[P/WP11.144] Tryb awaryjny automatycznej skrzyni CVT
: 2012-07-26, 20:27
Witam
Jakiś czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny. Kiedy silnik wyłączę, poczekam 3-4 minuty i skrzynia trochę przestygnie, odpalam i jadę jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni.
Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się:
P1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód
i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę
Z tytułu, że oba te błędy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał.
Poczytałem już trochę tematów o błędzie P1777 i wszystkie kończyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intrygowało mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po jakimś. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce, tak też zrobiłem. Po krótkiej walce z dostaniem się do wtyczki pomierzyłem i uzyskałem takie wyniki:
piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm
piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm
pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm
pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm
Biorąc pod uwagę, że mój miernik jest kiepskiej jakości, jak i to, że w manualu napisali, że wartości tych te nie są dokładnie równe tym co oni podali myślę, że silniczek krokowy działa jak należy.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania mojej skrzyni?
Czy jeżdżenie w trybie awaryjnym szkodzi w jakiś znaczący sposób skrzyni?
Dzięki z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam
Jakiś czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny. Kiedy silnik wyłączę, poczekam 3-4 minuty i skrzynia trochę przestygnie, odpalam i jadę jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni.
Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się:
P1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód
i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę
Z tytułu, że oba te błędy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał.
Poczytałem już trochę tematów o błędzie P1777 i wszystkie kończyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intrygowało mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po jakimś. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce, tak też zrobiłem. Po krótkiej walce z dostaniem się do wtyczki pomierzyłem i uzyskałem takie wyniki:
piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm
piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm
pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm
pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm
Biorąc pod uwagę, że mój miernik jest kiepskiej jakości, jak i to, że w manualu napisali, że wartości tych te nie są dokładnie równe tym co oni podali myślę, że silniczek krokowy działa jak należy.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania mojej skrzyni?
Czy jeżdżenie w trybie awaryjnym szkodzi w jakiś znaczący sposób skrzyni?
Dzięki z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam