Strona 1 z 2

P11.144 przedni spojler?

: 2013-04-03, 19:26
autor: bombel
Witajcie

Czy macie jakiś pomysł by docisnąć przód samochodu? Mimo obniżenia i utwardzenia wydaje mi się jakby chciał odlecieć

Myślałem nawet nad jakimś zderzakiem, ale nie chcę przesadzić

: 2013-04-03, 19:32
autor: BaSsGrU
bombel pisze:Czy macie jakiś pomysł by docisnąć przód samochodu?
ale optycznie - tak ??

: 2013-04-03, 19:32
autor: bonzo
bombel pisze:Czy macie jakiś pomysł by docisnąć przód samochodu
Obrazek


:mrgreen: :mrgreen:

: 2013-04-03, 19:36
autor: bombel
BaSsGrU pisze:ale optycznie - tak ??
Nie. Docisk aerodynamiczny

bonzo też rozważałem :P

: 2013-04-03, 19:54
autor: vixo
Było wrzucane jakiś czas temu ogłoszenie auta które miało spoiler na masce 8-)

: 2013-04-03, 19:58
autor: bombel
Dobra, poczytałem i trzeba by było zrobić przedni dyfuzor, a by siłę docisku wywołać.

Wiecie, że słabe prowadzenie powoduje brak osłon pod silnikiem?

[ Dodano: 2013-04-03, 21:00 ]
http://www.absmotorsport.co.uk/index.ph ... Vx8JDeTKbA

Chcę to :D

: 2013-04-03, 20:06
autor: Sajmooon
było by męsko z takim dyfuzorem :P

: 2013-04-03, 20:10
autor: janusz
bombel no pewnie, że brak osłon powoduje takie coś. Brak osłon skutkuje zawirowaniami powietrza pod silnikiem.
Szczerze powiedziawszy to ja bym pomyślał nad czymś na wzór/kształt skrzydła samolotu montowanego pod zderzakiem (chodzi mi o przekrój poprzeczny). Samoloty wykorzystują to, że przy pędzie powietrza zaraz nad powierzchnią górną skrzydła powietrze jest rzadsze niż zaraz pod nim. Tu chodzi o to, że cząstka powietrza pomimo, że jej droga fizyczna nad skrzydłem jest dłuższa niż droga fizyczna pod skrzydłem przebędzie obie trasy w takim samym czasie. Więc skoro powietrze nad skrzydłem jest rzadsze a pod gęstsze to pojawi się siła nośna.

: 2013-04-03, 20:18
autor: DubSon
bombel pisze: trzeba by było zrobić przedni dyfuzor
Wiesz kiedy się to przydaje?
Przy jeździe powyżej 200km/h. Tobie wystarczy jakiś zwykły spojler ograniczający zawirowania, niż dyfuzor, który stwarza taki wąski kanał powietrzy ;)

: 2013-04-03, 20:26
autor: bombel
DubSon pisze: Tobie wystarczy jakiś zwykły spojler ograniczający zawirowania, niż dyfuzor, który stwarza taki wąski kanał powietrzy ;)
Taki jak z linku :)

: 2013-04-03, 21:40
autor: laszlo
Co do osłony to jest w planie zrobienie czegoś takiego. W najbliższym czasie chce narysować wyciąć na laserze i dopasować pełną osłone pod silnik i skrzynie. Oczywiście otwory wentylacyjne w okolicach miski i skrzyni też sa przewidziane. Jak wymodze pierwszą sztuke to napewno zrobię zdjęcia.

: 2013-04-04, 11:00
autor: wod2u
Bombel, a przy jakiej prędkości Ci ten przód zaczyna "odlatywać"? Może to kwestia jakiś luzów w zawieszeniu/układzie kierowniczym? Wszystko inne wykluczyłeś?
Pytam, bo mi przy 220km/h licznikowych na Debicy Frigo 185/65R15 całkiem fajnie i stabilnie się jechało :mrgreen: Wiem, że to kamikadze-boski-wiatr ale strojenie wymagało :-P Rok temu na tych oponach już przy 160 był problem, zrobiłem porządek z dolnymi wahaczami (wszystkie tuleje i sworznie wymienione) i się znacznie poprawiło.

: 2013-04-04, 11:25
autor: bombel
Mam tak zbudowane auto, że osłony pod silnikiem się nie da zamontować, bo rury od IC przeszkadzają. Górne wahacze jeszcze 1000 km nie mają, dolny prawy jeszcze nie jeżdżony, a lewy teraz zaczyna niedomagać. To nie jest tak ze podczas jakiejs predkości to sie dzieje, ale przyspieszenia to auto ma juz całkiem niezle i stad moze byc brak tego docisku

: 2013-04-04, 13:09
autor: sergiej
to chyba raczej brak trakcji a nie jakies zawirowania powietrza ...poza tym Ty tylko po prostej jeździsz póki co więc po co Ci jakies dyfuzory ??

