Strona 1 z 2

[P11/WP11] Zmiana piast czyli z czterech śrub na pięć

: 2012-06-01, 11:31
autor: nicek-1213
Siema, moge mieć tanio alufelgi pasujące do P12 i musze wymienić łożysko z przodu. Więc co najmniej jedną piaste z przodu będe musiał demontować. I moje pytanie brzmi czy da rade zamontować przednie piasty od p12 do przednich zwrotnic p11?
I jak jest z tyłem? Czy da rede zamienić tylne piasty z p12 do p11? A może cała belka będzie pasowała?

: 2012-06-01, 12:49
autor: nice-wawa
Kolego nawet jak ktoś by wszystko przerobił na rozstaw 5 śrub jak w P12 to i tak przekroczy to wartość felg .Kup odpowiednie felgi na rozstaw do P11 i przestań myśleć o druciarstwie .

: 2012-06-01, 13:46
autor: ANDREW
Też kiedyś chodził mi po głowie taki pomysł.Ale na szczęście nie długo.Taka przeróbka nie ma sensu.Dołóż trochę kaski i kup ładne fele do P11.Trochę tego jest.

: 2012-06-01, 16:04
autor: nicek-1213
Przekonaliście mnie. A tak z ciekawości jest to możliwe? Chodzi o to czy można wymienić piasty?

: 2012-06-01, 16:16
autor: wod2u
nicek-1213 pisze:Przekonaliście mnie. A tak z ciekawości jest to możliwe? Chodzi o to czy można wymienić piasty?
Można i nie jest to tak całkowicie bez sensu, a robi się to przy zmianie hamulców - żeby pasowały bez kombinowania większe zaciski i tarcze, np od 350Z, Murano (średnica 300mm i wiecej). W 200SX S13 tak robią np, tylko tam chyba biorą piasty od S14.

: 2014-01-15, 12:39
autor: marlos90
pora odświeżyć tema.. od czego wziąć piasty aby pasowały do P11, na tył to chyba z almery tino, a na przód? oczywiście celem jest rozstaw 5x114,3 i duużoo większy wybór felg

: 2014-01-15, 13:26
autor: wod2u
Z P12? :-D
So I bought a p12 clip for the vvl head and pump for my 240sx.
I had talked to Miko and others about the p12 5 lug working on the p11 and Miko had told me to just throw it away and that there was no way it worked.
I took it upon myself to prove him wrong as I felt he had never attempted it...MUCH TO MY SURPRISE IT WORKS FLAWLESSLY and IS COMPLETE BOLTON!

I'm asking $425 plus shipping for the bigger brakes and full bolt on kit complete with abs sensors and lines uncut. IT is everything you need besides wheels.

here is the p12 front spindles hubs and rear brakes, shocks in the pic are not needed and are not included.

Obrazek

here are the rear hubs dustplanes and abs lines and ebrake lines which will bolt on to your rears...it's a 30mm nut and presto chango.

Obrazek

here is the R&D car just so you know I actually got greasy for the sake of the fwd community...you guys owe me lol

Obrazek

here is the usdm p11 spindle...look familiar...it's soooo exciting!

Obrazek

Let's compare...

Obrazek

After cussing and getting muddy and greasy...VOILA!

Obrazek

Now for the rears...they are exactly the same hubs but obviously the p12 are 5 lug...but I had a question about the brakes...not for long. I merely unbolted the usdm caliper and bolted the jdm one on...no problem.

Obrazek

the rear rotors are even bigger by about an inch in diameter

Obrazek

I also found that the rear bar/beams are identical except for the fact the p12 one I have has a swaybar and mounting on the beam for it. The shocks however line up the same as does the middle dampener thing. If anyone is interested in this let me know I'll let it go for $100 that's the beam and the swaybar...of course you'll have to figure out how to mount the ends.

I have a reinforced box ready to ship the 5 lug/brake swap complete. If you want to get a hold of me txt me 865-604-9443. And to the fwd community looks like I just made getting a p12 halfcut the holy grail not only is the motor sick...the 5 lug wheel options as every one knows is even sicker!

: 2014-01-15, 13:31
autor: marlos90
też się do tego dokopałem i z tego co widzę almera tino ma piasty zamienne z p12 chyba

: 2014-01-15, 14:25
autor: zuh
czyli się jednak da i to wcale nie tak drogo. Nie zmam za bardzo angielskiego. Jak to wygląda z kątem Ackermana? P11 i P12 ma takie same rozstawy osi? Jak to wygląda z kątem koła?

[ Dodano: 2014-01-15, 14:31 ]
Dalej idąc to może udałoby się te durne górne wahacze zamienić kolumną mcphersona

: 2014-01-15, 18:52
autor: vixo
Wiesz co mówisz ?? :x
Górnych wahaczy chcesz się pozbyć ?? :o

: 2014-01-15, 19:21
autor: zuh
Gdyby były zrobione normalnie to nigdy bym nie chciał się ich pozbywać ale powiedzmy sobie szczerze, że te wahacze są gówniane. Można było to dużo lepiej zrobić.

Jeżeli w wahaczach są tuleje metalowo-gumowe to kolumna będzie dużo sztywniejsza.
Jeżeli są ułożyskowane no to na pewno wahacze będą lepsze ale dosyć szybko siadają. Poli znowu skrzypi.
Więc do dupowozu myślę, że byłoby dobrym rozwiązaniem i problem w wahaczami przestałby istnieć.

: 2014-01-15, 20:19
autor: Wiooreck
Nasze zawieszenie z przodu jakby na to nie patrzeć, to jest zmodyfikowany mcpherson. Aczkolwiek jest pod względem technicznym dużo bardziej odporne na wszelkie "rozchodzenie" się zawieszenia podczas np hamowania, wysokich prędkości oraz koło na zakrętach przylega większą swoją powierzchnią do asfaltu co daje wyższą przyczepność.

: 2014-01-15, 20:46
autor: janusz
W P11 jest tak zwany pseudo McPherson - niezależne, z podwójnymi wahaczami skośnymi nierównej długości (górnym oraz dolnym) oraz sprężynami stożkowymi współosiowymi z amortyzatorami (kolumny zawieszenia), ze stabilizatorem poprzecznym prętowym;

: 2014-01-15, 20:48
autor: marlos90
kurcze a mi wiecznie brakuje przyczepności na przedniej osi mimo iż napędza je tylko 90KM :/

: 2014-01-15, 20:51
autor: janusz
Marlos90 P10 i tak biła na głowę P11. P10 z najsłabszym 2.0 czyli SR20Di lepiej trzymała się drogi niż P11GT z SR20DEH na pokładzie i rozpórkami.
Będę w Lbn to porównam sobie Twojego diesela z benzyniakiem. Jak to się buja.

: 2014-01-15, 20:55
autor: marlos90
ale przód jest praktycznie identyczny w p10 i p11. noo znam 1różnice.. mocowanie łącznika stabilizatora
zanim przyjedziesz do Lbn to chyba KM mi się rozmnożą w dieselku ;d

chociaż jak zmieniłem koła z ori na 205/40 R17 to troszkę lepiej było Ci powiem, no ale na ori to tragedia

: 2014-01-15, 20:57
autor: janusz
P10 ma łącznik tak samo mocowany jak i P11 - przynajmniej 2.0. Sunniacze miały mocowanie łącznika do wahacza dolnego.

Ale ładując felgę o większej średnicy tracisz na momencie napędowym na kole. Może i stabilność lepsza, bo niższy profil, jednak komfort i tak jest większy na oponce o wyższym profilu. Ja na lato mam 205/60/15 a na zimę 195/60/15

: 2014-01-15, 21:46
autor: zuh
W P10 z której brałem silnik do buggy łącznik był montowany do wahacza. Silnik SR20.

Te właśnie skośne wahacze są do dupy. Wystarczyło zrobić górny wahacz w kształcie litery U wtedy byłoby dużo sztywniejsze.

: 2014-01-15, 21:56
autor: dylson
Z przodem problemu byc nie powinno, lozysko jest takie samo jak w maximie a32 wiec teoretycznie wystarczy wcisnac piaste od maximy i powinno dzialac. Tyl tez bardzo podobny, nawet wymiary chyba takie same, najlepiej kupic jakas uzywke i poprzymierzac.

