Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/W10] Problem ze skrzynią biegów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

[P10/W10] Problem ze skrzynią biegów

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-09, 00:46

Od pewnego czasu ciężko wbić jakikolwiek bieg. Była usterka wodzika i był duży luz na dźwigni zmiany biegów. Zostało to zrobione i problem nie zniknął , no może w jakimś małym stopniu. Wygląda to tak , że jak odpalam np po nocy silnik i mam wciśnięte sprzęgło to potrafi szarpnąć samochodem , dziś zdarzyło mi się to nawet na ciepłym silniku. Dzieje się tak na luzie jak i na biegu. Jak puszczę sprzęgło i znów wcisnę to nie mogę już wrzucić biegu. Muszę wtedy szukać trójki i jak ją znajdę to już wszystkie biegi wchodzą. Ale to tylko do puszenia sprzęgła. Jak puszczę i wcisnę ponownie to znów jest problem. W czasie jazdy zmiana biegów też nie jest gładka , bo przy zmianie też gdzieś tam czuć , że haczy. Redukowanie biegu też jest trudne , bo niekiedy nie chce wejść niższy bieg i muszę jakoś kombinować. Jakoś da się jeździć , ale nie jest to jazda z przyjemnością. Co to może być, czy to już skrzynia się kończy czy może sprzęgło ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-01-09, 09:45

Sprzęgło można szybko wyeliminować sprawdzając na postoju wbijanie 1 lub wstecznego
Podobną historie miałem kiedyś w serenie przy redukcji biegu z 5 na każdy inny był problem z wykleszczeniem
Po rozebraniu okazało sie że puściła nakrętka na walku i tryb 5 biegu miał luz wzdłużny
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-09, 11:04

Ale u mnie jest problem z redukcją na wszystkie biegi , nie tylko 5. Najbardziej chyba z 3 na 2.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-01-09, 11:18

No inna skrzynia inny problem :D
Sugeruję tylko co może być
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-09, 20:52

Chyba będzie problem ze sprzęgłem. Pedał sprzęgła raz chodzi ciężko , raz lekko. Jak lekko to biegi wtedy wchodzą normalnie , a jak ciężko to nie mogę wbić biegu. Jestem tylko ciekaw co tam padło.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-01-10, 17:19

a jak masz podczas ruszania
czy po puszczeniu sprzęgła autko rusza płynnie czy potrafi szarpnąć
jak szarpie docisk sprzęgła do wymiany czyli całe sprzęgło
to samo miałem przy siostry autku te same objawy,biegi haczyły,problem z redukcją itd
na wszelki wypadek sprawdź jeszcze linkę sprzęgła w jakim jest stanie
(nie zacina się i nie jest naderwana)może dawać podobny efekt do tego co piszesz a zawsze to niewielki koszt

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-10, 18:06

Linka na 90% jest dobra.Podejrzewam docisk albo łożysko się kosi .
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-01-10, 18:21

U mnie podobny objaw był w Uno i po jakimś czasie (krótkim) wyszło co było łożysko przeszło przez docisk :D Efekt całe sprzęgło do wymiany :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

NismoMan
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2009-12-20, 14:54
Lokalizacja: The Gie

Post autor: NismoMan » 2011-01-11, 00:51

To jest na bank sprzęgło sam to przerabiałem kilka miesięcy temu. Najprościej (jeśli masz dobry ręczny) na odpalonym aucie (postoju) wbij 3 i daj mu dwa razy gazu i puść gwałtownie pedał sprzęgła. Jeśli auto natychmiast nie zgaśnie (ślizga się tarcza sprzęgła). {opis nawet jest w książce serwisowej}
Koszt sprzęgła Valeo około 245 zł + robocizna(chyba że już to kiedyś robiłeś to za FREE :-> )
Od razu wymień cały komplet bo szkoda kasy na kolejne wymiany starych podzespołów sprzęgła(nie ma sensu wymieniać tylko tarczy czy łożyska bądź docisku) odrazu przejrzyj simeringi na uszczelnieniu półosi w skrzyni w jakim stanie są. (koszt 2 sztuk 86 (lewa prawa strona)43sztuka obie takie same) (mi rozwaliło tarcze :shock: i skrzywiło słoneczko :shock: )

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-11, 18:21

NismoMan, u mnie sprzęgło się nie ślizga , tylko ciężko wchodzą biegi. Na szczęście robię sobie sam więc robocizna odpada. Ciekaw jestem skąd wziąłeś te ceny uszczelniaczy. Ja u siebie w Olsztynie kupuje do 20 zł za sztukę. A i jeszcze jedno nie są takie same lewa i prawa strona , są różne.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2011-01-11, 18:29

Maniek-ol a ja bym sprawdził czy gdzies skrzynia nie poluzowała sięna łapach,czy poduszkach-znam taki przypadek z jednego nissana już[tylko nie pamiętam kto to był]-efekt był podobny-linka,ok,sprzęgło ok-a gdzieś skrzynia delikatnie się PRZEKASZAŁA...,a drugi przypadek to juz wiem-w mojej starej p10 gt skrzynia rozpadła sięw środku[sprzęgło nowe było]-rozleciały się koła zębate-najpierw biegi ciężko wchodziły,a potem przestała pracować wogóle...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-11, 21:26

Na skrzyni nie ma żadnych luzów. Nie obstawiam samej skrzyni , bo czuje na pedale sprzęgła , że coś jest nie tak.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

NismoMan
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2009-12-20, 14:54
Lokalizacja: The Gie

Post autor: NismoMan » 2011-01-12, 00:25

uszczelnienia są te same (w katalogach występują 2 typy(jeden jak i drugi to ten sam uszczelniacz))wiem bo wymieniałem (uszczelniacze reinz) Ja obstawiam w 99% ze to już się kończy sprzęgło!! jak znajdę to jutro podam ci numery reinza co do tych uszczelniaczy




Sprawdzałeś linkę przy komorze grodziowej od strony silnika czy ten kołnierzyk czasem nie pękł (o ile nie masz oryginału bo w niektórych zamiennikach linki są one plastikowe)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-12, 19:33

No faktycznie , takie same. :shock: Lewy - 40x56x8x13,5 i Prawy - 33x56x8x13 . NismoMan, ja też wymieniałem i to nie raz. Już nie pamiętam , ale takie same to są przy 1.6.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

NismoMan
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2009-12-20, 14:54
Lokalizacja: The Gie

Post autor: NismoMan » 2011-01-12, 23:47

No bo ja mam 1.6 sorka nie dopatrzyłem że masz 2L SORKI ;)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-15, 10:48

Już wszystko jasne. Z tarczy wypadła sprężyna w stronę docisku i nie wysprzęglało za każdym razem. Teraz już lata aż miło. :)
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”