: 2013-04-04, 13:40
autor: bombel
Trakcja swoją drogą, ale czuc, że przód chce odlecieć przy wyższych prędkościach

: 2013-04-04, 18:55
autor: BeNeK
bombel, Karton , nożyczki , ołówek w dłoń i jedziesz :D Robisz szablon taki jak Ci się podoba . Ja sobie siedziałym w domu i nagle zapaliła się gdzieś lampka pt."dokładka" to poleciałem do garażu po karton i sobie wyciąłem w max 10 minut takie coś :D Oczywiście wersja mega mega beta ale nie ma w tym nic trudnego jeśli chodzi o wykonanie
Obrazek
Obrazek

Potem jak zrobisz szablon to jedziesz z włóknem szklanym i masz dokładkę :D

: 2013-04-04, 20:20
autor: killer2000
z mdfu niech wytnie :mrgreen:

: 2013-04-04, 20:27
autor: BeNeK
jako wzór żeby zobaczyć jak to , co to , to może być ze wszystkiego :lol: Z MDF'u było by trudniej , ale jest to wykonalne :D

: 2013-04-04, 22:41
autor: Tomek g35c
Ja myślę że to może być brak trakcji... i lotka nic nie da...
Ponieważ silnik daje odpowiedni docisk... obudowę od spodu musisz zapodać...
To jest przyczyna... mam to samo w G35... chociaż napęd RWD jest takie dziwne uczucie... które pojawiło sie po wymianie zderzaka i wywaleniu obudowy... dlatego wrzucę ją na wiosnę.... opiszę jaki efekt będzie...

: 2013-04-05, 22:37
autor: bombel
Jakiej grubości kupić płytę z laminatu by było to stabilne?

: 2013-04-14, 19:56
autor: Arias
A coś w takim stylu pod silnik by nie zaadaptował:

http://allegro.pl/vw-passat-b5-audi-a4- ... 92705.html
http://allegro.pl/ducato-boxer-jumper-0 ... 43415.html

?? Swoją drogą też myślałem nad możliwościami dociśnięcia zwłaszcza przodu, zastanawia mnie skuteczność, montaż i wykonanie takiego czegoś:

Obrazek

: 2013-04-14, 23:27
autor: janusz
Arias ten napis Yokohama na tym zderzaku wymiata :D :D :D :D :D :D. Leżę i kwiczę :D :D :D :D :D

Sorry musiałem....

: 2013-04-15, 08:43
autor: Kwietas
janusz pisze:Arias ten napis Yokohama na tym zderzaku wymiata :D :D :D :D :D :D. Leżę i kwiczę :D :D :D :D :D
Przyjrzyj się, że to lustrzane odbicie fotki...

: 2013-04-15, 12:46
autor: Arias
To niekoniecznie musi być odbicie, w Nippon to standard, że połowa samochodu jest naklejona normalnie a druga właśnie jest odbiciem, nie wiem dlaczego, ale zabieg częsty.

W ramach sprostowania moje pytanie dotyczy konkretnie tych lotek na zderzaku, po zagranicznych forach, chwalą po niebiosa, że dyrastycznie się zmienia nacisk, tylko co wtedy ze zderzakiem ?? nie urwie go ?? albo powygina ?? co do montażu to już wiem, że jest to montowane tylko do zderzaka, nie ma żadnych konkretnych wzmocnień, tylko lotka, kątowniczki, płaskownik montowany od wewnętrznej strony zderzaka i śruby do skręcenia.

Materiał to przeważnie karbon, ale śmiało można to z blachy 2mm zrobić i obkleić/pomalować.


PS: Jak się ogarnę to idę z kartonem popłodzić, jak to będzie wyglądało i kto wie co mi później strzeli do głowy :P

: 2013-04-15, 12:54
autor: Zielkq
Arias pisze: W ramach sprostowania moje pytanie dotyczy konkretnie tych lotek na zderzaku, po zagranicznych forach, chwalą po niebiosa
Ma to jakaś specjalistyczną nazwę? Możesz podrzucić jak to zwą?

Pozdrawiam

: 2013-04-15, 13:04
autor: Arias
bumper canards, polskiej nazwy brak :P

: 2013-04-15, 13:40
autor: Ryba

: 2013-04-15, 13:48
autor: bombel
http://www.ebay.com/itm/Urethane-Front- ... d5&vxp=mtr

Całkiem sensownie wyglądają

[ Dodano: 2013-04-15, 14:49 ]
Obrazek

[ Dodano: 2013-04-15, 16:30 ]
To samo na allegro: http://allegro.pl/dokladka-zderzaka-prz ... 75475.html

: 2013-04-15, 17:52
autor: Arias
W dodatku z ABS to znacznie lepsze niż żywica, tylko troszkę dziwnie ta przerwa wygląda, zwłaszcza w przypadku polakierowanych tych dokładek.

Ryba dzięki za link, ja już robiłem przymiarki kartonem i myślę, że może to całkiem ciekawie wyglądać ze zderzakiem z GT, zwłaszcza, że mam powiększony wlot centralny.

: 2013-10-07, 19:40
autor: bombel
I jak? Ktoś pociągnął temat?