oto efekt jest:

: 2010-10-19, 17:26
autor: vimek999
Witam.Ja w swojej P11 wywaliłem kabel od przeciwmgielnych.Zdjąłem tapicerkę z klapy bagażnika,oblukałem jaki kabel plusowy jest odpowiedzialny za przeciwmgielne światła aby nie bawić się w poprowadzenie jakiegos dodatkowego kabla od rejestracji.Mianowicie przed lewym nadkolem w bagażniku jest biała kostka w której jest pomarańczowy kabelek z czarnym paskiem.Wypiąłem go z kostki(nie ucinałem).Drugim krokiem jest znalezienie jakiegoś kabelka o długości ok 40 cm i podobnej średnicy jak pozostałe w celu przedłużenia pomarańczowego z czarnym paskiem, wyciągnięcie kostki od świateł z lewej strony(kierunkowskaz,światło stop) i wpięcie się w kabel czerwony z niebieskim paskiem.W światła na klapie włożyłem żarówki 5W i szczerze mówiąc żadnej różnicy w odcieniu światła nie widać,no i efekt nocą jest nawet fajny.Przerabiałem to w aucie które na co dzień jeździ w Irlandii więc nie gwarantuje że kolory kabli będą takie same jak w aucie LHD.Moja Primera to model 1.6 sedan z 99 roku.Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.Pozdrawiam
: 2010-11-14, 17:58
autor: borewicz
Da się to zrobić tak aby nie tracić światła przeciwmgielnego? Czy oznaczałoby to wsadzenie w lewą lampę kolejnej żarówki, da się to jakoś inaczej rozwiązać?
: 2010-11-14, 19:05
autor: dylson
A moze po prostu wsadzic zarowke dwuwloknowa i dzialalo by to jak stop, czyli w momencie wcisniecia guzika od pm zapalaly by sie dwa wlokna.
: 2010-11-14, 23:58
autor: MacGayver
Ja to widzę tak:
Normalnie podłączamy 4x żarówki dwu-włóknowe na pozycje i stop. W momencie załączenia przeciwmgielnego napięcie na przekaźniku rozłącza wew żarówki poza jednym włóknem 21W z lewej strony i w tym momencie mamy pełnoprawne reflektory tak jak każdy by to sobie obmyślił. Mam nadzieję że jakoś naprowadziłem tą koncepcją na odpowiednie tory

: 2011-06-24, 17:23
autor: Dreams
A co jak sie jedzie na przeglad?:D nie ma przeciwmgielnego tylniego?:D
: 2011-06-27, 18:06
autor: marlos90
ja w p11 mam 4 pozycje, 2 przeciwmgłowe a na przeglądzie nie sprawdzał diagnosta tylnych świateł.
: 2011-06-28, 16:27
autor: Chemik
Witam.prosta sprawa,ja bynajmniej mam tak w p10.po pierwsze,wklady do zarowek dwuwłuknowych i oczywiscie takowe zarówki,slabiej swiecace włokno podlaczone jako lampy ,mocniejsze sluzy do stopow.a przeciwmglową podbatrzylem jak to robia w civach np 5gen jajo.poprostu mam wstawiony tzw fog od 4gena po lewej stronie w zderzaku i jest gicior

: 2012-05-22, 20:25
autor: Modzelitto
Nie mam niestety fotorelacji z prac, ale postaram się wyjaśnić z grubsza o co chodzi [Almera po fl.] Od razu zaznaczam, że zrezygnowałem z światła przeciwmgłowego i jako dodatkowe oświetlenie zrobiłem
tylko światła
pozycyjne- bez stopów.
1. Wykręciłem prawą tylną lampę z klapy bagażnika.
2. Wyciąłem w niej otwór na gniazdo żarówki.
3. Wykręciłem lewą tylną lampę z klapy i usunąłem z niej aluminiowy odbłyśnik od lampy przeciwmgłowej, oraz plastikową wewnętrzną przegrodę (najlepiej to ładnie i równomiernie wytopić- przeciąć się nie da bo jest to cholernie twarde i stosunkowo grube).
4. Dodatkową instalację elektryczną poprowadziłem podłączając się do instalacji oryginalnej. Największą trudność sprawia poprowadzenie kabli z bagażnika, przez jego klapę- cudem udało się przewlec drut przez jej wzmocnienia. Dodatkowo przeszkadza gąbka, którą owinięta jest wiązka elektryczna.
Tak to się prezentuje:
Śmiało pytać, jak czegoś nie dopisałem
P.S.
W wolnym czasie będę starał się ogarnąć światło przeciwmgłowe żarówką dwuwłóknową.
: 2012-05-22, 20:37
autor: vixo
Modzelitto pisze:Od razu zaznaczam, że zrezygnowałem z światła przeciwmgłowego i jako dodatkowe oświetlenie zrobiłem tylko światła mijania- bez stopów.
Nie, żebym się czepiał ale wydaje mi się, że jednak pozycje dodatkowe zrobiłeś

mijania są tylko z przodu

Efekt deLUX

: 2012-05-22, 20:39
autor: Modzelitto
Jasne. Chodziło mi o pozycje. Już poprawiam

: 2012-05-22, 20:41
autor: sergiej
fajnie fajnie tez musze sobie takie cos ogarnac

zawsze to taniej niz kupic lampy z VZRa

: 2012-05-22, 20:58
autor: vixo
: 2012-05-23, 10:56
autor: vixo
Ja u siebie jeszcze dodatkowo wywaliłem te odbłyśniki (ograniczniki te kwadraciki pod kloszem) w klapie i cała lampa świeci

: 2012-05-23, 11:38
autor: podj
Modzelitto pisze:
Tak to się prezentuje:
Obrazek
P.S.
W wolnym czasie będę starał się ogarnąć światło przeciwmgłowe żarówką dwuwłóknową.
Ja bym wywalił jedno światło wstecznego i tam założył przeciwmgłowe na diodowej czerwonej żarówce.
: 2013-01-25, 13:06
autor: oskazip
PANOWIE DA RADĘ WSZYTGO ZROBIĆ
kupujemy żarówkę dwuwłókową taką do stopu/pozycje i ona będzie działać jako przeciwmgielne i pozycje
to ta w klapie
w błotniku zostawiamy stare tylko kabelek puszczamy w klapę od pozycji
a najlepiej kupić lampę od anglika w klapę i nic nie trzeba wiercić
wiem tak miałem zrobione w p11 gt i nikt sie na przeglądzie nie czepiał
a było tak 4x pozycje (2xbłotnik 2x klapa) i przeciwmgielne
: 2013-01-25, 21:56
autor: KTR
vixo pisze:Ja u siebie jeszcze dodatkowo wywaliłem te odbłyśniki (ograniczniki te kwadraciki pod kloszem) w klapie i cała lampa świeci

przez te własnie kwadraciki takie swiatła wogóle mi sie nie widziały w P10... Vixo wklej jakąś fote, ciekawy jestem efektu

: 2013-01-25, 23:03
autor: vixo