Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Tryb awaryjny automatycznej skrzyni CVT

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

[P/WP11.144] Tryb awaryjny automatycznej skrzyni CVT

Post autor: lacher » 2012-07-26, 20:27

Witam
Jakiś czas temu zaczęła mi szwankować skrzynia CVT w mojej primerze 2.0 140 KM. Mianowicie po przejechaniu około 20 km włącza się tryb awaryjny. Kiedy silnik wyłączę, poczekam 3-4 minuty i skrzynia trochę przestygnie, odpalam i jadę jakby nigdy nic do czasu ponownego nagrzania skrzyni.
Metodą na spinacz odczytałem błędy i wyświetliły mi się:
P1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód
i błąd sugerujący zbyt ubogą mieszankę

Z tytułu, że oba te błędy pojawiły się w tym samym czasie pomyślałem, że jest jakiś związek miedzy nimi i wymieniłem filtr powietrza, bo był zabrudzony. Niestety drugi błąd nie powrócił, ale pierwszy pozostał.
Poczytałem już trochę tematów o błędzie P1777 i wszystkie kończyły się na wymianie silniczka krokowego w skrzyni CVT, jednakże intrygowało mnie to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny dopiero po jakimś. Postanowiłem więc sprawdzić poprawność działania owego silniczka krokowego. W manualu jest napisane, że można to sprawdzić mierząc rezystancję na wtyczce, tak też zrobiłem. Po krótkiej walce z dostaniem się do wtyczki pomierzyłem i uzyskałem takie wyniki:

piny 2-3 ma być 28 ohm jest 29,2 ohm

piny 4-5 ma być 28 ohm jest 30,1 ohm

pin 2 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm

pin 3 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,8 ohm

pin 4 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 15,7 ohm

pin 5 zwarty do masy ma być 14 ohm jest 14,7 ohm

Biorąc pod uwagę, że mój miernik jest kiepskiej jakości, jak i to, że w manualu napisali, że wartości tych te nie są dokładnie równe tym co oni podali myślę, że silniczek krokowy działa jak należy.
Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania mojej skrzyni?
Czy jeżdżenie w trybie awaryjnym szkodzi w jakiś znaczący sposób skrzyni?

Dzięki z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-26, 21:05

lacher, a kiedy olej byl wymieniany? MOze sucho w skrzyni juz jest?

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lacher » 2012-07-26, 21:16

Na wymianę oleju akurat teraz przyszedł czas, bo był wymieniany jakieś 60kkm temu. Sprawdzałem dzisiaj jak wygląda i i jest czysty i czerwony. Poziom też OK, nawet trochę za dużo, ale ojciec mi mówił, że taki poziom był po tym jak on wymieniał (od niego kupiłem auto). Niestety teraz jestem w Norwegii i boję się wymieniać olej, bo mnie skroją jak za złoto. Za miesiąc wracam do Polski (wakacyjny wyjazd) i mam zamiar w Polsce wymienić. Słyszałem, że może to być wina przerwanego obwodu między TCM, a wtyczką w skrzyni. Jutro postaram się to sprawdzić.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-07-07, 18:36

Witam. Nie znalazłem żadnego tematu odnośnie problemu skrzyń w Primerze z automatem więc podpinam się tu. Znajomy znalazł primere z uszkodzoną skrzynią CVT. Uszkodzenie polega na tym, iż z opisu sprzedającego wynika, że skrzynia działa normalnie tylko i wyłącznie do "3 biegu".
Tu rodzi się pytanie- czego to może być wina oraz czy opłaca się kupować auto z taką skrzynią? No i oczywiście czy jest sens naprawy czy może odraz szukać innej sprawnej skrzyni?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-08, 05:36

majchrzok pisze:Tu rodzi się pytanie- czego to może być wina oraz czy opłaca się kupować auto z taką skrzynią?
Najczesciej rozciagniety pasek jak sie nie wymienia oleju na czas i nie powinno sie pałować takiej skrzyni. Co do biegu to fizycznie nie ma takiego czegoś, bo jest to bez przekładniowa skrzynia. Tez taka chciałem ale mi odradzono.
majchrzok pisze: No i oczywiście czy jest sens naprawy czy może odraz szukać innej sprawnej skrzyni?
Lepiej zrobić swapa na manual, ale to tez sie wiąże z wymianą kompa

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-07-08, 10:09

bombel, a czy orientujesz się jaki mógłby być przybliżony koszt naprawy?
Używana skrzynia to koszt ok 2,5 tys zł... w podobnych kosztach pewnie by się zamknęło przy zmianie jej na manualną... więc sumując koszt zakupu auta + naprawa to raczej średnio się to opłaca...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-08, 10:29

majchrzok jak łańcuch to chyba nawet w ASO nie ma zamiennika. KIedyś na Ebayu były po ok 1000 PLN

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2013-07-08, 10:33

Naprawa cvt od 1000zł w górę. Do tego koszt demontażu i montażu skrzyni + olej i filtr dostępny tylko w ASO czyli cena nie z tej ziemi. Nie bardzo się opłaca. Odpuściłbym na twoim miejscu.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-07-09, 22:10

dzięki wielkie za odpowiedzi! odpuścił temat tego auta, bo okazał by się średnio oplacalnym interesem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”