[P/WP11.144] Tryb awaryjny automatycznej skrzyni CVT
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Tryb awaryjny automatycznej skrzyni CVT
Witam
Jakiś czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny. Kiedy silnik wyłączę, poczekam 3-4 minuty i skrzynia trochę przestygnie, odpalam i jadę jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni.
Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się:
P1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód
i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę
Z tytułu, że oba te błędy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał.
Poczytałem już trochę tematów o błędzie P1777 i wszystkie kończyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intrygowało mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po jakimś. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce, tak też zrobiłem. Po krótkiej walce z dostaniem się do wtyczki pomierzyłem i uzyskałem takie wyniki:
piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm
piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm
pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm
pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm
Biorąc pod uwagę, że mój miernik jest kiepskiej jakości, jak i to, że w manualu napisali, że wartości tych te nie są dokładnie równe tym co oni podali myślę, że silniczek krokowy działa jak należy.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania mojej skrzyni?
Czy jeżdżenie w trybie awaryjnym szkodzi w jakiś znaczący sposób skrzyni?
Dzięki z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam
Jakiś czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny. Kiedy silnik wyłączę, poczekam 3-4 minuty i skrzynia trochę przestygnie, odpalam i jadę jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni.
Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się:
P1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód
i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę
Z tytułu, że oba te błędy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał.
Poczytałem już trochę tematów o błędzie P1777 i wszystkie kończyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intrygowało mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po jakimś. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce, tak też zrobiłem. Po krótkiej walce z dostaniem się do wtyczki pomierzyłem i uzyskałem takie wyniki:
piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm
piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm
pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm
pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm
pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm
Biorąc pod uwagę, że mój miernik jest kiepskiej jakości, jak i to, że w manualu napisali, że wartości tych te nie są dokładnie równe tym co oni podali myślę, że silniczek krokowy działa jak należy.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania mojej skrzyni?
Czy jeżdżenie w trybie awaryjnym szkodzi w jakiś znaczący sposób skrzyni?
Dzięki z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam
Na wymianę oleju akurat teraz przyszedł czas, bo był wymieniany jakieś 60kkm temu. Sprawdzałem dzisiaj jak wygląda i i jest czysty i czerwony. Poziom też OK, nawet trochę za dużo, ale ojciec mi mówił, że taki poziom był po tym jak on wymieniał (od niego kupiłem auto). Niestety teraz jestem w Norwegii i boję się wymieniać olej, bo mnie skroją jak za złoto. Za miesiąc wracam do Polski (wakacyjny wyjazd) i mam zamiar w Polsce wymienić. Słyszałem, że może to być wina przerwanego obwodu między TCM, a wtyczką w skrzyni. Jutro postaram się to sprawdzić.
Witam. Nie znalazłem żadnego tematu odnośnie problemu skrzyń w Primerze z automatem więc podpinam się tu. Znajomy znalazł primere z uszkodzoną skrzynią CVT. Uszkodzenie polega na tym, iż z opisu sprzedającego wynika, że skrzynia działa normalnie tylko i wyłącznie do "3 biegu".
Tu rodzi się pytanie- czego to może być wina oraz czy opłaca się kupować auto z taką skrzynią? No i oczywiście czy jest sens naprawy czy może odraz szukać innej sprawnej skrzyni?
Pozdrawiam
Tu rodzi się pytanie- czego to może być wina oraz czy opłaca się kupować auto z taką skrzynią? No i oczywiście czy jest sens naprawy czy może odraz szukać innej sprawnej skrzyni?
Pozdrawiam
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Najczesciej rozciagniety pasek jak sie nie wymienia oleju na czas i nie powinno sie pałować takiej skrzyni. Co do biegu to fizycznie nie ma takiego czegoś, bo jest to bez przekładniowa skrzynia. Tez taka chciałem ale mi odradzono.majchrzok pisze:Tu rodzi się pytanie- czego to może być wina oraz czy opłaca się kupować auto z taką skrzynią?
Lepiej zrobić swapa na manual, ale to tez sie wiąże z wymianą kompamajchrzok pisze: No i oczywiście czy jest sens naprawy czy może odraz szukać innej sprawnej skrzyni?
bombel, a czy orientujesz się jaki mógłby być przybliżony koszt naprawy?
Używana skrzynia to koszt ok 2,5 tys zł... w podobnych kosztach pewnie by się zamknęło przy zmianie jej na manualną... więc sumując koszt zakupu auta + naprawa to raczej średnio się to opłaca...
Używana skrzynia to koszt ok 2,5 tys zł... w podobnych kosztach pewnie by się zamknęło przy zmianie jej na manualną... więc sumując koszt zakupu auta + naprawa to raczej średnio się to opłaca...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
dzięki wielkie za odpowiedzi! odpuścił temat tego auta, bo okazał by się średnio oplacalnym interesem...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859