: 2014-01-15, 22:02
autor: vixo
Ciekawe ciekawe...
Ma ktoś piaste od Maxi ?? Mam zwrotnice :D
A jakby tak rozwiercic otwory ??

: 2014-01-15, 22:13
autor: Wiooreck
marlos90 pisze:kurcze a mi wiecznie brakuje przyczepności na przedniej osi mimo iż napędza je tylko 90KM :/
Wiesz dlaczego? Bo ropniak jest cięższy od benzyny. I to głownie przeważa. Ja mam porównanie np. z astrą też diesel, która jest o wiele bardziej podsterowna od nissana przy tych samych prędkościach i tych samych zakrętach. I dodam że ja mam 185 oponę a tam jest 195 i ta sama wysokość.

Duuuuużo zależy od opony. A znowu w p10 jest wielowahacz z tyłu, który też sporo daje.

: 2014-01-15, 22:21
autor: marlos90
vixo, widziałem na zagranicznym forum rozwierconą piastę i popękała w miejscu wiercenia, zauważ też że piasta z P11 i A32 ma zgrubienie w miejscu szpilki, a ta z P12 / N16 Tino już nie.. tył na oko podobny ale piasta z A32 jest chyba węższa i jakieś podkładki dają z tego co widziałem na forach o G20

a silnik TD to faktycznie jest cięższy od SR20, miałem tą "przyjemność" męczyć się z TD wyciągając z pod maski

: 2014-01-15, 22:27
autor: vixo
A w jaki sposób była wiercona ??
Jakby ktoś dla testów ofiarował piaste z Maxi to z przyjemnością sprawdze :mrgreen:
A jakby tak całą zwrotnice ??

: 2014-01-15, 22:45
autor: janusz
Maxi A32 z przodu ma tarczę 280mm taką jak P11GT - dlatego cały czas myślę o swapie zacisków hamulcowych. Co więcej przód w Maxi jest cięższy, więc i mocniejsze sprężyny są oraz amory. Tak więc można pomyśleć nad swapem przedniej zawiechy z Maxi. Ciekawe jak wtedy przód pójdzie w górę :D A jak reszta - mocowanie zwrotnicy jest takie samo to może samą zwrotnicę - tylko pytanie - jak z geometrią?!

: 2014-01-15, 23:03
autor: Arias
Ale kombinujecie....Maxima jest niewiele cięższa od P11, a przód to już tym bardziej jakoś znacznie cięższy nie będzie. Swap piast to bardzo ciekawy pomysł, bo dostępność felg o wiele większa i łatwiejszy swap hamulców. Górne wahacze w P11 wystarczy włożyć mega drogie 555 i mieć spokój i cisze na długo, albo dobrze nasmarowane i spasowane Poli, wtedy skrzypi tylko na na prawdę sporych nierównościach. Problem z przyczepnością na zakrętach w P11 to wina wyginających się łączników, ale już pracuję nad tym, no chyba że komuś przeszkadza nadsterowność, wtedy polecam dobre opony i trochę pojeździć ]:->

: 2014-01-15, 23:11
autor: janusz
Arias, gdyby nie kombinowanie i lenistwo nadal byśmy siedzieli na drzewach....

Sorry za OFFTOP

: 2014-01-15, 23:12
autor: marlos90
vixo, teraz nie mogę się dokopać do tego foto z popękaną piastą, ale jutro przejże archiwum przeglądarki kompa w pracy i udostępnię tutaj, ja mam pod dostatkiem piast z P11 także może spróbuję coś rozwiercić bo mam fajne fele na oku z rozstawem 5x114,3

: 2014-01-15, 23:25
autor: zuh
wg wikipedii to rozstaw osi P11 to 2600mm a P12 to 2680mm różnica to 80mm więc kąt ackermana będzie mam troche "uciekał" jakbyśmy chcieli przekładać zwrotnice.

: 2014-01-15, 23:49
autor: marlos90
już widzę P11 na mega glebie i takim negatywem na przedniej osi

: 2014-01-16, 05:00
autor: vixo
Arias pisze:Problem z przyczepnością na zakrętach w P11 to wina wyginających się łączników, ale już pracuję nad tym
Także to rozgryzam 8-)