[P10/W10] Problem ze skrzynią biegów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/W10] Problem ze skrzynią biegów
Od pewnego czasu ciężko wbić jakikolwiek bieg. Była usterka wodzika i był duży luz na dźwigni zmiany biegów. Zostało to zrobione i problem nie zniknął , no może w jakimś małym stopniu. Wygląda to tak , że jak odpalam np po nocy silnik i mam wciśnięte sprzęgło to potrafi szarpnąć samochodem , dziś zdarzyło mi się to nawet na ciepłym silniku. Dzieje się tak na luzie jak i na biegu. Jak puszczę sprzęgło i znów wcisnę to nie mogę już wrzucić biegu. Muszę wtedy szukać trójki i jak ją znajdę to już wszystkie biegi wchodzą. Ale to tylko do puszenia sprzęgła. Jak puszczę i wcisnę ponownie to znów jest problem. W czasie jazdy zmiana biegów też nie jest gładka , bo przy zmianie też gdzieś tam czuć , że haczy. Redukowanie biegu też jest trudne , bo niekiedy nie chce wejść niższy bieg i muszę jakoś kombinować. Jakoś da się jeździć , ale nie jest to jazda z przyjemnością. Co to może być, czy to już skrzynia się kończy czy może sprzęgło ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Chyba będzie problem ze sprzęgłem. Pedał sprzęgła raz chodzi ciężko , raz lekko. Jak lekko to biegi wtedy wchodzą normalnie , a jak ciężko to nie mogę wbić biegu. Jestem tylko ciekaw co tam padło.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
a jak masz podczas ruszania
czy po puszczeniu sprzęgła autko rusza płynnie czy potrafi szarpnąć
jak szarpie docisk sprzęgła do wymiany czyli całe sprzęgło
to samo miałem przy siostry autku te same objawy,biegi haczyły,problem z redukcją itd
na wszelki wypadek sprawdź jeszcze linkę sprzęgła w jakim jest stanie
(nie zacina się i nie jest naderwana)może dawać podobny efekt do tego co piszesz a zawsze to niewielki koszt
czy po puszczeniu sprzęgła autko rusza płynnie czy potrafi szarpnąć
jak szarpie docisk sprzęgła do wymiany czyli całe sprzęgło
to samo miałem przy siostry autku te same objawy,biegi haczyły,problem z redukcją itd
na wszelki wypadek sprawdź jeszcze linkę sprzęgła w jakim jest stanie
(nie zacina się i nie jest naderwana)może dawać podobny efekt do tego co piszesz a zawsze to niewielki koszt
U mnie podobny objaw był w Uno i po jakimś czasie (krótkim) wyszło co było łożysko przeszło przez docisk Efekt całe sprzęgło do wymiany
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
To jest na bank sprzęgło sam to przerabiałem kilka miesięcy temu. Najprościej (jeśli masz dobry ręczny) na odpalonym aucie (postoju) wbij 3 i daj mu dwa razy gazu i puść gwałtownie pedał sprzęgła. Jeśli auto natychmiast nie zgaśnie (ślizga się tarcza sprzęgła). {opis nawet jest w książce serwisowej}
Koszt sprzęgła Valeo około 245 zł + robocizna(chyba że już to kiedyś robiłeś to za FREE )
Od razu wymień cały komplet bo szkoda kasy na kolejne wymiany starych podzespołów sprzęgła(nie ma sensu wymieniać tylko tarczy czy łożyska bądź docisku) odrazu przejrzyj simeringi na uszczelnieniu półosi w skrzyni w jakim stanie są. (koszt 2 sztuk 86 (lewa prawa strona)43sztuka obie takie same) (mi rozwaliło tarcze i skrzywiło słoneczko )
Koszt sprzęgła Valeo około 245 zł + robocizna(chyba że już to kiedyś robiłeś to za FREE )
Od razu wymień cały komplet bo szkoda kasy na kolejne wymiany starych podzespołów sprzęgła(nie ma sensu wymieniać tylko tarczy czy łożyska bądź docisku) odrazu przejrzyj simeringi na uszczelnieniu półosi w skrzyni w jakim stanie są. (koszt 2 sztuk 86 (lewa prawa strona)43sztuka obie takie same) (mi rozwaliło tarcze i skrzywiło słoneczko )
NismoMan, u mnie sprzęgło się nie ślizga , tylko ciężko wchodzą biegi. Na szczęście robię sobie sam więc robocizna odpada. Ciekaw jestem skąd wziąłeś te ceny uszczelniaczy. Ja u siebie w Olsztynie kupuje do 20 zł za sztukę. A i jeszcze jedno nie są takie same lewa i prawa strona , są różne.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Maniek-ol a ja bym sprawdził czy gdzies skrzynia nie poluzowała sięna łapach,czy poduszkach-znam taki przypadek z jednego nissana już[tylko nie pamiętam kto to był]-efekt był podobny-linka,ok,sprzęgło ok-a gdzieś skrzynia delikatnie się PRZEKASZAŁA...,a drugi przypadek to juz wiem-w mojej starej p10 gt skrzynia rozpadła sięw środku[sprzęgło nowe było]-rozleciały się koła zębate-najpierw biegi ciężko wchodziły,a potem przestała pracować wogóle...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio
Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw
Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw
Na skrzyni nie ma żadnych luzów. Nie obstawiam samej skrzyni , bo czuje na pedale sprzęgła , że coś jest nie tak.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
uszczelnienia są te same (w katalogach występują 2 typy(jeden jak i drugi to ten sam uszczelniacz))wiem bo wymieniałem (uszczelniacze reinz) Ja obstawiam w 99% ze to już się kończy sprzęgło!! jak znajdę to jutro podam ci numery reinza co do tych uszczelniaczy
Sprawdzałeś linkę przy komorze grodziowej od strony silnika czy ten kołnierzyk czasem nie pękł (o ile nie masz oryginału bo w niektórych zamiennikach linki są one plastikowe)
Sprawdzałeś linkę przy komorze grodziowej od strony silnika czy ten kołnierzyk czasem nie pękł (o ile nie masz oryginału bo w niektórych zamiennikach linki są one plastikowe)
No faktycznie , takie same. Lewy - 40x56x8x13,5 i Prawy - 33x56x8x13 . NismoMan, ja też wymieniałem i to nie raz. Już nie pamiętam , ale takie same to są przy 1.6.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Już wszystko jasne. Z tarczy wypadła sprężyna w stronę docisku i nie wysprzęglało za każdym razem. Teraz już lata aż miło.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie