Montaż foteli kubełkowych
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Montaż foteli kubełkowych
Czy ktoś przerabiał temat montażu kubłów w N15 w oryginalne szyny, aby zachować możliwość przesuwania fotela?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
napiszę do Osy, ale i tak liczył bym na jakieś opisy i "trouble shooting" z Waszych poczynań
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Kubełek masz z mocowaniem bocznym czy dolnym?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Kupujesz uniwersalne mocowania boczne
Przykręcasz do szyn, wstawiasz kubeł.
Gdyby oryginalne szyny były zbyt wąskie, robisz poprzeczki (płaskownik stal 3mm, szerokość min. 3cm) mocowane do szyn z dodatkowymi otworami 8mm na mocowania boczne na żądanej szerokości.
Przykręcasz do szyn, wstawiasz kubeł.
Gdyby oryginalne szyny były zbyt wąskie, robisz poprzeczki (płaskownik stal 3mm, szerokość min. 3cm) mocowane do szyn z dodatkowymi otworami 8mm na mocowania boczne na żądanej szerokości.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Gaweł, dzięki, a nie trzeba przełożyć mocowania z seryjnego fotela, żeby mieć możliwość przesuwania? Chodzi mi w szczególności o ilość rzeźby z łączniem mocowania uniwersalnego z mocowaniem seryjnym, które potem wejdzie w szyny.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Na przykładzie mojego auta:
Mocowanie seryjnego fotela jest jednocześnie szyną. Czyli łopatologicznie patrząc, dolna część szyny mocowana jest do budy, a górna część szyny przykręcana do fotela seryjnego (i to właśnie odkręcasz od seryjnego fotela).
Czyżby w Nissanie było inaczej?
Zrób fotki po wyjęciu fotela seryjnego.
Mocowanie seryjnego fotela jest jednocześnie szyną. Czyli łopatologicznie patrząc, dolna część szyny mocowana jest do budy, a górna część szyny przykręcana do fotela seryjnego (i to właśnie odkręcasz od seryjnego fotela).
Czyżby w Nissanie było inaczej?
Zrób fotki po wyjęciu fotela seryjnego.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
postaram się, póki co mam schemacik z serwisówki
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Jeśli dobrze interpretuję obrazek to na nic nam się twoja seryjna szyna nie nada.
Proponuję w takim razie żebyś kupił szynę uniwersalną 345mm (zmierz u siebie otwory w budzie czy na pewno jest 345mm między prawą i lewa stroną)
I do niej przykręcił te uniwersalne mocowania boczne kubła.
Proponuję w takim razie żebyś kupił szynę uniwersalną 345mm (zmierz u siebie otwory w budzie czy na pewno jest 345mm między prawą i lewa stroną)
I do niej przykręcił te uniwersalne mocowania boczne kubła.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Limon, dostałem w prezencie- Mirco GTM
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Limon, no właśnie po rozeznaniu okazało się, że potrzebna będzie podstawowa wiedza z obróbki metalu i może spawania dlatego więc udałem się do Boca Motors.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
tu zamieszczam wzor do ewentualnego rekodzielaGaweł pisze:Kupujesz uniwersalne mocowania boczne
http://sklep.racetec.pl/?wpsc-product=u ... ela-sabelt
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
pewnie masz racje lecz co szkodzi przymierzyc wystarczy zmierzycz na jakiej wysokosci jest mocowanie boczne fotela i porownac z rysunkiem (fotke wstawilem gdyz moze ktos chce takie mocownie zrobic sam np z amelinium to wtedy grubosc blachy musi byc min 5mm)Limon pisze:Mi się wydaję że na tych mocowaniach oraz na seryjnych szynach fotel bedzie bardzo wysoko.
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
mocowania kupiłem z firmy Mirco- 59 pln taniej niż Sabelt. Na tych uniwersalnych mocowaniach otwory mocujące są w różnych położeniach- one chyba służą do regulacji wysokości??
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Limon pisze:Zależy jak wyglądaja te mocowania. Jeśli są to otwory przy kubełu to służy to do regulacji wysokosci oraz Można też zmienić pochylenie fotela.
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1357261258
http://www.frsport.com/Buddy-Club-RSBSR ... _7833.html
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
temat ogarnięty. Seryjne szyny zostały połączone śrubami z mocowaniem uniwersalnym Mirco MS02. Fotel jest przesuwny za pomocą seryjnej dźwigni. Wysokość jest ustawiona na minimum. Przy moich ~175cm wzrostu jest w sam raz, nie wiem czy wyższe osoby zdołałyby założyć kask w razie pojeżdżawki. Śruby i metal zostały osłonięte seryjnym plastikiem.
Teraz pora na pasy.
Teraz pora na pasy.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
dobrze to wyglada a jak wyszla wysokosc siedziska wzgledem oriMisiek pisze:temat ogarnięty.
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
SID, jest wyżej, fotel jest kilka cm od podsufitki.
Ryba, ciężki temat, generalnie do almery nie da się założyć legalnego drogowego kubła bo:
- fotel musiał by mieć homologację drogową E
- Mocowanie nie może być uniwersalne ale dedykowane do modelu samochodu przez producenta + oczywiście odpowiednia homologacja
- wywalenie tylnej kanapy jest nielegalne, trzeba przerejestrować auto na 2 osoby
- kupno drogich kubłów z homologacją FIA nie zmienia nic w sprawie legalności na drodze
Krążą pogłoski że fotele Bimarco mają homologację drogową... pogłoski
Można udać się do rzeczoznawcy PZM i zarejestrować samochód jako specjalny, dużo zachodu i kasy...
Teoretycznie samochód tak wyposażony może przejść badanie techniczne, natomiast z racji, że jest to temat tabu a diagności nie chcą brać odpowiedzialności za ew. dopuszczenie do ruchu takich samochodów i ewentualne szkody zwykle nie chcą puszczać.
Ponieważ nie używam auta na codzień nie przeszkadza mi to w niczym. Raz do roku mogę nawet wsadzić oryginalny fotel, tylną kanapę, pasy itd. (musiałbym jeszcze pomyśleć o jakimś katalizatorze i silencerze)...
Ryba, ciężki temat, generalnie do almery nie da się założyć legalnego drogowego kubła bo:
- fotel musiał by mieć homologację drogową E
- Mocowanie nie może być uniwersalne ale dedykowane do modelu samochodu przez producenta + oczywiście odpowiednia homologacja
- wywalenie tylnej kanapy jest nielegalne, trzeba przerejestrować auto na 2 osoby
- kupno drogich kubłów z homologacją FIA nie zmienia nic w sprawie legalności na drodze
Krążą pogłoski że fotele Bimarco mają homologację drogową... pogłoski
Można udać się do rzeczoznawcy PZM i zarejestrować samochód jako specjalny, dużo zachodu i kasy...
Teoretycznie samochód tak wyposażony może przejść badanie techniczne, natomiast z racji, że jest to temat tabu a diagności nie chcą brać odpowiedzialności za ew. dopuszczenie do ruchu takich samochodów i ewentualne szkody zwykle nie chcą puszczać.
Ponieważ nie używam auta na codzień nie przeszkadza mi to w niczym. Raz do roku mogę nawet wsadzić oryginalny fotel, tylną kanapę, pasy itd. (musiałbym jeszcze pomyśleć o jakimś katalizatorze i silencerze)...
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
dzieki za wyjasnienieMisiek pisze:SID, jest wyżej, fotel jest kilka cm od podsufitki.
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
sorry, na źle zinterpretowałem Twój post- samo siedzisko jest również wyżej od seryjnego o kilka cm
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
do przeglądu jeszcze prawie rok, nie ma co się martwić na zapas. do fotela można doszyć naszywkę ze znaczkiem E, dokupić pasy z homologacją E i policja nic nie zrobi. No chyba że sonometr będą mieli, ale restrykcje co do miejsca pomiaru są takie, że w mieście raczej jest to niewykonalne.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005